Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
461/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armani Prive pivoine de suzhou on lempparini. Harmi vain, että myydään vain 100 ml pullossa joka kallis. Sarjassa muitakin ihania, mutta korkean hinnan vuoksi olen sijoittanut vain tähän yhteen. Hieman edullisempi on Jo Malonen Peony & Blush Suede. Molemmissa tuoksuu pioni, jälkimmäisessä myös nahka. Eivät mitenkään super kukkaisia tai raskaita.

Vierailija
462/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisikohan täältä vinkkejä tietynlaisen hajuveden hankintaan? En ole vielä löytänyt täydellisesti itseäni miellyttävää tuoksua. Tykkään pehmeän, puuterisen, vaniljaisen ja makeahkon (mutta ei liian) mahdollisesti hieman hedelmäisen tuoksuista hajuista. Ei saa silti olla liian raskas tai voimakas tuoksu.

Olen ostanut kymmeniä tuoksuja elämäni aikana, mutta yleensä myyn eteenpäin vähän käytettyinä, kun ei vaan tunnu täysin omalta. Paljon on sellaisia ok tuoksuja, mutta haluaisin löytää lopultakin sen aivan täydellisen.

Viimeksi laivalla käydessäni suihkuttelin muutamia Chanelin tuoksuja, ja yksi niistä oli aika hyvä, mutta hitsi kun en muista mikä!

Armanin Mania sopisi tähän. Harmi vain että sen saatavuus nykyisin vaikeaa kun lopetettu tuoksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisikohan täältä vinkkejä tietynlaisen hajuveden hankintaan? En ole vielä löytänyt täydellisesti itseäni miellyttävää tuoksua. Tykkään pehmeän, puuterisen, vaniljaisen ja makeahkon (mutta ei liian) mahdollisesti hieman hedelmäisen tuoksuista hajuista. Ei saa silti olla liian raskas tai voimakas tuoksu.

Olen ostanut kymmeniä tuoksuja elämäni aikana, mutta yleensä myyn eteenpäin vähän käytettyinä, kun ei vaan tunnu täysin omalta. Paljon on sellaisia ok tuoksuja, mutta haluaisin löytää lopultakin sen aivan täydellisen.

Viimeksi laivalla käydessäni suihkuttelin muutamia Chanelin tuoksuja, ja yksi niistä oli aika hyvä, mutta hitsi kun en muista mikä!

Armanin Mania sopisi tähän. Harmi vain että sen saatavuus nykyisin vaikeaa kun lopetettu tuoksu.

Jos matkustelet niin suosittelen myös testaamaan Hanae Morin Papillon tuoksun. Siinä paljon toivomiasi ominaisuuksia. Tuoksua ei taida vain saada suomesta.

Vierailija
464/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YSL.n semmonen lila kippo. Kööpehaminan lentokentällä heti siinä miesten hajuvesien vieressä vasemmalla on pieni pätkä naisten tuoksuja vaikka niitä on siinä muuallaki, mutta jotta kotona olisi jotakin selittämistä reissusta, että miksi haiset naisen hajuvedelle, niin on tämä ihan siksi laitettu siihen miesten hyllyn viereen. Mutta hyvältä tuoksu, niin kuin YSL aina, ainoa joka osaa miestenkin tuoksuissa tehdä jonkin muun hajuista kun muilla mitkä haisee ihan samalta vaikka merkki vaihtuu.

Vierailija
465/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iholla monet hajuvedet muuttuu pahan tuoksuisiksi. :( Kokeiltu mm. black opiumia, la vie est belleä, escadan kesätuoksuja, dkny:n pyöreitä pulloja, ralph laurenin numerotuoksuja ja kenzon jotain kukkaistuoksua, eikä mikään tuoksu enää iholla hyvältä. Osaiskohan joku vinkata tuoksua ”hankalalle” iholle? Tähän mennessä kokeilluista ainoastaan Vercasen bright crystal ja Hugo Bossin the scent for her ovat pysyneet ihan siedettävinä iholla.

Vierailija
466/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla chanelit haisee ihan hirveälle, pistävän halvalle keinohajusteelle. Monia olen kokeillut, ja aina päädyn parin tunnin jälkeen hankaamaan hajua saippualla pois kun se on niin hirveä. Jopa itikkamyrkky haisee paremmalle! Eikä ole pelkästään oma mielipide, mieskin sanoo että tosi pistävä halpislemu - ilmeisesti ihoni ei todellakaan sovi näille tuoksuille.

Jos on noin juntti että hankaa hajuvettä saippualla  pois kannattaa vaan pitäytyä siinä offissa. Siitä miehesikin pitää.

Chanelin ja Diorin pissistuoksut "eau tendret" ovat niin mitäänsanomattomia, ettei niistä saa pistäviä kuin sekoittamalla juuri jonkun hyönteismyrkyn kanssa yhteen.

Kerro toki jos nuo kamalat hajut saa jollain muulla paremmin irti kuin saippualla! Varmasti vielä tulee virhekokeiluja jotka muuttuvat myrkyksi...

Kummallista muutes miten joku voi loukkaantua siitä, ettei joku tuoksu käy MINUN iholleni 😂!

Vierailija
467/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun iholla monet hajuvedet muuttuu pahan tuoksuisiksi. :( Kokeiltu mm. black opiumia, la vie est belleä, escadan kesätuoksuja, dkny:n pyöreitä pulloja, ralph laurenin numerotuoksuja ja kenzon jotain kukkaistuoksua, eikä mikään tuoksu enää iholla hyvältä. Osaiskohan joku vinkata tuoksua ”hankalalle” iholle? Tähän mennessä kokeilluista ainoastaan Vercasen bright crystal ja Hugo Bossin the scent for her ovat pysyneet ihan siedettävinä iholla.

Mulle käy vain tietynlaiset makeat tuoksut, kaikki "kukkaiset" ja perusParfyymit muuttuvat hyttysmyrkyksi. Näitä erikoisempia löytyy monilta niche-merkeiltä. Ei se auta kuin itse kokeilla mikä sopii.

T. Se chanelin myrkyksi muuttava juntti

Vierailija
468/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki on ollut jo vuosia Calvin Klenin Eternity. Ihana tuoksu.

Vierailija
469/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pulloa kaapista löytyy. Olen oikeastaan lopettanut käytön, kun olen vähän herkistynyt hajulle ja aika monella on samaa ongelmaa. Ilmankin pärjää.

470/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki liian mausteiset, makeat, vaniljaiset ja voimakkaat tuoksut viestivät huonosta mausta.

Raikkaat ja miedot tuoksut ovat varma valinta.

Eniten inhoan näitä teinien suosimia julkkisten lanseeraamia hajuvesiä, tyyliin britneyspearsit sun muut. Pullotkin näyttävät yleensä halvoilta.

Sen olen huomannut, että italialaisten muotitalojen tuoksut ovat yleensä tyylikkäitä ja klassisia, kun taas ranskalaiset tuoksut (YSL, Chanel, Lancome) ovat minun nenääni usein liian voimakkaita ja makeita. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
471/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hajusteherkkyys vain jokin suomalainen juttu, ja lähinnä Suomessa oleva ilmiö?

Nimittäin se on jännä juttu että kun suomalainen Sirkka, joka valittaa kaikille tutuilleen että työkaverinsa Pirjo käyttää "kauhean voimakasta tuoksua" vaikka Pirjo istuu yli 20 metrin päässä Sirkasta eri tilassa ja Pirjo suosii kevyttä raikasta tuoksua, jota toimiston miehetkin ovat joskus saattaneet kehua ja kysyä että mitä se Pirjon hajuste on, koska haluaisivat ostaa samaa hyvää vaimoilleen.

Kun Sirkka perheineen lähtee kesälomalle hajuvesien valmistuksen seudulle Ranskan Rivieralle Nizzaan ja istahtavat siellä junaan tai bussiin, niin Sirkkaa ei haittaa tippaakaan että samassa kulkuneuvossa hänen vieressä istuvat paikalliset Amelie, Brigitte ja Jaqueline löyhkäävät voimakkaalle Opium-Poison-Chanel5- sekakatkulle, seuraavat 45 minuuttia. Ei ahdista enää yhtään kun ollaankin hienossa ulkomaassa lomalla, eikä Suomen työpaikalla.

Siksi ajattelen että nuo hajusteherkkyydet ovat useimmiten sen herkän omien korvien välissä, koska Sirkan työ saattaa olla niin rasittavaa että hän purkaa huonon olonsa ja ahdistuksensa Pirjon tuoksuun?

Vierailija
472/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän Issey Miyaken L'eau d'issey pour hommea, eli miesten tuoksua. Toimii! Luulis et miehetkin tykkää :)

Vierailija
473/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shiseidolla oli joskus Relaxing Fragrance, korkea vihreä pullo. Aivan ihana, tyylikäs, tosiaan rentouttava tuoksu eikä yhtään pistävä. Tuli markkinoille 1997 mutta katosi kymmenisen vuotta sitten.

Top Notes : Bamboo, Cucumber, Artemisia, Galbanum

Heart Notes : Rose, Gardenia, Peony, Cardamom seed

Base Notes : Cedar, Sandalwood, Oakmoss, Tonka Bean

Vierailija
474/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lempparini ovat raikkaita ja keveitä. En voi sietää mausteisia ja "tunkkaisia" tuoksuja. Vaikken mistään yliherkkyydestä kärsikään, nuo Opiumin kaltaiset käryt saavat minutkin voimaan pahoin. Hirveintä on tietenkin se, että juuri noita todella voimakkaita hajuvesiä läträtään desikaupalla.

Tällä hetkellä hyllystä löytyy:

Lanvin - Eclat d'Arpège

Versace - Versense (täytyy käyttää hyvin hillitysti, sillä vaikka onkin sinällään raikas, on myös tehokas!)

Dolce & Gabbana - Light Blue

Calvin Klein - Sheer Beauty (tämän tuotanto on ilmeisesti lopetettu! Tietääkö joku, saako esim. netistä yhä tilattua?!)

Vierailija
475/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Mielestäni kaikki liian mausteiset, makeat, vaniljaiset ja voimakkaat tuoksut viestivät huonosta mausta.

Raikkaat ja miedot tuoksut ovat varma valinta.

Eniten inhoan näitä teinien suosimia julkkisten lanseeraamia hajuvesiä, tyyliin britneyspearsit sun muut. Pullotkin näyttävät yleensä halvoilta.

Sen olen huomannut, että italialaisten muotitalojen tuoksut ovat yleensä tyylikkäitä ja klassisia, kun taas ranskalaiset tuoksut (YSL, Chanel, Lancome) ovat minun nenääni usein liian voimakkaita ja makeita. 

Mielestäni tilannetajuttomuus viestii huonosta mausta.

Kuka pukeutuu keveään kesämekkoon ja balleriinoihin sekä raikkaaseen ja kepeään sitrustuoksuun lokakuussa kun vihmoo vettä ja tuuli tuo värikkäitä lehtiä puusta alas? Tuoksut menee käsi kädessä vuodeaikojen ja tilanteiden mukaan. Itse ainakin laitan hyvin erilaista tuoksua Kreetalla kesäkuussa kuin Suomessa jouluaattona juhlapäivälliselle.

Vierailija
476/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän Issey Miyaken L'eau d'issey pour hommea, eli miesten tuoksua. Toimii! Luulis et miehetkin tykkää :)

Se on yksi niistä pulloista jonka voi kantaa kummallekin osastolle hyllyyn.

Vierailija
477/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Bossim Femme:ä. Joskus laivalta sain tuliaisiksi vaarilta joka oli kysynyt joltain hyvälle tuoksuneelta rouvalta apuja ja osui täys 10 vaikka en itse ollut valitsemassa. Olen siitä saakka käyttänyt vain tuota ja se toimii ainakin itselläni 😀 sitä ennen kaikki muut olleet hirveitä joista olen saanut vaan itse päänsäryn. En sitten tiedä miltä tuo tuoksuu muiden mielestä mutta itse siitä ainakin pidän.

Vierailija
478/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Maison Margielaa!

Vierailija
479/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkän Clean-sarjan tuoksuista, niissä on useampi hyvä.

Vierailija
480/1559 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tällä hetkellä Dior portofino, ihan lemppari

sitten on Aerin honeysucle, raikas vesituoksu myös,

syksyllä käytän Chanelin mademoiselle light versiona tai Gucci Bloom tuoksua joka ihana syystuoksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi