Iki-ihanat hajuvedet; mikä on lempituoksusi, jota ei kenties enää saa?
Itse olen etsinyt tuloksetta Escadan original -tuoksua. Se on huikean hyvä, punainen pahvipakkaus ja pitkulainen sydänpullo. Kunpa sitä vielä joskus valmistettaisiin! Muut Escadat eivät ole lähelläkään tuota.
Kommentit (69)
Muistan lapsuudestani, kuinka hienostunut tätini tuoksui aina upealle, kiehtovalle. Hänen täytyi käyttää jotain elämää suurempaa tuoksua. Koskaan en saanut kysyttyä... Muisto on tosi lämmin. Jos jollakulla olisi tuota samaa tuoksua tänä päivänä, muisto tulvisi mieleeni heti. Tuoksumuistot ovat yleensäkin vahvoja.
Molyneux'n Vivre!
Aivan ihana tuoksu, jota ei käsittääkseni enää valmisteta.
Shalimar ja Ysatis. Ensimmäistä saa edelleen mutta reseptiä on muutettu. Ehkä toistakin saa mutta sekin muuttui jossain välissä.
Jil Sander Woman III ja suuri rakkauteni Poison. Nykyinen Poison ei ole kuten silloin ennen. Siinä on häiritsevä keinotekoinen suitsukkeen tai savun haju nykyään.
Cacharelin Scarlettista pidin kovasti, harmi kun sen valmistus lopetettiin.
Vierailija kirjoitti:
Chloen Narcisse, tykkäsin kovasti, enää ei tehdä.
Jos olet tosinostalgikko...
https://www.ebay.com/b/Chloe-Narcisse-Perfumes/180345/bn_99639400
Sitten on oma lukunsa klassikkotuoksut, jotka on pilattu - ts muutettu ratkaisevasti koostumusta (ja yleensä myös pulloa)
Esimerkkinä Lancomen Magie Noire
Vierailija kirjoitti:
Sitten on oma lukunsa klassikkotuoksut, jotka on pilattu - ts muutettu ratkaisevasti koostumusta (ja yleensä myös pulloa)
Onko sinulla ollut alkuperäinen, ja oletko käyttänyt myös nykyistä?
Itse olen kuullut muutamalta nykykäyttäjältä, että reformulaatio ei ole ollenkaan hassumpi.
Guerlainin Vol de Nuit sekä upea upea Guerlainin Salimar parfym Initial. (Ei siis pelkkä Salimar)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ollut alkuperäinen, ja oletko käyttänyt myös nykyistä?
Itse olen kuullut muutamalta nykykäyttäjältä, että reformulaatio ei ole ollenkaan hassumpi.
Kyllä. Yksiulotteista kissank*sta nykyinen. Tuoksun kantaja-aineita muutettu direktiivien mukaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan hajuvesiä yli kaiken. En oikein voi olla hajusteita käyttävien ihmisten lähellä, sillä päätä alkaa särkemään.
Vihaan hajuvesiä vihaavia yli kaiken. En oikein voi olla teidän lähellä, sillä v*tutuskäyrä nousee punaiselle alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Lancome O Oui.
Miksi hitossa niin ihana tuoksu lopetettiin!
Oli minunkin lemppareita, käytin tätä useamman pullon peräjälkeen. Harmitti todella kun se lakkautettiin. Joku vuosi takaperin sai vielä uutta versiota ko. tuoksusta, mutta se ei yllä lähellekään alkuperäisen raikkautta ja ihastuttavuutta.
Laura Ashley No.1
Ihana kesäinen kukkaistuoksu, joka kesti ja kesti ja pienikin suihkaus riitti koko päiväksi.
Olivia Giacobettin luoma L'artisan Parfumeur Eau du Fleuriste. Tykkään muista hänen tekemistä tuoksuistaan, esim L'Ete en Douce, mutta tämäntapaista muuta ei ole. Minttua, ruusua, kurkkua, mehiläisvahaa ja kamomillaa.
Valentinon Valentino for women. Ihana tuoksu, ainoa jota haluan käyttää mutta ei löydy enää mistään.