Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en vaan pysty ymmärtää miksi joku vielä nykypäivänä maksaa käteisellä

Vierailija
31.10.2017 |

Eikö näillä ole pankkikortteja. Vai onko se vaan laiskuutta kun pystyy ottaa pankin seinästä niin helposti rahan. Muutenkin käteinen haiskahtaa aina pimeältä rahalta. Ei ikinä tiedä kelle se oikeasti kuulluu...tiedän koska olen ollut kassalla töissä ja siellä asiakkaina oli eräskin pilviveikko joka oli aina kädet tärisemässä kaivamassa taskuistaan ison tukun seteleitä. Hyi!

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaniskajuntit käytätä käteistä

Vierailija
62/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä maksaminen pitäisi tulla maksulliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytän käteistä? On nopeampaa ja kätevämpää, jos sitä käteistä siis sattuu lompakossa olemaan. Ei kiinnosta hoitaa puhelimella jokaista pikkuasiaa, parin euron velan maksua kaverille tai parkkimaksua. Tai kortilla euron kahviostosta tai kirpparilta ostettua pokkaria hintaan 50 senttiä. Käteistä on kätevä antaa kummilapselle, työpaikan kahvirahastoon tai SPR:n keräykseen, ja tosiaan läheskään kaikilla tori/kirpparimyyjillä yms. ole kortinlukijaa. Mutta kaikkein tärkeimpänä syynä: en käsitä miksi jokaisesta euron ostoksestani pitäisi jäädä jälki jonnekin!! Mitään pimeitä töitä en tee enkä teetä, mutta ärsyttää pelkkä ajatus että elämääni pitäisi pystyä niin tarkkaan seuraamaan että minne jokaisen euroni laitan. Ja tyhmempikin tajuaa että jos korttimaksusta tulee ainoa vaihtoehto niin ei ihan hirveän kauaa kulu ennenkuin siitä tulee maksullista...

Ja sille joka ihmetteli että miten tällaisella modernisaation asteella osaa mitään töitäkään tehdä: sehän susta vasta hyvän työntekijän tekeekin että osaat höylätä korttia koneessa ja asentaa MobilePayn puhelimees. Hyvä hyvä, kai olet esimiesasemassa jo?

Vierailija
64/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käteistä ei enää kohta ole niin Pitääkö lapsillekkin sitten hommata kortti tms? Mites koulujen ja harrastusten buffetit ja arpajaiset järjestetään, jos ei käteistä enää ole? Kirpparit? Yms? Kertokaa!

Vierailija
65/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ei kannata matkustaa tai muuttaa Saksaan, siellä ei juuri korteilla maksella.

Vierailija
66/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kaikki näkyy tiliotteessa, kuolee viimeinenkin dynaamisuus Suomen umpijähmeästä taloudesta. Verottaja, pankki, google ja kuka hyvänsä markkinatutkija tietää ihmisestä kaiken ja yksilö on täysin aseeton systeemin edessä.

Vierailija
67/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan itse suurimman osan käteisellä. Mielestäni on vain jotenkin kätevää kun aina käteistä ja tietää summan tarkalleen (pari kertaa huijausyritys sattunut kohdalle myös) on hyvä olla käteistä.

Yleisin huijaus on se että annetaan rahasta väärin takaisin. Kortin kanssa ei ole näitä ongelmia.

Vierailija
68/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän, että loppujen lopuksi käteinen on kaikkein kallein maksutapa? Kuljetus- ja käsittelykulut ovat huomattavasti suuremmat kuin joidenkin maksupäätteiden pystytys ja luottoyhtiöiden veloitukset. Nämä kaikki rahakulut siirtyvät suoraan hintoihin esim. suurissa marketeissa.

Vierailija
69/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun kaikki näkyy tiliotteessa, kuolee viimeinenkin dynaamisuus Suomen umpijähmeästä taloudesta. Verottaja, pankki, google ja kuka hyvänsä markkinatutkija tietää ihmisestä kaiken ja yksilö on täysin aseeton systeemin edessä.

Pimeän työn tekijät syövät veronmaksajien pöydässä. Kuolkaa paskat nälkään. BUAHAHHAHAHAHAHHA

Vierailija
70/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen on nimetöntä. Haha Google ja muut vakoilujätit.

Vierailija
71/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kortin käyttö on yleistä, mutta mm. Ranskassa, jossa olen ajoittain pitempiäkin aikoja, monessa paikassa lukee, ettemme hyväksy korttimaksua. Samoin Saksassa tuntui, että kaikki käyttivät käteistä.

Olin syksyllä myös Montenegrossa ja siellä oli vaikeuksia löytää ravintoloita, joissa kortti olisi käynyt. Ja Suomessakin asioin paljon torilla ja hallissa ja maksan silloin ihan rahalla, samoin divarissa, kirppiksellä jne.

Vierailija
72/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron oman syyni. Saan säännöllisesti lähisukulaisilta rahaa käteisenä (ovat vanhoja tai muuten hiukan vanhanaikaisia). Enkä jaksa pikkusummia (max 200€) lähteä tallettamaan tilille.

Vierailija
73/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä keksittyjä stooreja. Yrittäjällä ei muka maksupäätettä. Skeidaa.

*rebeämys* Et ilmeisesti tiedä mitä erilaiset maksupäätteet kustantaa. Ei ne ole mitään mitkä saadaan vaan jostain ja käyttö on ilmaista.

Paljon vähemmän ne kustantavat kuin käteisen käsittely.

Mulla on maksupääte mutta myös käteismaksumahdollisuus, ja en nyt tiedä mitä kuluja tuosta käteisen käsittelystä tulee? Omalle tilille saan siirtää 500€ käteistä kerralla ilmaiseksi, loput käytän auton tankkaukseen, kaupan kassalla jne. Eipä ole ikinä jäänyt itsellä ostokset kassalle kun korttimaksu ei mene läpi kun on aina parisataa käteistä lompakossa.

Vierailija
74/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättehän, että loppujen lopuksi käteinen on kaikkein kallein maksutapa? Kuljetus- ja käsittelykulut ovat huomattavasti suuremmat kuin joidenkin maksupäätteiden pystytys ja luottoyhtiöiden veloitukset. Nämä kaikki rahakulut siirtyvät suoraan hintoihin esim. suurissa marketeissa.

Kassatapahtuma ja maksuvälineen käyttö pitäisi kaupassa hinnoitella erikseen. Käteiselle pitäisi tietysti olla suurin maksu. Rahan kuljetus ja vartiointi on kallista.

Vierailija
75/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on Independentin juttu käteisestä ja siitä kuinka korttimaksut lisäävät hallinnon mahdollisuuksia kontrolloida kansalaisia. Suomalaiset kiltisti tietenkin haluavat orjuutusta, mutta maailmalla on vielä eri tavalla ylpeyttä ja yksilöllisyyttä, joten tuskin ihan lähivuosina kovin laajasti siirrytään käteisvapaaseen yhteiskuntaan missään.

http://www.independent.co.uk/news/business/news/cashless-cash-debit-gov…

Käteinen on tavallaan viimeinen puskuri valtion ja kansalaisen välillä, se mahdollistaa ihan hivenen vapautta kansalaiselle.

Vierailija
76/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä keksittyjä stooreja. Yrittäjällä ei muka maksupäätettä. Skeidaa.

*rebeämys* Et ilmeisesti tiedä mitä erilaiset maksupäätteet kustantaa. Ei ne ole mitään mitkä saadaan vaan jostain ja käyttö on ilmaista.

Paljon vähemmän ne kustantavat kuin käteisen käsittely.

Mulla on maksupääte mutta myös käteismaksumahdollisuus, ja en nyt tiedä mitä kuluja tuosta käteisen käsittelystä tulee? Omalle tilille saan siirtää 500€ käteistä kerralla ilmaiseksi, loput käytän auton tankkaukseen, kaupan kassalla jne. Eipä ole ikinä jäänyt itsellä ostokset kassalle kun korttimaksu ei mene läpi kun on aina parisataa käteistä lompakossa.

Nappikaupassa noin, kun tulot menee suoraan kädestä suuhun.

Mutta ajattelepa jotain supermarkettia. Siellä täytyy organisaatio rahan käsittelyä varten. Sitä pitää laskea, säilyttää, vartioida ja kuljettaa. Ei ole halpaa.

Vierailija
77/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan itse suurimman osan käteisellä. Mielestäni on vain jotenkin kätevää kun aina käteistä ja tietää summan tarkalleen (pari kertaa huijausyritys sattunut kohdalle myös) on hyvä olla käteistä.

Yleisin huijaus on se että annetaan rahasta väärin takaisin. Kortin kanssa ei ole näitä ongelmia.

Justiin taas tänään oli kortille tullut ihan tyhjästä 180 euron veloitus. Tosi kiva ylläri. Itse en ole käyttänyt korttia moneen viikkoon ja kukkarossa se on ollut koko ajan.

Vierailija
78/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan maksa pankkikortilla?

Ehkä alle 12v lapset.

Minä asioin vain paikoissa, jossa voin maksaa kännykällä ja kuittaan ostokseni etusormella, josta jää sormenjäljet. Kuka hullu haluaa muistella joitakin tunnuslukuja.

Kuulostat ap. kehityksen jarrulta, kun puhut jostakin pankkikorteista, eikö ne kuulu historiaan tuonne viime vuosituhannelle.

Vierailija
79/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ei kannata matkustaa tai muuttaa Saksaan, siellä ei juuri korteilla maksella.

Saksa nyt onkin takapajula. Huoltoasemallakin menee kolme varttia kun jonotetaan mittarille ja jokainen käy vuorollaan maksamassa sisälle kassalle. Suomessa oli tuollaista 80 luvulla.

Vierailija
80/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiin taas tänään oli kortille tullut ihan tyhjästä 180 euron veloitus. Tosi kiva ylläri. Itse en ole käyttänyt korttia moneen viikkoon ja kukkarossa se on ollut koko ajan.

Joo joo. Ei minulle ole koskaan tullut kortilla mitän ylimääräisiä velotuksia. Mutta rahasta on usein annettu väärin takaisin.