Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran ravintolassa, kun viereisessä pöydässä nainen alkoi imettää vauvaansa. Ja tiedättekö mitä? Minun ei tarvinnut katsoa sinne päin! Ei kertaakaan! Juttelin miehelleni kuin ennenkin enkä edes huomannut, kun nainen lopetti imettämisen.
Kokeilkaa tekin ensi kerralla: ette tuijota sinne naapuripöytään.
Näin vauvan äiti pääsee tuulettumaan ja ulos kotoaan välillä. Vauva saa ensiluokkaista ravintoa johon hän on tottunut. Eikä edes teidän ravintolassa käynti mene pilalle:)
Sinäkin kirjoitat, että äiti pääsee tuulettuman ja ulos kotoaan välillä?!?
Eikö ole olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kuin istua kotona vuosi 24/7 tai juosta imettämään ruokaravintolaan. Minullakin on lapsia joita olen imettänyt, mutta en todellakaan mennyt tekemään sitä ravintolapöytään, jotkut käytöstavat pitää sentään olla!
Sinäkin voit niitä käytöstapoja hankkia ja olla tuijottamatta. Tai niinkun joku ehdotti, mene ravintolaan vasta ilta kuuden jälkeen. Silloin on hyvin pieni todennäköisyys, että mitöön vauvoja tai pahempaa, imettäviä äitejä tulee vastaan.
Kukaan ei ole puhunut, että kokoajan pitäö saada nimenomaan käydä ravintoloissa. Se voi ihan olla vaan se yksi ainut kertakin kun äiti pääsee tuulettumaan ja syömään valmista ruokaa ravintolaan.Minulla toki on jo ne käytöstavat ravintolassa asioidessani, eli en todellakaan tuijota kenenkään utareita, vältän menemästä sellaiseen paikkaan jossa joku on niin moukka, että vetää tissinsä tiskiin!
Tämä ketjuhan yrittää kertoa teille käytöstavoiltaan vajaville, että miten ravintolassa käyttäydytään!
Ei imetetä, ei tuijoteta toisia, ei kaiveta perää, ei kaiveta nenää.... Näitä itsestäänselvyyksiä meille muille!
Noni, anna sitten muiden olla sivistymättömiä moukkia, niin kuin suurin osa muistakin tekee ja lopeta se kiukuttelu.
Vai nenetkö myös jokaiselle, joka kaivaa nenää myös huomauttamaan asiasta ja käsket tarjoilijaa pyytämään tätä ihmistä jatkamaan toimiaan vessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tuntuu olevan niin elämästä vieraantuneita ihmisiä. Ensin haukutaan imettäjät ja sitten vielä kaupanpäällisiksi kaikki lapsiperheet. Imettäjät ja lapsiperheet ovat kaikki itsekkäitä eivätkä omaa minkäänlaisia käytöstapoja. Eikö nämä kommentoijat huomaa itse olevansa niitä kaikista itsekkäimpiä, kun haluavat oman mukavuutensa kustannuksella sulkea osan kansalaisista pois ravintoloista?
Minä imetän vauvaani siellä missä satun olemaan, kun vauvan on nälkä. Jos olen ravintolassa, olen tullut sinne syömään enkä istumaan vessassa. Imettäessäni vauvaani varsin huomaamattomasti voin samalla jatkaa omaa syömistäni ja seurustelua pöytäseurueeni kanssa.
Toki sinä teet niin, sehän on selvää, että minäminä -imettäjä tekee juuri niin kuin minäminä -imettäjä haluaa.
Taidat olla tämä yksi ja sama joka riehuu täällä ja hokee tätä samaa, eikä voi omalta itsekkyydeltään hyväksyä sitä, että myös äidit saavat olla itsekkäitä. Mutta eihän se sinu kiinnosta. Koska sinun ravintolakokemus!!!!!!
Eli sinä vaadit etteivät äidit saa tulla joko ravintolaan, ja äidit vaativat saada syöttää lastaan rauhassa huivin alla. Selvä. Eli sinulta ei vaadita kuin omiin asioihin keskittymistä, mutta sinulla pitäisi olla oikeus tuomita imeväisten äidit kotiarestiin - ja ne äidit ovat sinusta tässä itsekkäitä..? Miten tuollaisella ihmisellä on pokkaa edes puhua itsekkyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tuntuu olevan niin elämästä vieraantuneita ihmisiä. Ensin haukutaan imettäjät ja sitten vielä kaupanpäällisiksi kaikki lapsiperheet. Imettäjät ja lapsiperheet ovat kaikki itsekkäitä eivätkä omaa minkäänlaisia käytöstapoja. Eikö nämä kommentoijat huomaa itse olevansa niitä kaikista itsekkäimpiä, kun haluavat oman mukavuutensa kustannuksella sulkea osan kansalaisista pois ravintoloista?
Minä imetän vauvaani siellä missä satun olemaan, kun vauvan on nälkä. Jos olen ravintolassa, olen tullut sinne syömään enkä istumaan vessassa. Imettäessäni vauvaani varsin huomaamattomasti voin samalla jatkaa omaa syömistäni ja seurustelua pöytäseurueeni kanssa.
Toki sinä teet niin, sehän on selvää, että minäminä -imettäjä tekee juuri niin kuin minäminä -imettäjä haluaa.
Taidat olla tämä yksi ja sama joka riehuu täällä ja hokee tätä samaa, eikä voi omalta itsekkyydeltään hyväksyä sitä, että myös äidit saavat olla itsekkäitä. Mutta eihän se sinu kiinnosta. Koska sinun ravintolakokemus!!!!!!
Eli sinä vaadit etteivät äidit saa tulla joko ravintolaan, ja äidit vaativat saada syöttää lastaan rauhassa huivin alla. Selvä. Eli sinulta ei vaadita kuin omiin asioihin keskittymistä, mutta sinulla pitäisi olla oikeus tuomita imeväisten äidit kotiarestiin - ja ne äidit ovat sinusta tässä itsekkäitä..? Miten tuollaisella ihmisellä on pokkaa edes puhua itsekkyydestä?
Oho, vastasin väärään viestiin, pahoittelut! Oli tarkoitettu tuolle lainaamallesi minäminäminä -jankkaajalle jonka soisi vähän katsovan peiliin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran ravintolassa, kun viereisessä pöydässä nainen alkoi imettää vauvaansa. Ja tiedättekö mitä? Minun ei tarvinnut katsoa sinne päin! Ei kertaakaan! Juttelin miehelleni kuin ennenkin enkä edes huomannut, kun nainen lopetti imettämisen.
Näin vauvan äiti pääsee tuulettumaan ja ulos kotoaan välillä. Vauva saa ensiluokkaista ravintoa johon hän on tottunut. Eikä edes teidän ravintolassa käynti mene pilalle:)
Eikö ole olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kuin istua kotona vuosi 24/7 tai juosta imettämään ruokaravintolaan. Minullakin on lapsia joita olen imettänyt, mutta en todellakaan mennyt tekemään sitä ravintolapöytään, jotkut käytöstavat pitää sentään olla!
Mitkä käytöstavat? Jos ihan nätisti imettää omassa pöydässään omaa vauvaansa? Sinne ei tarvitse katsoa ystävä hyvä! Oikeasti, se ratkaisee koko asian:)
Jännä, miten miehetkin voivat kuvitella tekevänsä rinnoilla vaikka ja mitä painokelvotonta ja tuijottelevat nettivideoita rintojen miten sen nyt sanoisi, hoitelusta, mutta imettäminen on sitten oikeasti liikaa?
Vauvat kuuluu elämään, ei heidän ruokailussaan ole mitään ihmeellistä.
Montako kertaa se pitää sanoa, että normaalit ihmiset eivät halua ruokaillessaan kuunnella lutkutusta ja parkumista, eivätkä haistella ps&kan ja äitelän maidon hajua? Eikö mene jakeluun?
Sitä imetyshomma ei todellakaan tarvitse eikä haluta katsoa. On vain sinun omaa napaasi kuvitella että sinä vauvoinesi olet maailman keskipiste.
Mutta eihän äitien itsekeskeisyydellä ole rajoja. Kylässä käyvät vauvapesueetkin nuuhkivat kahvipöydässä, että jaaha tuubat on housussa ja alkavat kuoria ipanalta vaatteita siihen vaan kahvikuppien sekaan. Ja pas€kanhaju leviää. Ei auta muu kuin ohjata vessaan jatkamaan toimitusta. Ei itse älytä. Ja vessasta tullaan tietty se pa&kavaippa kädessä että mihin tämän saa laittaa.
Siinä on yrjöt lentää ja kyläily jää viimeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä käytöstavat? Jos ihan nätisti imettää omassa pöydässään omaa vauvaansa? Sinne ei tarvitse katsoa ystävä hyvä! Oikeasti, se ratkaisee koko asian:)
Jännä, miten miehetkin voivat kuvitella tekevänsä rinnoilla vaikka ja mitä painokelvotonta ja tuijottelevat nettivideoita rintojen miten sen nyt sanoisi, hoitelusta, mutta imettäminen on sitten oikeasti liikaa?
Tekevätkö miehet kuvaamiasi asioita ravintolapöydässä? Kotona jokaisen voi tehdä vaikka mitä "rinta" -rituaaleja, imettää tai katsoa niitä netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on tuominnut imettävät äidit kotiarestiin, voi hyvänen aika sentään!
Onko sinulla elämässäsi kaksi vaihtoehtoa: ravintolassa imettäminen tai kotiaresti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa se pitää sanoa, että normaalit ihmiset eivät halua ruokaillessaan kuunnella lutkutusta ja parkumista, eivätkä haistella ps&kan ja äitelän maidon hajua? Eikö mene jakeluun?
Sitä imetyshomma ei todellakaan tarvitse eikä haluta katsoa. On vain sinun omaa napaasi kuvitella että sinä vauvoinesi olet maailman keskipiste.
Mutta eihän äitien itsekeskeisyydellä ole rajoja. Kylässä käyvät vauvapesueetkin nuuhkivat kahvipöydässä, että jaaha tuubat on housussa ja alkavat kuoria ipanalta vaatteita siihen vaan kahvikuppien sekaan. Ja pas€kanhaju leviää. Ei auta muu kuin ohjata vessaan jatkamaan toimitusta. Ei itse älytä. Ja vessasta tullaan tietty se pa&kavaippa kädessä että mihin tämän saa laittaa.
Siinä on yrjöt lentää ja kyläily jää viimeiseksi.
Sä olet kyllä ihan täysin vieraantunut tästä maailmasta. :D
Epäilen vahvasti, että täällä on uusi palstahullu. Imettävien äitijen vihaaja.
Jos mä meen ravintolaan syömään ja siellä joku imettää, niin en halua olla sellaisessa ravintolassa. Mua ahdistaa ainakin imetysasiat julkisella paikalla. Ettekö te imettäjät tiedä, että on niitä pervoja, jotka oikein kyttää sellasta ja saa siitä nautintoa. Voi olla niitäkin, jotka vihaa sellaista, niin tuskin haluaisit olla mukana lapsesi kanssa missään arveluttavassa. Ajattele muitakin kuin itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin voit niitä käytöstapoja hankkia ja olla tuijottamatta. Tai niinkun joku ehdotti, mene ravintolaan vasta ilta kuuden jälkeen. Silloin on hyvin pieni todennäköisyys, että mitöön vauvoja tai pahempaa, imettäviä äitejä tulee vastaan.
Kukaan ei ole puhunut, että kokoajan pitäö saada nimenomaan käydä ravintoloissa. Se voi ihan olla vaan se yksi ainut kertakin kun äiti pääsee tuulettumaan ja syömään valmista ruokaa ravintolaan.Minulla toki on jo ne käytöstavat ravintolassa asioidessani, eli en todellakaan tuijota kenenkään utareita, vältän menemästä sellaiseen paikkaan jossa joku on niin moukka, että vetää tissinsä tiskiin!
Tämä ketjuhan yrittää kertoa teille käytöstavoiltaan vajaville, että miten ravintolassa käyttäydytään!
Ei imetetä, ei tuijoteta toisia, ei kaiveta perää, ei kaiveta nenää.... Näitä itsestäänselvyyksiä meille muille!
Noni, anna sitten muiden olla sivistymättömiä moukkia, niin kuin suurin osa muistakin tekee ja lopeta se kiukuttelu.
Vai nenetkö myös jokaiselle, joka kaivaa nenää myös huomauttamaan asiasta ja käsket tarjoilijaa pyytämään tätä ihmistä jatkamaan toimiaan vessaan?
Aika harva menee kenellekään sanomaan mitään vaikka joku moukka ei osaakaan käyttäytyä!
En mene huomauttamaan asiasta kenellekään joka imettää tai kaivaa peräänsä ravintolassa, se ei silti poista sitä asiaa, että jokaisen pitäisi itse tajuta, että miten ravintolassa käyttäydytään!
Luon ketjusta ekan ja vikan sivun ja sen perusteella imetysvastaisilla ihmisillä on kyllä todellisuudesta vieraantunut käsitys. Imetys tarkoittaa heidän mielestään turvonneiden siniraitaisten hinkkien tai maitoa tursuavien utareiden esittelyä. Ei ihme että ällöttää, jos mielessään on luonut tuollaisia kuvia. Todellisuudessa imetys on varsin hiljainen ja huomaamaton tapahtuma, johon ei kyllä kiinnitä huomiota ellei sitten tieten tahtoen muuten kyyläile ihmisiä.
Itse aion kyllä aiheuttaa näissä ihmisissä paheksuntaa jatkossakin, sillä vauvani syö silloin kun hänellä on nälkä, eikä minulla ole aikomusta linnoittautua kotiin, vaan elämä jatkuu normaalisti ravintolakäynteineen.
Miehet ei saa olla ilman paitaa edes kadulla, mutta av-mammat roikottavat sitten utareitaan ruokailevien ja maksavien asiakkaiden keskellä?
Itelläni tapana pumpata vauvalle pulloon maitoa jos lähdetään johonkin missä hankala rauhassa imettää ja tiedän että nälkä "yllättää". Ja muksu ihan sen vuoksi opetettu myös pullolle heti vastasyntyneenä.
Olisi vaivaannuttavaa imettää muiden seassa.
Toki kaikilla ei syystä tai toisesta onnistu noin, sillon mielellään syrjempään ja ellei sekään onnistuu niin imettää siinä missä on. Täytyyhän sen vauvan ruokansa saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy tähän imetysraivoon on naisten alitajuinen angsti siitä kun sivulliset huomaavat, että tämä toinen nainen on todistetusti saanut miestä. Tässä valossa muut naiset jäävät imettävän varjoon. Esiin astuu chihuahuamainen käytös eli heikomman angstiräksytys imettäjää kohtaan.
Mulle tuli eilen aiva sama mieleen. Naiset haluavat taas tällä pönkittää omaa, keskinäistä hierarkiaansa.
Öö, eikö tämä nyt ole vähän uhmaikäriitelyn tasoinen kommentti? Oot kateellinen? Oletko kuullut ehkäisystä, joka painaisusta ei vauvaa haluta? Vauva ei nykymaailmassa ole saamisen merkki. Isompi ongelma on se, että niitä abortoidaan 10000 vuodessa.
Olen minäkin kuullut ehkäisystä, mutta siltikään kaikki eivät naamasta usko että olenko saanut pillua vai en. Eikä usko sinustakaan jos sinulla ei ole imetettävää.
Mutta juuri synnyttänyt nainen on faktisesti saanut miestä ja munaa.
Tätä faktaa et kierrä mitenkään.
Tämä "fakta" on nykypäivänä kierrettävissä helpostikin. Oletko kuullut keinohedelmöityksestä? Sillä tavalla minä imetettäväni sain, mies ja munaa en ollut moneen vuoteen nähnytkään.
Peruisin tilaukseni jos vielä kerkeäisi, tai sitten sanoisin että otan ruuan mukaan. Aivan sama kuinka luonnollista tai tarpeellista, jos joku l*sta-lehmä tai sosiaalisista tilanteista mitään tajuamaton juntti päättää imettää ravintolassa, ei kiitos. Se on ällöttävää, saa vatsan muljahtamaan ja veteläksi ällöttävyydellään. Vie aivan oikeasti ruokahalut. Pliis, pliis, pliis pysykää poissa _sen aikaa_ ravintoloista, että tajuatte olla pilaamatta ruokailua muilta. Aivan hirveää, vitutuskäyrä nousee edes siitä että tälläisestä pitää vatvoa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä imettäjänaiset myös vievät 12v. pojan uimahallissa naisten pukuhuoneeseen kun "ei se osaa yksin"...
Kyllä! Nähty on! Tuollainen poika tuijotti minun rintoja ja leikki pilillään ylimielisen näköisenä suihkunurkkaukseen nojaten kun äitinsä ei nähnyt, ja arvatkaa kenelle jäi tuosta traumat!
Minulle! :(((
Tuon äidinhän vika se oli, koska hän salli pojan asiattoman käytöksen ja toi esimurrosikäisen tai minkälie pojan naisten puolelle.
Eikö tuon ikäinen pärjää miesten puolella? Eivätkö käy koulusta uimassa ja joudu menemään yhdessä miesten puolelle? Vai meneekö poika sielläkin naisopettajan kanssa naisten puolelle koska ei osaa ja koska äiti imetti 5-vuotiaaksi asti?
Totuus nyt kuitenkin on, että asiasta päättää ravintola. Piste. Ei yksikään hihhuloiva av-mamma. Ei ne imettävät, eivätkä vastustajatkaan. Jos tätä ei pysty hyväksymään niin se on ihan oma henkinen h*lvetti. Kuitenkin normaalilla järjellä varustetuille ihmisille imetys ei ole mikään ongelma ja he ymmärtävät sen on olevan normaali ja luonnollinen tapahtuma, eikä siinä ole mitään ihmeellistä jos se suoritetaan yleisellä paikalla rinta peitettynä ja huomiota herättämättä. Sitä en väitä, etteikö olisi hiukan tökeröä olla jossain hienossa ravintolassa tissit oikeasti kunnolla paljaana, mutta imettäjistä se on kuitenkin marginaalinen osuus. Ja vaikka täällä kuinka meuhkattaisiin ei se julki-imetys tai ravintola imetys tule koskaan loppumaan. Päin vastoin tässä, kuten monessa muussakin asiassa ollaan menossa suvaitsevaisempaan suuntaan, koska tällä hetkellä imetystilastoja pyritään suomessa saamaan nousuun. Enkä usko, että vaikka kuka täällä kuinka anelisi, sen vaikuttavan yhdenkään äidin päätökseen imettääkö ravintolassa vai ei. Ja toisin kuin perseen tai nenän kaivamine, se lapsi tarvitsee sitä rintaa ja rintamaito on kunnon superfoodia, perseen ja nenän kaivelusta ei oikein ole mitään hyötyä. Ihan varmasti teidän vastustajienkin on mahdollista saada nauttia niistä ilman imettäviä häiritekijöitä kun miettii, että mihin menee ja milloin. :)
Ei kiitos imettämistä ravintoloissa.
Ei myöskään synnyttämistä, kiitos.
Ei sittenkään, vaikka ne ovat luonnollisia asioita.
Vauva on sen verran epäesteettinen näky, että japanilaiset kuulemma tuovat sen ihmisten ilmoille vasta 1-vuotiaana.
Otetaan esimerkkiä japanilaisista.
Siis nauttia ravintolaruuasta tarkoitin.
Olen eri, mutta hyvät käytöstavat ovat yleisesti tunnettuja ja hyväksyttyjä toimintamalleja. Huomaamaton imetys ravintolassa on tuomittavaa vain pienen vähemmistön mielestä, ja silloin sitä ei voi kutsua hyvien käytöstapojen vastaiseksi. Sinä et nyt osaa erottaa käsitteitä oma mielipide ja yleisesti hyväksytyt käyttäytymiskoodit.