Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Seksuaalinen häirintä voi olla vahinko" – Näin ajattelee yli puolet suomalaisista

Kommentit (458)

Vierailija
81/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taas baarissa joku random heppu katsoo rintojani, niin en pidä sitä häirintänä vaikkei mies minua kiinnostaisikaan, koska baari nyt on luonteeltaan erilainen paikka, johon ihmiset menevät useinkin etsimään seuraa mihin kuuluu tuollainenkin katselu. Tilannetajua siis kiitos.

SINÄ et pidä sitä häirintänä mutta jos nainen vieressäsi pitää, niin voidaanko sanoa hänen olevan väärässä? Jos hänelle sanottaisiin että "älä mene baariin jos et halua rintojasi katseltavan" niin kommentti keräisi satoja alapeukkuja ja kiukkuisia kommentteja naisen syyllistämisestä, itsemääräämisoikeuden riistämisestä, raiskauskulttuurin vahvistamisesta ja vaikka mistä.

Miksi niitä rintoja on pakko tuijottaa? Niin että kohde huomaa?

Miksi yrittää vaihtaa aihetta? Tuo kenelle vastasin sanoi ettei pidä rintojen katselua baarissa epäasiallisena. Kysy HÄNELTÄ. Minä vain kommentoin että se mitä hän ei koe häirintänä voi toisen naisen mielestä olla häirintää. Miksi minun pitää puolustella yhtään mitään? En minä väittänyt että rintojen tuijottelu olisi oikein missään tilanteessa.

Ja jos niinkseen tulee, niin miksi ylipäätään on pakko tuijottaa tai katsoa ketään kasvohinkaan?

Vierailija
82/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei varmaan puhuta ihan samasta asiasta kun esitetään tuijottamista häiritseväksi. Hullut tuijottaa eikä sille voi mitään. Minua ei häiritse että joku nainen on kiinnostunut minusta mutta koskettelu hartioihin/hauiksiin, sekä tahallaan vaste painautuminen, muka vahingossa on epämiellyttävää.

Jos työkaveri taputtaa sinua harteisiin ja kehuu hyvästä työstä, se on sinusta häirintää? Ihan tosi...

Kyllä se VOI olla häirintää, jos se tapahtuu seksuaalisessa kontekstissä, mutta kun tuo voi olla myös täysin sukupuolineutraalia tsemppaamistakin. Normaalisti ihmiset osaavat erottaa ne toisistaan.

Kyllä, voin kokea senkin seksualiseksi häirinnäksi, varsinkin kun puristetaan lihaksista samalla. Se on myös alentavaa. Olen pitkä ja tumma sekä minulla on leveät hartiat ja huomaan usein keskustelussa naisten katseen harhailevan hartioihini. Välillä kommentoidaan myös seksualisin viittauksin, kuten on sentään jotain silmänruokaa jne.

Tämä asia on unohdettu ja se on vääryys.

Siinä missä miehet eivät nähneet mitään väärää tuollaisessa vielä 30 vuotta sitten naiset saattavat nykyisinkin toimia kuin limaiset sikailijamiehet tuolloin tajuamatta sen olevan häirintää. Eikä siitä juuri meteliä pidetä.

Miksi miehet eivät pidä meteliä? Me naiset ollaan kyllä haluakkaita oppimaan. Minä ainakaan en koe mitään tarvetta aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä. Eikä elämäni kaadu siihen etten saa kommentoida vihjailevasti miehen lihaksia.

Älä myöskään tuijota paidatonta lihaksikasta miestä.

Tuijotan ihan niin kuin olen tähänkin asti tuijottanut. Niin ettei mies itse huomaa eikä muutkaan ihmiset. Otan huomioon miehen ja muiden ihmisten tunteet. En koe että on vaikeaa. Jos haluan katsella lisää paidattomia lihaksikkaita miehiä, niitä löytyy miljoonittain netistä.

Kyse onkin siitä että pääosin se on kohdaltasi varmasi vain luonnollista, mutta ymärräthän ahdistelevan miestä, jos se kohde huomaa sinun tuijottavan ilman mitään muuta syytä kuin kuolata häntä. 

Kaikki me tiedetään mikä on hyväksyttävää katselua ihan oikeasti. Kyllä ihminen saa ympärilleen katsella ja muitakin ihmisiä, samalla nopealla ja eteenpäin siirtyvällä katseella sitä miestä voi katsoa kuin jotain mummelia. Silloin kun on vaara että hän huomaa. En mä katsele ihmisiä seksuaalisesti kuolaten muuten kuin silloin kun on ihan varmaa ettei hän huomaa. Kuten sanottu, eipä ole ollut tämän asian kanssa ikinä ongelmaa. Ainoa mitkä teiltä jätkät puuttuu on hyvä tahto. Ei tämä ole rakettitiedettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
84/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuijottelu on ihan kamalaa. Muistan, miten lähisukulaisenibtuijotti juuri kasvamaan alkaneita rintojani toistuvasti. Samoihin aikoihin toinen aikuinen mies kouri minua alapäästä täpötäyden bussin käytävällä. Olin vain vähän yli kymmenen. 15-vuotiaana minulle ehdotettiin lapsen tekemistä maksua vastaan. Täysi-ikäisenä olen kohdannut lukuisia kuorimisia yleisillä paikoilla vieraiden ihmisten taholta. En kyllä allekirjoita tuota, että väärinymmärryksestä voisi olla kysymys. Miten se, että joku tuijottaa rintojasi tai koskee sinua intiimialueille voisi olla vahinko? Ja mitä se vahinko tässä tarkoittaa? Sitäkö, että ahdistelee niin, että jäät siitä kiinni? Tuijotin rintoja vahingossa, koska en kiinnostukseltani muistanut, että ne ovat ihmisessä kiinni.

Vierailija
85/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei varmaan puhuta ihan samasta asiasta kun esitetään tuijottamista häiritseväksi. Hullut tuijottaa eikä sille voi mitään. Minua ei häiritse että joku nainen on kiinnostunut minusta mutta koskettelu hartioihin/hauiksiin, sekä tahallaan vaste painautuminen, muka vahingossa on epämiellyttävää.

Jos työkaveri taputtaa sinua harteisiin ja kehuu hyvästä työstä, se on sinusta häirintää? Ihan tosi...

Kyllä se VOI olla häirintää, jos se tapahtuu seksuaalisessa kontekstissä, mutta kun tuo voi olla myös täysin sukupuolineutraalia tsemppaamistakin. Normaalisti ihmiset osaavat erottaa ne toisistaan.

Kyllä, voin kokea senkin seksualiseksi häirinnäksi, varsinkin kun puristetaan lihaksista samalla. Se on myös alentavaa. Olen pitkä ja tumma sekä minulla on leveät hartiat ja huomaan usein keskustelussa naisten katseen harhailevan hartioihini. Välillä kommentoidaan myös seksualisin viittauksin, kuten on sentään jotain silmänruokaa jne.

Siinä missä miehet eivät nähneet mitään väärää tuollaisessa vielä 30 vuotta sitten naiset saattavat nykyisinkin toimia kuin limaiset sikailijamiehet tuolloin tajuamatta sen olevan häirintää. Eikä siitä juuri meteliä pidetä.

Miksi miehet eivät pidä meteliä? Me naiset ollaan kyllä haluakkaita oppimaan. Minä ainakaan en koe mitään tarvetta aiheuttaa kenellekään pahaa mieltä. Eikä elämäni kaadu siihen etten saa kommentoida vihjailevasti miehen lihaksia.

Olisi epämiellyttävää ja kiusallista jos joutuisin vieraan, paidattoman miehen kanssa samaan tilaan. Varmasti molemmille osapuolille, uskoisin. En tuijottaisi, todellakaan. Rakastan ja haluan katsella alastomia mieslihaksia, mutta vain oman mieheni.

En kyllä ole se, kenelle vastasit.

On myös kamerat. Vastaavassa tilanteessa minua on naiset kuvanneetkin, ilman lupaani.

Tuo on yksiselitteisesti väärin ja sinuna menisin sanomaan. Ja nainen olen itsekin. Jollei kyse ole jostain painonnostokisoista jossa olet osallistujana. 

Vierailija
86/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taas baarissa joku random heppu katsoo rintojani, niin en pidä sitä häirintänä vaikkei mies minua kiinnostaisikaan, koska baari nyt on luonteeltaan erilainen paikka, johon ihmiset menevät useinkin etsimään seuraa mihin kuuluu tuollainenkin katselu. Tilannetajua siis kiitos.

SINÄ et pidä sitä häirintänä mutta jos nainen vieressäsi pitää, niin voidaanko sanoa hänen olevan väärässä? Jos hänelle sanottaisiin että "älä mene baariin jos et halua rintojasi katseltavan" niin kommentti keräisi satoja alapeukkuja ja kiukkuisia kommentteja naisen syyllistämisestä, itsemääräämisoikeuden riistämisestä, raiskauskulttuurin vahvistamisesta ja vaikka mistä.

Se on aivan totta, että kysessä on yksilöllinen kokemus. Sehän on täälä ja tutkimuksessa todettukin, että kukin vetää omat rajansa. Ihan näin naisena olisin kyllä taipuvainen pitämään melkoisena yliherkkyytenä, jos joku ei baarissa kestä sitä, että joku vastakkaisen sukupuolen edustaja hetken katsoo. Eri asia sitten, jos joku todella creepysti tuijottaa koko illan, niin siinä voisi alkaa jo ahdistaa, että mitä se suunnittelee. Ketään miestä en kuitenkaan lähtisi mistään syyttämään jos nyt silmiin osuu baarissa puoleensa vetävä nainen ja katse hänessä vähän pitempään viivähtää. Kyllä se on ihan normaalia. Työpaikalla ammattimaiseen ja asialliseen käytökseen se ei kuitenkaan kuulu.

Vierailija
87/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuijotan ihan niin kuin olen tähänkin asti tuijottanut. Niin ettei mies itse huomaa eikä muutkaan ihmiset. Otan huomioon miehen ja muiden ihmisten tunteet. En koe että on vaikeaa. Jos haluan katsella lisää paidattomia lihaksikkaita miehiä, niitä löytyy miljoonittain netistä.

Kyse onkin siitä että pääosin se on kohdaltasi varmasi vain luonnollista, mutta ymärräthän ahdistelevan miestä, jos se kohde huomaa sinun tuijottavan ilman mitään muuta syytä kuin kuolata häntä. 

Kaikki me tiedetään mikä on hyväksyttävää katselua ihan oikeasti. Kyllä ihminen saa ympärilleen katsella ja muitakin ihmisiä, samalla nopealla ja eteenpäin siirtyvällä katseella sitä miestä voi katsoa kuin jotain mummelia. Silloin kun on vaara että hän huomaa. En mä katsele ihmisiä seksuaalisesti kuolaten muuten kuin silloin kun on ihan varmaa ettei hän huomaa. Kuten sanottu, eipä ole ollut tämän asian kanssa ikinä ongelmaa. Ainoa mitkä teiltä jätkät puuttuu on hyvä tahto. Ei tämä ole rakettitiedettä. 

Keiltä? Mistähän oikein puhut. Ainoa mikä teiltä mimmit puuttuu on rehellisyys ja se on yksi syy monista, ettei teitä voi pitää haluttavina. Miksi tuijotatte kun aiheutatte sillä vain pahan olon toiselle? 

Vierailija
88/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim. työpaikalla sen helposti erottaa milloin jonkun katse on epäasiallinen. Jos ottaa vaivihkaa kun muut ei näe suoran katsekontaktin toiseen ja lisää siihen rivon hymyn ja silmäniskun niin se eroaa paljon pelkästä hajamielisestä tuijottamisesta. Toisia voi katsoa niin ettei ne huomaa ja niin että tarkoituksella lisää intensiteettiä. Varsinkin jos aiemmin sama henkilö on ollut neutraali, kontrasti on huomattava.

Jos silmäpeliin vastaa, pian on kädet pakaroilla. Ja jos siihen nauraa kihertää on mahdollisuus päätyä pikkujouluissa jopa seksuaalisiin tekoihin.

Jokainen joka työpaikalla ryhtyy heittämään eroittisesti latautuneita katseita syyllistyy automaattisesti epäasialliseen käytökseen ja häirintään riippumatta kohteen mielipiteestä.

Joka moiseen leikkiin ryhtyy, ottaa riskin.

Kyllä mä ainakin kokisin uhkarohkeana aloittaa sellainen käytös ja tiedostaisin sen olevan häirintää. Töissä jokaisella on oikeus olla ilman että joutuu rasvaisten vitsien, epäasiallisten katseiden ja lääppimisen kohteeksi.

Omassa tapauksessa päädyin sänkyyn ja ei haittaa, mutta ymmärrän silti että lähtökohtaisesti kyse on häirinnästä. Se ei tarkoita että olen uhri tai mieleni pahoittanut. Kyse on työpaikan säännöistä. Esim. vapaa-ajalla työkaverin kanssa flirttailu on taas eri asia.

Se täällä palstalla on hukassa monelta että häirintää voi olla riippumatta kohteen mielipiteestä.

Räikein esimerkki on jos alaikäinen myy vapaaehtoisesti seksiä. Laissa se ei ole prostituutiota vaan lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Lapsen mielipide ei vaikuta asiaan koska aikuisten tehtävä on suojella ja olla vastuussa. Teinin aivot ovat vielä vaiheessa. Aikuinen käyttää teinin kypsymättömyyttä hyväkseen joka saattaa seksin myymisellä oireilla jotain perhetilannetta tai kapinoida mikä kuuluu kehitykseen. Aikuisen tehtävä on sanoa, että idea ei ole toteuttamiskelpoinen eikä muna huurussa selitellä että ite se halus.

Työpaikoilla huomioon otettavia valta-asetelmia on esimies - alainen suhde. Voi pelätä seurauksia jos sanoo pomolle ettei halua flirttailua. Sen takia töissä on säännöt.

Mitään vahinkoja ei ole. Ihmiset on tarkkoja rajoista ja seksuaaliset vihjeet ovat ennalta kaikkien tiedossa esim. lääkäri voi sanoa että " Tutkin nyt käsillä rinnat " ja olla hienotunteinen koska kaikilla on tiedossa että rinnat on privaatti alue. Palveluammateissa vältellään esim. käden laskemista asiakkaan reidelle.

Jos vahingossa koskee tai katsoo toisen rintoja, tulee kiusaantunut olo ja sitä pyytää anteeksi nolona. Meidän kulttuurissa henkilökohtainen tila on tärkeää ja siinä on mahdoton vahingossa ketään ahdistella. Pelkkä hississä puhuminenkin tuntuu tungettelulta.

Vierailija
89/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän "epäasiallinen katse" tarkoita juuri EPÄASIALLISTA katsetta, eli käytännössä vaikka rintojen tuijottamista halventavan ilmeen kera. Kenen etua palvelee jos tahallaan ymmärretään väärin?

Mitä väärinymmärtämistä se on, jos hyväksytään, että se mikä on epäasiallista riippuu tilanteesta, tekijästä ja kohteesta? Kuka saa määritellä sen mikä ei enää ole epäasiallinen katse?

Eikö rintojen tuijottaminen ilman halventavaa ilmettä ole epäasiallinen katse?

Eikö kasvojen tuijottaminen halventavan ilmeen kera ole epäasiallinen katse?

Eikö mikä tahansa kohteen mielestä liian pitkä ja liian tiivis katse kasvoihin tekijältä joka kohteesta tuntuu vastenmieliseltä ole epäasiallienn katse? Kuinka monta sekuntia on liian pitkään? Jos ruokoton isän ikäinen mies katsoo yhtään pidempään kun ohimennen vilkaisten, eikö sekin ole epäasiallinen katse?

Varmasti sellainen josta sinun tai minun ei tarvitse väkisin vääntämällä tulkita onko katse epäasiallinen vai ei.

Vierailija
90/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa-a. Tietenkin se on niin, että kohde määrittää sen, minkä kokee häiritsevänä. Mutta kyllä minäkin nyt panisin rajan siihen, että kosketaanko tai uhkataanko kohdetta (esimerkiksi stalkkaaminenhan on todella pelottavaa, vaikkei kohdetta edes hipaisisi).

Jos kohde ilmaisee, että "mene pois/älä tuijota/en ole kiinnostunut" - JA silti häiritsijä jatkaa, SE on sitten häirintää.

Pelkkä katse ei itsessään, jos kohde ei sitä siis ole kieltänyt. Ja sittenkin se on häirinnäksi melkoisen lievää.

Mutta noin muuten se, mitä moni mies ei ymmärrä tai halua ymmärtää on, että kyse voi olla uhasta. Vaikka ei kourikaan ketään, jo se ehdottelu ja perässä kulkeminen on uhkaavaa, koska miehellä on enemmän voimia ja yksin liikkuvalle naiselle syntyy helposti uhkakuva siitä, mitä voi hetkellä minä hyvänsä tapahtua. 

Miehelle syyte vainoamisesta: Saattoi mennä ABC:lle tuijottamaan naistyöntekijää koko vuoron ajaksi

https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/miehelle-syyte-vainoamisesta…

Vierailija
91/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivaa uhria etsivät näkevät helposti kuka on helppo uhri. Kiltti, herkkä, ehkä jo aiemmin haavoittunut.

Ahdistelija saa voimaa uhrin pelosta. Himo ei johdu naisen kauneudesta, vaan siitä että ahdistelija on oman valtansa lumoissa. Hyväksikäyttö ei ole seksiä vaan vallankäyttöä.

Naiset, ei tarvi hakea hyväksyviä katseita. Ei jäädä kiinni pitkiin tuijotuksiin, joilla ahdistelijat yrittävät saada naisen tuntemaan olonsa epävarmaksi, jopa pelkäämään. Ajatelkaa repivänne silmät niiden päästä, jo sellainen ajatus voimaannuttaa, vaikkei tekisi mitään.

Vierailija
92/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi mitä kuuluu ei ole koskaan ahdistelua.

"Moi mitä kuuluu" on hyvin potentiaalisesti ahdistelua esim. täysin tuntemattomalta keski-ikäiseltä mieheltä öisellä bussipysäkillä nuorelle yksinäiselle naiselle esitettynä.

Muitakin tapauksia löytyy, mutta tuo nyt oli selvin esimerkki.

Vierailija
93/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä on tämä puhe että miehet muka vaennetaan, kun koko ajan naiset KEHOTTAA miehiä kertomaan omia kokemuksiaa #metoo alla :D. On tämä niin surkuhupaisaa välillä...

Vierailija
94/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Moi mitä kuuluu" on hyvin potentiaalisesti ahdistelua esim. täysin tuntemattomalta keski-ikäiseltä mieheltä öisellä bussipysäkillä nuorelle yksinäiselle naiselle esitettynä.

Joo, tuo on ihan totta tietysti. Voihan tosiaan olla, että nää tyypit täällä ei pysty tippaakaan arvioimaan missä kontekstissa sen mitäkuuluunsa esittävät. En ihmettelisi yhtään.

Vierailija
95/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuijottelu on ihan kamalaa. Muistan, miten lähisukulaisenibtuijotti juuri kasvamaan alkaneita rintojani toistuvasti. Samoihin aikoihin toinen aikuinen mies kouri minua alapäästä täpötäyden bussin käytävällä. Olin vain vähän yli kymmenen. 15-vuotiaana minulle ehdotettiin lapsen tekemistä maksua vastaan. Täysi-ikäisenä olen kohdannut lukuisia kuorimisia yleisillä paikoilla vieraiden ihmisten taholta. En kyllä allekirjoita tuota, että väärinymmärryksestä voisi olla kysymys. Miten se, että joku tuijottaa rintojasi tai koskee sinua intiimialueille voisi olla vahinko? Ja mitä se vahinko tässä tarkoittaa? Sitäkö, että ahdistelee niin, että jäät siitä kiinni? Tuijotin rintoja vahingossa, koska en kiinnostukseltani muistanut, että ne ovat ihmisessä kiinni.

No kyllä se katseen hetkellinen hakeutuminen rintoihin mielestäni voi olla ihan vahinko, kunhan mies muistaa sitten katseensa sieltä pois siirtää, eikä jää tuijottelemaan eikä varsinkaan puhu naisen rinnoille. Kyllä se nyt liiallisuuksiin menee, jos ei vastakkaista sukupuolta saa edes katsahtaa. Pitkä tuijottelu ja kouriminen sitten eivät kyllä millään ilveellä ole vahinkoja.

Vierailija
96/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi epämiellyttävää ja kiusallista jos joutuisin vieraan, paidattoman miehen kanssa samaan tilaan. Varmasti molemmille osapuolille, uskoisin. En tuijottaisi, todellakaan. Rakastan ja haluan katsella alastomia mieslihaksia, mutta vain oman mieheni.

On myös kamerat. Vastaavassa tilanteessa minua on naiset kuvanneetkin, ilman lupaani.

Tuo on yksiselitteisesti väärin ja sinuna menisin sanomaan. Ja nainen olen itsekin. Jollei kyse ole jostain painonnostokisoista jossa olet osallistujana. 

Kaksois-standardit sitä ei pidetä yleisesti vääränä, että nainen osittaa seksualisuuttaan, hän on vain nuori ja villi tietää mitä haluaa(mutta ei mitä tekee) ja aiheuttaa hieman hämminkiä flirttailullaan, ymärtämättä että kohteella voi olla huonoja kokemuksia vastaavista tilanteista tai suhteista. Miehille ei ole samaa esimerkkiä, että mihin ja miten valittaa se näkyy myös tässä keskustelussa. Kenelle siitä sanoisi?

Vierailija
97/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Suomessa kyllä kun täälä nyt on täysin epänormaalia puhua vieraille varsinkin kaupungeissa. Asuin vuoden Englannissa ja kyllä sielä ihan ventovieraat tervehtivät bussipysäkillä.

Vierailija
98/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä on tämä puhe että miehet muka vaennetaan, kun koko ajan naiset KEHOTTAA miehiä kertomaan omia kokemuksiaa #metoo alla :D. On tämä niin surkuhupaisaa välillä...

Tuo kampanja on alunperin täysin sukupuolisidonnainen. Naisia koski tämä ehdotus kertoa kokemuksistaan. Ei ihmisiä. Naisia.

Vierailija
99/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jumalauta. Kyllä sitä nyt ihmisiä saa katsella ihan millä tavalla tahansa. Onnea vain yritykselle kieltää naaman ilmeet. Minä katselen kaikenikäisiä naisia ihan millä tavalla haluan.

Vierailija
100/458 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksois-standardit sitä ei pidetä yleisesti vääränä, että nainen osittaa seksualisuuttaan, hän on vain nuori ja villi tietää mitä haluaa(mutta ei mitä tekee) ja aiheuttaa hieman hämminkiä flirttailullaan, ymärtämättä että kohteella voi olla huonoja kokemuksia vastaavista tilanteista tai suhteista. Miehille ei ole samaa esimerkkiä, että mihin ja miten valittaa se näkyy myös tässä keskustelussa. Kenelle siitä sanoisi?

No sille naiselle tietysti että älä kuvaa. Jos et muuta uskalla niin puista vihaisesti päätä ja katso suoraan kameraan, kyllä se tehokkaasti pilaa naiselta sen videon. Ihme uhriutumismoodi tässäkin tekstissäsi, alan uskoa ettei sua ole koskaan kuvattukaan. Eikä miesten ahdistelu kyllä tällaisella marttyroinnilla lopu. Reippaasti #metoo-kokemuksia kertomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme