Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Mulla on käytössä Byredon Gypsy water, joka on unisex-tuoksu, joten en tiedä lasketaanko mua hienoksi ladyksi tämän tunnustuksen jälkeen. Teilatkaa vapaasti.
https://www.fragrantica.com/perfume/Byredo/Gypsy-Water-3575.html
Minun suosikki talvisin on Byredo Seven Veils eli Seitsemän Huntua, joka on itämainen mutta modernilla ja jännittävällä tavalla
https://byredo.eu/seven-veils-eau-de-parfum-50-ml
Kärsin migreenistä ja astmasta enkä pidä tunkkaisista tuoksuista, mutta ilmeisesti nuo kyseisen tuoksun ainekset ovat niin luonnollisia ja laadukkaita ettei ne aiheuta itselleni ja muille tutuille kohtauksia.
Kesäisin käytän Jo Malonen kevyttä Red Roses -colognetuoksua.
Jo Malonen colognetuoksuja myydään nykyään Ruotsin Kickseissä. Suomessa niitä saa vain Hki-Vantaan lentokentältä (vai saako enää?) mutta tietääkö teistä kukaan saako niitä peräti jo Suomen Kickseistä?
Vierailija kirjoitti:
Laadukas white trash on tyylikäs ja seksuelli tuoksu.
Vai niin.
Parfyymit tuoksuu niin erilaiselta jokaisen iholla. Toiselle sopii se vanha puuterimainen Chanel No. 5, toisen iholla se haisee koiranpaskalta ihon kemikaalireaktiosta riippuen.
Itse en fanita ko. parfyymiä, mutta olen tavannut muutaman harvan ihmisen joiden iholla se ei haise pässimmälle ja hyvin ymmärrän miksi juurikin tuo parfyymi on klassikko.
(Jos omaa lämpimän ruumiinlämmön, muttei hikoile helposti, Chanelia kannattaa kokeilla ihoon. Siinä tuoksuliuskan päällä se haisee kamalalta.)
Yleensä raikkaat ja kevyet parfyymit tuoksuvat hyviltä kenen tahansa päällä. Miinuksena se ettei tuoksu kestä päällä paria tuntia kauemmin.
Salvador Dalín It Is Dream. Ostin tuon ulkomailta, en tiedä saako Suomesta. Tuota oli joskus myynnissä Silja ja Viking Linella, saa ehkä myös lentokentältä.
Ihan mielettömän "nätti" tuoksu. On hennon kukkainen, muttei kuitenkaan niin makea että olisi nuorelle naiselle räätälöity. Hyvin vivahteikas.
Greippiä, mustaherukkaa, syksyistä omenaa, tähtimagnoliaa, ruusuveden vivahteita ja pohjalla meripihkaa.
Saunapuhdas, suihkunraikas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Valitettavasti en voi suositella muuta kuin vähentämään hajuvesien käyttöä. Ainakin julkisissa ahtaissa tiloissa ja paikoissa minne on hankittu pääsyliput, voisi pidättäytyä kokonaan parfyymien käytöstä, jollei mikään gaalailta ole kyseessä. Niin useimmat onneksi tekevätkin, ja se ajattelu on tätä päivää.
Olen ennen hajusteyliherkkyyttä ollut itsekin parfyymien käyttäjä ja silloin pidin kahdenlaisista tuoksuista, joko raikkaan tyylikkäistä, tai hillityn kukkaisista, kuvailen sitä "jumalaisten valkoisten kukkien tuoksuksi". Omalle nenälle hyviä tuoksuja voi kohtuudella käyttää vieläkin, sellaisia ei vain kovin usein tule vastaan, ehkä vain kerran vuodessa jotain, mistä pitää heti kysyä mikä tuoksu.
Sen sijaan myski ei ole mikään tyylikäs tuoksu, siitä ei voi tyylin kanssa puhua samalla viikollakaan.
Että pitikin tulla tällaiseen ketjuun kirjoittamaan, että saunanpuhdas tuoksu on maailman parhaita tuoksuja, se on raikas ja puhdas ja lämmin ja eroottinen samanaikaisesti.
Tuossa kun oikein lainasit aloittajan viestiä ja kirjoitit hartaan vastauksenkin, niin jäi vissiin huomaamatta, että tämä ei ollut vinkit hajuveden käytön vähentämiseen -ketju? Näin ollen täysin turha kommentti tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä Thierry Mugler harrastajia tai Flowerbomb ihmisiä en kyllä ymmärrä, en alkuunkaan.
Näissä ei oo kyllä mitään samaa. Esim. Angel on kaamea!
Täällä on mainittu moneen kertaan Lancômen La vie est belle. Se on hyvä, joskin minusta ensisijaisesti iltatuoksu, mutta joku sanoi sitä täällä muistaakseni Diorin kopioksi. Minusta se on taas Flowerbombin kopio. Lancômella on monia tosi makeita ja samankaltaisia tuoksuja, mennyt aika halpismarkettikamaksi.
Jännää on tosiaan se, miten oma maku muuttuu. Usein en pidä edes toisella ostokerralla enää tuotteesta. Olen välillä epäillyt, onko tuote vai maku muuttunut. Aikoinaan Bossin Intense oli niiiiin ihana. No, tilasin sitä nostalgisena pläjäyksenä netistä, ja tuollahan se kaapissa nököttää, koska haisee minusta ihan miesmäiseltä. Bossin tuotteet noin ylipäänsä ovat mielestäni tulleet alamäkeä, tai sitten nuorempana ei vain ollut niin väliksi.
Kauppojen hajuvesitädeiltä ei muuten välttämättä saa niin tarkkoja vastauksia kuin netistä. Myyjä on joskus väittänyt minulle, että D&G:n The Onen collector bottlessa on täysin sama tuoksu kuin alkup. The Onessa. Pistän pääni edelleen pantiksi, että ei varmasti ole, vaikka valmistusaineet olisivat samat. Tätä käsitystä vahvisti Fragrantican keskustelut.
Vierailija kirjoitti:
You can't go wrong with Chanel. Nyt ei puhuta viitosesta mikä on mielestäni tunkkainen ja vanhanaikainen.
Lähes kaikilta designer-merkeiltä löytyy hyviä, ja nyt olen innostunut niche-tuoksuista. Mm. Byredo.
Designer-merkeistä tämänhetkinen suosikkini on Narsico Rodriguez.
Totta. Itseltä löytyy Chanel Chance eau tendre
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jean-Paul Gaultier'in klassikko:
La Femme.
Yksinkertaisesti paras.
https://www.parfumarabais.com/boutique/jean-paul-gaultier/jean-paul-gau…
Muut tuoksut eivät pääse lähellekään.
Ehdin jo ajatella, että jos Gaultierin nimeä ei parfyymeissä mainita, tämä keskustelu on toisinto Eurajoelta (vanhat virret ovat toisintoja Eurajoelta).
Käytän Gaultierin deodoranttia - ja se riittää.
Joka kerta tunnistaa, kun joku käyttää miesversiota baarissa. Oli aikoinaan must, joten aikas kulunut tuoksu.
Jännä juttu että Angel on niin vihattu tuoksu. Voin vilpittömästi sanoa että omaan nenääni se on paras tuoksu ikinä. Olen kyllä saanut kuulla tuoksuvani venäläiseltä mummolta yms. Angel on ollut minulla jo melkein 20 vuotta käytössä enkä aio lopettaa vaikka muiden nenään se ei niin mahtavalta tuoksuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Parfyymit tuoksuu niin erilaiselta jokaisen iholla. Toiselle sopii se vanha puuterimainen Chanel No. 5, toisen iholla se haisee koiranpaskalta ihon kemikaalireaktiosta riippuen.
Itse en fanita ko. parfyymiä, mutta olen tavannut muutaman harvan ihmisen joiden iholla se ei haise pässimmälle ja hyvin ymmärrän miksi juurikin tuo parfyymi on klassikko.(Jos omaa lämpimän ruumiinlämmön, muttei hikoile helposti, Chanelia kannattaa kokeilla ihoon. Siinä tuoksuliuskan päällä se haisee kamalalta.)
Yleensä raikkaat ja kevyet parfyymit tuoksuvat hyviltä kenen tahansa päällä. Miinuksena se ettei tuoksu kestä päällä paria tuntia kauemmin.
En sano pilkatakseni, mutta tälle kyllä pääsi pieni naurahdus kun toivottavasti meillä kaikilla on se lämmin ruumiinlämpö, eikä se todellisuudessa niin kovasti vaihtele yksilöiden välillä. Hikoilu taas on normaali ruumiinreaktio, joten tuntuu hassulta että kohderyhmäksi olisi valittu ryhmä jolla ei näitä normaaleja ruumitoimintoja ole.
Chanel 5, tuoksu jokaiselle kalmolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on maailman parasta hajuvettä, joka kestää seuraavaan aamuunkin saakka ja tuoksua ovat tähän saakka rakastaneet kaikki, joilta olen kysynyt.
Tämä hajuvesi antaa onnellisen ja rauhallisen olon ja tuoksu on taivaallinen.
Tuoksu on YSL:n tuoksu, alkuperäiseltä nimeltään Champagne, sitemmin nimi muutettiin Yvresseksi ja nykyään sitä ei saa Suomesta mistään, en tiedä saako koko maailmastakaan, mikä on aivan älyttömän harmittavaa.
Voi ei, nyt haluan tietää millainen tämä tuoksu on! Tutustuminen ei vaan taida olla.mahdollista, jos löytyy vain jostain nettikaupoista mitä mainitsit :(
Valitettavasti pyyntösi on mahdoton, sitä kun ei näy olevan muualla myynnissä kuin netissä.
Ja koska et itse siis osta netistä, olisiko joku, joka voisi sinulle sitä sieltä tilata, jos maksaisit hänelle?
Siinä tosin on sellainen pieni mahdollisuus, että et pitäisi tuoksusta, jota on vaikea uskoa, mutta onhan se mahdollista - ja tietääkseni hajuvesiä ei saa palauttaa, koska ne on yleensä pakattu muoviin.
Itseasiassa olen sitä kansaa joka ostaa lähes kaiken netistä. Noin kallista hajuvettä ei vaan voi sokkona ostaa. Onko muilla kokemusta YSL:n Yvressestä?
Minä tykkäsin aikoinaan Champagnesta. Kun se nimikiistan vuoksi lopetettiin hetkeksi, pääsi se unohduksiin enkä tiennyt tuosta Yvressestä. Pitääkin käydä testaamassa että vieläkö pidän tuosta tuoksusta. Muistaakseni oli hieman voimakkaampi enemmän iltatuoksu ainakin omaan makuun. Nykyään käytän hajuvettä vain silloin tällöin. Minulla on tuo Chloe ruusuversio, Lady Million( ehkä hieman turhan voimakas, pitää suihkauttaa kauempaa ettei tule liikaa) ja joku Escadan ystävänpäivätuoksu. Aiemmin lempituoksuni oli Beyond Paradise (en nyt muista valmistajaa) mutta en sitä ole enää löytänyt. Käytän nykyään myös ihan vain ruusuvettä tuoksuna. Sipaisen sitä erittäin vähän koska ruusu tuoksuu voimakkaalle. Tykkään myös virkistää sillä kasvoni.
Ruusuveden tuoksu sopii parhaiten minun iholleni. Toiseksi parhaiten tuo Chloen ruusuversio, josta minulla on myös suihkusaippua. Jos käytän saippuaa, en laita hajuvettä päälle.
Tykkään muuten myös noista eteeristen öljyjen sekoituksista. Oma lempiyhdistelmäni on männyn ja salvian sekoitus. Sitä ihan todella pikkuinen pisara..
Miehet ovat kuitenkin ykeensä pitäneet eniten minun ihoni luonnollisesta tuoksusta. Tuoksun kuulemma suloisen makeahkolle ja hunajaiselle. Tuon olen kuullut siis monesta suusta.
Olen kiinnostunut näistä eteeristen öljyjen sekoituksesta, mutta ei vielä mitään kokemusta. Sekoitellaanko ne ihan sellaisenaan vai laimennetaan jotenkin?
Tarvitsen parfymi-pilven ympärilleni, suojaksi, kun julkisissa kulkuvälineissä ja töissäni joudun kohtaamaan ihmisiä, jotka eivät pese itseään eivätkä vaatteitaan. Hyi hlvtti, jouduin tänään suihkauttamaan hajuvettä farkkujeni takapuoleen, ja sulkemaan farkut muovipussin sisälle, kun ennen minua samalla penkillä oli istunut joku sontiainen, joten mädän pskan haju tarttui penkistä myös housuihini. Hyi hitto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on maailman parasta hajuvettä, joka kestää seuraavaan aamuunkin saakka ja tuoksua ovat tähän saakka rakastaneet kaikki, joilta olen kysynyt.
Tämä hajuvesi antaa onnellisen ja rauhallisen olon ja tuoksu on taivaallinen.
Tuoksu on YSL:n tuoksu, alkuperäiseltä nimeltään Champagne, sitemmin nimi muutettiin Yvresseksi ja nykyään sitä ei saa Suomesta mistään, en tiedä saako koko maailmastakaan, mikä on aivan älyttömän harmittavaa.
Voi ei, nyt haluan tietää millainen tämä tuoksu on! Tutustuminen ei vaan taida olla.mahdollista, jos löytyy vain jostain nettikaupoista mitä mainitsit :(
Valitettavasti pyyntösi on mahdoton, sitä kun ei näy olevan muualla myynnissä kuin netissä.
Ja koska et itse siis osta netistä, olisiko joku, joka voisi sinulle sitä sieltä tilata, jos maksaisit hänelle?
Siinä tosin on sellainen pieni mahdollisuus, että et pitäisi tuoksusta, jota on vaikea uskoa, mutta onhan se mahdollista - ja tietääkseni hajuvesiä ei saa palauttaa, koska ne on yleensä pakattu muoviin.
Itseasiassa olen sitä kansaa joka ostaa lähes kaiken netistä. Noin kallista hajuvettä ei vaan voi sokkona ostaa. Onko muilla kokemusta YSL:n Yvressestä?
Minä tykkäsin aikoinaan Champagnesta. Kun se nimikiistan vuoksi lopetettiin hetkeksi, pääsi se unohduksiin enkä tiennyt tuosta Yvressestä. Pitääkin käydä testaamassa että vieläkö pidän tuosta tuoksusta. Muistaakseni oli hieman voimakkaampi enemmän iltatuoksu ainakin omaan makuun. Nykyään käytän hajuvettä vain silloin tällöin. Minulla on tuo Chloe ruusuversio, Lady Million( ehkä hieman turhan voimakas, pitää suihkauttaa kauempaa ettei tule liikaa) ja joku Escadan ystävänpäivätuoksu. Aiemmin lempituoksuni oli Beyond Paradise (en nyt muista valmistajaa) mutta en sitä ole enää löytänyt. Käytän nykyään myös ihan vain ruusuvettä tuoksuna. Sipaisen sitä erittäin vähän koska ruusu tuoksuu voimakkaalle. Tykkään myös virkistää sillä kasvoni.
Ruusuveden tuoksu sopii parhaiten minun iholleni. Toiseksi parhaiten tuo Chloen ruusuversio, josta minulla on myös suihkusaippua. Jos käytän saippuaa, en laita hajuvettä päälle.
Tykkään muuten myös noista eteeristen öljyjen sekoituksista. Oma lempiyhdistelmäni on männyn ja salvian sekoitus. Sitä ihan todella pikkuinen pisara..
Miehet ovat kuitenkin ykeensä pitäneet eniten minun ihoni luonnollisesta tuoksusta. Tuoksun kuulemma suloisen makeahkolle ja hunajaiselle. Tuon olen kuullut siis monesta suusta.Olen kiinnostunut näistä eteeristen öljyjen sekoituksesta, mutta ei vielä mitään kokemusta. Sekoitellaanko ne ihan sellaisenaan vai laimennetaan jotenkin?
Laimennetaan, ovat sellaisenaan todella voimakkaita. Voit tehdä tuoksusekoituksen pohjaöljyyn, esim. kylmäpuristettuun jojobaan. Omaan tuoksuuni laitan minttua, frankinsensia, greippiä ja vaniljaa, pohjaöljyksi jojobaa. Taivaallinen tuoksu, joka kerää poikkeuksetta kehuja. Aidot luonnontuoksut ovat jotain ihan muuta kuin nuo synteettiset lisäainehajuvedet. Niillä ei ole mitään tekemistä tuoksutaiteen kanssa. Ovat pelkkää rahastusta, sillä niiden raaka-aineet ovat lähes ilmaisia, toisin kuin aidot luonnonöljyt. Kun niihin kerran tutustuu, ei taatusti halua palata noihin pistäviin ja koviin hajuihin.
Toiseen, itämaistyyliseen tuoksuuni laitan ruusua, jasmiinia, vaniljaa, kardemummaa, santelia ja mirhaa. Tämä on raskaampi, hyvin aistillinen ja aivan huumaavan ihana tuoksu.
Anais anais on tyylikkäiden ladyjen klassikko.
Tommy Girl ja miehet sanoo aina että tuoksun ihanalle.
Saunapuhdas, suihkunraikas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en voi suositella muuta kuin vähentämään hajuvesien käyttöä. Ainakin julkisissa ahtaissa tiloissa ja paikoissa minne on hankittu pääsyliput, voisi pidättäytyä kokonaan parfyymien käytöstä, jollei mikään gaalailta ole kyseessä. Niin useimmat onneksi tekevätkin, ja se ajattelu on tätä päivää.
Olen ennen hajusteyliherkkyyttä ollut itsekin parfyymien käyttäjä ja silloin pidin kahdenlaisista tuoksuista, joko raikkaan tyylikkäistä, tai hillityn kukkaisista, kuvailen sitä "jumalaisten valkoisten kukkien tuoksuksi". Omalle nenälle hyviä tuoksuja voi kohtuudella käyttää vieläkin, sellaisia ei vain kovin usein tule vastaan, ehkä vain kerran vuodessa jotain, mistä pitää heti kysyä mikä tuoksu.
Sen sijaan myski ei ole mikään tyylikäs tuoksu, siitä ei voi tyylin kanssa puhua samalla viikollakaan.
Että pitikin tulla tällaiseen ketjuun kirjoittamaan, että saunanpuhdas tuoksu on maailman parhaita tuoksuja, se on raikas ja puhdas ja lämmin ja eroottinen samanaikaisesti.
Miksi tulit? Ei hajuvesikeskustelussa kaivata esittämiäsi mielipiteitä. Rakastan tuoksuja ja asun maassa, jossa tuollaista esittämääsi puppua pidettäisiin lievästi sanottuna naurettavana. Pidä saunasi, minä pidän tuoksuni!
Pidän klassisista ruusuntuoksuista. Olen tällainen romanttinen kartanonrouva. Päiväkäyttöön Aqua di Parman Rosa Nobile ja illaksi Hermès'n Rose Amazone. Ja paljon!
Samaa mieltä,mut tuntematon mies pysäytti bussipysäkillä ja kysyi mitä parfyymiä mulla on..
Tuota tuoksua ei enää valmisteta. Oli aika makea ja voimakas tujupommi :D Minulla oli sitä vuonna 1998 tai 1999, ja minua luultiin venäläiseksi muutamaan otteeseen niin Suomessa kuin Saksassa ja Sveitsissäkin. Sanoivat sen johtuvan tuosta hajusta eikä vaatetuksesta tai meikistä. Silloin se loukkasi todella, mutta nyt pystyn nauramaan asialle.