Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedostaako kissat, että ihmisellä on pää vai miksi jotkut kissat tuijottaa silmiin?

Vierailija
31.10.2017 |

Vai liikkuvat silmätkö heitä kiinnostaa?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kissat tajuaa, että ihminen on erillinen olento, jolla on pää ja silmät.

Vierailija
2/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kissat tajuaa, että ihminen on erillinen olento, jolla on pää ja silmät.

No mikä niille opettaa, että toi on pää, käsi ja jalat?:D

Vierailija
4/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nauratti :'D

Vierailija
5/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissathan viestivätkin hyvin paljon silmillään. Toisille kissoille ne ei juurikaan nau'u aikuisina, ihmisille vain koska ovat huomanneet että ihmiset eivät osaa silmien kieltä.

Vierailija
6/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää, olkapäät, polvet, varpaat!

Vierailija
7/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta naapurin rontti näyttää pelottavalta, kun se tuijottaa silmiin. Ihan kun se näkis mun sieluun asti.

Vierailija
8/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissat käy yön aikana salaisessa kissakoulussa missä niille opetetaan ihmisen anatomia.

Vierailija
9/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissat käy yön aikana salaisessa kissakoulussa missä niille opetetaan ihmisen anatomia.

Jep. Mun kissa tällä hetkellä luokalla 3 ja vuorossa sisäelimet.

Vierailija
11/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kissa silmiä vahtaa. Lukaisepa joskus, miten viidakossa laitetaan naamari niskaan, jotta välttyisi kissapedon kynsiltä.

Vierailija
12/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa kissan aivoista

Vierailija
13/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistaa silakan jossain lähettyvilläsi.

Vierailija
14/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ihmiset inhimillistävät elämiä, niin tekevätkö eläimet samalla tavalla ihmisille? Näkeekö kissa ihmisessä ja muissa eläimissä kissamaisuutta samalla tavalla kuin ihminen näkee "ihmismäisyyttä", esim. saattaa pitää jotain eläimen ilmettä surullisena tai ääntä nauruna. Ihminen näkee sekavissa muodoissa ihmisen kasvoja (esim. Kuun pinnalla), joten näkeekö eläimet eläinten kasvoja?

Vierailija
15/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt sitä, että tunnistaako kissa omistajansa näöltä vai vaan hajuaistin perusteella? Kissoilla kun on todella hyvä näkö, mutta onko niillä olemassa sitä kykyä tunnistaa ulkonäöltä? Mun kissat ilmestyy usein ikkunaan kun oon tulossa kotiin ja tuijottaa mua juuri sen näköisinä kun tunnistaisivat, mutta epäilen. :D Kertokaa joku joka tietää! 

Vierailija
16/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on kautta aikojen olleet mystisiä ja aikanaan palvottiin jumalina .  Havaitsevat ja tiedostavat paljonkin enemmän kuin me ihmiset. 

Vierailija
17/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisa kysymys. Ei kissa tietenkään tiedä, että ihmisellä tai sillä itsellään on "pää" niminen ruuminosa. Se osaa kuitenkin etsiä lajikumppanien ja toisten eläinten silmät, korvat ja hännän (jos sellainen on). Silmät kuten korvatkin ovat monille eläimille hyvin tärkeä viestintäväline. Niillä ei vain havainnoida vaan niillä myös annetaan viestejä itsestä (esim. katseen välttely, silmiin tuijottaminen tai korvien tietty asento ovat viestejä). Siksi kissa ja koira katsovat myös ihmisen silmiä.

Vierailija
18/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt sitä, että tunnistaako kissa omistajansa näöltä vai vaan hajuaistin perusteella? Kissoilla kun on todella hyvä näkö, mutta onko niillä olemassa sitä kykyä tunnistaa ulkonäöltä? Mun kissat ilmestyy usein ikkunaan kun oon tulossa kotiin ja tuijottaa mua juuri sen näköisinä kun tunnistaisivat, mutta epäilen. :D Kertokaa joku joka tietää! 

Enpäs tiedä, mutta samaa olen miettinyt. Välillä kyllä olen aivan varma, että nuo katit tunnistavat tutut ihmiset myös ikkunan läpi. Sen tiedän, että ne osaavat tunnistaa jo rappukäytävässä kuuluvista askeleista, onko joku tuttu tulossa (juostaan ovelle vastaan jo etukäteen), liikkuuko rapussa asiaan kuuluva ihminen (eli joku naapuri tai tuttu posteljooni, joihin ei reagoida mitenkään) vai joku vieras (jolloin etenkin vanhempi pitää matalaa urinaa ja vahtaa ovea, ettei kukaan vain hyökkää sisään). Mutta fiksuja eläimiä nuo vaan kyllä ovat.

Vierailija
19/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä hömelöitä :)

Eläimet eivät ole tyhmiä. Vinkiksi kissoja tapaaville ihmisapinoille: kun kissa tuijottaa sinua ja siristää silmänsä ihan viiruiksi ikään kuin suunnittelisi jotain ikävää sinulle niin oikeasti se tarkoittaa "peace". Siristä takaisin, tai laita toinen silmä kiinni. Kissa tykkää. Siristys on ystävällinen merkki, toljotus on uhkaava.

Vierailija
20/46 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä seurustele crazy cat ladyn kanssa, kotoa löytyy pistävää pissan ja ulosteen hajua, kissankarvoja.