Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en vaan pysty ymmärtää miksi joku vielä nykypäivänä maksaa käteisellä

Vierailija
31.10.2017 |

Eikö näillä ole pankkikortteja. Vai onko se vaan laiskuutta kun pystyy ottaa pankin seinästä niin helposti rahan. Muutenkin käteinen haiskahtaa aina pimeältä rahalta. Ei ikinä tiedä kelle se oikeasti kuulluu...tiedän koska olen ollut kassalla töissä ja siellä asiakkaina oli eräskin pilviveikko joka oli aina kädet tärisemässä kaivamassa taskuistaan ison tukun seteleitä. Hyi!

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä rahaa tarvittiin yllätyksekseni ihan kaupan takia; kotiinkuljetuksessa ja maksussa heti ei ollut (enää!) mahdollisuutta käyttää maksupäätettä. Ei kuulemma kannata kaupalle pitää sellaista- pienehkö lähikauppa- koska olen melkein ainoa, joka kortilla maksaisi.

Vanhemmat ihmiset käyttävät sitten kai käteistä. Tilin ottoon kauppaan suostuteltiin, mutta sehän pitäisi käydä siellä hoitamassa. Samoin käydä melkein kaupan vieressä nostamassa käteistä.

Että todella järkevää touhua...? Autottomana mielelläni tilaisin painavammat ja kerralla kotiin ostot vaikka kerran viikossa, jopa harvemmin,ilman hankalaa käsin kiskomista. Yllättävän paljon yhden ihmisenkin ostot painavat, ja maksavat, sekä yksi lemmikki päälle.

Plus hiekkaa taloyhtiön käytäville ja muuta vastaavaa.

Olisiko Sinulla nyt vähän liian huonoja kokemuksia kätetisestä? Yhtä paljon epäilyttää käyttää pankkikorttiaan vaikka missä. Lähimaksua inhoan itse. Ei varmisteta mitenkään.

Vierailija
162/170 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskuutta? Hakea erikseen aina automaatilta rahaa? Ylimääräinen vaivahan se on.

Käytän käteistä siksi, että haluan käteisen säilyvän mahdollisimman kauan maksuvälineenä. Tiedän sen kyllä katoavan jonain päivänä, mutta toivon sen päivän olevan kaukana ja itse siirrän sitä kauemmaksi käyttämällä vain ja ainoastaan käteistä.

Miksi? Harmittaako kun oravannahkakauppa oli jo ohi kun sinä synnyit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen on ihanaa :-) Sitä tulee säästettyä paremmin kuin tilillä olevaa rahaa, sillä rahan fyysinen olomuoto palkitsee. Kun setelinippu vain paksunee ja paksunee, ja se pitää jo sitoa kumirenksulla.

Toisaalta on myös palkitsevaa viimein lähteä vaikka joululahjaostoksille, kun on ensin säästänyt tuon rahan konkreettisesti talteen. Ottaa rahanipun mukaan ostoskierrokselle ja ostaa kaikille joululahjat ja palkitsee vielä itsensäkin menemällä syömään hyvin tai nauttimalla leivoskahvit.

Kortin kanssa ei tunnu samalta, ei vain tunnu.

Vierailija
164/170 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun prepaidilla ei pysty maksamaan itsepalvelupesulassa, joten tarvitsen kolikoita sinne. Ja yllätys yllätys, kolikoilla maksamalla hinta on halvempi!

Pesetän valkoiset mattoni usean kerran vuodessa ja aina on lompakossa kakseurosia sitäkin varten. Seteleitä tietysti myös, aina käteistä tarvitaan.

Minä myös tippaan ravintolassa, ja tietysti annan tipin käteisenä, ettei viranomainen tai esimies pääse väliin. Hyvästä palvelusta on tarjoilija tippinsä ansainnut.

Luulen, että moni on mieltynyt kortilla maksamiseen ihan siksikin, ettei osaa päässälaskua eikä halua joutua ravintolassa odottamaan vaihtorahoja ja tuntemaan sitten syyllisyyttä, jos ei jätä niitä tipiksi. Kortti vapauttaa kaikenlaisen kyvyttömyyden häpeästä.

Vierailija
165/170 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö hommata oma maksupääte jos menee myymään kirppikselle päiväksi?

166/170 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä ihan tietoturvasyistä, tätähän et ole ajatellut, että susta keräytyy tietokantoihin tietoa kortilla maksaessa!!! ;)

Vierailija
167/170 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi kortilla maksaessani olen joutunut kusetetuksi joko tahallaan tai tahattomasti. Eräässä ravintolassa kysyttiin, haluanko kuitin ja sainkin itseasiassa kaksi kuittia, joissa toisessa oli kymmenkertainen hinta ja siitä pankki teki jatevarauksen, josta fakta huomasin sen. Kaikki selvisi, mutta jatkossa tietynlaisissa paikoissa maksan käteisellä, varmuuden vuoksi.

168/170 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen aika lailla näkee mikä sosiaalinen ihmisluokka maksaa enemmän käteisellä kun käy jossain ruppuisen lähiön lähikaupassa. Pennejä laskellaan kassalla. Tietenkin sitten myös osa vanhuksista ei ole oppinut käyttämään korttia. 

Mitään järkevää syytä ei fyysisen rahan kanssa näpräämiseen ole. 

169/170 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni.On.Jännämies kirjoitti:

Kyllä sen aika lailla näkee mikä sosiaalinen ihmisluokka maksaa enemmän käteisellä kun käy jossain ruppuisen lähiön lähikaupassa. Pennejä laskellaan kassalla. Tietenkin sitten myös osa vanhuksista ei ole oppinut käyttämään korttia. 

Mitään järkevää syytä ei fyysisen rahan kanssa näpräämiseen ole. 

Miten niin, olemassa ihmisluokka "juristit" nekin voivat maksaa käteisellä!

Vierailija
170/170 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mary83 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, koska sitä käteistä edelleenkin vaaditaan joissain paikoissa. Esim. pikkukolikoita on hyvä olla aina mukana, jos pitää päästä maksulliseen, vain kolikoilla toimivaan vessaan.

Mulla ei vuosiin oo ollu enää yhtään käteistä lompakossa eikä kyllä oo mikään vessareissu jäänyt väliin kolikoiden puutteen takia. Eli pärjään aivan loistavasti ilmankin. 

Haluaisin kuulla missä muka "tarvitaan" vielä käteistä niin palavasti että ilman sitä ei pärjää? Yhteenkään pikkukioskiin ilman korttimaksupäätettä en ole vielä törmännyt, enkä tosiaan asu missään suuren kaupungin keskustassa.

Kyllä ihan ison kaupunginkin keskustassa voi käydä niin että on pankkiyhteydet poikki. Esim käytän usein Helsingissä ollessani tiettyä ruokakauppaa (Kampissa). Yleensä maksan kortilla, eikä ongelmia ole. Mutta muutaman kerran kortit ei ole toimineet, ja jos ei käteistä olisi ollut mukana, olisi pakko ollut jättää ruuat kauppaan. Siksi lompakossa on aina muutama kymppi seteleinä, ja viitisen euroa kolikoina.

Ohis, varmistusluvuksi tuli 666. Viitanneeko tiettyjen foliohattujen uskomuksiin, että käteinen JA kortit kovataan käteen laitettavalla mikrosirulla, josta Raamattu kuulemma varoittelee :D

Sulla on jokin ihme debit-kortti, joka vaatii toimiakseen nettiyhteyden?

Master card credit/debit mulla on. Ja tules nykyaikaan, harvalla on niitä höyläyslaitteita ollu kymmeneen vuoteen...