Oletko sinäkin naisten eliittiä: päässyt naimisiin, kaksi lasta, omakotitalo ja perheauto
Koetko silti olevasi ihan samanlainen kuin muutkin vaikka oletkin naisten eliittiä?
Kommentit (153)
Eliittiä? Päässyt naimisiin? :o Muutkin oletuksesi ovat täysin käsittämättömiä! Mikä ihme naisesta tekisi tuolloin eliittiä? Ei yhtään mikään.
Mitään näistä en juuri halunnut, mutta kaiken sain. Lapsia on kolme, autoja kolme, talokin riittävän suuri. Lapset syntyneet avioliittoon, yhdelle isälle. Ja mies oli niin kiltti, että osti mulle pikkuauton kun en tykkää ajaa tila-autolla jos olen yksin liikenteessä.
Saako nyt palkinnon?
Olen valkoinen mies, joka kokee olevansa musta nainen. Ei vielä lapsia, enkä naimisissa, mutta luulen että järjestyy hyvin piakkoin. Näillä seteillä olen myös feministi, joka pitää ottaa vakavasti tai muuten joudut sensuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Mitään näistä en juuri halunnut, mutta kaiken sain. Lapsia on kolme, autoja kolme, talokin riittävän suuri. Lapset syntyneet avioliittoon, yhdelle isälle. Ja mies oli niin kiltti, että osti mulle pikkuauton kun en tykkää ajaa tila-autolla jos olen yksin liikenteessä.
Saako nyt palkinnon?
Melko lähelle olet päässyt, hyvä! Miksi niitä lapsia piti tehdä enemmän kuin se kaksi?
Olen naimisissa ja asun omakotitalossa maalla.Lapsia ja perheautoa en ole koskaan halunnut.
T.N33
Kaikki noista on mahdollisia tulevaisuudessa, mutta tässä kohtaa en halua tuollaista tylsyyttä, ei ole aikaa lapsille ja omistusasunnolle kun nyt mennään kuulkaa :D
Naimisissa, velaton paritalo pk seudulla ja yksi lapsi (en halua enempää lapsia).
Vaikka olen hyvin toimeentuleva, niin itse koen, että tarvitsisin tuohon "eliittiin pääsyyn" paremman koulutuksen ja työn.
Ilmeisesti en, kun noista puuttuu se toinen lapsi.
Jos kuuluu johonkin eliittiin, se yleensä tuo mukanaan jotain etuja. Mitä etuja tällä eliitillä on muihin naisiin verrattuna?
Aika surkee provo. Melkein ajattelisi, että tämä on sinkkumiehen tekemä...
päässyt naimisiin? vankila se on, kuka haluaa.
Huh onneksi tämä ei ole mikään normi enää nykyaikana. Eli et ole joku outo luuseri, jos et tätä kaikkea hanki.
En itse, mutta ilmeisesti äiti on eliitti.
P.s. unohit sen kultasennoutajan.
Minä olen ajatellut, että ap:n määritelmä on ns äitiyden ”perustaso”.
Äitiyden eliittiä olisi ehkä jotain tälläistä:
-mielumin kolme kaunista, hyväkäytöksistä lasta aina siisteissä vaatteissa. Mutta lukumäärällä ei oikeasti ole väliä. Kunhan käyvät jotain erikoiskoulua (eri kielellä tai jollain painotuksella esim musiikki tai urheilu). Lapsilla on useita harrastuksia.
-kaunis ja siisti koti. Saa olla millainen asumismuoto vaan, kunhan on perheen valitsema.
-hyvännäköinen ja urheileva puoliso, joka osallistuu perhe-elämään ja rakastaa puolisoaan ja lapsiaan. Puolisolla hyvä työ ja hyvä koulutus (tässä on kanssa liikkumavaraa ;).
-äidillä hyvä koulutus, mielenkiintoinen ja haastava työ ja/tai mielenkiintoisia harrastuksia ja omia mielenkiinnon kohteita. Sekä omia ystäviä, joihin onnistuu pitämään yhteyttä ainakin jossain määrin myös ruuhkavuosien pyörityksessä.
-äiti tyylikäs, hoikka ja hyvännäköinen.
-perhe viettää aikaa yhdessä (harrastaa, matkustelee yms tai syö ainakin yhteiset illalliset) vaikka kaikilla on myös omat juttunsa.
Perheellä on myös perheystäviä, joiden kanssa matkustellaan ja joita tavataan perheellä.
Eli, se tekee minusta äiti-eliittiä, että hallitsee elämän kaikki osa-alueet hyvin. Toki jonkun osa-alueen puuttuminen ei tiputa eliitistä, esim. yksinhuoltaja voi täysin hyvin olla eliittiä tai kotiäiti voi olla eliittiä. Kyse enemmän on ”suoristustasosta” kokonaisuutena ja siitä, että päätökset ovat valintojen seurausta.
Vierailija kirjoitti:
Koetko silti olevasi ihan samanlainen kuin muutkin vaikka oletkin naisten eliittiä?
Kuka vielä kirjoittaa "päästä naimisiin"?Joku kalkkis?
Ois surullista jos tuo ois se ainut tavoittelemisen arvoinen asia kun maailma on täynnä asioita joita voisi tehdä sen sijaan että kutistaa oman universuminsa tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako nyt palkinnon?
Melko lähelle olet päässyt, hyvä! Miksi niitä lapsia piti tehdä enemmän kuin se kaksi?
Kultanennoutaja puuttuu.
Se löytyy jokaiselta, jolla on onnellinen "unelma" perhe elämä
Heh pitäisköhän sitä kuuluuttaa että ollaan miehen kanssa naimisissa jos ihan eliittiä sitten ollaan? Ei vaihtunut nimi eikä juhlittu muuta kuin keskenämme, juridista omaisuudenhallintsopimusta. Rakkaus on paperista riippumatonta ollut aina. Ehkä se olisi 3 vuoden jälkeen vähän outo ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän. Naimisissa, kolme lasta, okt, kauppakassi ja tila-auto.
Olen sinkku, kouluttamaton, työkyvyttömyyseläkkeellä, ei miestä eikä lapsia, asun vuokralla. Pitäisikö alkaa jo narua rasvaamaan?