Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
L'Occitanella on arkikäyttöön muutama hyvä. Ei siellä kaikki todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako Stockalta jo ruotsalaisia BYREDOn luksustuoksuja? Suuren luokan julkkisnaiset ovat ihan hulluna sen sarjan Gypsy Water ja Blanche -tuoksuihin.
Näen silmissäni Miten Kim Kardashian ylistää Gypsy Wateria :)))))))
Tyylikkäimmät tuntemani ihmiset ostavat vintage-hajuvesiä ebaystä. Hinnat eivät välttämättä ole pilvissä.
Tärkeintän on ostaa hajuvettä, joka on tehty ennen näitä EU:n järjettömiä kieltoja luonnon raaka-aineista. Eli olisko vuosi... 2005 ehkä?
En saa hengenahdistusta (astma) mistään tuoksuista, mutta saan jopa astmakohtauksia ja päänsärkyä hajustetuista huuhteluaineista! Miettikää kun porukka huuhtelee vaatteensa niillä, sitten ne huuhteluaineet synteettisine hajuineen hiostuu heidän lämmintä ihoaan vasten ja alkavat löyhkätä iholta ja vaatteista pahemmin kuin mikään laadukas parfyymi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako Stockalta jo ruotsalaisia BYREDOn luksustuoksuja? Suuren luokan julkkisnaiset ovat ihan hulluna sen sarjan Gypsy Water ja Blanche -tuoksuihin.
Itseasiassa Kim Kardashian käytti Michael Korsin tuoksuja ennen kuin alkoi läträämään niitä omiaan :D
Vierailija kirjoitti:
Niitä joiden mielestä "kaikki haisevat voimakkaalle ja eltaantuneelle" niin testatkaa vaikka Guerlainin Aqua Allegoria -sarjaa. https://www.guerlain.com/int/en-int/fragrance/womens-fragrances/aqua-al…
On hyvin kevyitä ja nuotit tuntuvat olevan maanläheisempiä. Toki nämä eivät kestä 24 tuntia, mutta se onkin mahdottomuus, että hajuvesi on kevyt ja kestävä. Makeat voivat kestää, mutta makeus on lähes keveyden vastakohta.
Nämä on muuten aivan ihania nämä Aqua Allegoriat! Olen käyttänyt sarjan tuoksuja varmaan 5 vuotta. Tällä hetkellä kaapista löytyy Mandarine-Basilic ja Pera Granita tuoksut. Passifloraa tekisi myös mieli, mutta nämä maksaa 77 euroa pullo joten yritän nyt malttaa käyttää edellisistä jommankumman loppuun ennen kuin ostan uuden.
Yleisesti en ole hajuvesistä pitänyt, useimmat on minusta lähinnä vinkeän ja tympeän hajuisia. Jotenkin yliherkkä nenä varmaan. Mutta nämä AA:t kevyesti käytettynä on kuin tuuli kuljettaisi jotain luonnon kukkien ja yrttien tuoksua kaukaa, ei mikään pistävä hajupommi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Itse asiassa ei mitkään tommoset WT-tyyliset persjulkkikset kuten Kard-ass-hiaanit vaan elegantit kuten Kate Bosworth ja Olivia Palermo.
Hermesin tuoksut ovat laadukkaita mutta ne naisten tuoksut tuoksuu ainakin minun iholla miesten hajuille ja jotenkin liian pippurimaisille tai pistäville, tai jää sellainen märän koiran haju jopa! Monille sopii ne mutta minulla varmaan iho enemmän happamaan päin kuin emäksiseen ja siksi makeat tuoksut sopii minulle kun tämä hapan iho syö sen pahimman tunkkaisuuden ja sokerisuuden niistä.
Millaisia kokemuksia teillä on hajuvesien kestävyydestä pulloissa? Jos kerran vintagetuoksuja myydään niin pitäähän niiden kestää vuosia tuoksun muuttumatta.
Marc Jacobs Daisy. Se alkuperäinen. Kevyt, kukkainen, ihana tuoksu jota ollaan 58v äidin kanssa molemmat käytetty jo vuosia.
Nina Ricci L'air du temps. Sain tuliaisena vuosia sitten ja tykkään edelleen. Uusi tuttavuus on Lancomen Miracle, josta tykkään. Työelämässä enkä arkena käytä tuoksuja, juhlissa ja viihteellä laitan hyvin kohtuullisesti, minulle se on osa ns.tälläytymistä. Tuoksukynttilöitä poltan joskus, mutta jos on vieraita, käytän tuoksuttomia kynttilöitä.
Hermèsin tuoksuissa on aina laadukas haju eli tuoksuvat kalliille, en osaa sanoa miksi. Itse en välitä muista kuin L'Ambre des Merveilles’stä, joka on ehkä se vähiten tyylikäs, heh.
Vierailija kirjoitti:
Marc Jacobs Daisy. Se alkuperäinen. Kevyt, kukkainen, ihana tuoksu jota ollaan 58v äidin kanssa molemmat käytetty jo vuosia.
Mulla sama. Arkena en voi käyttää tuoksuja sillä työkaverini on pahasti tuoksuyliherkkä, mutta tätä käytän sitten kun voin, ihana tuoksu.
Escada Into the Blue on ainut tuoksu joka sopii nenääni. Haistoin tuon ensimmäisen kerran ohikulkevan lentoemon tuulahduksesta ja kysyin heti tuotteen nimen ja toin kotiin yhden putelin. Se onkin sitten ainut tuoksu mitä olen koskaan naiselleni ostanut. Edelleen 10 vuoden jälkeen todella upea.
Vierailija kirjoitti:
Saisikohan täältä vinkkejä tietynlaisen hajuveden hankintaan? En ole vielä löytänyt täydellisesti itseäni miellyttävää tuoksua. Tykkään pehmeän, puuterisen, vaniljaisen ja makeahkon (mutta ei liian) mahdollisesti hieman hedelmäisen tuoksuista hajuista. Ei saa silti olla liian raskas tai voimakas tuoksu.
Olen ostanut kymmeniä tuoksuja elämäni aikana, mutta yleensä myyn eteenpäin vähän käytettyinä, kun ei vaan tunnu täysin omalta. Paljon on sellaisia ok tuoksuja, mutta haluaisin löytää lopultakin sen aivan täydellisen.
Viimeksi laivalla käydessäni suihkuttelin muutamia Chanelin tuoksuja, ja yksi niistä oli aika hyvä, mutta hitsi kun en muista mikä!
Tykkäisitköhän Elizabeth Arden White Tea -tuoksusta. Noiden speksiesi mukaan voisi olla mieluinen.
Marc Jacobsin Daisy Twinkle, aaaah....
En itse pidä makeista tuoksuista, unisex tuoksut ovat oma juttuni. Poikkeuksena pidin Sisleyn Iziasta aivan mielettömästi joka tuoksuu ihanan greippiselle ja ruusuisen kesäiselle olematta liian makea, se on vaan aika hintava omaan budjettiini, koska olen opiskelija. Hermesin tuoksuja tuoksuttelen useasti, ja ne ovat kyllä laadukkaita, Un Jardin Sur le Nil on hienostuneen vehreä tuoksu, joka kävisi varmasti päiväsaikaan. Valkoisia kukkaistuoksuja olen suosinut pitkään, Elie Saabin Le Parfum Edt ollut käytössä, mutta sitä en ole enää löytänyt. Estee Lauderin Modern Muse on pehmeän puuterinen tuoksu, jos tykkää naisellisista kukkaistuoksuista, mutta ei liiasta makeudesta. Välillä laitan pienen suihkauksen Sisleyn eau d'Ikaria, joka on siis miesten tuoksu, mutta oikeasti aika unisex, se on tuoksu joka jakaa mielipiteitä aika paljon. Puuterinen ja vehreä, hieman porkkanainen, mutta aivan omanlaisensa.
Escada especially ja guessin seductive mulla käytössä .