Tämä avioliitto alkaa mietityttää, vieläkö olisi aikaa löytää parempi mies?
Olen kohta 35 v akateeminen nainen. Olen naimisissa opiskeluaikaisen ihastukseni kanssa. Olemme olleet yhdessä kohta 15 vuotta.
Ongelma on se, että mieheni ei oikein kasva eikä kehity mihinkään. Kun ihastuin häneen, hän oli se söpö ja rokkipoika, jolla oli oma bändi ja ihanat, pitkät hiukset. Me oltiin kaikkien minun kaverien silmissä se unelmapari: kaunis, muodikas ja jännittävän erilainen.
Nyt 15 vuotta myöhemmin mieheni on ihan samanlainen, vain paljon vanhempi. Tukka on edelleen pitkähkö (no, olkapäille), kitaraa soitetaan yksin ja bändin kanssa. Lempivaatteet on mustat farkut, nahkatakki ja bändipaita. Ammatikseen mies opettaa musiikkia.
Minua ei enää voisi noi jutut vähempää kiinnostaa. Kaikkien ystävieni miehet ovat saaneet jotain oikeaa aikaan: yksi on kirurgi, pari menestyviä juristeja, sitten on yritysjohtajaa ja siskoni mies on lentäjä. Hävettää aina juhlissa kun muiden miehet ovat rennon tyylikkäitä ja puhuvat tärkeistä asioista, kun minun miehellä on taas bändipaita ja hän puhuu indiebändeistä ja mitä Morrison teki 1969. Näinä hetkinä tunnen enää vain surua ja häpeää: miten minulle kävi näin?
Tunnen näivettyväni tässä avioliitossa. Meidän suhteessa ei ole mitään näköaloja eikä suunnitelmia. Onko minun vielä mahdollista löytää oikea mies ja joku todellinen sielunkumppani.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Rakkaan ihmisen hyväksyy sellaisena kuin hän on. Kaikkea ei voi elämässä saada. Jos et jaksa hyväksyä muusikkomiestäsi enää, niin kannattanee lähteä katsomaan mitä elämä voisi tarjota. Ihmisiä tässä kuitenkin vain ollaan.
Aivan totta, komppaan. Ja eletään vain kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaan ihmisen hyväksyy sellaisena kuin hän on. Kaikkea ei voi elämässä saada. Jos et jaksa hyväksyä muusikkomiestäsi enää, niin kannattanee lähteä katsomaan mitä elämä voisi tarjota. Ihmisiä tässä kuitenkin vain ollaan.
Eltaantuneilla kierrätysnaisilla onkin hurja kysyntä parisuhdemarkkinoilla. Tarpeita heihin kyllä tekee, mutta kukaan tervepäinen mies ei ota toisella kierroksella olevia riesakseen.
Nätti naama,hyvät tissit eiä lapsia niin kyllä mulle kelpais alle nelikymppinen,jos oikeen drop dead namu niin alle 42-44 menee.
Tämmönen avaus tälläkertaa. Tosin jotenkin tuntuu, että yleensä ne espoolaiset mammat haluais vaihtaa oman standardi elämänsä sun rokki-ukkoos :D pistä ilmoitus ja vaihtakaa jonkun vaimon kaa paikkoja päikseen!
Sinulla on paljon säästöjä joilla haluat ostaa espoosta kodin .olette naimisissa. onko teillä avioehtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eltaantuneilla kierrätysnaisilla onkin hurja kysyntä parisuhdemarkkinoilla. Tarpeita heihin kyllä tekee, mutta kukaan tervepäinen mies ei ota toisella kierroksella olevia riesakseen.
Nätti naama,hyvät tissit eiä lapsia niin kyllä mulle kelpais alle nelikymppinen,jos oikeen drop dead namu niin alle 42-44 menee.
Sinä et saa namua tai drop dead namua missään ikäluokassa. Ei se kauniin kysyntä omassa ikäluokassa laske iän noustessa, joten turha haaveilla kuumista puumista. Sitä paitsi useimmilla nelikymppisillä on lapsia, miehilläkin, joten lapsettomuus ei tässä ikäluokassa ole mikään plussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka sivu luettu. Ennen naimisiin menoa mitä puhuitte tulevaisuudesta???
Joo onpas näitä sivuja tullutkin!
Mies on aina puhunut musiikista, sen tekemisestä, esittämisestä tai opettamisesta. Minä halusin ulkomaille töihin ja luoda uraa. Kai me ajateltiin, että minä käyn töissä ja mies tekee musiikkia, säveltää, tuottaa jne
Mutta sitten miehen kaikki jutut jotenkin lässähti: bändit hiipui, opinnot jäi ja oli pakko ottaa mitä duuneja sai.
Minä tein kaksi tutkintoa, toisen osaksi ulkomailla. Pääsin heti valmistuttuani unelmieni työpaikkaan, jossa olen edelleen, mutta toki paljon vaativimmissa tehtävissä kuin aluksi. Ulkomaille haluaisin edelleen. Mies ei. Tai niin uskoisin.
Enää ei ole mitään oikeita yhteisiä unelmia. Minä satsaan uraani ja omaan itseeni: opiskelen, harrastan, hoidan ja kehitän itseäni. En oikein edes tiedä mitä mies haluaa. Et sellaista :(
Oi voi, kuulostaa vähän siltä että mieskin on itsensä kanssa hukassa. Mutta sinä olet selkeästi sellainen can do -tyyppi. Pystyisitkö miehen kanssa rauhassa juttelemaan ja miettimään miehen ammatillista tulevaisuutta. Musiiki on hänelle selkeästi rakas juttu, mutta ei ehkä kuitenkaan menestyvä artisti. Keksisittekö yhdessä musiikin alalta tai musiikkia lipeävää hommaa, missä mies voisi käyttää taitojaan ja päästä leivänsyrjään kiinni? Tai saisiko sen musiikin siirrettyä ihan vaan harrastukseksi ja leipä tulisi luokanvalvojana? Lapsia silmälläpitäen opettajilla olisi pitkät lomat. Tuo ei ehkä ole statusammatti, mutta sillä on puolensa.
Jotenkin toivon että löytäisitte yhteisen suunnan. Mies ehkä joutuu luopumaan unelmistaan ja se voi tehdä kipeää, mutta ehkä yhdessä löytäisitte jotain tavoittelemisen arvoista, minkä eteen voisitte työskennellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet itse?
En tiedä, onko aloitus provo vai ei, mutta kannattaa erota, jos ei rakasta. Eikä ap kuulosta siltä, että rakastaisi. Itse erosin nelikymppisenä. Uuden suhteen löysin muutamassa kuukaudessa.
Jätä se, jos näivettää. Liian moni mies kuvittelee pilinsä kanssa olevansa luojan lahja naisille ja laiminlyö aivonsa.
Terve nainen ei mitään apinaa parisuhteeseen kaipaa. Irtoseksiä saat milloin sitä haluat. Itse koin elämäni upeimman suhteen 36-vuotiaana, eikä se suhde ollut silloisen aviomieheni kanssa.
On helpompi ja miellyttävämpi elää vapaana noista ihmislajin häpeäpilkuista, typeristä miehistä. Samalla tietenkin lottovoitto, jos löytää sen fiksun mieshelmen. Niitä on harvassa.
Ystävieni perusteluita aviomiehelle: maksaa laskut, toimii kuskina, nostaa painavat esineet, vaihtaa renkaat, huollattaa auton, lyö taulunaulat seinään.
Mielestäni hyvin huono perustelu apinan kanssa elämiselle, nuo osaa kuka tahansa nainen tehdä yhtä hyvin ja paremmin.
Ja siihen yhteen juttuun on olemassa käteviä välineitä, jotka eivät vonkaa, nalkuta, ryyppää, jätä laskuja rästiin, karkaa kalareissuun, loukkaa ja petä.
Vanha sanonta: Siihen vihastut, mihin ihastut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, näinhän se käy kun ihastutaan nuorena siihen pitkätukkaiseen rokkaripoikaan! Ne luokan nörtit tuntui niin pliisuilta silloin... Nyt niillä olisi sitä rahaa ja kun osaavat pukeutuakin ikänsä mukaisesti, niin ovat paljon komeampia myös... Heh, no kai se on vaan jotenkin sisään rakennettu teihin naisiin...
Voihan rokkarikin olla nörtti. Rakastuinpa minäkin pitkätukkaiseen ja musiikillisesti lahjakkaaseen hevariin, joka on tällä hetkellä lääkäri. Vaikka itselle ei kyllä ammatilla ole väliä, ihan sama vaikka olisi kaupan kassalla töissä. Tärkeintä on itselle, että jaetaan samat arvot, maailmankatsomus ja haaveillaan samanlaisista asioista tulevaisuudessa tapahtuviksi.
Ihan aiheeseen liittyen, joss lähtee 35-vuotiaana puolison vaihtajaksi, niin vaihtoehdot lienevät melko rajalliset, mikäli oikeasti hakusessa fiksu ja koulutettu mies. Parhaat on viety päältä ja joillakin voi olla toinen tai kolmas kierros menossa. Tokihan sitä voi lähteä vaikka jonkin hienon tiedekunnan viereen lähteä pokailemaan itseään kymmenisen vuotta nuorempia kolleja, tosin osa niistäkin on jo varattuja.
Suuri osa parisuhteessa olevista miehistä on pokattavissa pois suhteestaan. Valikoimaa on paljon enemmän kuin kuvittelet eikä miehen "ensin napanneella" ole ikuista omistusoikeutta.
No olipa kivasti kirjoitettu. Sen kun vaan menee nappaamaan toisten miehiä... No, ehkä saat mitä ansaitset, kun sellanien mies, joka on napattavissa sinulle on myös tutkitusti suuremmalla todennäköisyydellä napattavissa sinulta pois. Se, että hyvään parisuhteeseen ei mahdu kolmatta osapuolta ei pidä paikkansa, jotkut vaan kaipaavat vaihtelua.
Minä saan. ( imperfektissä sain, futuurina: ja saan lisää).
Vierailija kirjoitti:
Mun silloin parikymppinen pitkätukkainen hevarimies tekee nyt kolmevitosena jotain ohjelmointijuttuja ja esimiestehtäviä ja palkka alkaa vitosella ja perässä kolme nollaa.
Itse taas silloin lukion hikari, yliopisto jäi kesken (esikoinen syntyi ja ala oli väärä) ja opiskelin hoitajaksi. Lapsia nyt 3, enempää ei tule. Minä olen rupsahtanut, mies edelleen upea näky vaaleine pitkine hiuksineen, hieman iän tuomia merkkejä ehkä kasvoilla, siisti pukinparta ja mitä omistautunein isä lapsillemme (ja lasten kavereiden mielestä isä on niin siisti kun soittaa kitaraa ja on laulanu hevibändissä :')).
Meidän elämä on ihan mukavaa näin, vaikkei Westendissä asutakkaan vaan Kauniaisissa :)
N32
Ja sit sä heräsit.
Ja hautausmaat on täynnä menestyjiä.
Taidankin tästä lähteä Cellaan bisselle ennen kuin mieheni häippäsee Tapiolaan.
t. 32-vuotias köyhä ja rupsahtanut nainen jonka varakas ja itseään kehittävä ex-pitkätukkamies ei vielä ole heivannut lastensa äitiä Hurstin jonoon
Hei, aloittaja! Realistinen vastaus kysymykseesi on: EIPÄ TAIDA OLLA KAMALASTI AIKAA!!! Olet sen ikäinen, että ne kaikki luettelemasi hyvät miehet, kirurgit, lentäjät, menestyneet juristit jne. ovat jo suurin osa varattuja, ja heillä on omat perheet, vaimot, lapset ja omakotitalot jo hankittu!!! Vapaalla jalalla on toki paljon menestyneitä miehiä, mutta ikä tekee sen, että he ovat jo yleensä kertaalleen eronneita, ja yleensä jollain tavalla aina exässään, ja yhteisissä lapsissa kiinni. Haluatko jonkun toisen naisen entisen miehen, jolla on lapsia toisen kanssa? Sitten yleensä ikä tekee myös sen, että ikäisesi rikkaat ja menestyneet miehet katselevat jo vähän jotain nuorempaa...Olet selvästikin kyllästynyt omaan mieheesi, ja häpeät häntä, kun hän ei ole tarpeeksi menestynyt. Kun teillä ei kerran ole lapsia, niin senkun eroat. Mikään ei pidättele sinua hänen luonaan. Mutta kannattaa jo valmiiksi varustautua siihen, että parempaa ei sitten välttämättä löydy, vaan vastaan tulee vain huonompia. Saatat toki löytää paremmankin miehen, mutta "kello tikittää" ja aika käy vähiin, ja pitää kyllä jo aika hyvä tuuri olla, että löydät paremman, olit minkä näköinen hyvänsä. Ymmärtäisin jotenkin, jos miehesi olisi työtön, joka vain makaisi kotona päivät pitkät. Mutta kerroit hänen opettavan musiikkia. Eli hän siis kuitenkin tienaa, vaikka ei sinun mielestä tietenkään tarpeeksi tienaakaan. Onnea vaan rikkaan ja menestyneen miehen etsintään. Muista että kirurgit ja lentäjät eivät ole koskaan kotona...
Moni ottaisi todella mielellänsä säännöllisiä tuloja saavan järjissään olevan 35 v. miehen (tulojen ei tarvitse olla huippuluokkaa, kunhan niitä on). Jos vielä lapsia voi ajatella, niin sanoisin, että on aika haluttu tyyppi. Tällaisia miehiä on vapailla markkinoilla valitettavasti harvassa.
melkeinprinssi kirjoitti:
Minä olisin sinulle sopiva mies. Akateeminen, kohtuullisen menestynyt, sosiaalisesti taitava.
Kaltaisesi goild digger ei kiinnostaisi pätkääkään. Minua ei kiinnostaisi olla väline jolla saat ihailua muilta kun entiset luokkakaverisi vertailevat kenen mies on menestynein, kenellä on paras asunto arvostetuimmalta alueelta ja kenen lomakuvat ovat eniten luksusta. Minäkin haluan että nainen pitää minusta omana itsestäni, ei asemani tai tarjoamieni resurssien vuoksi.Sinun varmaankin kannattaa etsiä mies joka on yhtä pinnallinen kuin sinä itse. Harmi kyllä, luultavasti sitä miestä kiinnostaa enemmän ulkonäkösi kuin koulutuksesi ja suunnitelmasi nousta korkeampaan sosioekonomiseen asemaan. Ulkonäkö kun on katoavaista, raha ja status - oikeissa käsissä - ei.
Kuulostat kylmältä. Onnea bimbon metsästykseen. Teillä tulee varmasti olemaan paljon yhteistä pidemmän päälle...
Faktuaalisesti totta mutta alapeukku tyylittömästä ja epäkieliopillisesta lauseesta.