Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
2401/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat on läppaskureita.

Ulosteen haju ei sovi ravintolaan.

Kyllä se pitäisi tajuta, että kun tekee lapsia, niin se rajoittaa elämää jonkin aikaa.

Kokoontukaa mammakahviloihinne.

Vierailija
2402/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä minä olen niin itsekäs ihminen, että minulle on tärkeämpää oma hyvinvointini kuin ympärillä olevien ihmisten miellyttäminen, etten lapsen saannin takia lukittaudun kotiin vuodeksi. Mutta se minne ja miten minä menen, menen lapsen ehdoilla. Jos minulla olisi 24/7 huutava koliikkivauva, joka ei viihdy julkisissa tiloissa niin en tällöin tietenkään häntä veisi mihinkään, mutta koska näin ei ole, minulla ei ole mitään syytä jäädä homehtumaan kotiin.

Kenellekään ei ole epäselvää, että äidit ovat itsekkäitä, joten ihan turhaan sä sitä tolkutat.

Oletko ajatellut siivota homeista kotiasi?

Tai jos olet itse homeessa, voisit ehkä peseytyä.

Minäkin olen niin itsekäs, että en rupea kuiskuttelemaan jonkun viereisen pöydän vauvan nukuttamisen kunniaksi.

Päinvastoin, kerromme hauskoja juttuja, nauramme ja tilaamme uuden pullon viiniä.

No hehheh kun olet hauska. Ja mistä kuiskimisesta puhut, en kyllä mielestäni antanut olettaa, että vaatisin ympärillä olevilta ihmisiltä yhtään mitään. Kyllä minä sen tiedän mitä ottaa huomioon kun lapsen kanssa liikkuu.

Ja olet kyllä sairas ihninen kun sinun mielestäsi toisilta voi viedä ihmisoikeuksia vain sen takia, että sinulla olisi hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä minä olen niin itsekäs ihminen, että minulle on tärkeämpää oma hyvinvointini kuin ympärillä olevien ihmisten miellyttäminen, etten lapsen saannin takia lukittaudun kotiin vuodeksi. Mutta se minne ja miten minä menen, menen lapsen ehdoilla. Jos minulla olisi 24/7 huutava koliikkivauva, joka ei viihdy julkisissa tiloissa niin en tällöin tietenkään häntä veisi mihinkään, mutta koska näin ei ole, minulla ei ole mitään syytä jäädä homehtumaan kotiin.

Kenellekään ei ole epäselvää, että äidit ovat itsekkäitä, joten ihan turhaan sä sitä tolkutat.

Oletko ajatellut siivota homeista kotiasi?

Tai jos olet itse homeessa, voisit ehkä peseytyä.

Minäkin olen niin itsekäs, että en rupea kuiskuttelemaan jonkun viereisen pöydän vauvan nukuttamisen kunniaksi.

Päinvastoin, kerromme hauskoja juttuja, nauramme ja tilaamme uuden pullon viiniä.

Yhtälailla sinäkin olet itsekäs. Miksei sitten äiditkin saisi olla?

Vierailija
2404/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa tuntuu olevan niin elämästä vieraantuneita ihmisiä. Ensin haukutaan imettäjät ja sitten vielä kaupanpäällisiksi kaikki lapsiperheet. Imettäjät ja lapsiperheet ovat kaikki itsekkäitä eivätkä omaa minkäänlaisia käytöstapoja. Eikö nämä kommentoijat huomaa itse olevansa niitä kaikista itsekkäimpiä, kun haluavat oman mukavuutensa kustannuksella sulkea osan kansalaisista pois ravintoloista?

Minä imetän vauvaani siellä missä satun olemaan, kun vauvan on nälkä. Jos olen ravintolassa, olen tullut sinne syömään enkä istumaan vessassa. Imettäessäni vauvaani varsin huomaamattomasti voin samalla jatkaa omaa syömistäni ja seurustelua pöytäseurueeni kanssa.

Vierailija
2405/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä imettäjänaiset myös vievät 12v. pojan uimahallissa naisten pukuhuoneeseen kun "ei se osaa yksin"...

Vierailija
2406/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi niiden lasten ja vauvojen kanssa käydään ravintoloissa, joissa lapsia ei ole otettu huomioon...

Itse asiassa ravintolan lapsiystävällisyys on melko helppo tarkistaa:

Jos ravintolasalista löytyy syöttötuoleja, sinne ovat tervetulleita myös pienet lapset.

Toinen, mistä voi tehdä tulkintoja, on esteettömyys/ esteisyys. Jos ravintolaan vie kiviportaat ja ovi on ahdas ja tiukka, sinne ei ole ajateltu vietävän lastenrattaita.

Kolmas vinkki on henkilökunnan asenne, jos heiltä asiaa tiedustelee. Kysymyksen voi asetella ihan vaikka että "Hei, tulisimme syömään. Saako tulla myös pieni(ä) lapsi(a) mukaan?"

Nihkeä tai välttelevä vastaus = ei mielellään

Reipas ja innokas vastaus = tervetuloa koko perhe

Vierailija
2407/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin on vaan pakko saada öyhöttää. Olette söpöjä. Onneksi oikeasti fiksut ihmiset eivät puutu toisten tekemisiin ja antavat äitien hoitaa tehtävänsä, koska tietävät sen olevan maailman luonnollisin asia. Te saatte vapaasti jatkaa kiukutteluanne, se ei muuta mitään. <3

Vierailija
2408/2693 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Oletkohan sä vähän lapsellinen. Maksan mielelläni vähän ylimääräistä, ettei tarvitse  edes vahingossa kohdata katseella sinun rintojasi ja lutkuttavaa toukkaasi. 

Vierailija
2409/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on asioita , joita ei tehdä toisten nähden tai ruokailutiloissa. Nenän kaivaminen, röyhtäily, piereskely, alapään raapiminen, stringin nauhan repiminen persvaosta ym. 

Vierailija
2410/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikeaa syöttää pentunsa ennen ravintolaan menoa tai olla viemättä sitä kokonaan ravintolaan? Vielä parempi kun pysyt poissa itsekin sieltä. Ja lentokoneesta myös. Onko se n. vuosi ihan mahdotonta olla vauvan kanssa kotona? Someta vaikka, jos aika käy pitkäksi.

Jos taasen sosiaalinen elämä kärsii pahoin niin älä hanki kakaroita.

On ihan mahdotonta olla kotona vuosi, koska mulla on kaksi muutakin lasta, esimerkiksi eskarilainen, jota vien ja haen päivittäin. Siksi liikun muun muassa kaupoissa, kahviloissa, lounasravintoloissa ja julkisissa kulkuneuvoissa.

Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?

Lasten ollessa pieniä liikuin myös kaupoissa ja muuallakin - imettämättä. Lounasravintoloissa ei tarvinnut käydä, koska viitsin tehdä perheellemme ruuat itse.
"Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?"

- Ei tarvitse, koska lapseni eivät asuneet kotona loppuikääni.

Mutta jos kaikkien muiden lapset häiritsevät sinua, loogisin vaihtoehto on että pysyt kotona. Kun kerran viitsit tehdä ruokaakin, ei ravintolassa käynti ole sinulle mitenkään pakollista.

Siis minä ja suurin osa asiakaskuntaa saamme pysyä poissa ravintoloista, että sinä ja muut MINÄMINÄMINÄ -akkelit saavat mellastaa siellä kurluttavine kakaroineen?

Minäminä-ihmisiä on moneen junaan. Joku on päihtynyt, toisella hygienia hakusessa. Ehkä sinä olet niitä, jotka haisevat naapuripöytään saakka. Mutta suurin osa asiakaskuntaa pystyy sietämään toisia ihmisiä. Ne, joille imettävä äiti, äänekäs miesseurue tai vaihdevuosiaan hikoileva mummo häiritsevät kohtuuttomasti, pysyvät tosiaan kotonaan.

Ja vielä kerran: jos kerran olet jaksanut imettää kotonasi ja kokata niille lapsillesikin, jaksat varmasti kokata nytkin itsellesi. Minä näin ruuhkavuosina istun mielelläni välillä valmiiseen pöytään.

• ruuhkavuodet on huono sana

• en haise ja olen ammatissa, jossa sinun kaltaisesi äidit ovat puheenaiheena useinkin -   eikä hyvässä mielessä

• äänekkäin seurue ravintolassa on yleensä nuoret naiset

• jos joku mummo on vaihdevuosissa niin tuskin hän häiritsee muita ravintolassa olevia, kunhan nyt (toivottavasti) itsekin pääset sinne asti

• mielestäni on hyvä asia, että olen tenhyt lapsilleni kotiruokaa

Uskon, että istut mielelläsi valmiiseen pöytään. Uskon myös, että mielelläsi otat kaiken valmiina vastaan.

Olen tosi imarreltu kaikesta tästä mielenkiinnosta persoonaani kohtaan. Mutta kuules, ammattipalstailija, palataanpa alkuperäiseen aiheeseen eli imetykseen ravintoloissa. En vielä saanut sitä vastausta, miksi juuri sinun pitäisi saada syödä ravintolassa ja imettävän äidin ei.

Maksava asiakas vs. häiritsevä paikallaolija.

Vierailija
2411/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran ravintolassa, kun viereisessä pöydässä nainen alkoi imettää vauvaansa. Ja tiedättekö mitä? Minun ei tarvinnut katsoa sinne päin! Ei kertaakaan! Juttelin miehelleni kuin ennenkin enkä edes huomannut, kun nainen lopetti imettämisen.

Kokeilkaa tekin ensi kerralla: ette tuijota sinne naapuripöytään.

Näin vauvan äiti pääsee tuulettumaan ja ulos kotoaan välillä. Vauva saa ensiluokkaista ravintoa johon hän on tottunut. Eikä edes teidän ravintolassa käynti mene pilalle:)

Vierailija
2412/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä imettäjänaiset myös vievät 12v. pojan uimahallissa naisten pukuhuoneeseen kun "ei se osaa yksin"...

Eikä siinä vielä kaikki, he myös imettävät siellä näitä 12v poikiaan.

Vierailija
2413/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran ravintolassa, kun viereisessä pöydässä nainen alkoi imettää vauvaansa. Ja tiedättekö mitä? Minun ei tarvinnut katsoa sinne päin! Ei kertaakaan! Juttelin miehelleni kuin ennenkin enkä edes huomannut, kun nainen lopetti imettämisen.

Näin vauvan äiti pääsee tuulettumaan ja ulos kotoaan välillä. Vauva saa ensiluokkaista ravintoa johon hän on tottunut. Eikä edes teidän ravintolassa käynti mene pilalle:)

Sinäkin kirjoitat, että äiti pääsee tuulettuman ja ulos kotoaan välillä?!?

Eikö ole olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kuin istua kotona vuosi 24/7 tai juosta imettämään ruokaravintolaan. Minullakin on lapsia joita olen imettänyt, mutta en todellakaan mennyt tekemään sitä ravintolapöytään,  jotkut käytöstavat pitää sentään olla!

Vierailija
2414/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi niiden lasten ja vauvojen kanssa käydään ravintoloissa, joissa lapsia ei ole otettu huomioon...

Itse asiassa ravintolan lapsiystävällisyys on melko helppo tarkistaa:

Jos ravintolasalista löytyy syöttötuoleja, sinne ovat tervetulleita myös pienet lapset.

Toinen, mistä voi tehdä tulkintoja, on esteettömyys/ esteisyys. Jos ravintolaan vie kiviportaat ja ovi on ahdas ja tiukka, sinne ei ole ajateltu vietävän lastenrattaita.

Kolmas vinkki on henkilökunnan asenne, jos heiltä asiaa tiedustelee. Kysymyksen voi asetella ihan vaikka että "Hei, tulisimme syömään. Saako tulla myös pieni(ä) lapsi(a) mukaan?"

Nihkeä tai välttelevä vastaus = ei mielellään

Reipas ja innokas vastaus = tervetuloa koko perhe

Se syöttötuoli ei todellakaan kerro mitään ravintolan imetysmyönteisyydestä. Se ei  ole mikään imetystuoli. Sen se toki kertoo, että syöttötuolissa istuvat lapset ovat tervetulleita nauttimaan ravintolan tarjoamasta ruoasta. Mikäli ravintolassa näkyy imetystyynyjä niin silloin voi olettaa, että imettäminen on siellä sallittua ja silloin normaalit asiakkaat osaavat välttää tätä meijeriä.

Vierailija
2415/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa tuntuu olevan niin elämästä vieraantuneita ihmisiä. Ensin haukutaan imettäjät ja sitten vielä kaupanpäällisiksi kaikki lapsiperheet. Imettäjät ja lapsiperheet ovat kaikki itsekkäitä eivätkä omaa minkäänlaisia käytöstapoja. Eikö nämä kommentoijat huomaa itse olevansa niitä kaikista itsekkäimpiä, kun haluavat oman mukavuutensa kustannuksella sulkea osan kansalaisista pois ravintoloista?

Minä imetän vauvaani siellä missä satun olemaan, kun vauvan on nälkä. Jos olen ravintolassa, olen tullut sinne syömään enkä istumaan vessassa. Imettäessäni vauvaani varsin huomaamattomasti voin samalla jatkaa omaa syömistäni ja seurustelua pöytäseurueeni kanssa.

Toki sinä teet niin, sehän on selvää, että minäminä -imettäjä tekee juuri niin kuin minäminä -imettäjä haluaa.

Vierailija
2416/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kuin istua kotona vuosi 24/7 tai juosta imettämään ruokaravintolaan. Minullakin on lapsia joita olen imettänyt, mutta en todellakaan mennyt tekemään sitä ravintolapöytään,  jotkut käytöstavat pitää sentään olla!

Sinäkin voit niitä käytöstapoja hankkia ja olla tuijottamatta. Tai niinkun joku ehdotti, mene ravintolaan vasta ilta kuuden jälkeen. Silloin on hyvin pieni todennäköisyys, että mitöön vauvoja tai pahempaa, imettäviä äitejä tulee vastaan.

Kukaan ei ole puhunut, että kokoajan pitäö saada nimenomaan käydä ravintoloissa. Se voi ihan olla vaan se yksi ainut kertakin kun äiti pääsee tuulettumaan ja syömään valmista ruokaa ravintolaan.

Vierailija
2417/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki sinä teet niin, sehän on selvää, että minäminä -imettäjä tekee juuri niin kuin minäminä -imettäjä haluaa.

Taidat olla tämä yksi ja sama joka riehuu täällä ja hokee tätä samaa, eikä voi omalta itsekkyydeltään hyväksyä sitä, että myös äidit saavat olla itsekkäitä. Mutta eihän se sinu kiinnosta. Koska sinun ravintolakokemus!!!!!!

Vierailija
2418/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä käytöstavat? Jos ihan nätisti imettää omassa pöydässään omaa vauvaansa? Sinne ei tarvitse katsoa ystävä hyvä! Oikeasti, se ratkaisee koko asian:)

Jännä, miten miehetkin voivat kuvitella tekevänsä rinnoilla vaikka ja mitä painokelvotonta ja tuijottelevat nettivideoita rintojen miten sen nyt sanoisi, hoitelusta, mutta imettäminen on sitten oikeasti liikaa?

Vauvat kuuluu elämään, ei heidän ruokailussaan ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
2419/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvan pitäisi syödä vessassa? Söisitkö itse?

Jos ravintolaan tuo omat eväät, niin vähintä mitä voi tehdä on syödä ne vessassa.

Vierailija
2420/2693 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin voit niitä käytöstapoja hankkia ja olla tuijottamatta. Tai niinkun joku ehdotti, mene ravintolaan vasta ilta kuuden jälkeen. Silloin on hyvin pieni todennäköisyys, että mitöön vauvoja tai pahempaa, imettäviä äitejä tulee vastaan.

Kukaan ei ole puhunut, että kokoajan pitäö saada nimenomaan käydä ravintoloissa. Se voi ihan olla vaan se yksi ainut kertakin kun äiti pääsee tuulettumaan ja syömään valmista ruokaa ravintolaan.

Minulla toki on jo ne käytöstavat ravintolassa asioidessani, eli en todellakaan tuijota kenenkään utareita, vältän menemästä sellaiseen paikkaan jossa joku on niin moukka, että vetää tissinsä tiskiin!

Tämä ketjuhan yrittää kertoa teille käytöstavoiltaan vajaville, että miten ravintolassa käyttäydytään!

Ei imetetä, ei tuijoteta toisia, ei kaiveta perää, ei kaiveta nenää.... Näitä itsestäänselvyyksiä meille muille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi