Valmistun vasta 30 vuotiaana korkeakoulusta, inhottaa
olla niin vanha valmistuessa. Ei ole vielä omaa asuntoa eikä mainittavia säästöjäkään. Pk-seudulla asun. Sentään on kaksi hyvin työllistävää korkeakoulututkintoa, joista toinen maisteri. Valtaosa niistä, jotka menivät heti töihin 1. tutkinnon (esim. amk) jälkeen ovat nyt jo myymässä asuntoaan, saamassa voittoa ja ostamassa uutta. Minä ikuisuusopiskelen (käyn kyllä töissäkin noin 4-6kk vuodessa).
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kieltäisin yli. 30-vuotiailta kaiken (paitsi itserahoitetun) opiskelun. Valtavia resurssisyöppöjä nämä myöhäisheränneet ja valmistuvat suoraan kortistoon. Ei mitään järkeä tukea valtion rahoilla. Juna meni jo.
Onneksi sinä et ole asiasta päättämässä. Minä opiskelin jo nuorena, en saanut alan töitä. Sitten opiskelin lisää, en saanut tasoa vastaavaa työtä, sitten opiskelin ja opiskelen lisää. Ehkä viimein saisi opiskelutasoa vastaavaa työtä.
Mutta kun et tule saamaan. Ei päätöksiä valtiontasolla voida tehdä kaltaisesi haihattelijan mutu-tuntuman perusteella. Päätöksien pitää perustua faktoihin ja tilastoihin. Ei ole rahaa tuhlattavaksi turhaan.
Saatko suurtakin tyydytystä tuosta lyttäämisestä ja halveksunnasta? Toivon että törmäät itsekin elämän nurjaan puoleen jossain välissä, niin ehkä tuo itsekkyys ja arvomaailma saattaisi hieman muuttua. Kaikkia meitä tarvitaan tätä maata rakentamaan, ei tuolla syyttelyllä ja rankaisemisella mitään hyötyä ole, se se vasta rahojen tuhlausta on.
Tohtorien dissaaajalle tiedoksi, että niiden työttömyys% on alhaisempi kuin maistereilla saati alemman kk-tutkinnon suorittaneilla...
No anna toki sitten lähteet väittämillesi.