Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en vaan pysty ymmärtää miksi joku vielä nykypäivänä maksaa käteisellä

Vierailija
31.10.2017 |

Eikö näillä ole pankkikortteja. Vai onko se vaan laiskuutta kun pystyy ottaa pankin seinästä niin helposti rahan. Muutenkin käteinen haiskahtaa aina pimeältä rahalta. Ei ikinä tiedä kelle se oikeasti kuulluu...tiedän koska olen ollut kassalla töissä ja siellä asiakkaina oli eräskin pilviveikko joka oli aina kädet tärisemässä kaivamassa taskuistaan ison tukun seteleitä. Hyi!

Kommentit (170)

Vierailija
1/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, yläpeukku siitä hyvästä:)

Vierailija
2/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään yhtään tajua, miksi käytän käteistä pankkikorttini sijaan. Ihan outoa! Pitää varmaan lähettää itsestä nimetön ilmianto jonnekin, että tutkisivat mitä hämärää on käynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä, kuinka joku voi olla niin tyhmä, että maksaa kortilla. Eikä siis tajua, mitä siitä seuraa jos käteisrahan käyttö lopetetaan.

Vierailija
4/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaaplaaplaa ihme ulinaa taas tyhmästä paskasta.

Vierailija
5/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen kanssa on kyllä enemmän vaihtoehtoja, juuri siksi.

Vierailija
6/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa sanoo hinnan. Ojenna seteli ja ota vaihtorahat. Alle 10 sekuntia.

Kassa sanoo hinnan. Rupea ähräämään sen korttis kanssa. Vähintään30 sek.

Vierailija
7/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuutta? Hakea erikseen aina automaatilta rahaa? Ylimääräinen vaivahan se on.

Käytän käteistä siksi, että haluan käteisen säilyvän mahdollisimman kauan maksuvälineenä. Tiedän sen kyllä katoavan jonain päivänä, mutta toivon sen päivän olevan kaukana ja itse siirrän sitä kauemmaksi käyttämällä vain ja ainoastaan käteistä.

Vierailija
8/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnosta käyttääkö joku käteistä vai korttia? Ei herranjestas sentään saa olla tylsä elämä!

Vierailija
9/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama, joka aiemmin kysyi tästä verbimuodosta pystyy käydä? Miltä itäblokin kielialueelta olet peräisin.

Vierailija
10/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pankkikortin silloin, kun se muuttui minulle maksulliseksi. En maksa itse paljoakaan. Jos tarvetta, voin siirtää vaikkapa miehelleni rahaa ja pyytää häneltä käteistä.

Vierailija
11/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lusikalla annettu jne.

Vierailija
12/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää maksaa käteisellä. Ei pysty pankki tai kela/sossut jne vakoileen mihin sun rahat menee kun ei näy tiliotteessa ;)

Vierailija
13/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niille käteisille sitten pitäisi tehdä? Marinoida lipaston laatikossa vai?

Vierailija
14/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin tänään pienillä hiluilla ruokaostokseni, koska vasta huomenna tulee tilille rahaa, niin ei voinut oikein kortilla vingutella (tililla 2e).

Kassa ei yhtään ihmetellyt, on kai aiemminkin nähnyt kolikoita... mihin tästä voi ilmotella, kiinnostaisko poliisia?

Vierailija
15/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ei maksa puhelimella. Tulee ihanan vapautuntut olo, kun kännykkä varastetaan ja samalla menetät niin yhteydenpitovälineesi kuin pankkitilisi siällön. Mutta tärkeintä on, että et käytä käteistä.

Vierailija
16/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän käteistä, koska haluan ja voin. Ap:n ärsytykseksi käytän käteistä vielä useimminkin.😋

Vierailija
17/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käteistä siltä varalta että jos joku tuttu tulee vippaamaan.

Vierailija
18/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysty ymmärtää:D

Vierailija
19/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän rahaa. Oon asettanut itselleni viikkobudjetin ja aina maanantaisin laitan lompakkoon sen viikon käyttörahat. Jotenkin helpompi pysyä viikkobudjetissa kun käyttää käteistä. Kortti on vähän liiankin helppo maksuväline.

Vierailija
20/170 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa asiakkaistani maksaa käteisellä, eikä mulla ole pienyrittäjänä varaa eikä edes järkeä hankkia maksupäätettä. Käytän nämä rahat sitten eteenpäin asoidessani kaupassa ja missä nyt milloinkin asioin. Mitä järkeä mulla olisi niitä kiikuttaa välillä pankkiin? Minusta on myös kiva, että voin ajatella käyttäväni sen verran rahaa kuin lompakossa on, ei tule heräteostoksiakaan tehtyä. Ja olipa tässä eräskin päivä aika kiva, kun ruokakaupassa koko maksusysteemi meni jumiin, kaikki lähtivät jonottamaan sitten pankkiautomaatille, joka onneksi oli kaupan seinässä, ulkona tosin. Minäpä kaivelin rahat lompsasta ja maksoin ostokseni. Olin varmaan jo kotona siinä vaiheessa, kun olisin kaikkien jonotusten jälkeen muuten vasta ollut maksamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän