Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen testamentti uusperheessä?

Vierailija
09.11.2017 |

Olen aikomassa tehdä testamenttia, haluaisin vaan vähän kuulla linjoja ennenkuin lakimiehen kanssa lähden asiaa työstämään.

Tilanne siis on, että minulla on yksi lapsi edellisestä liitosta. Miehellä samoin. Ja kaksi yhteistä.

Haluaisin, että jos kuolen ennen miestäni, kuolemani jälkeen mies saisi hallinnoida omaisuuttani (toki lapset saavat lakiosansa halutessaan), mutta hänen kuoltuaan omaisuus ei siirtyisi hänen lapselleen, vaan kolmelle lapselleni tasan. Onko tällaista edes mahdollista tehdä?

Vai millaisia testamentteja olette uusperheistä tehneet? Ja pitäisikö ihan kodin arvokkaampaa irtaimistoa jotenkin eritellä kumman se on, etteivät uussisarukset aikanaan saa draamaa aikaiseksi "yhteisestä" omaisuudesta. Suurin osa täällä kuitenkin on minun, olen meistä selkeästi varakkaampi osapuoli.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolen millin asunto, perinnöksi olen saanut n. 400k ja lisää tienaan alati. Yksi lapsi. En ikipäivänä mene avioliittoon tai edes muuta yhteen naisen kanssa asumaan, koska tässä kommunistimaassa kuvitellaan että naisella, joka avaa sakset kerran on oikeus omaisuuteni. No way! Ei avioliittoa = ei leskeä, ei yhteistä asuntoa = ei asumisoikeutta. Lapsesta huolehdin kyllä, en tosin ex-panon ehdoilla.

Vierailija
102/102 |
09.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina nuo perintöjutut miettiä. Olen sen verran monta tapausta nähnyt, jossa on keksinäisellä testamentilla jätetty kaikki puolisolle, lapset jaloina luopuneet lakiosastaankin... ja simpsalampim, erityisesti miehet on täysin kupattavia. Sitten yhtäkkiä isä on p.a. ja kaikki on uuden naisen nimissä. Voi vaan kuvitella, oliko sen kuolleen naisen ja äidin toive, että kaikki päätyy vieraan naisen ja sen jälkeläisten taskuihin, eikä omille jää mitään. Ehei, kannattaa jättää lapsille suosiolla. Puoliso voi tarkoittaa hyvää, mutta niin moni leski on tyhjennetty ja nopeasti.

Oma isoisäni tapasi vanhoilla päivillään oikein ammattityhjentäjän. Nainen oli iäkäs ja etsi aina hyvävaraista, sairasta miestä. Edellinen oli vielä keuhkokuumeen kourissa sairaalassa, kun jo kirjoitteli isoisälleni. Kauheaa vauhtia toi tavarat taloon ja jo oli ehditty tilata uusi autokin, johon vaihtona isoisän hyvä auto, isoisältä rahat ja naisen nimiin, tottakai. Nainen oli edellisen autonsa, pari vuotta vanhan, ehtinyt lahjoittaa jo pojalleen. Kaikki tämä tapahtui alle 2kk ensimmäisestä kirjeestä. Olivat jo puhuneet talonkin myynnistä ja yhteisen ostamisesta. Niin, talosta saaduilla rahoilla olisi ostettu yhteisiin nimiin uusi. Nainen oli ilmiselvä huijari, kolme miestä oli vienyt hautaan viidessä vuodessa aina samalla kuviolla, jossa papan rahat siirtyi naiselle. Tässä tapauksessa epäonnistui, koska isoisä ehti kuolla ennen kuin edes tilattu auto ehti tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla