Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkäpaasto 16:8 - kokemuksia

Vierailija
13.11.2017 |

Ajattelin aloittaa paastoamisen ihan sen takia että a) tarvitsisi laihtua b) terveyden kannalta myös pitäisi olla hyvä asia, veriarvot jne. Onko täällä av:ssä kokemuksia kyseisestä paastomuodosta? Olen itse asiassa tiedostamattani harrastanut tätä enemmän tai vähemmän joskus sinkkuaikoina. Usein viikonloppuisin söin ekan kerran vasta iltapäivällä ( en ole koskaan ollut aamupalaihmisiä, vasta nyt vanhemmiten lasten myötä tuo tapa on tullut ja tuntuu olevan vaikea päästä siitä eroon ), tai iltaisin menin nälkäisenä nukkumaan kun kaapissa ei ollut mitään syötävää :) ( juu, tosi järkevää mutta eipä ollut paino-ongelmiakaan ) ja usein söin vasta lounaan töissä klo 11. Eli useinkin tuli 16 tuntia paastoa tai ylikin.

Omalle elimistölle siis sopi(i) nuo pitkät ruokailuvälit, vaikka silloin aina tuputettiin että pitää syödä usein ja pieniä annoksia. Joo, toiset tarvitsee koko ajan ruokaa, minä en. Olen väkisin opetellut säännölliset ruokarytmit, mutta voisin hyvinkin opetella niistä taas pois koska en voi huonosti tms jos olen pitkään syömättä.

Onko täällä kokemusta kyseisestä paastotavasta? onko paino pudonnut?

Kommentit (2812)

Vierailija
541/2812 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen nyt pätkäpaastonnut pari viikkoa, painoa on siinä ajassa pudonnut yli 4kg. BMI on yli 30, joten ylikiloja on kyllä reilusti.

Syön ensimmäisen aterian töissä 10.45-11.45 välillä (en voi itse vaikuttaa aikaan), joskus harvoin syön välipalaa töiden jälkeen 15-16 maissa mutta yleensä hyppään suoraan päivälliseen 17-18 välissä. Sen jälkeen juon vain vettä tai vishyä. Nälkä on ollut oikeastaan vain muutaman kerran lounaan alla, mutta pääsääntöisesti en ole ollenkaan nälkäinen. Olo on energinen ja hyvä koko päivän! Sairastin flunssankin tässä välissä, eikä sekään kaatanut systeemiä. Herkkuhalut ovat poissa ja ihan kaikki napostelu on jäänyt luonnostaan pois. Syön tavallista ruokaa, lounaan yleensä vähähiilarisesti. En juo light-juomia paastoaikana enkä oikeastaan enää juuri muulloinkaan, koska epäilen kehoni reagoivan niihin sokerin tavoin. Aiemmin olin suurkuluttaja. Myös alkoholi on jäänyt kokonaan pois, sillä 11-18 ikkuna ei oikein sovellu ryypiskelyyn. 😁

Aivan ehdottomasti paras tapa syödä myös minulle! Olen lapsesta asti jättänyt aamupalan luonnostaan pois, mutta jossain vaiheessa pakotin itseni syömään sen, koska "aamupala on päivän tärkein ateria". Aamupalan syöminen aiheutti kuitenkin yhä kovemman nälän lounaalle, arvatenkin insuliinin heittelystä johtuen. Iltanapostelusta luopumisen onnistumista epäröin ennen aloittamista, mutta sekin on sujunut ihan älyttömän helposti, kun ei edes tee mitään mieli. Tätä ruokailutapaa on myös helppo muokata tarpeisiin sopivaksi, sillä jos jonain iltana on menoa, muutan vain paastoikkunaa. Ihan parasta!

