Mieheni minusta: "no eihän se mikään missi ole mutta ihan nätti kuiten"
Sanoi kaverilleen kun katsoivat telkkaria sohvalla. Minä olin parin metrin päässä keittiössä. En uskaltanut sanoa mitään kun mies on aiemminkin huomauttanut kuinka ärsyttävä olen kun nipotan ja nalkutan hänen kavereiden läsnä ollessa :(
Kommentit (160)
Mä en kyllä loukkaantuis tuosta. Tiedän kyllä itekin, etten ole mikään missi, enkä sellainen halua ollakaan. Loukkaantuisin enemmänkin, jos sanos mies sanos mua missiksi. On meinaan tavoitteet ihan muualla kuin ulkonäössä.
Täh, onko ihmiset oikeasti tosissaan. Ei tuo ole kehu.
Parempi muotoilu:
Kukkii se kerran perunanvarsikin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoi kaverilleen kun katsoivat telkkaria sohvalla. Minä olin parin metrin päässä keittiössä. En uskaltanut sanoa mitään kun mies on aiemminkin huomauttanut kuinka ärsyttävä olen kun nipotan ja nalkutan hänen kavereiden läsnä ollessa :(
Taitaapi olla, että suurin osa naisista on näitä parisuhteessa. Sama pätenee suurimpaan osaan miehistä. Kun parisuhteessa ei tarvitse pitää itseään yllä, niin ulkonäkö rapisee huomaamatta. Näin se vaan on.
Jokaista hyvin parisuhteessa säilynyttä kohtaan on 9 huonosti säilynyttä. Sääliksi käy niitä, joiden puoliso pyrkii kuitenkin pitämään itsensä kunnossa, mutta toinen on ryhävalas/kaljasieppo.
Kun te naiset lähdette tähän ulkonäkökeskeisyyteen ja kauneuspakkoon, niin teillehän on varattu vain häviäjän osa. Lose-lose-situation.
Miehet ovat pinnallisia ja suurimmalle osalle heistä naisessa merkityksellistä on vain pllu ja ulkonäkö. Se, että kehtaa sitä kavereille näyttää ja jos hyvä tsägä käy niin vähän polleilla. Nainen voi onnesta kiherrellen olla tästä ikionnellinen tai sitten itsekseen pähkäillä, että tällaistako se on, mutta aina hän loppupeleissä on häviäjä. Aina on jotain moitittavaa ulkonäössä kumminkin, niin kaunista naista ei maailmasta löydykään, josta ei jotain vikaa miehen kriittisellä silmällä löydy. Ja aika ja painovoima tekee kärsivällistä työtä joka tapauksessa jokaisen naisen kohdalla, aina tulee nuorempia ja kauniinmpia miesten 'viisauksille' tottelevaisesti kihertämään.
"no eihän se mikään missi ole mutta ihan nätti kuiten" on erittäin suomalaista tyyliä, samaan tapaan kuin "Maistuuko ruoka?- No kyllä tätä mieluummin syö kuin selkäänsä ottais". Voit olla miehestäs onnellinen, se arvostaa sua.
Mieheni ei ikinä kommentoisi ulkonäköäni kavereilleen eivätkä kaverit vaimojensa ulkonäköä myöskään. Parikymppisenä oli juuri tuollaista meininkiä exän kanssa ja tunsin itseni todella arvottomaksi esineeksi kunnes havahduin ja lähdin. 30+ ikäisistä miehistä en tiedä yhtään, joka käyttäytyisi noin.
Ja vähättely ei ole koskaan kehu vaikka sen miten yrittäisi naamioida siksi.
Siis hetkinen, tuohan on sanottu kaverille, ei vaimolle. Siinä on ero. Kyllä siinä kehutaan oman vaimon olemusta ja ollaan siitä hyvillään.
Ap taitaa olla aika nuori? En suostuisi ikinä hiljaisen vaimon rooliin, jossa pitää olla hiljaa miehen kavereiden läsnäollessa ja ottaa kaikki paska vastaan mitä ne sanoo. Elämänkokemus opettaa arvostamaan itseään eikä hyväksymään vähättelyä itsestä. Tuollaisen miehen rinnalle ei tarvitse jäädä, hän ei arvosta sinua vaan ehkä jopa häpeää kavereidensa edessä. Miksi muuten et saisi puhua vapaasti?
Ei olisi mitenkään mieheni kanssa mahdollista. Hän kun ei ole kallellaan misseihin päin, joten minusta ei puhuisi tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen, tuohan on sanottu kaverille, ei vaimolle. Siinä on ero. Kyllä siinä kehutaan oman vaimon olemusta ja ollaan siitä hyvillään.
Ei, vaan jos siinä kehuttaisiin niin mies sanoisi vaimoaan nätiksi ylpeyttä äänessään. Vähättelevä alku ei kuulu kehuun.
Yleensä jos sanotaan että eihän se mikään missi ole, niin kiertoilmaus sanalle susiruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaapi olla, että suurin osa naisista on näitä parisuhteessa. Sama pätenee suurimpaan osaan miehistä. Kun parisuhteessa ei tarvitse pitää itseään yllä, niin ulkonäkö rapisee huomaamatta. Näin se vaan on.
Jokaista hyvin parisuhteessa säilynyttä kohtaan on 9 huonosti säilynyttä. Sääliksi käy niitä, joiden puoliso pyrkii kuitenkin pitämään itsensä kunnossa, mutta toinen on ryhävalas/kaljasieppo.
Vain nuori hyvännäköinen ihminen voi luulla että se on vain itsestä kiinni. Kun ikää tulee, kaikki hormonit eivät enää toimi niin kuin pitäisi, ja ihminen voi vaikka kilpirauhasen takia turvota vaikka kuinka liikkuisi ja tarkkailisi syömistään. Todella surullista jos parisuhde perustuu vyötärönmitalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä loukkaantuis tuosta. Tiedän kyllä itekin, etten ole mikään missi, enkä sellainen halua ollakaan. Loukkaantuisin enemmänkin, jos sanos mies sanos mua missiksi. On meinaan tavoitteet ihan muualla kuin ulkonäössä.
Sama suomeksi; olet siis ruma. Koko tekstisi on vähättelevä muita naisia kohtaan. Meinaat, että jos on kaunis, ei muita tavoitteita voi ollakaan? Mulle tulee väkisinkin mieleen, että olet niin pahan näköinen, ettei asialle mitään voi, joten nostatat egoasi kehumalla kuinka On tavoitteet ihan muualla kuin ulkonäössä, hyi en ikinä haluaisi olla mikään missi. Joo, no et varmasti olekaan, älä huoli.
Onhan tuo nyt täysin mulkusti tokaistu. T: mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit heittänyt kukkaruukun sen päähän "Tässä on sinulle missiä!!!" ja lähteny meneen.
Hehe, jos olisit tämän tehnyt, miesten kunnioitus sinua kohtaan olisi noussut kohisten!
Miehet halveksii nössöjä missejä - näkeehän sen nyt siitä Roope Salmisestakin, jatkuvasti pettää kuvankaunista, mutta lällyä tyttistään.
Miehesi ajattelee niin. Pitää sinua hieman rumana misseihin verrattuna. Itse pidän missejä rumina, olin itse nuorempana paljon kauniimpi, mitä perusmissit. Lisäksi älykkäämpi myös. Harmillista, että miehesi ei osaa arvostaa sinua. Hän ei ehkä ole ansainnut sinua. Vaikka itse olen ollut hyvin kaunis, en siedä minkäänlaista ulkonäön arvostelua kauneuteen tai rumuuteen liittyen. Kauneus on katoavaista. Sitä aikaa kestää se pari vuotta. Mitä sen jälkeen? Onko koulut käyty, asunnot maksettu, perhe perustettu, lapset koulutettu ja yritykset perustettu? Laita ukko mäkeen ja ota tilalle, joku jonka kansaa rakennat vahvan tulevaisuuden. Sitä ei nimittäin tehdä huulipunilla tai alushousut jalassa halvoissa lehdissä seisoen.
Mitä sviidua. Olin tulossa tähän keskusteluun ihan jo ton otsikon perusteella vastaamaan, että no jätät tollaisen mulkun. Sitten luin kuinka moni tässä etusivulla on sitä mieltä että "ei ole niin paha" ja "ihan jo kohteliaisuus."
NYT IHAN OIKEASTI.
Eikö teillä heteronaisista ole minkäänlaista itsekunnioitusta? Voi ristus se ei ole kohteliaisuus, jos teidän mies sanoo teidän läsnäollessa kaverilleen jotain tollasta. Se ei ole kohteliaisuus myöskään sillon jos se sanoo tollaista vain teille, tai vain kavereilleen sillon kun te olette poissa. Toi on helkkarin törkeä kommentti, millaista itse ei tulisi ikinä mieleenkään sanoa omasta tyttöystävästä/tyttöystävälle. Onko tää joku vainheteronaiset-jutut, vai oletteko te oikeasti kaikki noin surullisia?
Uskokaa pois, on mahdollista löytää kumppani, joka oikeasti kunnioittaa teitä. Kukaan, joka sanoo teistä tai teille tuollaista, ei kunnioita teitä tippaakaan.
Eli aloittaja: Ihan oikeasti, jätä se. Saat paremman.
Heh, ja sitten ihmetellään miksi erotilastot näyttävät mitä näyttävät ja yli puolet avioliitoistakin ("myötä ja vastamäessä my ass") päättyvät eroon.
Relatkaa nyt vähän. Liki 20 vuotta omassa liitossa ja kumpikin onnistunut sanomaan toisilleen paljon pahempaa kuin mistä nyt jauhatte. Jos noilla kriteereillä suhteet loppuisivat, niin 99% loppuisi alta viiden vuoden.
Muutenkin kuulostaa lähinnä että kaksi jätkää näki tv:stä jonkun naisen johon naisen ukon kaveri kommentoi ulkonäöllisesti ja siihen vastauksena:
"no ei se missi näytä olevan, mutta ihan nätti kuitenkin"
Ei olisi eka kerta kun väärinkäsityksestä kasvaa joku vuosia kaivertava asia pääkopan sisään parisuhdetta nakertamaan. Ja sitten asiaa puimaan, missäpä muuallakaan, kuin vauva.fi:ssä, mistä aina saa "parhaat" neuvot.
Mikä ihmeen tyyppi käyttää sanaa "kuiten"? Huh ja sinne päin. JSSAP.