Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
2381/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se vauva pitää viedä ravintolaan kitisemään ylipäätään? Tai minkäänikäinen lapsi, sen puoleen, jollei ole todella hyvin käytöstavat hanskassa (ja nykylapsilla todella harvoin on!). Itse käyn ravintoloissa vain harvoin, mutta silloin, kun menen, arvostan sitä, että saan nauttia kokemuksesta rauhassa. Jos ravintolassa näkyy lapsiperheitä, käännyn mieluummin ovelta ja menen syömään jonnekin, missä ei tarvitse kuunnella kiljumista ja rääkymistä, saati katsella imetysepisodia. 

Vierailija
2382/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Harva taitaa kuitenkaan imettää julkisilla paikoilla rinnat paljaana ja kaikkien nähtävillä. Imetyspaidat, huivit ja harsot suojaavat hyvin tuota "irstasta" näkymää. Siis jonkun silmät nyt ihan oikeasti tuosta syöpyvät.

Voi kuule kun niitä on vaikka kuinka.... ja siinä ei ole ainoastaan NE TISSIT vaan edelleenkin se maidon haju ja mussuttaminen, pulauttelu ja röyhtäily ei ole muista kovin kivaa kun yrittää itse syödä

Tuskinpa kukaan kuitenkaan ravintolassa tulee sinun pöytääsi imettämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin moni on tuota ravintolassa imettämistä vastaan?

Moni nainen on itse imettänyt ja pitänee sitä ihan normaalina asiana. Ja miksi miehiä pitäisi imettämisen häiritä? Vauvan ravintoa on se rintamaito, ja saakoon vauvakin sitä muiden seurassa. En ole ikinä kokenut kenenkään imettämistä häiritsevänä.

Niin, hämmästyttävää on, että nimenomaan naiset ovat ensimmäisinä kivittämässä julkisesti imettäviä toisia naisia.

Vierailija
2384/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat kerrat kun ollut lapsia ylipäätään ravintolassa, se on ollut syömistä häiritsevää. Kerran joku penska karjui kuin palosireeni, yritä nyt nauttia ruuasta siinä. Sitten toisella kertaa hotellin aamiaisella oli koko ravintolan lattia ihan likainen, kun perheen pikkuvauveli vähän viskoi ruokatavaroita yms. ympäri lattiaa ja sotki koko ympäristön. Miksi hitossa vanhemmat eivät yhtään sitä siistineet? Oli todella kuvottavan näköistä, kun syötyjä paloja siellä täällä..

On erittäin oksettava joku limaa ja räkää valuva vauva siinä, kun yrität itse syödä. Sitten on ollut yskiviä ja sairaita lapsia ruokapaikoissa, miksi niitä ei voi vain ruokkia oikeasti vaikka hotellihuoneessa? Viimeinen pisara on joku emäntä hinkit pöydällä ja vauva siinä lussuttaa sitten. Muutenkin lapset vain melskaavat ja häiritsevät muita asiakkaita. Pitäisikö jotain deekuja tulla örveltämään ravintoloihin. Jos maksan 20 euroa ruoasta, toivon oikeasti ettei siihen ruokailuun sisälly korvani juureen kiljumista, ympäristön sotkemista tai huomionkipeää äitiä tissit paljaana ruokkimassa ihanaa pikku mussukkaa, joka rääkyy kuin palosireeni.

Vierailija
2385/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen on itse imettänyt ja pitänee sitä ihan normaalina asiana. Ja miksi miehiä pitäisi imettämisen häiritä? Vauvan ravintoa on se rintamaito, ja saakoon vauvakin sitä muiden seurassa. En ole ikinä kokenut kenenkään imettämistä häiritsevänä.

Miten niin moni on tuota ravintolassa r*nkkaamista vastataan? Moni ihminen on r*nkannut ja pitänee istä ei han normaalina asiana. Ja miksi muita pitäisi r*nkkaamisen häiritä? Ihmisen perustarpeitahan se on, ja saahan sitä olla muiden seurassa. En ole ikinä kokenut kenenkään r*nkkaamista häiritsevänä.

Vierailija
2386/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ratkaisu järjestää ravintoloihin lapsiperheille oma alue, jossa lastenleikkipaikka, lähellä lastenhoitohuone ja rauhallinen imetyspaikka. Tilaa lastenvaunuillekin. 

Lapsia itselläkin, mutta en haluaisi syöttää vauvaa keskellä ravintolaa, katseiden alla. Vauvallakin oikeus rauhalliseen ruokailuympäristöön. 

Jos imettäisin, pitäisi olla valmis kestämään uteliaat ja arvostelevat katseet. 

Ja oli kuka mitä mieltä vaan, kiljuvat ja kurittomat kakarat ei kuulu ravintolaan. Kukaan ei halua ruokailla kun huutava kersa pyörii ympäri pöytääsi, piirileikkiä vanhempiensa kanssa. On kokemusta, onneksi hlökunta puuttui asiaan. Vasta kun on opeteltu jonkin näköiset käytöstavat. Mäkkärit ja heset on eri asia. 

Paljonko olisit valmis maksamaan "vauvan ruokailuympäristöstä"?

Kai sentään tajuat, että ravintola on liikeyritys? Sillä ei ole mitään motiivia tarjota ilmaispalveluja seurueille, jotka päälle päätteeksi karkottavat maksavat hyvät asiakkaat.

Eiköhän se vauvan paras hoitopaikka ole oma koti.

Siellä on rauhallista.

Vierailija
2387/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Harva taitaa kuitenkaan imettää julkisilla paikoilla rinnat paljaana ja kaikkien nähtävillä. Imetyspaidat, huivit ja harsot suojaavat hyvin tuota "irstasta" näkymää. Siis jonkun silmät nyt ihan oikeasti tuosta syöpyvät.

Voi kuule kun niitä on vaikka kuinka.... ja siinä ei ole ainoastaan NE TISSIT vaan edelleenkin se maidon haju ja mussuttaminen, pulauttelu ja röyhtäily ei ole muista kovin kivaa kun yrittää itse syödä

Tuskinpa kukaan kuitenkaan ravintolassa tulee sinun pöytääsi imettämään?

Se on riittävän ällöttävää viereisessäkin pöydässä.

On kännyttömiä ravintoloita.

Toivottavasti myös pian ruokaravintoloita, joissa on alaikäraja.

Vierailija
2388/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko ratkaisu järjestää ravintoloihin lapsiperheille oma alue, jossa lastenleikkipaikka, lähellä lastenhoitohuone ja rauhallinen imetyspaikka. Tilaa lastenvaunuillekin. 

Lapsia itselläkin, mutta en haluaisi syöttää vauvaa keskellä ravintolaa, katseiden alla. Vauvallakin oikeus rauhalliseen ruokailuympäristöön. 

Jos imettäisin, pitäisi olla valmis kestämään uteliaat ja arvostelevat katseet. 

Ja oli kuka mitä mieltä vaan, kiljuvat ja kurittomat kakarat ei kuulu ravintolaan. Kukaan ei halua ruokailla kun huutava kersa pyörii ympäri pöytääsi, piirileikkiä vanhempiensa kanssa. On kokemusta, onneksi hlökunta puuttui asiaan. Vasta kun on opeteltu jonkin näköiset käytöstavat. Mäkkärit ja heset on eri asia. 

Paljonko olisit valmis maksamaan "vauvan ruokailuympäristöstä"?

Kai sentään tajuat, että ravintola on liikeyritys? Sillä ei ole mitään motiivia tarjota ilmaispalveluja seurueille, jotka päälle päätteeksi karkottavat maksavat hyvät asiakkaat.

Eiköhän se vauvan paras hoitopaikka ole oma koti.

Siellä on rauhallista.

Näitten vauvaperheellisten itsekeskeisyydellä ei ole tosiaan mitään rajaa!

Ne vyöryvät muuttokuormineen kahviloihin ja ravintoloihin, ja levittävät leirinsä ja ovat kuin kotonaan. Muut sietäkööt kiljuntaa, sotkua ja hajuja tai lähtekööt pois. Eikö niin?

Saisiko ravintoloista vielä poistaa vaikkapa keittiöt ja rakentaa niiden tilalle äänieristettyjä nukkumatiloja vauveleille, ja miksei äideillekin.

Vierailija
2389/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kai tajuat mikä on sopivaa ja mikä ei ravintolassa? Älä nyt sentään tissejäsi paljasta siellä.

Vierailija
2390/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi niiden lasten ja vauvojen kanssa käydään ravintoloissa, joissa lapsia ei ole otettu huomioon...

Vierailija
2391/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiseurueet on ravintolan ei-toivotuimpia asiakkaita: vaativia, äänekkäitä, tilaa vieviä.

Tuovat omat eväät.

Ensimmäiset repliikit: "Missä on vessa, mihin nää vaunut voi laittaa ja lämmitä tää mikrossa. Ei kuumaksi."

Tilaavat halvimmat ruoat.

Jättävät jälkeensä sotkut, eivät koskaan tippiä.

Eivät osaa tervehtiä, käyttäytyä eivätkä kiittää.

Vierailija
2392/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, hämmästyttävää on, että nimenomaan naiset ovat ensimmäisinä kivittämässä julkisesti imettäviä toisia naisia.

Miksi naiset eivät saisi haluta, että ruokaravintolassa saa nauttia aterioinnista ilman imetysnäytöksiä?

Vierailija
2393/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ravintoloita joihin toivotetaan myös vauvat tervetulleeksi ja joissa imetys on ok, silloin on turha kenenkään kiukutella, että ruokahalu menee koska ensimmäisenä ja viimeisenä asiasta päättää ravintola. Jos tämä ei ole sinulle ok, voit hyvin jättää menemättä ja mennä toiseen ravintolaan. Minulla ei ole mikään pakko väen väängällä tunkea paikkoihin jossa vauvoihin tai imetykseen suhtaudutaan negatiivisesti. Mihin tahansa palveluntarjoalle menenkin, varmistan aina, että on ok tuoda vauva mukanaan. Kertaakaan se ei ole ollut missään ongelma. Ja kyllä minä olen niin itsekäs ihminen, että minulle on tärkeämpää oma hyvinvointini kuin ympärillä olevien ihmisten miellyttäminen, etten lapsen saannin takia lukittaudun kotiin vuodeksi. Mutta se minne ja miten minä menen, menen lapsen ehdoilla. Jos minulla olisi 24/7 huutava koliikkivauva, joka ei viihdy julkisissa tiloissa niin en tällöin tietenkään häntä veisi mihinkään, mutta koska näin ei ole, minulla ei ole mitään syytä jäädä homehtumaan kotiin.

Vierailija
2394/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä minä olen niin itsekäs ihminen, että minulle on tärkeämpää oma hyvinvointini kuin ympärillä olevien ihmisten miellyttäminen, etten lapsen saannin takia lukittaudun kotiin vuodeksi. Mutta se minne ja miten minä menen, menen lapsen ehdoilla. Jos minulla olisi 24/7 huutava koliikkivauva, joka ei viihdy julkisissa tiloissa niin en tällöin tietenkään häntä veisi mihinkään, mutta koska näin ei ole, minulla ei ole mitään syytä jäädä homehtumaan kotiin.

Kenellekään ei ole epäselvää, että äidit ovat itsekkäitä, joten ihan turhaan sä sitä tolkutat.

Oletko ajatellut siivota homeista kotiasi?

Tai jos olet itse homeessa, voisit ehkä peseytyä.

Minäkin olen niin itsekäs, että en rupea kuiskuttelemaan jonkun viereisen pöydän vauvan nukuttamisen kunniaksi.

Päinvastoin, kerromme hauskoja juttuja, nauramme ja tilaamme uuden pullon viiniä.

Vierailija
2395/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei voi imettää vessassa, jos pakko ylipäänsä on. Ei kai sillä vauvalla voi olla aina nälkä. Mitä jos ostaisi tutin vauvalle niin ei tarvis huvilutkuttaa tissiä.

Ymmärrän, että ihmisiä ärsytää, just se kun ollaan niin tärkeää sen vauvan kanssa, että valloitetaan koko ravintola rojulla, mölyllä ja tisseillä.

Vierailija
2396/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ravintolassa voi imettää. Eihän äidin seurustelusta muuten tulisi edes mitään. Puolet illallisesta pitäisi piilotella jossain erillään muista, pahimmillaan epähygieenisessa vessassa? Ei mitään järkeä. Äideillä ja vauvoillakin on ihmisoikeudet.

Eläimilläkin on eläinten oikeudet, eikä naudat tuo sinne ravintolaan vasikoitaan, tissit valuen!

Vierailija
2397/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on lastenpalvontamaa eikä täällä kielletä lapsilta eikä vanhemmilta mitään. Voi mennä vaikka strippibaariin istumaan iltaa ja imettää lastaan samalla kun hikiset äijät tunkee seteleitä utareiden väliin.

Vierailija
2399/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja tunteita herännyt äiti-ihmisiltä?

Onko 'hyvä maku' hävinnyt? Miksi joku haluaisi läväyttää rinnan esille ravintolassa niin, että kaikki sen näkisivät ja miksi taas ei voisi imettää niin, että mitään ei näkyisi vaikka tapahtuman saattaa arvata?

Vierailija
2400/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja tunteita herännyt äiti-ihmisiltä?

Onko 'hyvä maku' hävinnyt? Miksi joku haluaisi läväyttää rinnan esille ravintolassa niin, että kaikki sen näkisivät ja miksi taas ei voisi imettää niin, että mitään ei näkyisi vaikka tapahtuman saattaa arvata?

Niin, aika monta kertaa tässäkin ketjussa tuli todettua asia: Suurinta osaa ihmisistä ei häiritse huomaamattomasti tapahtuva imetys. Kaikki eivät edes tajua, että lähellä imetetään, koska ko. äiti osaa tehdä sen niin vaivattomasti ja diskreetisti harsolla tai huivilla rinnan peittäen.

Nämä harvat, mutta sitäkin äänekkäämmät "tissit tiskiin" -äitihahmot ovat niitä, jotka näkyvät, kuuluvat ja häiritsevät. He ovat niitä, jotka pilaavat käytöksellään kaikkien imettäjien maineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan