Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
341/1559 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää lushin tuoksuja käyttävät? Mistä pidätte eniten? Itsellä mietinnässä mikä tuoksu seuraavaksi. Mietin Hugo Bossin the scent for her tuoksua. Mutta keskustelun takia jäi kaivelemaan myös Yvresse! Mutta miten uskaltaisi tilata kun ei pääse tuoksuttamaan..

Yvressea tutkailin asuinmaani ja naapurimaankin nettikaupoista. Byaah, tarjoavat jotain "La Collection Yvresse"-nimista ja korkeaan hintaan sitakin! Aitoa alkuperaista en loytanyt. :((

Mutta seuraavaksi ostan taas Muglerin Alienin ja/tai Guerlainin La Petite Robe-jotain, Pikkumusta suomeksi. Tuoksutin sita eilen kempparissa ja ihana tuoksu. Ystavatar kayttaa samaa ja joka kerta tavatessamme vedan oikein syvaan tuoksua sisaan.

Alien on kai hieman tyrmaavampi ja Pikkumusta raikkaampi.

Vierailija
342/1559 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel 5 on musta loistava,varsinkin parfyymina!Se muuttuu iholla päivän aikana moneen kertaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1559 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jean-Paul Gaultier'in klassikko:

La Femme.

Yksinkertaisesti paras.

https://www.parfumarabais.com/boutique/jean-paul-gaultier/jean-paul-gau…

Muut tuoksut eivät pääse lähellekään.

Ehdin jo ajatella, että jos Gaultierin nimeä ei parfyymeissä mainita, tämä keskustelu on toisinto Eurajoelta (vanhat virret ovat toisintoja Eurajoelta).

Käytän Gaultierin deodoranttia - ja se riittää.

Vierailija
344/1559 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Issey Miyaken L'Eau d'Issey on paras!

Vierailija
345/1559 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju! 

Olen ollut tuoksufriikki lapsesta lähtien ja rakastan hajuvesiä. Ja osaan jopa käyttää niitä, eli en lotraa. Yleensähän homman juju onkin annostelussa; paraskaan hajuvesi ei ole hyvä, jos sitä kaataa päälleen. Paras vinkki on juuri tämä: suihkaus ilmaan ja kävele läpi. Tuoksu leviää päällesi huntumaisesti eikä liian voimakkaana.

Omia lemppareitani ovat tällä hetkelä Elie Saabin Le Parfum ja sininen Resort-sarjan tuoksu,  Kenzon L'Eau Par Kenzo, Hugo Bossin Deep Red, Davidoffin Cool Water, sekä monen parjaama Escadan Cherry in the Air, josta olen saanut ylivoimaisesti eniten kehuja (jopa niin, että kauppajonossa eräs pariskunta kysyi, mitä tuoksua minulla on. Olivat molemmat ihastuneita siihen... hassu tilanne sinänsä). 

Tuoksumaku kuitenkin muuttuu aina tilanteen mukaan, mutta esim. tuo Kenzon tuoksu on sellainen, jota pitää aina olla. Eli kun pullo loppuu, niin uusi on saatava.

Ja kun joku tuolla siitä pariutumisesta ja "luonnollisesta tuoksusta" jutteli... mieheni ensimmäiset sanat minulle olivat aikoinaan, että "tuoksut tosi hyvälle". Ja nyt ollaan oltu naimisissa aika kauan.... ja saan häneltä lahjaksi ihania tuoksuja (hän ei siis itse juurikaan käytä dödöä kummempaa, mutta tykkää kun vaimo tuoksuu hyvälle). Ja niin... todellakin pidän hygieniastani huolta enkä haise likaiselle.

Oi, Elie Saabin L'eau couture (se vihreä pullo) oli aivan uskomattoman hyvän tuoksuinen, mutta yksi niistä tuoksuista jotka 'menivät pilalle' omalla ihollani. Olin suihkutellut sitä kaupassa ranteeseeni ja se ensituoksu oli kenties viehättävin mitä olen ikinä löytänyt. Kuitenkin halusin vielä nuuhkaista toista ostovaihtoehtoani varmuuden vuoksi. Lopulta olin jo ottamassa tuota Elie Saabia hyllystä ja kiikuttamassa kassalle mutta viimeisellä nuuhkaisulla huomasin että se tuoksu oli muuttunut ihan hirveäksi. Ensituoksu oli raikas ja kukkainen mutta hetken päästä tuoksuna olikin jokin pistävä, joka toi mieleeni tuoksun mikä lähtee kukkakimppuun laitettavista vihreistä osista. Eli kun kerätään kimppu kukkasista ja kauppias kysyy että laitetaanko vihreätä lisää tähän, niin niiltä oksilta ja lehdiltä se tuoksui.

Jos tämä ei muuttuisi ihollani, niin olisi varmasti päässyt top-5 tuoksulistalleni.

Vierailija
346/1559 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyrkky kirjoitti:

Elä ja anna toisten elää- niinpä...  elikkäs nää hajusteet kuuluu just siihen kategoriaan, missä pitäisi ajatella muitakin, varsinkin jos lemutaan monta metriä viel paikalta poistumisen jälkeen.

Kuuluvat samaan kastiin niiden tyyppien kaa, jotka täydessä bussissa laittavat reppunsa toiselle penkille tai tunkevat metroon heti sen pysähtyessä, vaikka sieltä olisi tulossa ihmisiä pois. Eli itsekkäitä ihmisiä.

Semmonen on ok että pari tippaa laitetaan.

Julkisissa paikoissa, kuten vessoissa sais kans jättää ne hiuslakat suihkuttelemasta, teinithän sitä harrastaa kylläkin, mutta eipä ole kiva mennä jäljessä sinne kemikaalipilveen pissalle..

Tuiksuttomia hiuslakkoja on useampaa merkkiä.

Vierailija
347/1559 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on maailman parasta hajuvettä, joka kestää seuraavaan aamuunkin saakka ja tuoksua ovat tähän saakka rakastaneet kaikki, joilta olen kysynyt.

Tämä hajuvesi antaa onnellisen ja rauhallisen olon ja tuoksu on taivaallinen.

Tuoksu on YSL:n tuoksu, alkuperäiseltä nimeltään Champagne,  sitemmin nimi muutettiin Yvresseksi ja nykyään sitä ei saa Suomesta mistään, en tiedä saako koko maailmastakaan, mikä on aivan älyttömän harmittavaa.

Voi ei, nyt haluan tietää millainen tämä tuoksu on! Tutustuminen ei vaan taida olla.mahdollista, jos löytyy vain jostain nettikaupoista mitä mainitsit :(

Valitettavasti pyyntösi on mahdoton, sitä kun ei näy olevan muualla myynnissä kuin netissä.

Ja koska et itse siis osta netistä, olisiko joku, joka voisi sinulle sitä sieltä tilata, jos maksaisit hänelle?

Siinä tosin on sellainen pieni mahdollisuus, että et pitäisi tuoksusta, jota on vaikea uskoa, mutta onhan se mahdollista - ja tietääkseni hajuvesiä ei saa palauttaa, koska ne on yleensä pakattu muoviin.

Itseasiassa olen sitä kansaa joka ostaa lähes kaiken netistä. Noin kallista hajuvettä ei vaan voi sokkona ostaa. Onko muilla kokemusta YSL:n Yvressestä?

Minä tykkäsin aikoinaan Champagnesta. Kun se nimikiistan vuoksi lopetettiin hetkeksi, pääsi se unohduksiin enkä tiennyt tuosta Yvressestä. Pitääkin käydä testaamassa että vieläkö pidän tuosta tuoksusta. Muistaakseni oli hieman voimakkaampi enemmän iltatuoksu ainakin omaan makuun. Nykyään käytän hajuvettä vain silloin tällöin. Minulla on tuo Chloe ruusuversio, Lady Million( ehkä hieman turhan voimakas, pitää suihkauttaa kauempaa ettei tule liikaa) ja joku Escadan ystävänpäivätuoksu. Aiemmin lempituoksuni oli Beyond Paradise (en nyt muista valmistajaa) mutta en sitä ole enää löytänyt. Käytän nykyään myös ihan vain ruusuvettä tuoksuna. Sipaisen sitä erittäin vähän koska ruusu tuoksuu voimakkaalle. Tykkään myös virkistää sillä kasvoni.

Ruusuveden tuoksu sopii parhaiten minun iholleni. Toiseksi parhaiten tuo Chloen ruusuversio, josta minulla on myös suihkusaippua. Jos käytän saippuaa, en laita hajuvettä päälle.

Tykkään muuten myös noista eteeristen öljyjen sekoituksista. Oma lempiyhdistelmäni on männyn ja salvian sekoitus. Sitä ihan todella pikkuinen pisara..

Miehet ovat kuitenkin ykeensä pitäneet eniten minun ihoni luonnollisesta tuoksusta. Tuoksun kuulemma suloisen makeahkolle ja hunajaiselle. Tuon olen kuullut siis monesta suusta.

Vierailija
348/1559 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksufriikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää lushin tuoksuja käyttävät? Mistä pidätte eniten? Itsellä mietinnässä mikä tuoksu seuraavaksi. Mietin Hugo Bossin the scent for her tuoksua. Mutta keskustelun takia jäi kaivelemaan myös Yvresse! Mutta miten uskaltaisi tilata kun ei pääse tuoksuttamaan..

Yvressea tutkailin asuinmaani ja naapurimaankin nettikaupoista. Byaah, tarjoavat jotain "La Collection Yvresse"-nimista ja korkeaan hintaan sitakin! Aitoa alkuperaista en loytanyt. :((

Mutta seuraavaksi ostan taas Muglerin Alienin ja/tai Guerlainin La Petite Robe-jotain, Pikkumusta suomeksi. Tuoksutin sita eilen kempparissa ja ihana tuoksu. Ystavatar kayttaa samaa ja joka kerta tavatessamme vedan oikein syvaan tuoksua sisaan.

Alien on kai hieman tyrmaavampi ja Pikkumusta raikkaampi.

Voi ei tuon Yvressen kanssa:(. Mulla olisi nyt haussa tuoksu joka menisi myös päiväkäyttöön. Mahtaa olla liian tujuja nuo kaksi mainitsemaasi? Millaiset edt versiot mahtaa olla.. Tuo Guerlain kyllä kuulostaa houkuttelevalta..

Vierailija
349/1559 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan et hyvältä tuoksuva nainen on käynyt lähtiessään suihkussa ja käyttänyt jotain ihanaa luonnonsaippuaa ja ehkä vielä saman sarjan ihovoidetta tai jotain tuoksuöljyä, kuten Marokon ruusua. Hajuvettä tuskin yksikään hyväntuoksuinen nainen käyttää, koska hajuvedet ei kyllä tuoksu hyvältä, kuten ei partavedetkään.  Mietin joskus, että onko nykyihmisen hajuaisti niin turtunut, että ei erota hienoja tuoksuvivahteita enää ollenkaan, vaan kelpaa nämä kemialliset litkut "tuoksuiksi"? Sain kerran lahjaksi aivan ihanaa tuoksupomadaa ja olen yrittänyt tehdä itse vastaavaa, mutta ihan samaan tuoksuun en ole päässyt. Olisko teillä kenelläkään todellisella "tuoksuharrastajalla" antaa vinkkiä?

Aromaöljyt on kyllä ihania.  Kirjassa "Hoitavat tuoksut" on ohjeita tuoksuöljyihin ainakin, en ikävä kyllä muista kirjoittajan nimeä. Mulla on siitä kirjasta yksi resepti, jonka mukaan usein teen oman tuoksuni, nimi taisi olla never say never. Siinä on mm. nerolia, ruusua, mirhaa ja appelsiinia. Kokeile, jos löydät kirjan! Siinä on muutenkin aivan ihania tuoksuohjeita ja paljon mielenkiintoista tietoa aromaöljyistä. 

Vierailija
350/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuoksu ei todellakaan kestä muutamaa vuotta pullossa.[/quote]

Minä en kyllä saa 50 ml:n pulloa kulumaan vuodessa, en sitten millään. AIka tavalla sen kanssa saisi lotrata... Ihan oikeastiko heitätte pois vuoden kuluttua? Hajuvesien kestoikää saa hyvin jatkettua, kun niitä säilyttää jääkaapin ylähyllyllä tai viileäkaapissa. Kylppärin valaistu peilikaappi tai jossain patterin lähellä lyhentää sangen tehokkaasti hajuveden käyttöikää. [/quote]

Hah, tuoksut todellakin säilyvät vuosikausia ihan normaalissa huoneenlämmössä ja ja valolta suojattuna. Lämpimän ja kostean kylppärin hylly on siis väärä paikka. Jääkaappisäilytys on tarpeetonta. Tämä ihan sekä oman kokemuksen, että "tuoksuasiantuntijoiden" mielipiteiden perusteella. Mutta heittäkää toki Diorinne vuoden päästä roskiin, itse en kyllä raaskisi ;)

Vierailija
351/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksut on hyvä säilyttää huoneenlämmössä ja valolta suojattuna. Itse en koskaan heitä niitä roskiin, vaikka pullo olisi tyhjä saatan jättää sen kokoelmaani kauniin designin takia. Minulla on pari todella vanhaa tuoksua, joita ei enää edes saa, mutta tyhjän pullon suulta voi yhä kokea vienon tuoksumuiston vaikkapa kahdeksankymmentäluvulta..

Vierailija
352/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvesillä häiritsee toisia kuten tupakalla, mutta tätä ei myönnetä.

Vierailija
353/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkituoksut löytyy Tom Fordilta ja Pradalta. Karmeimpia mitä tiedän on Thierry Muglerin Angel ja VSn body mistit.

Vierailija
354/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksu ei todellakaan kestä muutamaa vuotta pullossa.

Minä en kyllä saa 50 ml:n pulloa kulumaan vuodessa, en sitten millään. AIka tavalla sen kanssa saisi lotrata... Ihan oikeastiko heitätte pois vuoden kuluttua? Hajuvesien kestoikää saa hyvin jatkettua, kun niitä säilyttää jääkaapin ylähyllyllä tai viileäkaapissa. Kylppärin valaistu peilikaappi tai jossain patterin lähellä lyhentää sangen tehokkaasti hajuveden käyttöikää. 

Hah, tuoksut todellakin säilyvät vuosikausia ihan normaalissa huoneenlämmössä ja ja valolta suojattuna. Lämpimän ja kostean kylppärin hylly on siis väärä paikka. Jääkaappisäilytys on tarpeetonta. Tämä ihan sekä oman kokemuksen, että "tuoksuasiantuntijoiden" mielipiteiden perusteella. Mutta heittäkää toki Diorinne vuoden päästä roskiin, itse en kyllä raaskisi ;)

Kyllä se jääkaappi itse asiassa on oikea paikka (vaikka en kyllä itsekään pidä siellä). Oikeastaan outoa, että useissa kaupoissa tuoksut ovat oikein spottivalojen alla muhimassa.

Pariisin Guerlainin liikkeessä tuoksut haettiin asiakkaille viileäkaapista.

Vierailija
355/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuoksuu laadukas nainen?

Vierailija
356/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Ford Orchid Soleil

Vierailija
357/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pradan La Femme on tosi ihana!

Vierailija
358/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Valitettavasti en voi suositella muuta kuin vähentämään hajuvesien käyttöä. Ainakin julkisissa ahtaissa tiloissa ja paikoissa minne on hankittu pääsyliput, voisi pidättäytyä kokonaan parfyymien käytöstä, jollei mikään gaalailta ole kyseessä. Niin useimmat onneksi tekevätkin, ja se ajattelu on tätä päivää.

Olen ennen hajusteyliherkkyyttä ollut itsekin parfyymien käyttäjä ja silloin pidin kahdenlaisista tuoksuista, joko raikkaan tyylikkäistä, tai hillityn kukkaisista, kuvailen sitä "jumalaisten valkoisten kukkien tuoksuksi".  Omalle nenälle hyviä tuoksuja voi kohtuudella käyttää vieläkin, sellaisia ei vain kovin usein tule vastaan, ehkä vain kerran vuodessa jotain, mistä pitää heti kysyä mikä tuoksu.

Sen sijaan myski ei ole mikään tyylikäs tuoksu, siitä ei voi tyylin kanssa puhua samalla viikollakaan.

Että pitikin tulla tällaiseen ketjuun kirjoittamaan, että saunanpuhdas tuoksu on maailman parhaita tuoksuja, se on raikas ja puhdas ja lämmin ja eroottinen samanaikaisesti.

Vierailija
359/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas white musk on tyylikäs ja sensuelli tuoksu.

Vierailija
360/1559 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuoksuu laadukas nainen?

Niinpä! Ei ainakaan näiltä hirveiltä tököteiltä mitä ketjussa jakavat. 

Tuo ennemmin mieleen laaduttoman naisen.