Miten aamupalan syöminen voi aiheuttaa suuremman nälän lounaalle? Kuulostaa vähän itsensä huijaamiselta. Jos syö aamupalan, ei yleensä lounaalla ole tarvetta holtittomalle syömiselle. Itse olen ollut aina normaalipainoinen, mutta se vaatii jatkuvaa itsetutkiskelua. Mitään pitsaövereitä ja hamppariaterioita en pysty koskaan syömään tai lihon helposti. Sitten on kärvisteltävä tyyliin näkkileivällä, porkkanoilla, kurkulla ja maustamattomalla rahkalla muutama päivä (yäk). Suklaa ei myöskään sovi minulle, syönpä sen klo 8 tai klo 11, koska se alkaa heti lihottaa, minkä huomaa aina jouluisin, kun niitä konvehtirasioita tulee vedettyä.

Yksinkertaistettuna: aamupala nostaa verensokeria ja kun se laskee, tulee nälkä. Pätkäpaastolla en ole nälkäinen juuri koskaan, sillä nuo verensokerin nousut ja laskut ovat tasoittuneet.

Ja mitä "holtittomaan" syömiseen tulee, syön lounaalla kouluruokalan linjastosta lautasmallin mukaan (eli puolet salaattia/raastetta tms.) sen yhden lautasellisen ilman leipää tai jälkiruokaa, juomaksi vettä. Tulen täysin kylläiseksi. Nälkä ei ole myöskään töiden jälkeen, vaan maltan ihan rauhassa odottaa päivälliseen. Aiemmin kaahasin kotiin välipalaa syömään, enkä useinkaan halunnut mennä edes kauppaan töistä, kun en luottanut tekeväni nälkähuuruissani järkeviä valintoja. 😁 Aika uskomattomalta ehkä tuntuu, mutta näin se vaan on. Kannattaa kokeilla.

Oho! Saanko kysyä, miten kauan siis olet pysynyt normaalipainoisena? Uskon tämän paastoamisen vaikutukset vasta kun joku kertoo pysyneensä vuosia tai vuosikymmeniä näin toimineena normaalipainossaan. BMI?

Ehkä sun on parempi pysyä nykyisessä systeemissäsi. Et näköjään edes ymmärrä tätä asiaa.

Todennäköisesti en, koska syön yleensä silloin kun on nälkä. En karta syömistä, kun siihen ei ole syytä. Ainoastaan välttelen roskaruuan syömistä. Syön aamulla klo 5.30-7, seuraavan kerran runsaan salaattilounaan klo 11.30, välipalaksi hedelmiä tai kasviksia klo 14-15 (esim. omena, banaani, kurkkuviipaleita, pari porkkanaa, luumuja tai kiivi) ja erittäin runsaan päivällisen klo 17–18. Illalla ennen nukkumaanmenoa syön noin klo 20.30-21 rahkan, ruisleivän kinkulla tai jukurttia ja mysliä. Jos jättäisin aamiaisen ja iltapalan pois, tulisi ahmittua liikaa. Se taas totuttaa mahalaukun venymään. En ole huomannut sen lihottavan, jos syö normaalia ruokaa aamulla tai illalla.

Okei, sulla toimii näin.  Mä en pysty noin paljon sokeria syömään.

Pyh, mitäs sokeria tuossa oli. Mä syön tyyliin munkin tai pullan joka päivä kahvitauolla. Enkä oo lihonut. Miten paljon sokeria sä sit syöt? Karkkipäivä kerran vuodes?

Et näköjään tiedä sokerista. Ihan sama mulle, mut mä en syö karkkia lainkaan, olen aikuinen.

Vierailija
542/2812 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikki paastoa 16:8? Siis ei kai kukaan yöllä syö? Minä en oikeasti ymmärrä näitä dieettejä. Ihmiset syövät liikaa ja se on ongelma, mutta miten joku saa dieetin siitä, ettei syö yöllä? Kuulostaa melko painavien ihmisten ongelmalta, jos ei pysty yöllä olemaan syömättä. Ei sitten lähdetä baariin vetämään olutta parin aterioiden kalorimäärän verran. Eikä mennä grillin kautta kotiin joka viikonloppu. Ei millään pahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2812 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kaikki paastoa 16:8? Siis ei kai kukaan yöllä syö? Minä en oikeasti ymmärrä näitä dieettejä. Ihmiset syövät liikaa ja se on ongelma, mutta miten joku saa dieetin siitä, ettei syö yöllä? Kuulostaa melko painavien ihmisten ongelmalta, jos ei pysty yöllä olemaan syömättä. Ei sitten lähdetä baariin vetämään olutta parin aterioiden kalorimäärän verran. Eikä mennä grillin kautta kotiin joka viikonloppu. Ei millään pahalla.

16h ollaan siis vuorokaudessa syömättä. Hyvin harva niin tekee. Yleensä nukuttu yö kestää 6-9h noin keskimäärin ja useimmat syö aamiaisen tunnin sisään herättyään. Iltapalankin useimmat syövät vielä 21-23 aikoihin. Laskepa siitä montako tuntia. Pätkäpaasto ei ole dieetti vaan ruokailujen ja syömättömyyden välinen jaksotus.

Vierailija
544/2812 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen nyt pätkäpaastonnut pari viikkoa, painoa on siinä ajassa pudonnut yli 4kg. BMI on yli 30, joten ylikiloja on kyllä reilusti.

Syön ensimmäisen aterian töissä 10.45-11.45 välillä (en voi itse vaikuttaa aikaan), joskus harvoin syön välipalaa töiden jälkeen 15-16 maissa mutta yleensä hyppään suoraan päivälliseen 17-18 välissä. Sen jälkeen juon vain vettä tai vishyä. Nälkä on ollut oikeastaan vain muutaman kerran lounaan alla, mutta pääsääntöisesti en ole ollenkaan nälkäinen. Olo on energinen ja hyvä koko päivän! Sairastin flunssankin tässä välissä, eikä sekään kaatanut systeemiä. Herkkuhalut ovat poissa ja ihan kaikki napostelu on jäänyt luonnostaan pois. Syön tavallista ruokaa, lounaan yleensä vähähiilarisesti. En juo light-juomia paastoaikana enkä oikeastaan enää juuri muulloinkaan, koska epäilen kehoni reagoivan niihin sokerin tavoin. Aiemmin olin suurkuluttaja. Myös alkoholi on jäänyt kokonaan pois, sillä 11-18 ikkuna ei oikein sovellu ryypiskelyyn. 😁

Aivan ehdottomasti paras tapa syödä myös minulle! Olen lapsesta asti jättänyt aamupalan luonnostaan pois, mutta jossain vaiheessa pakotin itseni syömään sen, koska "aamupala on päivän tärkein ateria". Aamupalan syöminen aiheutti kuitenkin yhä kovemman nälän lounaalle, arvatenkin insuliinin heittelystä johtuen. Iltanapostelusta luopumisen onnistumista epäröin ennen aloittamista, mutta sekin on sujunut ihan älyttömän helposti, kun ei edes tee mitään mieli. Tätä ruokailutapaa on myös helppo muokata tarpeisiin sopivaksi, sillä jos jonain iltana on menoa, muutan vain paastoikkunaa. Ihan parasta!

Miten aamupalan syöminen voi aiheuttaa suuremman nälän lounaalle? Kuulostaa vähän itsensä huijaamiselta. Jos syö aamupalan, ei yleensä lounaalla ole tarvetta holtittomalle syömiselle. Itse olen ollut aina normaalipainoinen, mutta se vaatii jatkuvaa itsetutkiskelua. Mitään pitsaövereitä ja hamppariaterioita en pysty koskaan syömään tai lihon helposti. Sitten on kärvisteltävä tyyliin näkkileivällä, porkkanoilla, kurkulla ja maustamattomalla rahkalla muutama päivä (yäk). Suklaa ei myöskään sovi minulle, syönpä sen klo 8 tai klo 11, koska se alkaa heti lihottaa, minkä huomaa aina jouluisin, kun niitä konvehtirasioita tulee vedettyä.

Yksinkertaistettuna: aamupala nostaa verensokeria ja kun se laskee, tulee nälkä. Pätkäpaastolla en ole nälkäinen juuri koskaan, sillä nuo verensokerin nousut ja laskut ovat tasoittuneet.

Ja mitä "holtittomaan" syömiseen tulee, syön lounaalla kouluruokalan linjastosta lautasmallin mukaan (eli puolet salaattia/raastetta tms.) sen yhden lautasellisen ilman leipää tai jälkiruokaa, juomaksi vettä. Tulen täysin kylläiseksi. Nälkä ei ole myöskään töiden jälkeen, vaan maltan ihan rauhassa odottaa päivälliseen. Aiemmin kaahasin kotiin välipalaa syömään, enkä useinkaan halunnut mennä edes kauppaan töistä, kun en luottanut tekeväni nälkähuuruissani järkeviä valintoja. 😁 Aika uskomattomalta ehkä tuntuu, mutta näin se vaan on. Kannattaa kokeilla.

Oho! Saanko kysyä, miten kauan siis olet pysynyt normaalipainoisena? Uskon tämän paastoamisen vaikutukset vasta kun joku kertoo pysyneensä vuosia tai vuosikymmeniä näin toimineena normaalipainossaan. BMI?

Ehkä sun on parempi pysyä nykyisessä systeemissäsi. Et näköjään edes ymmärrä tätä asiaa.

Todennäköisesti en, koska syön yleensä silloin kun on nälkä. En karta syömistä, kun siihen ei ole syytä. Ainoastaan välttelen roskaruuan syömistä. Syön aamulla klo 5.30-7, seuraavan kerran runsaan salaattilounaan klo 11.30, välipalaksi hedelmiä tai kasviksia klo 14-15 (esim. omena, banaani, kurkkuviipaleita, pari porkkanaa, luumuja tai kiivi) ja erittäin runsaan päivällisen klo 17–18. Illalla ennen nukkumaanmenoa syön noin klo 20.30-21 rahkan, ruisleivän kinkulla tai jukurttia ja mysliä. Jos jättäisin aamiaisen ja iltapalan pois, tulisi ahmittua liikaa. Se taas totuttaa mahalaukun venymään. En ole huomannut sen lihottavan, jos syö normaalia ruokaa aamulla tai illalla.

Pyh, mitäs sokeria tuossa oli. Mä syön tyyliin munkin tai pullan joka päivä kahvitauolla. Enkä oo lihonut. Miten paljon sokeria sä sit syöt? Karkkipäivä kerran vuodes?

Et näköjään tiedä sokerista. Ihan sama mulle, mut mä en syö karkkia lainkaan, olen aikuinen.

Mä taas syön karkkia, jos huvittaa. Syön myös munkin tai pullan silloin tällöin, jäätelötöttetön pari kertaa kesässä sekä suklaapatukoita ainakin kerran kuussa. Olen aikuinen. Hyi, olen varmaan sinusta ihan kummajainen?

-nainen 39 v. 165 cm, 59 kg, ei kroonisia sairauksia

Vierailija
545/2812 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki kotona?

Vierailija
546/2812 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lihoo syötyään ruisleipäpalasen aamulla, niin taitaa elimistössä olla tosiaan jotain vialla. Ettei kuitenkin olisi kyse siitä muusta, mitä suuhunsa laittaa? Joku mainitsi oluen jossain kommentissa. Se lihottaa. Myös viini, siideri ja lonkero lihottavat ihmistä. Ihan sama nauttiiko ne aamulla vai illalla, ylimääräistä energiaa (ja läskiä lopulta) keräävät. Jossain terveysgurut sanoivat, että pitää syödä juustoa. On terveellistä ja pitää nälän loitolla. Mutta arvatkaa mitä: myös juusto lihottaa, jos sitä syö liikaa. Se sisältää runsaasti kovaa rasvaa. Jos juo reilusti olutta ja syö paljon juustoa, on varmaan aika yhdentekevää, mitä syömistä muulloin välttää.

Vierailija
547/2812 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku lihoo syötyään ruisleipäpalasen aamulla, niin taitaa elimistössä olla tosiaan jotain vialla. Ettei kuitenkin olisi kyse siitä muusta, mitä suuhunsa laittaa? Joku mainitsi oluen jossain kommentissa. Se lihottaa. Myös viini, siideri ja lonkero lihottavat ihmistä. Ihan sama nauttiiko ne aamulla vai illalla, ylimääräistä energiaa (ja läskiä lopulta) keräävät. Jossain terveysgurut sanoivat, että pitää syödä juustoa. On terveellistä ja pitää nälän loitolla. Mutta arvatkaa mitä: myös juusto lihottaa, jos sitä syö liikaa. Se sisältää runsaasti kovaa rasvaa. Jos juo reilusti olutta ja syö paljon juustoa, on varmaan aika yhdentekevää, mitä syömistä muulloin välttää.

Kerrotko nyt hieman rasvoista. Kovan rasvan jo mainitsit. Miten ne rasvat vaikuttaa ihmiseen?

Vierailija
548/2812 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko nyt hieman rasvoista. Kovan rasvan jo mainitsit. Miten ne rasvat vaikuttaa ihmiseen?

Voi hyvää päivää! Pointti oli siinä, että jättää ne oluet ja lonkerot hyllyyn ja alkaa syödä normaalisti, niin saavuttaa normaalipainon. Mutta tosiasia on myös, että juusto lihottaa. Myös suklaa lihottaa. Monet jotka väittävät elävänsä terveellisesti, vetävät juuri näitä oluita, viinejä, lonkeroita ja muita alkoholijuomia sekä monesti isoja määriä juustoja ja ihmettelevät, miten joku voi syödä aamupalaa, kun se lihottaa.

Vierailija
549/2812 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää! Pointti oli siinä, että jättää ne oluet ja lonkerot hyllyyn ja alkaa syödä normaalisti, niin saavuttaa normaalipainon. Mutta tosiasia on myös, että juusto lihottaa. Myös suklaa lihottaa. Monet jotka väittävät elävänsä terveellisesti, vetävät juuri näitä oluita, viinejä, lonkeroita ja muita alkoholijuomia sekä monesti isoja määriä juustoja ja ihmettelevät, miten joku voi syödä aamupalaa, kun se lihottaa.

Sori, mutta sä taidat nyt olla väärässä ketjussa, nimittäin kukaan ei ole täällä ihmetellyt, miten joku voi syödä aamupalaa kun se lihottaa.

Täällä on ainoastaan keskusteltu pätkäpaastoilusta ja siitä että mikä ruokarytmi sopii kenellekin.

Vierailija
550/2812 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas syön karkkia, jos huvittaa. Syön myös munkin tai pullan silloin tällöin, jäätelötöttetön pari kertaa kesässä sekä suklaapatukoita ainakin kerran kuussa. Olen aikuinen. Hyi, olen varmaan sinusta ihan kummajainen?

-nainen 39 v. 165 cm, 59 kg, ei kroonisia sairauksia

Minä taas en syö karkkia, koska ei huvita. Ei ollenkaan. Ei huvita syödä munkkeja eikä pulliakaan. Jäätelöä syön joskus ja suklaata usein, mutta sen pitääkin sitten olla tummaa laatusuklaata, kaloriensa arvoista. Niin, ja minäkin olen terve ja normaalipainoinen. Ja pätkäpaastoilija.

Vierailija
551/2812 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
552/2812 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viiskymppinen nainen. Olen voinut syödä aika rauhassa mitä vaan ja pysynyt normaalipainossa aikuisiän. Nyt vanhempana ei olekaan enää niin yksinkertaista. Kokeilin ekan kerran elämässäni oikeasti laihduttaa 5:2 dieetillä muutamat ylimääräiset kilot. Ei onnistunut. Kesällä normisti on paino pudonnut, kun liikkuminen lisääntyy ja kasvisten, marjojen ja hedelmien syönti kasvaa. Ei pudonnut. Mutta pätkäpaastolla viidessä viikossa pari kiloa pois, kärsimättä nälkää ja ilman liian vähän syömisen aiheuttamaa makean ym. epäterveellisen himoa, ei paha! Mulla on vielä kolesteroliarvot kohonneet koko ajan, mielenkiinnolla odotan puolen vuoden jälkeisiä tuloksia.

Jokainen taaplaa tyylillään, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan pätkäpaastoa. Ja jos kokeilee, kuukausi ei välttämättä riitä.

Vierailija
553/2812 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin maanantaina, lähtöpaino 89 kiloa. Tänä aamuna vaaka näytti 86,6 kiloa. Nesteet siis ilmeisesti lähteneet liikenteeseen kun en ole koko aikaa puputtamassa leipää yms.

En ole ikinä tykännyt syödä aamupalana ja olen myös niitä ihmisiä, joille tulee jäätävä nälkä parin tunnin päästä aamupalasta, varsinkin jos syön puuroa. Eli mulle sopii hyvin syödä vasta kunnon lounas klo 11 aikoihin ja jotain pienempää klo 17 maissa. Joinain iltoina olen syönyt hedelmän tai leipää klo 19, toisina iltoina en mitään tuon klo 17 jälkeen jos ei ole ollut nälkä jolloin paastoajaksi on tullut 18 tuntia.

Ihan normaalia ruokia olen syönyt, mukaan lukien myös vaikkapa omenapiirakka ja jäätelö - kohtuudella toki 😁

Vierailija
554/2812 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa, että haittaako lääkkeiden ottaminen paastoaikana?

Vierailija
555/2812 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan sanoa, että haittaako lääkkeiden ottaminen paastoaikana?

🦋 Tärkeä kysymys.  Vaikka meistä kukaan muu ei olisikaan parhaillaan kuurilla tai jopa loppuelämän ajan lääkityksellä, niin sellainen saattaa osua kohdalle tulevaisuudessa.  Mikäli olet lyhytaikaisella lääkityksellä, niin uskoisin, että kannattaa odottaa, ennen kuin aloitat säännöllisen 16/8 paaston.  Olen huono syömään sairaana ja olen ottanut mm. antibiootteja tyhjään vatsaan ja lääke pisti vatsan täysin sekaisin.

* 16 tunnin paaston teho perustuu siihen, että ihmisen elimistö kuluttaa kahdeksan tunnin sisällä tankatun energian 16 tunnin paaston aikana.  Päivittäinen paasto käynnistää kehon mitokondrioiden toiminnan ja tehostaa aineenvaihduntaa.  Lähde MTV Lifstyle dieettivinkit *

Itse olen tuntenut morkkista kun olen ottanut joskus paastolla vitamiineja ( esim. B,D, seleeniä tai jodia) olen siinä käsityksessä, että elimistö saattaa ottaa työstettäväkseen nämä pillerit ja jättää toissijaiseksi paaston käynnistävän rasvanpolton.  

Vierailija
556/2812 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on 16:8 paastolaisilta syksy lähtenyt käyntiin ?  Ketjussa ovat toisenlaista elämää viettävät halunneet innoissaan kertoa omistaan 😀.  Ollaan me suvaitsevia ja kannustetaan heitä jatkamaan valitsemaansa tietä.  Heidän mielipiteissään jäi vähän ihmetyttämään se, etteivät näytä ymmärtäneen, ettei 16:8 ruokavaliossa ole mikään kiellettyä.  Ei edes se aamupala.  Meistä jotkut vaan syövät sen hieman myöhemmin omaan aikatauluun sovitettuna.

Nälässä ei tarvitse  kitkutella.  Syödään itsemme kylläisiksi.  Kun syömme tarpeeksi jo ekalla aterialla ei minkäänlaiset herkut houkuta ja miksi niitä söisikän ellei tee mieli.

Jos ihminen on onnellinen, painoonsa tyytyväinen, saa tarvitsemansa rakennusaineet valitsemastaan ruokavaliosta jne. ei hänellä luulisi olevan mitään syytä parjata muiden valintoja.  Mikäli lähtee provosoiden mollaamaan, niin saattaa olla omassa elämässä asiat sittenkin jollain tasolla pielessä.  En usko, että onnellinen ihminen haluaa aiheuttaa pahaa mieltä toiselle.   

Vierailija
557/2812 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisivat siirtyä syöpöttelyn puolelle, ei kukaan jaksa paastota tuntia enempää ilman välipalaa.

Vierailija
558/2812 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vain, syksy on lähtenyt erinomaisesti käyntiin. Olen tämän vuoden aikana laihtunut liki kymmenen kiloa, ja tavoitteena on saada vielä viisi kiloa pois vuoden loppuun mennessä. Olen varma, että onnistuu. Eipä tässä ole hirveästi muuta raportoitavaa: syön hyvää ruokaa, en kärsi nälkää, paino tippuu hiljalleen. Voin keskittyä muihin juttuihin, koska tämä on nyt hallinnassa. Pääsen tälla tavalla vähitellen tavoitteeseni.

Vierailija
559/2812 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin maanantaina, lähtöpaino 89 kiloa. Tänä aamuna vaaka näytti 86,6 kiloa. Nesteet siis ilmeisesti lähteneet liikenteeseen kun en ole koko aikaa puputtamassa leipää yms.

En ole ikinä tykännyt syödä aamupalana ja olen myös niitä ihmisiä, joille tulee jäätävä nälkä parin tunnin päästä aamupalasta, varsinkin jos syön puuroa. Eli mulle sopii hyvin syödä vasta kunnon lounas klo 11 aikoihin ja jotain pienempää klo 17 maissa. Joinain iltoina olen syönyt hedelmän tai leipää klo 19, toisina iltoina en mitään tuon klo 17 jälkeen jos ei ole ollut nälkä jolloin paastoajaksi on tullut 18 tuntia.

Ihan normaalia ruokia olen syönyt, mukaan lukien myös vaikkapa omenapiirakka ja jäätelö - kohtuudella toki 😁

Paino tänään 85 kiloa. Viime viikonloppuna kävin illalla ulkona syömässä ja muutamalla juomalla, jolloin rytmi ei ihan säilynyt - mutta ei tätä ole tarkoitus tiukkaotsaisesti ottaakaan. Viikko mennyt kuitenkin taas mainiosti. Housut eivät kiristä ja naamasta turvotus hävinnyt. Nukun paljon paremmin ja olen huomattavasti energisempi. Eli hyvää kuuluu - kiitos kysymästä!

Vierailija
560/2812 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kesällä. Edelleen paastoan. Tykkään tästä rytmistä, mun kroppa tuntuu paremmalta. Nykyään paastojakson aikana ei edes tee mieli ruokaa, se jopa vähäsen ällöttää. Ruokahalu alkaa heräillä siinä just ennen kun syömisjakso alkaa. Painoa mulla lähti alussa parisen kiloa. Se on pysynyt poissa, mutta lisää laihtumista ei ole tapahtunut. Olen jo hoikka, joten laihtuminen ei olekaan mun tavoite, vaan säännöllisempi elämän ja syömisen rytmi ja parempi fyysinen olo. Ihan hyvin siis menee täälläpäin, kiitos kysymästä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi