Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2726)

Vierailija
2721/2726 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä näky. Kerrassaan ällöttävä. Menee ruokahalu.

Joutuvat ihmiset sinun naamaasikin sielä katsomaan.

Vierailija
2722/2726 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi täällä, että häntä puolestaan ällöttävät suu auki syövät ihmiset. Jos se ällöttää, ja tietää miten inhottavaa se on, niin miksi pitää tieten tahtosesti tehdä jotain minkä tietää ällöttävän myös muita? Muiden vaan pitää kestää, koska minäminäminä?

Miksi muiden pitäisi mennä pois ravintolasta koska heidän olemassa olonsa ällöttää jotakuta? Koska minäminäminä ja minun ruokahaluni, niin minun pitää saada päättää kuka saa ravintolassa olla?

Ei minua haittaa jos joku syö ravintolassa suu auki, vaikka se ällöttävälle näyttääkin. Tuskinpa kyseinen henkilö itse edes tajuaa sitä, tai jos tajuaa, hänellä voi olla joku syy silti tehdä niin. Eikä minua haittaa jos joku imettää ravintolassa. Imetys on vauvalle tarpeellista ja äidin hyvinvoinnille on edullista ettei tarvitse hävetä olemassaoloaan ja paeta johonkin vessaan.

No mutta fakta nyt vaan on se, että suurinta osaa imetys häiritsee ja ällöttää. Moni voi sallia sen eikä suomalaiseen kulttuuriin kuulu suullisen palautteen antaminen hetkessä, mutta mielessään moni ihminen toivoo, että imetys tapahtuisi jossain muualla. 

Saisinko jonkun lähteen tälle faktalle, muu kuin vauvapalsta? Koska tosielämässä en tiedä ketään joka pitäisi imetystä ällöttävänä tai haluaisi kieltää sen. Tai ainakaan kukaan ei kehtaa myöntää, koska tajuavat että imetyksen kieltäminen olisi syrjintää.

Minä kehtaan sanoa että minua häiritsee vauvan imettäminen ravintolassa. Olenko rasisti? Emme vaimoni kanssa tuppautuneet kaksostemme kanssa imettämään ravintolaan.

/kaksosten isä - imetysrasisti?

Minuakin häiritsee aika moni asia. Mm. tupakointi, voimakkaat hajusteet, humalaiset, autot, koirat jne. Mutta jos liikun julkisella paikalla, niin tajuan sen että siellä on kaikilla yhtäläinen oikeus liikkua ja on minun tehtäväni joko sietää em. ryhmiä tai sitten jäädä kotiin. 

Tämä! Ihmisten tulisi oppia suvaitsevaisemmiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/2726 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä nämä häiriintyneet ihmiset ovat esim kuolaavasta kehitysvammaisesta ravintolassa? Ymmärrättekö että voisitte yhtä hyvin olla hänen tilassaan ja voisi olla aika alkaa suvaitsemaan kaikenlaisia ihmisiä.

Vierailija
2724/2726 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä näky. Kerrassaan ällöttävä. Menee ruokahalu.

Joutuvat ihmiset sinun naamaasikin sielä katsomaan.

No siinä on jotain katottavaakin verrattuna sinun naamaasi.

Vierailija
2725/2726 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä nämä häiriintyneet ihmiset ovat esim kuolaavasta kehitysvammaisesta ravintolassa? Ymmärrättekö että voisitte yhtä hyvin olla hänen tilassaan ja voisi olla aika alkaa suvaitsemaan kaikenlaisia ihmisiä.

Tuollaiset pyydän tarjoilijan poistamaan ravintolasta

Vierailija
2726/2726 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvan pitäisi syödä vessassa? Söisitkö itse?

Yritystoiminnassa päättää asiakkaiden enemmistö ja niiden mielestä touhusi on vastenmielistä.

Olet sinäkin varmaan vastenmielinen jonkun mielestä.

Ainakin minun mielestä. Mutta kyllä se ravintoloitsija päättää käytänteet omassa ravintolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi