Antakaa naiset esimerkkejä arjessa kohtaamastanne seksuaalisesta häirinnästä?
Puolituttu feministi sanoi kerran kohtaavansa tuollaista satoja kertoja päivässä! En tuolloin kysynyt asiasta tarkemmin, mutta nyt te voisitte sivistää mua aiheesta! Eli antakaa esimerkkejä juuri teihin kohdistuneesta häirinnästä? Ja mistä te päättelitte asian olevan seksuaalista?
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on nyt annettu satoja tosielämän esimerkkejä siitä, millaista on arkielämässä koettu ahdistelu, ja valtaosa esimerkeistä on yksiselitteisesti ahdistelua. Esimerkkejä on ollut härskeistä kadulla huutelijoista valta-aseman väärinkäyttäjiin, käpälöijistä raiskaajiin. Vastausten perusteella voimme todeta myös, että merkittävä osa ahdistelusta kohdistuu alaikäisiin tyttöihin.
Silti jotkut jaksavat jauhaa siitä, kuinka "silmiin katsominenkin vissiin on nykyään ahdistelua". Takerrutaan lillukanvarsiin, kun yksiselitteisesti ahdisteluksi tulkittavia esimerkkejä on annettu vaikka kuinka. Kuinka monta tosielämän kokemusta tarvitsee tuoda esille, että aletaan uskoa tämän olevan todellinen, suuren osan naisista kohtaama ongelma?
Yhä edelleen tökkii tuo ilmiön omiminen vain naisia koskevaksi riesaksi. Sitä se ei todellakaan ole. Tokaluokkalaisena poikana itsensäpaljastaja painosti minut mukaansa pusikkoon ja koskettelemaan itseään. Ekassa kesätyöpaikassa keski-ikäiset naissiivoojat "vitsailivat" niin härskejä, että korvia kuumotti ja hävetti. Ravintolassa on tullut munille kouraisuja, ja neidiksi haukkumista, kun olen kritisoinut naisia, jotka tunkevat häpeilemättä miesten vessaan, kun toiset ovat rännillä tarpeillaan.
generalissue kirjoitti:
Anteeksi offtopic mutta jos miehenä kävelen vaikka kadulla ja näen jonkun naisen joka on minusta tosi nätti tai sillä on vaikka joku vaate mikä sopii sille hienosti niin:
Voiko sitä kehua? Olin aina ajatellut että jos hymyillen ohi mennessä vaikka sanoo että: "nuo sopii sinulle tosi hyvin" mutta ei jää siitä sen enempää jutustelemaan vaan jatkaa matkaansa niin onko se ahdistavaa?
Kun olen joskus näin tehnyt ja ajatellut että siitä tulisi toiselle hyvä mieli mutta nyt en enää tiedä...
Olenko minäkin ollut ahdistelija :(
Minun päähäni ei mahdu, miksi sinun pitää pohtia teetkö jotain kun se voi olla ahdistavaa? Miksi et vain jätä tekemättä? MIKSI?
Mies katsoi kaupassa ja kuvitteli minut alasti. Ihan varmana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on nyt annettu satoja tosielämän esimerkkejä siitä, millaista on arkielämässä koettu ahdistelu, ja valtaosa esimerkeistä on yksiselitteisesti ahdistelua. Esimerkkejä on ollut härskeistä kadulla huutelijoista valta-aseman väärinkäyttäjiin, käpälöijistä raiskaajiin. Vastausten perusteella voimme todeta myös, että merkittävä osa ahdistelusta kohdistuu alaikäisiin tyttöihin.
Silti jotkut jaksavat jauhaa siitä, kuinka "silmiin katsominenkin vissiin on nykyään ahdistelua". Takerrutaan lillukanvarsiin, kun yksiselitteisesti ahdisteluksi tulkittavia esimerkkejä on annettu vaikka kuinka. Kuinka monta tosielämän kokemusta tarvitsee tuoda esille, että aletaan uskoa tämän olevan todellinen, suuren osan naisista kohtaama ongelma?
Yhä edelleen tökkii tuo ilmiön omiminen vain naisia koskevaksi riesaksi. Sitä se ei todellakaan ole. Tokaluokkalaisena poikana itsensäpaljastaja painosti minut mukaansa pusikkoon ja koskettelemaan itseään. Ekassa kesätyöpaikassa keski-ikäiset naissiivoojat "vitsailivat" niin härskejä, että korvia kuumotti ja hävetti. Ravintolassa on tullut munille kouraisuja, ja neidiksi haukkumista, kun olen kritisoinut naisia, jotka tunkevat häpeilemättä miesten vessaan, kun toiset ovat rännillä tarpeillaan.
Kukaan ei ole estänyt sinua eikä muita miehiä kertomasta omia kokemuksiaan. Täällä puhutaan naisten kokemuksista, koska 99 % kertomuksista on ollut naisten.
Minä teen töitä vanhusten kanssa ja saan jatkuvasti osakseni kommentteja ulkonäöstäni ja joskus jopa käpälöintiä. Miehet yleensä heittelevät, että ”kyllä oot timmissä kunnossa!” tai ”kyllä sulla on naiselliset muodot”. Naiset taas tyyliin että ”voi kun sulla on kauniit rinnat, mutta peppu on liian iso”.
Juuri tänään tuli yksi mummo keskellä ruokasalia ja laittoi kätensä rinnoilleni. Kavahdin vaistomaisesti, johon mummo alkoi räkättää ja sanoi, että oli pakko vaan kokeilla, että onko nuo oikeat, kun ”nykyään semmoset kumitissit on muotia”. Tämä oli kaikkien, myös muiden työntekijöiden mielestä hirveän hauskaa. Itseä ahdisti ja pala nousi kurkkuun...
Ei ole joka päivästä häirintää. Flirttiä ei lasketa häirinnäksi
Vierailija kirjoitti:
Minä teen töitä vanhusten kanssa ja saan jatkuvasti osakseni kommentteja ulkonäöstäni ja joskus jopa käpälöintiä. Miehet yleensä heittelevät, että ”kyllä oot timmissä kunnossa!” tai ”kyllä sulla on naiselliset muodot”. Naiset taas tyyliin että ”voi kun sulla on kauniit rinnat, mutta peppu on liian iso”.
Juuri tänään tuli yksi mummo keskellä ruokasalia ja laittoi kätensä rinnoilleni. Kavahdin vaistomaisesti, johon mummo alkoi räkättää ja sanoi, että oli pakko vaan kokeilla, että onko nuo oikeat, kun ”nykyään semmoset kumitissit on muotia”. Tämä oli kaikkien, myös muiden työntekijöiden mielestä hirveän hauskaa. Itseä ahdisti ja pala nousi kurkkuun...
Ja lisään vielä, että tällaisen käytöksen voisi ehkä juuri ja juuri ymmärtää muistisairailta, mutta nämä ”minun” vanhukset eivät sitä edes ole. Menee kyllä tunteisiin, mutta minkäs teet. Tällä alalla olen oppinut, että juoret, vanhat ja vammaiset saavat tehdä mitä ikinä lystäävät, varsinkin hoitajalle. Lisäksi hoitajan työnkuvaan kuuluu toimia myös kaikkien tyytymättömien omaisten sylkykuppina.
Vierailija kirjoitti:
Puolituttu feministi sanoi kerran kohtaavansa tuollaista satoja kertoja päivässä! En tuolloin kysynyt asiasta tarkemmin, mutta nyt te voisitte sivistää mua aiheesta! Eli antakaa esimerkkejä juuri teihin kohdistuneesta häirinnästä? Ja mistä te päättelitte asian olevan seksuaalista?
Runkkaava mies koulun ulkopuolella. Itsensäpaljastelija koulumatkalla. Toinen itsensäpaljastelija metsässä. Kolmas itsensäpaljastelija koulumatkalla.
Nuo ala-asteikäisenä.
Yläasteikäisenä muutama itsensäpaljastelija lisää. Mukaan tuli lähinnä koulutovereidensa taholta kouriminen ja kadulla nimittely.
Lukioikäisenä puristelu jatkui. Ja nimittely. Kaupassa, koulumatkalla, bussissa, matkalla tallille, viulutunnille, kauppaan.
Täysi-ikäistyttyäni pääsin baariin. Siellä käpälöinti jatkui. Minua seurattiin pari kertaa vessaan saakka.
Ensimmäisessä työpaikassani työkaveri lähenteli keskellä päivää. Tuli siivouskomeroon perässäni ja avasi housunsa.
Seuraavassa työpaikassa lähentelijöitä ei tullut enää niin paljoa arkipäivässä, lähinnä firman bileissä.
AI niin, ulkomailla tietysti latinot ovat tunkeneet iholle, kourineet ja suudelleet väkisin.
Olen aina ollut tavallinen ja kiltti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, jos koet naisten omivan tämän ilmiön ja viestini olevan tästä osoitus. Se ei ole viestini tarkoitus. Aloituksessa pyydettiin esimerkkejä nimenomaan naisilta, joten kommentoin asiaa naisnäkökulmasta. Tämä ei tarkoita, että vähättelisin miesten kohtaamaa ahdistelua. Näkökulman voi rajata kaikkien kokemuksiin tai pelkästään miesten tai pelkästään naisten, tai vaikka pelkästään heteroiden tai pelkästään homojen. Eri ryhmiin kohdistuvassa ahdistelussa on omia erityispiirteitään, joten joskus voi olla paikallaan, että keskustellaan niistä erillisinä ilmiöinä. Yksi selkeä ero naisten ja miesten kokeman ahdistelun välillä on ainakin se, että aikuiset naiset eivät aivan varmasti ahdistele pikkupoikia samalla tavalla kuin miehet pikkutyttöjä. Liityn kyllä mielelläni mukaan keskusteluun miesten kokemasta ahdistelusta, jos siitä tehdään avaus.
Naimisissa oleva naispomoni pyöritti pyllyä mun työpöydän edessä ja sanoi sitten että taidatpa olla pystyvä mies. Eräällä kahvitunnilla istui vieressäni ja painoi jalkapohjansa kovaa reittäni vasten. Myöhemmin sain kuulla että hänellä oli ollut vaikeuksia saada lasta miehensä kanssa, olis tarvinnut ilmeisesti apua. Toisessa työpaikassa naisinsinööri alkaa kastelemaan kukkia ja nousee sitä varten tuolille ja pyytää minua pitämään hänestä kiinni. Kerran autoajelulla ystävänä pitämäni 30 vuotta minua vanhempi nainen sanoi yhtäkkiä - Tuu päälle - järkytyin. En sensijaan koe ahdisteluksi jos joku sanoo että onpa komee mies - pitäiskö pitää ?
Siis tuliko sun tyttökämppikset asunnolle ja halusivat olla tämän miehen kanssa vai toisinpäin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Mun perään on vihelletty, mua on yritetty iskeä, silmiini on tuijotettu, ulkonäköäni kehuttu, olen kuullut härskejä juttuja mutten ole osannut loukkaantua ja kokea niitä seksuaalisena häirintänä. Päinvastoin, koen iskuyrityksen ja pienen silmäpelin arkea piristävänä tekijänä. Jos jokaisesta tytöttelystä, katseesta ja kehusta loukkaantuisin niin eipä sitä paljon muuta kerkeisi elämässä tekemäänkään.
Kerran olen 34-vuotisen elämäni aikana törmännyt kourijaan ja se on ainut kerta mielestäni kun minua on seksuaalisesti loukattu.Huh huh itelles. Tuuppa nyt pätevänä kertomaan kuinka kaikkien ihmisten pitäisi tuntea henkilökohtaisen rajansa loukkaamisen suhteen. Kaikilla ei ole samoja henkisiä voimavaroja käytettävissään selättää tilanteet olkien kohautuksella. Tuleeko mieleen, että joillain voi olla esim. taustalla lapsena koettua seksuaalista tai muuta hyväksikäyttöä, josta syystä ei ole rahkeita käsitellä tilanteita tuolla viileydellä millä sinä. Kaikki eivät koe viheltelyä ja härskejä juttuja noin ihanana ja piristävän asiana elämässään kuin sinä.
On tääkin kun vielä toiset naiset tulevat syyllistämään, että nyt vaan tehdään asiasta iso numero.
Syyllistän, sillä täällä vedetään raiskaukset ja silmiin katsominen molemmat seksuaaliseksi loukkaamiseksi. Ensimmäinen sitä todellakin on mutta jälkimmäinen ei. MeToo-kamppanjassa on ideana kertoa seksuaalisstä häirinnästä mutta tavoite jää kovin kauas kun työkaverin antamastaa kehua pidetään jo häirintänä.
Edelleen, sinä et sitä voi sanella, kuinka loukkaavana kohde teon kokee.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on aika paljon tapahtumapaikkoina baarit yms paikat missä ihmiset ovat humalassa. Monesti tekijätkin näyttäisivät olevan humalassa tai muuten vain vähän outoja. Se, että joku käyttäytyy humalassa idiootisti ei tarkoita, että tämä henkilö aina ahdistelisi. Ja sitä paitsi, jos joku kokee kaiheaksi ja julmaksi sen, että hänen ulkonäköään kehutaan, toivon kyseisen ihmisen hankkivan keskusteluapua. Itsetunto on tuossa tilanteessa pelottavan huono.
Jos henkilöllä on humalassa vaikeuksia käyttäytyä hyvien tapojen mukaisesti, niin henkilön varmaan ei kannattaisi juoda itseään humalaan. Mulle on yhdentekevää, ahdisteleeko henkilö "vain humalassa", se on paska henkilö joka tapauksessa, koska ahdistelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvaltaisella alalla työskentelen, olen työskennellyt aina. Yleisintä on takapuolelle läpsäisy, pikkutuhmien puhuminen ja ulkonäön kommentointi. Aika rivoa tekstiä saa päivittäin kuunnella, mutta siihen on tottunut eikä noista jutuista tule vedettyä hernettä nenään :D. Kommentteihin "Voiko sulle maksaa luonnossa", "Tuutko vähän aikaisemmin töihin, että ehitään tekemään jotain kivaa" jne en todellakaan suhtaudu vakavasti. Pikkujouluissa en mielellään käy, kun niissä lähentely tuppaa menemään yli. Nuorempana olin yllättynyt kuinka moni naimisissa oleva mies teki iskuyrityksiä ja avautui tunteistaan. Ei noilla mitään sen vakavampia aikeita ollut kuin pukille pääsy ;). Samaiset miehet olivat työristeilyillä vikittelemässä heti vieraita naisia ja aika usein näyttivät siinä onnistuvan. Kerran työkaveri on lukinnut minut autoon kanssaan ja kohteli minua omaisuutenaan vastusteluistani huolimatta. Vaihdoin tapauksen jälkeen työpaikkaa. Valitettavasti samainen mies vainosi minua vielä kymmenisen vuotta. Minulla on työtovereina myös monia kunnollisia miehiä. Sen olen kuitenkin oppinut, että kenenkään miehen kanssa en enää liiaksi ystävysty. En ole vielä kohdannut miestä, joka pystyisi olemaan vain ystävä. Oman mieheni luotan olevan kunnollinen enkä itsekään hänen luottamustaan koskaan pettäisi. Mielestäni on aika häilyvä raja siinä mikä on seksuaalista häirintää ja mikä taas ei. Ei kaikki naisetkaan mitään puhtaita pulmusia ole. Tuntuu, että naisilta sallitaan paljon ronskimpaa käytöstä kuin miehiltä.
Sinuahan kohdellaan kuin jotain halpaa horoa ja vielä ylpeilet asialla. Kiva, että viihdyt työssäsi, mutta se, että ei pidä jatkuvaa pepulle läpsimistä ja rivojen ehdotusten kuuntelua minään, ei kyllä kuulosta ihan täysipäiseltä.
Kerrot kuitenkin, ettet käy mielelläsi pikkujouluissa ja että olet kerran vaihtanut työpaikkaa ahdistelun vuoksi. Sinullakin on siis rajasi asian suhteen. Se, että jonkun toisen raja menee toisessa kohtaa, on mielestäsi "herneen nenään vetämistä".
Pahoittelut, että pahoitin mielesi. Toki minullakin rajat on enkä väittänyt esim läpsimisestä pitäväni ja sen tuon myös ilmi. Mutta kysymys oli millaista häirintää työssä kokee ja minäpä kerroin.. Rivo kielenkäyttö on tosi tavallista miesvaltaisissa työpaikoissa. Tai ainakin alalla, jossa itse töitä teen. En halua miehiä puolustaa, mutta ei niitä juttuja kannata liian vakavasti ottaa. Isommassa porukassa huutelijoita riittää, mutta kaksin jutellessa ollaan usein hyvinkin asiallisia. En muuten huomannutkaan kirjoittaneeni, että viihdyn työssäni. Ja ei ole tarkoitus ylpeillä, en pidä itseäni muita parempana. Sinulla on tietysti oikeus suuttua mistä haluat. Rauhaa siskoseni <3
Mitäpä jos lopettaisit vastuun siirtämisen uhreille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin pankissa ja odotin työpäivän jälkeen bussia. Volvo pysähtyi pysäkille ja mies oletti, että myyn seksiä. En todellakaan myynyt, vaikka olin Helsingissä Aleksis Kiven kadulla, jossa prostituoidut aikoinaan liikkuivat. (Minua säälittivät aina pakkasessa palelevat naiset ja miehet, joilta "kunnolliset" perheenisät ostivat seksiä.)
Matkustaessani nuorempana takseilla kuljettajat puhuivat minulle ja selittivät, etteivät he oikeasti aja taksia, vaan tekevät jotain muuta työtä. Puhuminen jatkui heidän aloitteestaan koko matkan ajan. Eipä voinut vähempää kiinnostaa, koska matkustin paikasta A paikkaan B ja minulle oli ihan se ja sama, kuka ajoi autoa. Yritin monesti lukea, mutta kuljettajat vaan selittivät juttujaan. Ikävystyttävää. Onneksi olen keski-ikäinen ja saan istua taksissa, jossa kuljettaja on hiljaa.
Istuin bussissa, jossa kaikki muuta paikat olivat vapaita ja alkoholisti tunkee viereen lässyttämään. Yök. Siirtyessäni hän seuraa minua. Vastenmielinen kokemus.
Taksikuski koittaa jutella asikkaan kanssa = seksuaalista häirintää?
Alkoholisti istuu bussissa viereen = seksuaalista häirintää?
Et ollut paikalla, joten et tiedä, millaisia juttuja jouduin takseissa kuuntelemaan. Ei minua kiinnostanut kuljettaja, vaan matkustaminen. Asiakas aloittaa keskustelun, jos hän haluaa puhua kuljettajan kanssa.
Kyllä, spurgu oli ahdistelija. Onneksi kuljettaja pyysi häntä poistumaan bussista.
Viime talvena istuin junassa ja pitkin käytävää juoksi hoippuen vanha päihtynyt mies, joka huusi ja ärjyi minkä pystyi. Kohdalleni tultuaan sankari takertui suoraan rintoihi ja ravisteli niin, että sattui. Mies jatkoi matkaa huutaen: "Kyllä sua pisin voinut panna!"
Sivullisten reaktiot eivät kyllä parantaneet tilannetta, samassa loosissa istunut keski-ikäinen nainen vain nauroi ja muissakin matkustajissa tilanne aiheutti vain hilpeyttä.
Niin, ja olin muuten 14.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvaltaisella alalla työskentelen, olen työskennellyt aina. Yleisintä on takapuolelle läpsäisy, pikkutuhmien puhuminen ja ulkonäön kommentointi. Aika rivoa tekstiä saa päivittäin kuunnella, mutta siihen on tottunut eikä noista jutuista tule vedettyä hernettä nenään :D. Kommentteihin "Voiko sulle maksaa luonnossa", "Tuutko vähän aikaisemmin töihin, että ehitään tekemään jotain kivaa" jne en todellakaan suhtaudu vakavasti. Pikkujouluissa en mielellään käy, kun niissä lähentely tuppaa menemään yli. Nuorempana olin yllättynyt kuinka moni naimisissa oleva mies teki iskuyrityksiä ja avautui tunteistaan. Ei noilla mitään sen vakavampia aikeita ollut kuin pukille pääsy ;). Samaiset miehet olivat työristeilyillä vikittelemässä heti vieraita naisia ja aika usein näyttivät siinä onnistuvan. Kerran työkaveri on lukinnut minut autoon kanssaan ja kohteli minua omaisuutenaan vastusteluistani huolimatta. Vaihdoin tapauksen jälkeen työpaikkaa. Valitettavasti samainen mies vainosi minua vielä kymmenisen vuotta. Minulla on työtovereina myös monia kunnollisia miehiä. Sen olen kuitenkin oppinut, että kenenkään miehen kanssa en enää liiaksi ystävysty. En ole vielä kohdannut miestä, joka pystyisi olemaan vain ystävä. Oman mieheni luotan olevan kunnollinen enkä itsekään hänen luottamustaan koskaan pettäisi. Mielestäni on aika häilyvä raja siinä mikä on seksuaalista häirintää ja mikä taas ei. Ei kaikki naisetkaan mitään puhtaita pulmusia ole. Tuntuu, että naisilta sallitaan paljon ronskimpaa käytöstä kuin miehiltä.
Sinuahan kohdellaan kuin jotain halpaa horoa ja vielä ylpeilet asialla. Kiva, että viihdyt työssäsi, mutta se, että ei pidä jatkuvaa pepulle läpsimistä ja rivojen ehdotusten kuuntelua minään, ei kyllä kuulosta ihan täysipäiseltä.
Kerrot kuitenkin, ettet käy mielelläsi pikkujouluissa ja että olet kerran vaihtanut työpaikkaa ahdistelun vuoksi. Sinullakin on siis rajasi asian suhteen. Se, että jonkun toisen raja menee toisessa kohtaa, on mielestäsi "herneen nenään vetämistä".
Pahoittelut, että pahoitin mielesi. Toki minullakin rajat on enkä väittänyt esim läpsimisestä pitäväni ja sen tuon myös ilmi. Mutta kysymys oli millaista häirintää työssä kokee ja minäpä kerroin.. Rivo kielenkäyttö on tosi tavallista miesvaltaisissa työpaikoissa. Tai ainakin alalla, jossa itse töitä teen. En halua miehiä puolustaa, mutta ei niitä juttuja kannata liian vakavasti ottaa. Isommassa porukassa huutelijoita riittää, mutta kaksin jutellessa ollaan usein hyvinkin asiallisia. En muuten huomannutkaan kirjoittaneeni, että viihdyn työssäni. Ja ei ole tarkoitus ylpeillä, en pidä itseäni muita parempana. Sinulla on tietysti oikeus suuttua mistä haluat. Rauhaa siskoseni <3
Selviytymisstrategia tuokin. Onhan se helpompi nauraa mukana kuin yrittää puuttua asiaan ja menettää asemansa työporukassa "yhtenä jätkistä". Minun on todella vaikea kuvitella omien miespuolisten työkavereitteni, joista monen kanssa olen vuosien varrella ystävystynyt, kohtelevan minua niin kuin kerrot sinua kohdeltavan. Keskinäinen kunnioituksemme työporukassa perustuu johonkin aivan muuhun kuin seksuaalisen jännitteen ylläpitämiseen.
Puhut miehistä kuin he olisivat jotain eläimiä, jotka eivät voi itselleen mitään, ja miesvaltaisista aloista niin kuin törkyjutut nyt vain olisivat olennainen osa miesten välistä kanssakäymistä. Miesvaltaisten alojen naisvihamielinen kulttuuri ei kuitenkaan ole sillä tavalla selviö, ettei opittuja haitallisia käyttäytymismalleja ja "joukossa tyhmyys tiivistyy" -asennetta voisi muuttaa. Esimerkiksi eduskunnan työntekijöille tehdyn työtyytyväisyyskyselyn myötä syntyi vuonna 2007 kohu naistyöntekijöiden kokeman seksuaalisen häirinnän yleisyydestä, minkä seurauksena sopimattomaan käytökseen alettiin puuttua voimakkaasti. Kymmenessä vuodessa häirintä eduskunnassa on saatu loppumaan lähes kokonaan. Tämä ei olisi onnistunut, jos tuolloin kymmenen vuotta sitten naiset olisivat suhtautuneet asiaan sinun tavallasi.
Kirjoitat ristiriitaisesti: "en halua puolustaa miehiä" (teet sitä koko ajan), "ei ole tarkoitus ylpeillä, en pidä itseäni muita parempana" (viesteistäsi välittyy voimakkaasti kuva, että ajattelet olevasi parempi kuin ne, jotka loukkaantuvat sinua herkemmin) ja "ei pidä ottaa niin vakavasti" vs. "sinulla on oikeus suuttua mistä haluat" (saako siis loukkaantua vai ei?).
Eiköhän parempi tulos häirinnän kitkemissänsä - ilmeisesti sinäkään et sitä pidä suoranaisesti toivottuna - saataisi aikaan sillä, että jokainen nainen osaltaan puuttuisi ei-toivottuun käytökseen sen sijaan, että syytetään naisia huumorintajun puutteesta ja ikävästä asenteesta ja ohjataan olemaan ottamatta häirintää "vakavasti".
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen oikeasti rekisteröimäni vastenmielinen kerta oli kun olin 10-vuotias ja lähdössä äitini kanssa eräisiin häihin. Ne olivat matkan päässä ja olimme yökylässä morsiamen vanhempien luona, ja juhlapäivän aamuna pukeuduin uuteen mekkooni. Morsiamen isä tuli huoneeseen ja alkoi kommentoimaan miten alkaa tissit pikkuhiljaa kasvamaan minullakin.
mä menin nopeasti äitini luokse ja en sit äidin kyljestä sen päivän aikana poistunutkaan.
Sen jälkeenkin on ollut jotain huuteluita jne. mutta ei mitään sellaista mikä olisi tuntunut yhtä vastenmieliseltä kuin tuo kerta. ja mä olen ihan tavallinen, nykyään jo viittäkymmentä käyvä nainen.
Ex-miehen uusi naisystävä kouri takapuoltani baaritiskillä.
Terv. HeteroNainen
Hyi hitto, mitä se mukava nuori mies teki tuossa kämppistilanteessa?