Mä en vaan pysty ymmärtää miksi joku vielä nykypäivänä maksaa käteisellä
Eikö näillä ole pankkikortteja. Vai onko se vaan laiskuutta kun pystyy ottaa pankin seinästä niin helposti rahan. Muutenkin käteinen haiskahtaa aina pimeältä rahalta. Ei ikinä tiedä kelle se oikeasti kuulluu...tiedän koska olen ollut kassalla töissä ja siellä asiakkaina oli eräskin pilviveikko joka oli aina kädet tärisemässä kaivamassa taskuistaan ison tukun seteleitä. Hyi!
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Kai te tajuatte että 3-5 v päästä ei voi enää maksaa käteisellä! Meinaatteko olla silloin jo vainaita?
Ei onnistu mitenkään moisella aikataululla. Ekana varmaan katoaa viimeisin taikaseinä ja silloin käydään konttorista hakemassa kuukauden fyrkat.
Ja jos ei sekään onnistu taitaa pankki vaihtua semmoiseen jossa onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, kuinka joku voi olla niin tyhmä, että maksaa kortilla. Eikä siis tajua, mitä siitä seuraa jos käteisrahan käyttö lopetetaan.
No asiat halpenisi ja helpottuisi ainakin. Turvallisuus lisääntyisi myös kun kaiken maailman pikkusiwojen rullaamiset loppuisi. Kaiken kaikkeaan maailma olisi aika paljon parempi paikka elää.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä keksittyjä stooreja. Yrittäjällä ei muka maksupäätettä. Skeidaa.
*rebeämys* Et ilmeisesti tiedä mitä erilaiset maksupäätteet kustantaa. Ei ne ole mitään mitkä saadaan vaan jostain ja käyttö on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Kassa sanoo hinnan. Ojenna seteli ja ota vaihtorahat. Alle 10 sekuntia.
Kassa sanoo hinnan. Rupea ähräämään sen korttis kanssa. Vähintään30 sek.
Mitä tarkalleen ottaen sen kortin kanssa pitää ährätä? Sulla menee tasan saman verran aikaa ottaa kortti lompakosta/taskusta kuin sulla menee ottaa seteli lompakosta/taskusta. Ja sulla menee tasan saman verran aikaa vilauttaa korttia lähilukijaan tai syöttää pinkoodi kuin mitä kassalla menee laskiessa vaihtorahoja.
Asiakkaat maksavat käteisellä. En tietenkään vie niitä rahoja pankkiin, kun voin käyttää ne itse.
Kyse on yrityksemme pienestä murto-osasta, jossa ollaan loppukäyttäjien kanssa kontaktissa. Tämän murto-osan liikevaihto on muutaman satasen kuukaudessa. Ei ole ollut järkevää eikä tarpeellista hankkia pankkikorttilaitetta sitä varten. Muu satojen tuhansien liikevaihto tapahtuu muiden yritysten kanssa, joten se toimii laskutuksilla.
Pääasiallinen halu päästä eroon käteisestä lienee että käteinen on liian tehokas tapa pitää talous pystyssä ja säästää. Pelkillä korteilla tuhlailu lisääntyy...
Tosin joku saattaa reagoida niin että lakkaa ostamasta oikein mitään. Ja shoppailee vasta ulkomailla missä on edelleen kätestä.
Sinne meni sekin unelma talouskasvusta hillittömän tuhlailun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, kuinka joku voi olla niin tyhmä, että maksaa kortilla. Eikä siis tajua, mitä siitä seuraa jos käteisrahan käyttö lopetetaan.
Ja miten helvetissä pysyy ilman kirjanpitoa kartalla siitä, paljonko massia on jäljellä, jos jatkuvasti shoppailee pankki/ luottokortilla.
Katsoo puhelimesta. Olipa taas vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä keksittyjä stooreja. Yrittäjällä ei muka maksupäätettä. Skeidaa.
*rebeämys* Et ilmeisesti tiedä mitä erilaiset maksupäätteet kustantaa. Ei ne ole mitään mitkä saadaan vaan jostain ja käyttö on ilmaista.
Paljon vähemmän ne kustantavat kuin käteisen käsittely.
Se kirpasee sen yhden kerran sittenkun jäät rannalle sentakia kun yhteydet kusee ja eiole käteistä, aina pyrin pitään sen pari kymppiä lompakossa
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkuttakaa te mammat vaan!
Ihan muutaman vuoden päästä teidän on pakko siirtyä maksamaan ainoastaan kortilla.
Hähähä!
Kai tiedät että Saksassa tehdään pääsääntöisesti alle 5000 € ostokset käteisellä?
Aika hankala alkaa ainakaan euroissa käteisen käyttöä Suomessa poistamaan.
Mummot kutovat villasukkia ja saavat niillä lisätienestejä pienen eläkkeen tueksi. En usko, että kauhean paljon jää käteen, jos vuokraa korttikoneen ja maksaa jokaisesta tapahtumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No asiat halpenisi ja helpottuisi ainakin. Turvallisuus lisääntyisi myös kun kaiken maailman pikkusiwojen rullaamiset loppuisi. Kaiken kaikkeaan maailma olisi aika paljon parempi paikka elää.
No ei voisi enää siwoja ryöstää muutenkaan, mutta et varmaan pitäisi pankkien "yllätyksellisistä" palvelumaksujen nostamisesta.
Kaikki tt-tukea saavat ja suuri osa työttömyysetuuksista nauttivista pyörittää arkitalouttaan ruoan oston ulkopuolella mielellään käteisellä.
Tilin kautta rahan vastaanottaminen ei toimi. Kela rankoo heti.
Yrittäjät ainakin maksaa käteisellä, koska sitä ei voi vielä jäljittää. Suomessa varmaan ensimmäisenä luovutaan käteismaksuista, koska kansa on täysin lammasmaisia ääliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten helvetissä pysyy ilman kirjanpitoa kartalla siitä, paljonko massia on jäljellä, jos jatkuvasti shoppailee pankki/ luottokortilla.
Anteeksi kuinka? Minulla on mobiilipankki käytössä, josta näen tilini saldon ihan niin usein kuin haluan ja näen ostohistoriani. Ennemminkin käteisen käyttäjät ovat ihan kujalla pankkitilinsä saldoista jos he pyörittävät talouttaan pelkän tulevan ja menevän käteisen voimin ja ynnäilevät 70-luvun taskulaskimella kauppakuittien loppusummia yhteen.
Maksan itse suurimman osan käteisellä. Mielestäni on vain jotenkin kätevää kun aina käteistä ja tietää summan tarkalleen (pari kertaa huijausyritys sattunut kohdalle myös) on hyvä olla käteistä.
Myös erittäin häiritsevää, että käteinen, jota meilläkin (upeaa!) mahdollista nostaa automaatilta on jotenkin epäilyttävää. Hieman häiritsee enemmän tämä ajatus jos varinkin jossain ruokakaupassa ollaan liikkeellä, että tässä jotain väärää olisi.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan tajua. Selitä.
Parempi pimeä työkin kuin sossupummailu. Maksan käteisellä siivoojatytölle, joka siivoaa iäkkäälle äidilleni. Samoin maksoin puukuorman (kuittia tarjottiin), mansikat ja villasukat. Aivan sama tuon mittaluokan bisneksille, vaikka menis pimeestikin. Enempi kiinnostaa nämä suuren mittaluokan veropakolaiset.