Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Armanin Acqua di Gioia ja Cavallin Just Her ovat ainoita hajuvesiä mitä olen hankkinut uudelleen ja jotka tuoksuvat upealta vielä vuosien saatossakin. Uusin hankintani on Acqua dell'Elba joka on aivan mielettömän ihana tuoksu.
Kaameimpia ovat Escadan makeat kesätuoksut ja markettiputelit sekä teinivuosien must-tuoksut kuten Tommy Hilfigerin Tommy Girl. Haisee teinipissikselle.
Viktor & Rolf - Flowerbomb! Kaikkien aikojen ykkönen! Siis niiiiin paras!
Ysl Black Opium ihan paras tuoksu!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai hajuveden kuulu haista niin voimakkaasti, että vieressä istuvakin sen koko ajan haistaa? Muistan kamalan taksimatkan, kun ystävä oli vähän suhautellut hajuvettä päälleen, nenääni kirveli ja taksikuskikin avasi ikkunan... Hajuvettähän kuuluisi sipaista ranteisiin (ei hieroa vastakkain!), niskaan ja dekolteelle. Haju on tarkoitettu läheisille, ei koko maailmalle.
Oma suosikkini tällä hetkellä on Guerlainin Samsara, joka omalla iholla tuoksuu yllättävältä, samettiselta ja pehmeältä.
Kyllä minä ainakin toivon, että tuoksuni aistitaan ohikulkiessa tai vieressä istuessa, sopivasti ;) Mielestäni ainakin useimpien edp-vahvuisten tuoksujen kohdalla yksi suihkaus (max. 2) on riittävä. Itse suihkaisen tämän ilmaan pääni päällä, josta se "satelee" hiuksille, vaatteille ja ihollekin.
Vierailija kirjoitti:
Kai nämä hajusteilla lotraajat haisevat muuten niin pahalta, että pakko peittää se haju jollain. Siihenhän hajuvedet alunperin on kehitetty. Suomessahan niitä ei niinkään tarvittu, koska täällä osattiin peseytyä jo ammoisina aikoina. Muualla maailmassa ei peseydytty joskus kuukausiin, joten hajuhan oli melkoinen ja siihen sitten kehiteltiin hajusteita. Ja siltähän nämä parfymoidut naiset (ja miehet) sitten löyhkäävätkin; kammottavan pahalta. Olisi kohteliasta ajatella muitakin ihmisiä, kuin vain sitä ihqua itseään. Yhtä kamalaa kuin haista hieltä, lialta tai viinalta tai tupakalta. Samaa junttisakkia.
Eiköhän sun pointtisi tullut jo selväksi, vai onko sulla aina tapana tuputtaa mielipiteitäsi ihmisille, joita ne eivät kiinnosta? Voit avata ihan omankin keskustelun, jossa voit vaihtaa negatiivisia viestejä muiden hajuvesi- ja ihmisvihaajien kanssa.
Inhottavia tuoksuja ovat naisella Lancômen Hypnose ja miehellä Paco Rabannen One Million. Voin niistä suorastaan pahoin. Hypnosesta siksi, että se on niin keinotekoisen hajuinen, ja One Million taas löyhkää halvalta Wunderbaumilta. (Ilmankos nuoret pojat sitä käyttävät.)
Hyviä tuoksuja ovat Gucci II (joka on hieman outo, vinksahtanut, ei sovi kaikille), Calvin Kleinin One ja Davidoffin tuoksut. Lisäksi Rive Gauche varovasti käytettynä toimii, siis siitä deo-spray ja sitäkin vain aavistus. Muutenkin tykkään enemmän vanhemmista tuoksuista, moni ihana on ollut suosiossa 80-luvulla. Uudet tuoksut on usein vain entisten huonoja kopioita.
Tuoksuissa vaihtelu ja tauot on aivan olennaisia, oikeasti se oma nenä tottuu tuoksuun jos joka päivä samaa suihkii.
lancome qui :) kirjoitti:
Lancome La vie est belle. Voin suositella. Ihanin tuoksu mitä tuotu markkinoille. Tosin nämä tuoksuthan ovat jokaiselle erilaisia, niin makuasiat kuin oma ihotyyppi vaikuttavat.
Sehän on Miss Diorin kopio. Voi toki olla parempi kuin alkuperäinen, mutta jäljitelmä se silti on.
Voi luoja tänään taas joku vatipää suihkutteli parfyymiä itseensä junassa.
Tällä hetkellä käytössäni on päivisin Cacharel Noa , ihanan kevyehkö hienostunut ja lempeän lämmin tuoksu sekä Diorin Ja`dore joka on viehkon naisellinen ja juhlava iltatuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä käytössäni on päivisin Cacharel Noa , ihanan kevyehkö hienostunut ja lempeän lämmin tuoksu sekä Diorin Ja`dore joka on viehkon naisellinen ja juhlava iltatuoksu.
Siis J`adore
Ihana ketju!
Olen ollut tuoksufriikki lapsesta lähtien ja rakastan hajuvesiä. Ja osaan jopa käyttää niitä, eli en lotraa. Yleensähän homman juju onkin annostelussa; paraskaan hajuvesi ei ole hyvä, jos sitä kaataa päälleen. Paras vinkki on juuri tämä: suihkaus ilmaan ja kävele läpi. Tuoksu leviää päällesi huntumaisesti eikä liian voimakkaana.
Omia lemppareitani ovat tällä hetkelä Elie Saabin Le Parfum ja sininen Resort-sarjan tuoksu, Kenzon L'Eau Par Kenzo, Hugo Bossin Deep Red, Davidoffin Cool Water, sekä monen parjaama Escadan Cherry in the Air, josta olen saanut ylivoimaisesti eniten kehuja (jopa niin, että kauppajonossa eräs pariskunta kysyi, mitä tuoksua minulla on. Olivat molemmat ihastuneita siihen... hassu tilanne sinänsä).
Tuoksumaku kuitenkin muuttuu aina tilanteen mukaan, mutta esim. tuo Kenzon tuoksu on sellainen, jota pitää aina olla. Eli kun pullo loppuu, niin uusi on saatava.
Ja kun joku tuolla siitä pariutumisesta ja "luonnollisesta tuoksusta" jutteli... mieheni ensimmäiset sanat minulle olivat aikoinaan, että "tuoksut tosi hyvälle". Ja nyt ollaan oltu naimisissa aika kauan.... ja saan häneltä lahjaksi ihania tuoksuja (hän ei siis itse juurikaan käytä dödöä kummempaa, mutta tykkää kun vaimo tuoksuu hyvälle). Ja niin... todellakin pidän hygieniastani huolta enkä haise likaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki kalliit, dior, chanel, versace, ei voi tosiaan mennä pieleen noilla. Vaimolle ostan aina versacea
Versacen Bright crystalilla ainakin menee pieleen. Pistävä haju, ei todellakaan laadukas ja ihana.
Bright Crystal Absolut on pehmeämpi ja syvempi
Vierailija kirjoitti:
Ihan ehdoton ei on ns. markettihajuvedet ja erilaiset julkkishajuvedet, tuoksuvat poikkeuksetta halvoilta tai 14-vuotiaille tarkoitetuilta. Iso ero on myöskin siinä onko kyseessä edT vai edP, näistä viimeisin on mielestäni huomattavasti parempi vaihtoehto. Sopiva määrä on suihkaus/pisara ranteisiin ja siitä hierotaan ranteita yhteen ja lopuksi vielä korvien taakse.
Itsellä käytössäni tällä hetkellä Dior ja YSL, riippuen onko kyseessä minkälainen meno.
Hajuvettä ei pitäisi hieroa, koska tuoksu voi muuttua hajumolekyylien särkyessä. Tuoksu myös sekoittuu ihon rasvoihin, mikä ei ole edullista tuoksulle, eikä tuoksu kestä yhtä pitkään. Tämän vuoksi myöskään korvantaukset eivät ole hyvä paikka, niillä iho on rasvaisempaa.
Veikkaan et hyvältä tuoksuva nainen on käynyt lähtiessään suihkussa ja käyttänyt jotain ihanaa luonnonsaippuaa ja ehkä vielä saman sarjan ihovoidetta tai jotain tuoksuöljyä, kuten Marokon ruusua. Hajuvettä tuskin yksikään hyväntuoksuinen nainen käyttää, koska hajuvedet ei kyllä tuoksu hyvältä, kuten ei partavedetkään. Mietin joskus, että onko nykyihmisen hajuaisti niin turtunut, että ei erota hienoja tuoksuvivahteita enää ollenkaan, vaan kelpaa nämä kemialliset litkut "tuoksuiksi"? Sain kerran lahjaksi aivan ihanaa tuoksupomadaa ja olen yrittänyt tehdä itse vastaavaa, mutta ihan samaan tuoksuun en ole päässyt. Olisko teillä kenelläkään todellisella "tuoksuharrastajalla" antaa vinkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan et hyvältä tuoksuva nainen on käynyt lähtiessään suihkussa ja käyttänyt jotain ihanaa luonnonsaippuaa ja ehkä vielä saman sarjan ihovoidetta tai jotain tuoksuöljyä, kuten Marokon ruusua. Hajuvettä tuskin yksikään hyväntuoksuinen nainen käyttää, koska hajuvedet ei kyllä tuoksu hyvältä, kuten ei partavedetkään.
Ei, minä taas veikkaan että hyväntuoksuinen nainen on kylpenyt lähteessä, johon on solissut kristallinkirkasta vettä havupuiden varjostamien vuoristopurojen putouksista. Sen jälkeen hyväntuoksuinen nainen on pukeutunut purossa huuhtaisemiinsa pellavavaatteisiin ja kirmannut kukkaniityn halki, pikku kukkanuppujen tuoksuvan aavistuksen hyväillen naisen siloisia sääriä ja valkeita pellavaleningin helmoja.
Kun kysäiset tältä hyväntuoksuiselta naiselta, käyttääkö hän kemikaaleja, hän väläyttää lumenvalkean hymyn ja katsoo taivaansinisillä silmillään sinuun. Ja hän huiskauttaa pitkiä, kastanjanruskeita hiuksiaan, josta tipahtaa villiruusun nuppuja - ja hän vastaa: "Ei, en käytä kemikaaleja".
Sen jälkeen hän tanssahtelee kuusenkerkkien peittämän metsäpolun ylitse keijupölyn leijaillessa ilmassa. Hän on mennyt kotiin, tuo hajuvesiä tarvitsematon suloinen nymfi!
Vierailija kirjoitti:
Wt hajuja ovat ainakin Nina Riccin, Escadan ja Juicy Couturen imelänmakeat tuoksut. Ylipäänsä mielestäni kaikki karkki-tuoksut ovat wt tai teini-ikäisille.
Itse olen usein löytänyt hyviä tuoksuja Diorilta ja Marc Jacobsilta.
Marc Jacobsilla on kyllä muutama aika karkkinen tuoksu. Tosin laadukkaampia kuin teinituoksut Tokmannilta.
Nyt on päiväkäytössä ollut Anna Suin Secret Wish :) Iltatuoksuna YSL:n Manifesto tai Agent Provocateurin nimikkotuoksu
Kertokaa lisää lushin tuoksuja käyttävät? Mistä pidätte eniten? Itsellä mietinnässä mikä tuoksu seuraavaksi. Mietin Hugo Bossin the scent for her tuoksua. Mutta keskustelun takia jäi kaivelemaan myös Yvresse! Mutta miten uskaltaisi tilata kun ei pääse tuoksuttamaan..
No höh, kenellä varaa heittää pullo pois vuoden jälkeen? Mulla ainakin on vuosia vanhoja tuoksuja, voihan niitä käyttää vaikka vessan hajuja peittään! Ite rakastan tuoksuja, mutta työssä ei saa tuoksua ollenkaan. Joku heitti täällä kommentin ranskalaisten naisten hajuvesiltä tuoksumisesta, ite kävin just Dubaissa ja SIELLÄ vasta olikin tuoksuseinä vastassa joka paikassa, niin naiset kuin miehetkin tuoksuvat vahvasti. En tiedä miten tuoksuyliherkät pärjää siellä.