Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies arvosteli tapaani hoitaa kipeänä olevaa lasta

Vierailija
29.10.2017 |

Olimme viikonlopun mummolassa. Taaperomme tuli flunssaan, myös uutta hammasta pukkaa. Ensimmäinen yö oli itkuinen ja levoton. Olin unohtanut Burana -oraaliliuoksen kotiin joten seuraavana päivänä lähdin apteekkin ostamaan Buranaa. Ostin suppoja koska en uskonut lapsen ottavan suunkautta, ei joka kerta päivällä suostunut syömäänkään ja kokemuksesta tiedän ettei itkuisena varsinkaan suostu ottamaan lääkettä suunkautta. Ennen apteekkiin lähtöäni mies sanoi että tuo oraaliliuosta, ne supot ei ole mukavia. Ostin kuitenkin suppoja ja mies arvosteli illalla isoon ääneen vanhempiensa kuullen kun lääkitsin lasta, että " et itsekään käyttäisi mitään suppoja ja on niitä nykyään mukavampiakin antotapoja. Minä olisin kyllä saanut annettua lääkkeen suunkautta" ..jne. myöhemmin asiasta jopa riideltiin, olin melko ärsyyntynyt. Mies sanoi että tuo on lapsen kiusaamista ja minä valitsin supot siksi jotta pääsisin helpolla eikä tarvitsisi yrittää tuputtaa liuosta. Ja että olen itsekäs. Itse kyllä ajattelin että en jaksa alkaa stressaamaan,tuleekohan lapsi nyt lääkittuä ennen nukkumaanmenoa, meneekö lääke perille. Suppo on ainakin varma että lääke tulee annettua. Ja kipeä lapsi tulee lääkitä,sehän tässä tärkeintä on. Mies sanoi että hän nyt vain ilmaisi mielipiteensä. Jälkikäteen hän tinkasi ainakin tunnin ajan, mikai päädyin suppoihin enkä liuokseen. Hohhoijaaa...
Mies ylireagoi selvästi.. ehkö minäkin kun suutuin. Mitä palstalaiset olette tästä mieltä?

Kommentit (251)

Vierailija
241/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan taas ongelma. Itse antanut aina suppoja, säilyvät kauan, sopivat laukkuun hyvin, helpottavat heti ja ei yksikään ole ollut moksiskaan. Ne supot on niiiiiiin pieniä, että sitä ei todellakaan edes Huomaa jos ei tiedä mitä tapahtuu.

Vierailija
242/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oraaliliukset on hyvän makuisia ja Pamol F on myös erittäin mieluinen otettava jo pienelle lapselle. Tulehduskipulääkkeitä ei lapsille suositellakaan, jos parasetamolilla pärjää. 

t. lekuri, joka ei ole koskaan lääkinnyt lapsiaan supoilla (nöyryyttävää)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipahan taas ongelma. Itse antanut aina suppoja, säilyvät kauan, sopivat laukkuun hyvin, helpottavat heti ja ei yksikään ole ollut moksiskaan. Ne supot on niiiiiiin pieniä, että sitä ei todellakaan edes Huomaa jos ei tiedä mitä tapahtuu.

Supot imeytyvät huonosti ja ovat itse asiassa hidasvaikutteisempia kuin nopeasti liukenevat per os lääkemuodot.

Vierailija
244/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaa, että tuollaisesta asiasta pitää nostaa älytön meteli. Minun miestäni ei olisi kiinnostanut tippaakaan, millaista lääkettä ostan ja annan kipeälle lapselle. Hän luotti minun arvostelukykyyn ja hyvä niin. Tuollaiselle ukolle kuin sinulla, pitäisi pistää hame päälle. Hoitaisi sitten itse kipeän lapsen ja hakisi lääkkeet, jos pitää toiselle nalkuttaa virheestä. Mitä tulee vaihtoehtoon suppo vai muu lääke, ostaisin ehdottomasti suppoja tuon ikäiselle lapselle.

Vierailija
245/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oraaliliukset on hyvän makuisia ja Pamol F on myös erittäin mieluinen otettava jo pienelle lapselle. Tulehduskipulääkkeitä ei lapsille suositellakaan, jos parasetamolilla pärjää. 

Joo, lääkäri varmaan! Täällä ne on aina asiantuntijat paikalla, olipa mikä ala tahansa kyseessä.

Vierailija
246/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla lapsi kokee supon nöyryyttävää mutta väkisin suuhun ruiskutettu lääkettä ei?1577

Vierailija
247/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, olen nainen, ja mun mielestä supot on todella ällöttävä ja nöyryyttävä tapa lääkitä lasta.

Olisit antanut miehesi lääkitä lapsen suun kautta, jos kerran olisi siihen pystynyt.

Todella olisin suuttunut miehelleni, jos olisi väkisin tunkenut meidän lapsille suppoja, jos olisin sanonut, että osta liuosta, mä voin antaa.

Vierailija
248/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla lapsi kokee supon nöyryyttävää mutta väkisin suuhun ruiskutettu lääkettä ei?1577

NO kumpi susta olisi kivempaa: mä tulen antamaan sulle väkisin lääkkeen suun kautta, vai tungen sen väkisin sun perseeseen? Ihan oikeasti???????

Vierailija
249/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helkkarin mielenterveyspotilaiden kokontumisajot täällä palstalla tänään on? Olen sivulla viisi, enkä jaksa tätäkään ketjua lukea pidemälle tuon ihme jankkaajan takia. Kaikella ystävyydellä jankkaaja: hae apua. Ei ole normaalia tuollainen ap:n haukkuminen ja mollaaminen. Jos sinua noin kovasti ahdistaa suppojen käyttö ja ap:n "neuvottelemattomuus", niin jotain ongelmaa on sinulla itselläsi. Käytöksesi ei ole normaalia.

Vierailija
250/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO kumpi susta olisi kivempaa: mä tulen antamaan sulle väkisin lääkkeen suun kautta, vai tungen sen väkisin sun perseeseen? Ihan oikeasti???????

Nöyryyttävääpää se oikeasti olisi tunkea suuhun kuin niin että en edes tunne koska lääke on annettu.

Omalla lapsella siitä väkisin suuhun tunketusta lääkkeestä ei olisi ollut edes mitään apua koska hän pienenä käytännössä aina oksensi sairaana ja aina jos laittoi suuhunsa jotakin. Kuume oli saatava laskemaan ennen kuin mikään pysyi sisällä. Lääkäri kyllä suositteli suoloja kun joskus kysyin olisiko pahoinvointiin mitään helpotusta kun ja jos ne tilannetta helpottavat.

Vierailija
251/251 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista että lekuri pitää jotakin lääkkeenantotapaa nöyryyttävänä. Miksi joskus lääkäri määrää lääkkeen per rect.? Nöyryyttääkseen potilasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi