Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Minulla chanelit haisee ihan hirveälle, pistävän halvalle keinohajusteelle. Monia olen kokeillut, ja aina päädyn parin tunnin jälkeen hankaamaan hajua saippualla pois kun se on niin hirveä. Jopa itikkamyrkky haisee paremmalle! Eikä ole pelkästään oma mielipide, mieskin sanoo että tosi pistävä halpislemu - ilmeisesti ihoni ei todellakaan sovi näille tuoksuille.
Tämän hetken suosikki Givenchyn Ange ou demon le secret. Sopii hyvin helteiseen kesäpäivään.
Mä en ollenkaan ymmärrä tota Chanel5:n hehkutusta. Mies osti vuosia sitten sitä lentokoneesta ja oli ihan kauheeta. En voinut käyttää ollenkaan. Vanhojen naisten hajuvesi. Keinotekoinen tunkkainen tuoksu. Samanlainen on Nina Riccin l´air du temps.
Tällä hetkellä oma suosikkini on Donna Karan for woman, raikas tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Oma ehdoton suosikki tällä hetkellä on Chanelin Gabrielle! Aivan ihana tuoksu joka tuo vähän mieleen vitosen mutta tämä on ehkä keveämpi ja "helpompi" tuoksu. Sillä saa mahtavasti buustattua itsevarmuutta :)
Arkisin käytän useimmiten ck unisex tuoksuja esim. One ja One Gold sekä CK2, ihanan raikkaita.
Testasin tuota ja ensivaikutelma oli hyvä, mutta sitten kumminkin hieman sellainen dated -fiilis jäi. Chanel 5 vuonna 2018, mutta ei siitä tekemälläkään saa nuorekasta ja trendikästä tuoksua jos sellaista hakee. Sanoisin, että parhaiten istuu kuitenkin ~50v laatunaisen päällä.
Näitä vuorottelen: Chanel: Cristalle
Loewe: Aire
Gres: Cabaret
Pitkällisen selektion tulos.
Vierailija kirjoitti:
Minulla chanelit haisee ihan hirveälle, pistävän halvalle keinohajusteelle. Monia olen kokeillut, ja aina päädyn parin tunnin jälkeen hankaamaan hajua saippualla pois kun se on niin hirveä. Jopa itikkamyrkky haisee paremmalle! Eikä ole pelkästään oma mielipide, mieskin sanoo että tosi pistävä halpislemu - ilmeisesti ihoni ei todellakaan sovi näille tuoksuille.
Jos on noin juntti että hankaa hajuvettä saippualla pois kannattaa vaan pitäytyä siinä offissa. Siitä miehesikin pitää.
Chanelin ja Diorin pissistuoksut "eau tendret" ovat niin mitäänsanomattomia, ettei niistä saa pistäviä kuin sekoittamalla juuri jonkun hyönteismyrkyn kanssa yhteen.
Chanelin Change se vihreä on tällä hetkellä käytössä. Ei joka päivä, pitää pitää hajusteettomia päiviä, muuten nenä tottuu liikaa ja tulee laitettua liikaa...ja kun käytät hajuvesiä niin minimoi muut tuoksut, eli hajusteeton pyykinpesuaine, hajusteeton shampoo jne..
Kaipaisin nyt jotain pirteämpää laasdukasta hajuvettä... ehdotuksia?
Olen monenlaisia kalliitta hajuvesiä käyttänyt ja tälläkin hetkellä niitäkin löytyy kylppärin kaapista pari: Guerlain Pera Granita (tosi kiva, aidon sitruksinen ja hedelmäinen) sekä Lancomen Trësor (en oikein tykkää, äiti toi laivalta tuliaiseksi), mutta silti eniten kehuja tuoksusta olen saanut käyttämällä ihan vaan melko edullista L'Occitanen Verbena-tuoksua. Jotenkin se reagoi mun ihon kanssa kivasti niin, että vaikka se heti suihkutettuna haisee halvalta sitrustuoksulta, 10 minuutin päästä alkaa tuoksua sellainen lämmin, yrttinen, vähän makea ihana tuoksu. Olen joskus itsekin kääntynyt äkkiä työpaikan käytävällä ja ihastellut, että mikä ihana tuoksu, ja tajunnut että se on omani ;)
Diorin Jadore. Kannattaa poiketa hajuvesiosastolla ja suihkia näytteitä. Minullakin tuoksu näyttäytyy hyväna vasta ehkä tunnin päästä.
Diorin portofinoa on myös ollut (escale portofino)
Netistä voi löytyä edullisemmin kuin kaupoista.
Emotionilla nyt kuitenkin on tarjouksia.
Niitä joiden mielestä "kaikki haisevat voimakkaalle ja eltaantuneelle" niin testatkaa vaikka Guerlainin Aqua Allegoria -sarjaa. https://www.guerlain.com/int/en-int/fragrance/womens-fragrances/aqua-al…
On hyvin kevyitä ja nuotit tuntuvat olevan maanläheisempiä. Toki nämä eivät kestä 24 tuntia, mutta se onkin mahdottomuus, että hajuvesi on kevyt ja kestävä. Makeat voivat kestää, mutta makeus on lähes keveyden vastakohta.
Mulla on käytössä Muglerilta neljä eri hajuvettä:
Angel
Aura
Alien
Alien Eau Sublime
Ja lisäksi Chanelin Coco Mademoiselle.
En osaa määritellä olenko laadukas nainen mutta mielestäni ainakin hyvälle tuoksuva.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ehdoton ei on ns. markettihajuvedet ja erilaiset julkkishajuvedet, tuoksuvat poikkeuksetta halvoilta tai 14-vuotiaille tarkoitetuilta. Iso ero on myöskin siinä onko kyseessä edT vai edP, näistä viimeisin on mielestäni huomattavasti parempi vaihtoehto. Sopiva määrä on suihkaus/pisara ranteisiin ja siitä hierotaan ranteita yhteen ja lopuksi vielä korvien taakse.
Itsellä käytössäni tällä hetkellä Dior ja YSL, riippuen onko kyseessä minkälainen meno.
Joopa joo, tuskin olet alentunut edes kovin montaa "halpistuoksua" testaamaan. Itse olen käyttänyt sekä kalliimpia (lue: ylihintaisia) että edullisempia, eikä hinta todellakaan aina korreloi laadun kanssa. Myöskään edt/edp- jako ei ole niin selkeä, monet edt-vahvuiset tuoksut kestävät ihan siinä missä edp:t. Mutta pidä ihmeessä "laatutietoinen" asenteesi. Toivottavasti vielä joskus nuuhkit ihaillen jonkun tuoksua ja kysyessäsi hän paljastaa sen olevan joku 20 €:n brändi😁
Laadukkaalta tuoksuva nainen?
Kuulostaa aivopierulta.
Oscar (de la Renta).
Tosin äärimmäisen harvoin ja silloinkin vain kävelen tuoksupilven läpi.
Olisi typerää käyttää joka päivä, lähimmäisillä kirvelevät silmät ja itseltä menee hajuaisti.
Jessus mikä löyhkä joskus hississä jonkun biletysleidin jäljiltä, mutta voittaahan se kuitenkin puliukontuoksun.
Saisikohan täältä vinkkejä tietynlaisen hajuveden hankintaan? En ole vielä löytänyt täydellisesti itseäni miellyttävää tuoksua. Tykkään pehmeän, puuterisen, vaniljaisen ja makeahkon (mutta ei liian) mahdollisesti hieman hedelmäisen tuoksuista hajuista. Ei saa silti olla liian raskas tai voimakas tuoksu.
Olen ostanut kymmeniä tuoksuja elämäni aikana, mutta yleensä myyn eteenpäin vähän käytettyinä, kun ei vaan tunnu täysin omalta. Paljon on sellaisia ok tuoksuja, mutta haluaisin löytää lopultakin sen aivan täydellisen.
Viimeksi laivalla käydessäni suihkuttelin muutamia Chanelin tuoksuja, ja yksi niistä oli aika hyvä, mutta hitsi kun en muista mikä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ehdoton ei on ns. markettihajuvedet ja erilaiset julkkishajuvedet, tuoksuvat poikkeuksetta halvoilta tai 14-vuotiaille tarkoitetuilta. Iso ero on myöskin siinä onko kyseessä edT vai edP, näistä viimeisin on mielestäni huomattavasti parempi vaihtoehto. Sopiva määrä on suihkaus/pisara ranteisiin ja siitä hierotaan ranteita yhteen ja lopuksi vielä korvien taakse.
Itsellä käytössäni tällä hetkellä Dior ja YSL, riippuen onko kyseessä minkälainen meno.Joopa joo, tuskin olet alentunut edes kovin montaa "halpistuoksua" testaamaan. Itse olen käyttänyt sekä kalliimpia (lue: ylihintaisia) että edullisempia, eikä hinta todellakaan aina korreloi laadun kanssa. Myöskään edt/edp- jako ei ole niin selkeä, monet edt-vahvuiset tuoksut kestävät ihan siinä missä edp:t. Mutta pidä ihmeessä "laatutietoinen" asenteesi. Toivottavasti vielä joskus nuuhkit ihaillen jonkun tuoksua ja kysyessäsi hän paljastaa sen olevan joku 20 €:n brändi😁
Jep. Ja varsinkaan kun EdT / EdP ero ei ole vain kestävyydessä. Monesti EdT kesään ja päinvastoin.
Eikä tuoksua aina kannata paiskia iholle eikä varsinkaan hinkata (sekoittaa ihon kuonaa tuotteeseen?).
Vierailija kirjoitti:
Saisikohan täältä vinkkejä tietynlaisen hajuveden hankintaan? En ole vielä löytänyt täydellisesti itseäni miellyttävää tuoksua. Tykkään pehmeän, puuterisen, vaniljaisen ja makeahkon (mutta ei liian) mahdollisesti hieman hedelmäisen tuoksuista hajuista. Ei saa silti olla liian raskas tai voimakas tuoksu.
Olen ostanut kymmeniä tuoksuja elämäni aikana, mutta yleensä myyn eteenpäin vähän käytettyinä, kun ei vaan tunnu täysin omalta. Paljon on sellaisia ok tuoksuja, mutta haluaisin löytää lopultakin sen aivan täydellisen.
Viimeksi laivalla käydessäni suihkuttelin muutamia Chanelin tuoksuja, ja yksi niistä oli aika hyvä, mutta hitsi kun en muista mikä!
Kokeile Zadig&Voltaire - This is Her ja Just rock for Her
Lisäksi Givency - Pi MIESTEN osastolta. Mielestäni tämä on jopa enemmän feminiinen kuin maskuliininen vaikka on miesten puolella.
Lukemalla keskusteluita voit opetella päättelemään "etänä" mikä olisi hyvä.
https://www.fragrantica.com/perfume/Zadig-Voltaire/Just-Rock-for-Her-45…
https://www.fragrantica.com/perfume/Zadig-Voltaire/This-is-Her-39358.ht…
Jostain syystä jotkut ihmiset tuntuvat ajattelevan, että jos pitää hajuvesistä, haluaa myös kaiken muun olevan tuoksuvaa ja hajuveden (vähintään kolme painallusta kaulalle) lisäksi on käytössä tuoksullinen deoderantti, pyykinpesuaine, huuhteluaine kaikissa vaatteissa, kaikessa kosmetiikassa on tuoksu ja ehkä käytössä on lapsuudesta tutut hajupyyhekumitkin. Autossa tietenkin Wunderbaum, vaihdetaan kerran kuussa! Ei, minä saan päänsärkyä suuresta määrästä hajuja kuten suurin osa muistakin. Kaikki pesuaineista kosmetiikkaan on hajusteetonta, eikä edes tuoksukynttilöitä ole käytössä. Lakanapyykki on ainoa, mihin käytän hajusteellista ”huuhteluainetta”, eli siis huuhteluaineena käytetyssä etikassa on pieni määrä jotain tuoksua. Kun tipan lisää puolen litran pulloon, sen haistaa vain ihan lakanoiden vaihdon jälkeen.
Hajuvettä käytän päivittäin, mutta harvat sitä tietää elleivät tule ihan iholle kiinni. Oman astman takia en pystyisikään käyttämään puolta pulloa kerralla, enkä toisaalta pidä siitä, että kaupan kassalla joku tietää mitä hajuvettä käytän. Se tuntuu liian henkilökohtaiselta. Yksi sukulainen on erittäin pahasti hypokondriakko ja mielestään ”monikemikaaliyliherkkä”, eli siis kulkee ympäriinsä maski naamalla, joka suodattaa vain isoimmat pölyt. Hän on käynyt luonani ja ihastelee hajuttomia puhdistusaineita ja on niin kiva, kun en käytä mitään hajusteita peittämään luonnollista, hyvää tuoksuani. En ole hänelle kertonut, että käytän häntäkin tavatessa aina hajuvettä, kaikki kun kuulemma aiheuttaa viikon kestävän migreenin. Ilmeisti hänkin elää siinä käsityksessä, että sitä tuoksua on pakko käyttää puoli pulloa ja vähintään viittä tuotetta kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että kyseessä on ollut Coco Mademoiselle EDT? Vadelmaista, puuterimaista, vähän vaniljaa pohjalla? Se ei tuoksu tunkkaiselle kuten Chanelin useimmat muut tuoksut.
"Laadukkailta tuoksuvat naiset..."
😁