Oletko sinäkin naisten eliittiä: päässyt naimisiin, kaksi lasta, omakotitalo ja perheauto
Koetko silti olevasi ihan samanlainen kuin muutkin vaikka oletkin naisten eliittiä?
Kommentit (153)
Olen otsikon mukainen, mutta ylipainoinen hoitoalan pätkätyöläinen, tunnen itseni huonoksi ihmiseksi.
Muuten kyllä, mutta kaksi perheautoa.
Olen samanlainen kuin muutkin. Normaalia perhe-elämää, mitä hiton eliittiä siinä on?
Eli joku maalla ok-talossa asuva kouluttamaton kotiäiti on naisten eliittiä ? Joo en ole eliittiä.
Ilmeisesti en ole eliittiä. Pitkä avoliitto, 1 lapsi ydinperheessä. Velattomat okt ja kaupunkiasunto ja osuus perikunnan sijoitusasunnossa. Miehellä idyllin mukainen katumaasturi. Itse pohdin parhaillaan auton vaihtoa, ajattelin tuon farkun tilalle jotain pikkunäpsäkkää menevää nelivetoa... Audin tuleva nelviveto e-tron vois olla kiva lelu. Villakoiria kaikki nurkat täynnä.
Melkein. Saimme vain yhden lapsen.
Saako olla kolme lasta, jos kaikki muut täsmää?
Itsellä parisuhde kestänyt teinivuosista asti. Tyttö ja poika löytyy, naimisissa ollaan, pari koiraa, autot, hyvät ammatit ja kiva iso omakotitalo.
En silti koe olevani mitenkään muiden yläpuolella ihan samalla viivalla yksin huoltajavanhempien kanssa, vaikka asuisivat vuokralla kerrostalossa.
Omakotitalo ja pitkä parisuhde eivät ole mitään hyvän elämän mittareita, joten kenenkään ei kannata kuvitella niiden perusteella olevansa muita ”elitiimpi”.
Olen päässyt naimisiin kaksi kertaa, rakentanut yhden omakotitalon ja ostanut rahalla toisen. Olen kasvattanut kaksi lasta aikuisiksi, ja nykyisellä miehelläni on myös kaksi lasta. Tällä hetkellä asumme kuitenkin jo kerrostalossa, ei viitsitty enää hoitaa isoa taloa ja pihaa kun meitä on kaksi. Perheauto kyllä on (toisesta autosta luovuttiin viime vuonna).
Eli joo, mä olen supereliittiä. Labradorinnoutaja puuttuu, mutta kissa on.
Enpäs ole asiaa koskaan noin ajatellut. Okt pk-seudulla, tallissa saksalainen auto ja pihalla toinen saksalainen. 2 jo täysi-ikäistä lasta ja vuositulot 120 teur sekä vaimon 60 teur. Olen siis eliittimies.
En! Mulla ei ole mitään noista! 😅
Oho, näin ajateltuna suunnilleen, ja jollain muillakin kriteereillä saisin itseni kuulostamaan ihan huippueliitiltä. Ei vain tunnu siltä.
Ei, en ole vaikka toisaalta kyllä osittain haluaisin olla
Kolme lasta ja kaks perheautoa, mut juu, tuntuu tosi elitistiseltä
Vierailija kirjoitti:
Ihan huono provo :(
Porvoolaist eliittii
Hah, ei ole mitään noista. Olen siis alinta roskaluokkaa. Tiesin kyllä ilman tätä juttuakin.
Vierailija kirjoitti:
Eli joku maalla ok-talossa asuva kouluttamaton kotiäiti on naisten eliittiä ? Joo en ole eliittiä.
Valitettavasti et määrittele mikä on eliittiä vaan yhteiskunta sen tekee
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa, minulla on lapsi, tosin vain yksi tällä hetkellä. Asun tilavassa perheasunnossa Helsingin keskustassa. Autoa ei ole, koska sellaista ei tarvita. Musta mulla menee ihan hyvin.
se on tärkeintä että itse tyytyväinen
Oma asunto, yritys, koira, hyvä ja ihana rakastaja, mutta köyhä olen. Vaikea hahmottaa statustani. Vielä yliopisto koulutus, mutta wt elämäntapa. Oonko yhteiskuntaluokaton?
Mitä höpiset? "Päässyt"?