Antakaa naiset esimerkkejä arjessa kohtaamastanne seksuaalisesta häirinnästä?
Puolituttu feministi sanoi kerran kohtaavansa tuollaista satoja kertoja päivässä! En tuolloin kysynyt asiasta tarkemmin, mutta nyt te voisitte sivistää mua aiheesta! Eli antakaa esimerkkejä juuri teihin kohdistuneesta häirinnästä? Ja mistä te päättelitte asian olevan seksuaalista?
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Jännä kuinka nuo häirintätapaukset kasautuvat samoille ihmisille.
Mistäköhän tämä tulkinta?
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on aika paljon tapahtumapaikkoina baarit yms paikat missä ihmiset ovat humalassa. Monesti tekijätkin näyttäisivät olevan humalassa tai muuten vain vähän outoja. Se, että joku käyttäytyy humalassa idiootisti ei tarkoita, että tämä henkilö aina ahdistelisi. Ja sitä paitsi, jos joku kokee kaiheaksi ja julmaksi sen, että hänen ulkonäköään kehutaan, toivon kyseisen ihmisen hankkivan keskusteluapua. Itsetunto on tuossa tilanteessa pelottavan huono.
Humalassa olo ei ole lupa ahdistella.
Vierailija kirjoitti:
#Metoo vaikuttaa uhriutumiskampanjalta, jonka tarkoituksena on keinotekoisesti hämärtää rajaa suht tasa-arvoisen länsimaisen kulttuuriin ja erään länsimaihin ujuttautuneen patriarkaalisen keskiaikaskulttuurin välillä. Minä olen nuori nainen ja olen nähnyt eron näiden välillä. Kyllä teillekin siskot tulee vielä ikävä niitä Kurvin juoppojen kömpelöjä alapäävitsejä, kun olette kokeilleet taharrush gamaeta.
Voi herranyt jee. No sillälaillahan ne tarrajutut just estetään että vähätellään vähempää ahdistelua. Et voi olla nainen, kuulostaa epäilyttävästi miehen logiikalta tämä kertakaikkisen älyvapaa pläjäys taas kerran.
Mä oikein yllätyin kun rupesin omalta kohdalta miettimään asiaa. Niitä häirintäkokemuksia on paljon ihan omasta takaa. On huudeltu perään kaikenlaista, puristeltu perseestä, nipistetty reidestä. Kerran olin tyttökavereiden kanssa laivaristeilyllä ja yökerhossa ollessa muutama mies päätti ruveta arvioimaan meidän rintoja. Yksi niistä sitten työnsi yllättäen kätensä mun rintaliivien sisään. Järkytyin niin paljon etten hetkeen osannut tehdä mitään. Saman reissun aikana toinen humalainen mies yritti koko ajan tulla iholle eikä uskonut kun kielsin. Kolmas mies painosti seksiin ja olin lähellä joutua raiskatuksi. Tilanne oli todella ahdistava koska mies ei halunnut uskoa vaikka sanoin monta kertaa etten suostu seksiin. Nämä kolme ahdistelua tapahtuvat kaikki tuon yhden laivareissun aikana.
Ehkä kaikkein ahdistavinta on ollut se kun nuorena tyttönä (13-18v) tätini mies muuttui humalassa ollessaan liian tuttavalliseksi. Olisi halunnut suudella ja kerran yritti houkutella mua viereensä nukkumaan. Kyseessä oli siis keski-ikäinen äijä. Oksettavaa!
12-v enoni firman aikuinen työntekijä suuteli väkisin kun oltiin enon luona viettämässä serkkuni syntymäpäiviä.
14-v kaverin bileissä luokkakaveri tunki väkisin sänkyyni kun olin jo nukkumassa ja alkoi kouria tissejä ja persettä sekä alapäätä. Pakenin alakertaan ja kaverit heitti jätkän ulos bileistä.
15-v kaverin bileissä vanhempi (yli 18-v) kundi tarttui ranteista, yritti raahata makuuhuoneeseen, repi paidan kauluksen rikki, tarrasi kaksin käsin tisseihin ja kun tuuppasin hänet reilusti taaksepäin löi nyrkillä päin näköä. Juttu meni lopulta oikeuteen pahoinpitelynä.
Parikymppisenä illalla treeneistä kotiin kävellessä joku äijä lähti seuraamaan, huuteli perään että sulla on hyvä perse, anna pi**ua jne. Siihen aikaan ei vielä ollut kännyköitä joten jatkoin matkaa kunnes tuli eka puhelinkoppi näkyviin. Silloin käännyin ympäri ja huusin tyypille ensin kovaan ääneen "seis" ja perään "nyt jos et suksi helv***iin siitä, mä tapan sut" Ilmeisesti olin tarpeeksi vakuuttava koska kaveri otti jalat alleen ja häipyi. Puhelinkopista soitin poliisille.
26-v sukulaisen aviomies alkoi humalassa selittää että "tiedän että haluat naida mun kanssa". No en tod. Olin sitäpaitsi naimisissakin.
Minua on käpälöity paitsi baarissa, myös ruokakaupassa, kirjastossa, bussissa, laivalla, junassa. Vielä nykyäänkin, reilusti yli 40v.
Olen työurani tehnyt sairaanhoitajana vuodesta -96 alkaen. Sellaista viikkoa ei töissä ole etteikö siellä joku potilas puhu törkeitä, vaadi "hoitoa" (suu-tai käsihoitoa) tai sitten ihan vaan kopeloi ja puristele. Yksikin herra halusi esitellä penistään, jossa oli punertava läikkä. Arveli kyseessä olevan "rasitusvamman". Ehkä suurin ilo tästä esittelystä lätsähti kun otin mukaan työkaverin, eläkeikää lähestyvän. Yhdessä sitten kädet selän takana seisten tuijotettiin hänen vehjettään ja todettiin että "näytä lääkärille"
Itse flirttailen mielelläni eikä minulla ole mitään sitä vastaan, mutta minuun ei kukaan koske ilman lupaa ja törkeyteen vastaan törkeydellä.
Vierailija kirjoitti:
9-vuotias minä seison asemalaiturilla. Vanhempi mies tulee ja kouraisee jalkovälistä.
16-vuotias minä olen oikeudessa todistajana. Syyttäjä, keski-ikäinen mies, vie minut sivuhuoneeseen, jottei tarvitse olla samassa odotustilassa syytettyjen kanssa. Alkaa pussailla, käpälöidä ja selittää ihastuksissaan, miten hän niin tykkää nuorista tytöistä.
25-vuotias minä kävelen illalla kotiin. Auto ajaa ohi, mies pyytää kyytiin. En suostu. Tulee uudelleen kysymään, ja lopulta ajaa auton poikittain jalkakäytävälle ja karjuu, että "nyt tulet kyllä kyytiin, tai..."Jätän tästä nyt pois ne muut käpälöinnit, huorittelut ja sen semmoiset, nehän voi luokitella ystävällismielisiksi kontaktin otoksia.
Jät[/quot
Metoo! Mullekin kerran kun olin oikeudessa asianomistajana, niin tuomari yhtäkkiä vei minut sivuhuoneeseen, otti peniksensä esiin, heilutteli sitä ja käski imeä. pakkohan se oli. Session jälkeen tuomari pisti peruukin takaisin päähänsä, ja oli kuin ei mitään! Miehet on sikoja :(
Ei 30 oo vanha:D huomaa että mies kommentoi,, taidat olla näitä jotka kuolaa ala ikäisiä, pedari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvaltaisella alalla työskentelen, olen työskennellyt aina. Yleisintä on takapuolelle läpsäisy, pikkutuhmien puhuminen ja ulkonäön kommentointi. Aika rivoa tekstiä saa päivittäin kuunnella, mutta siihen on tottunut eikä noista jutuista tule vedettyä hernettä nenään :D. Kommentteihin "Voiko sulle maksaa luonnossa", "Tuutko vähän aikaisemmin töihin, että ehitään tekemään jotain kivaa" jne en todellakaan suhtaudu vakavasti. Pikkujouluissa en mielellään käy, kun niissä lähentely tuppaa menemään yli. Nuorempana olin yllättynyt kuinka moni naimisissa oleva mies teki iskuyrityksiä ja avautui tunteistaan. Ei noilla mitään sen vakavampia aikeita ollut kuin pukille pääsy ;). Samaiset miehet olivat työristeilyillä vikittelemässä heti vieraita naisia ja aika usein näyttivät siinä onnistuvan. Kerran työkaveri on lukinnut minut autoon kanssaan ja kohteli minua omaisuutenaan vastusteluistani huolimatta. Vaihdoin tapauksen jälkeen työpaikkaa. Valitettavasti samainen mies vainosi minua vielä kymmenisen vuotta. Minulla on työtovereina myös monia kunnollisia miehiä. Sen olen kuitenkin oppinut, että kenenkään miehen kanssa en enää liiaksi ystävysty. En ole vielä kohdannut miestä, joka pystyisi olemaan vain ystävä. Oman mieheni luotan olevan kunnollinen enkä itsekään hänen luottamustaan koskaan pettäisi. Mielestäni on aika häilyvä raja siinä mikä on seksuaalista häirintää ja mikä taas ei. Ei kaikki naisetkaan mitään puhtaita pulmusia ole. Tuntuu, että naisilta sallitaan paljon ronskimpaa käytöstä kuin miehiltä.
Sinuahan kohdellaan kuin jotain halpaa horoa ja vielä ylpeilet asialla. Kiva, että viihdyt työssäsi, mutta se, että ei pidä jatkuvaa pepulle läpsimistä ja rivojen ehdotusten kuuntelua minään, ei kyllä kuulosta ihan täysipäiseltä.
Kerrot kuitenkin, ettet käy mielelläsi pikkujouluissa ja että olet kerran vaihtanut työpaikkaa ahdistelun vuoksi. Sinullakin on siis rajasi asian suhteen. Se, että jonkun toisen raja menee toisessa kohtaa, on mielestäsi "herneen nenään vetämistä".
Pahoittelut, että pahoitin mielesi. Toki minullakin rajat on enkä väittänyt esim läpsimisestä pitäväni ja sen tuon myös ilmi. Mutta kysymys oli millaista häirintää työssä kokee ja minäpä kerroin.. Rivo kielenkäyttö on tosi tavallista miesvaltaisissa työpaikoissa. Tai ainakin alalla, jossa itse töitä teen. En halua miehiä puolustaa, mutta ei niitä juttuja kannata liian vakavasti ottaa. Isommassa porukassa huutelijoita riittää, mutta kaksin jutellessa ollaan usein hyvinkin asiallisia. En muuten huomannutkaan kirjoittaneeni, että viihdyn työssäni. Ja ei ole tarkoitus ylpeillä, en pidä itseäni muita parempana. Sinulla on tietysti oikeus suuttua mistä haluat. Rauhaa siskoseni
Kaikkea huutelua, viheltelyä tai kaksimielisiä heittoja en edes jaksa muistaa, mutta tässä varmaan mieleenpainuvimmat muut kohtaamiset:
Olin baarissa töissä, yksin vuorossa. Tiskillä istui mies (ainoa asiakas), joka ihan normaalin jutustelun jälkeen yhtäkkiä sanoi että halusi ostaa minulta seksiä. Kun kieltäydyin ja kerroin, että en pidä pätkääkään edes tällaisten asioiden kyselystä, alkoi mies käyttäytymään tosi hermostuneesti ja koin tilanteen tosi ahdistavana. Onneksi aika pian ovesta tuli isompi asiakasporukka ja tämä mies luikki menojaan.
Samassa baarissa toisena iltana eri mies pyysi minua ihan asiallisesti treffeille ja vastasin mielestäni asiallisesti, ei kiitos, seurustelen. Jonka jälkeen tekstiä asiakkaan suusta tuli todella törkyisenä ulos ja hän mm. kuvaili tosi tarkkaan, mitä aikoo minulle nyt tehdä ja kun uhkasin soittaa poliisit, mies virnuillen sanoi että tiedätkö mitä kaikkea ehdin tehdä sulle ennen kun ne tulee paikalle. Puistattavaa, mutta sain lopulta miehen puhumalla ulos. Jälleen kerran olin tuolloin yksin vuorossa ja hän ainoa asiakas.
Kerran itse ollessani viettämässä iltaa ulkona, eräs mies naisten vessojen edessä tarrasi minua rinnasta kiinni (ympärillä iso porukka miehen kavereita jotka vielä naureskelivat asialle), menetin hermoni ja heitin lasistani juomat miehen päälle ja karjaisin lopeta. Mies suivaantui ja nappasi tukastani kiinni, olisi ilmeisesti lyönyt mutta muut ehtivät väliin. Ja kyllä, ihan kantasuomalaisia rokkitukkia olivat..
Kerran linja-autoasemalla joku vanhempi mies tuli kysymään kelloa, kun hän ehti lähemmäs (liian lähelle), huomasin että hänpä vetää käteen siinä samalla, toinen käsi oli housuissa.. Hohhoijaa. Lähettyvillä vielä iso lauma teinityttöjä, sähisin ukolle että painelee helvettiin vähän äkkiä ennenkun soitan poliisit..
Lukemattomia kertoja ravintolatyössä on yritetty nykäistä tai nykäisty syliin istumaan, läpsitty takapuolelle, halattu väkisin takaapäin jne jne. Ja olen luonteeltani aika näpäkkä, näistä iholle käymisistä olen välittömästi kehottanut poistumaan ja näin yleensä on tapahtunut, useimmiten käpälöijä on itsekin tajunnut urpoilunsa ja pyytänyt anteeksi.. Mutta löytyy niitäkin paljon, jotka ovat reagoineet suivaantumiseeni siten, että MINÄ olen se huumorintajuton tosikko. Koska kukapa nyt ei töissään haluaisi humalaisten kourintaa..
Useimmiten olen huomannut, että sanallisiin törkeyksiin tepsii parhaiten huumorilla "kyykyttäminen", siis niin että urpo itse useimmiten tajuaa nolostua kun toinen osapuoli ei hiljaa nielekään ihan jokaista törkykommenttia.. Vihannesosastolla joskus valkkasin kurkkua ja joku känninen mies osui siihen kuiskuttamaan, että hänellä ois myös jotain tunnusteltavaa "tuolla alhaalla". Vastasin kovaan ääneen että jos sedän alakerrassa näyttää tän väriseltä niin nyt on syytä suunnata lääkäriin. Lähti ukko vikkelään mut mietin silloinkin että jos ois jollekin teinille käynyt samaa sönkkäämässä, aika kamala kokemus voi olla.
Mietin joskus miksi mulle osuu näitä niin paljon, mutta oma mies sanoi että mulla on niin ilonen naama (? :D), ehkä oon sitten siksi jonkun mielestä helposti lähestyttävän/lääpittävän näköinen. Ja työ tietysti tuo suurimman osan näistä.. En kyllä ymmärrä miksi niin monet kokee oikeudekseen tällaisen käytöksen, tuskin mikään rakkaustarina tai edes seksisuhde on saanut alkuaan sillä että toinen on väkisin kourinut toista..
Vierailija kirjoitti:
12-v enoni firman aikuinen työntekijä suuteli väkisin kun oltiin enon luona viettämässä serkkuni syntymäpäiviä.
14-v kaverin bileissä luokkakaveri tunki väkisin sänkyyni kun olin jo nukkumassa ja alkoi kouria tissejä ja persettä sekä alapäätä. Pakenin alakertaan ja kaverit heitti jätkän ulos bileistä.
15-v kaverin bileissä vanhempi (yli 18-v) kundi tarttui ranteista, yritti raahata makuuhuoneeseen, repi paidan kauluksen rikki, tarrasi kaksin käsin tisseihin ja kun tuuppasin hänet reilusti taaksepäin löi nyrkillä päin näköä. Juttu meni lopulta oikeuteen pahoinpitelynä.
Parikymppisenä illalla treeneistä kotiin kävellessä joku äijä lähti seuraamaan, huuteli perään että sulla on hyvä perse, anna pi**ua jne. Siihen aikaan ei vielä ollut kännyköitä joten jatkoin matkaa kunnes tuli eka puhelinkoppi näkyviin. Silloin käännyin ympäri ja huusin tyypille ensin kovaan ääneen "seis" ja perään "nyt jos et suksi helv***iin siitä, mä tapan sut" Ilmeisesti olin tarpeeksi vakuuttava koska kaveri otti jalat alleen ja häipyi. Puhelinkopista soitin poliisille.
26-v sukulaisen aviomies alkoi humalassa selittää että "tiedän että haluat naida mun kanssa". No en tod. Olin sitäpaitsi naimisissakin.
Minua on käpälöity paitsi baarissa, myös ruokakaupassa, kirjastossa, bussissa, laivalla, junassa. Vielä nykyäänkin, reilusti yli 40v.
Olen työurani tehnyt sairaanhoitajana vuodesta -96 alkaen. Sellaista viikkoa ei töissä ole etteikö siellä joku potilas puhu törkeitä, vaadi "hoitoa" (suu-tai käsihoitoa) tai sitten ihan vaan kopeloi ja puristele. Yksikin herra halusi esitellä penistään, jossa oli punertava läikkä. Arveli kyseessä olevan "rasitusvamman". Ehkä suurin ilo tästä esittelystä lätsähti kun otin mukaan työkaverin, eläkeikää lähestyvän. Yhdessä sitten kädet selän takana seisten tuijotettiin hänen vehjettään ja todettiin että "näytä lääkärille"
Itse flirttailen mielelläni eikä minulla ole mitään sitä vastaan, mutta minuun ei kukaan koske ilman lupaa ja törkeyteen vastaan törkeydellä.
Ja vielä:
Kaverin aviomies muutama vuosi sitten tuli saunasta pelkässä pyyhkeessä, asetti vehkeensä pöydälle jonka ääressä istuin ja totesi: tässä olisi tämmöistä tarjolla.
Isäni naapuri kyseli kuultuaan että olen ollut ulkomailla töissä: "Ai sä tykkäät mokkakik**leistä"
Toisen kaverin aviomies ehdotti pokkana että otettaisiin hotellihuone missä voisi "olla rauhassa kahdestaan"
Opiskeluaikana lastenhoitajana ollessa perheen isä tuli yöllä herättämään ja kysymään haluanko naida. Ei kiitos. Siirryin lastenhuoneen lattialle nukkumaan.
Ja kaikki ne itsensäpaljastajat ja runkkarit joita olen nähnyt pikkulapsesta asti... nyt kun näitä tapauksia alkaa oikein muistelemaan niin onhan näitä.
Ollessani yläasteikäinen isäni taputteli minua takapuolelle, kommentoi vartaloani ja kerran kouraisi ohimennen rinnasta. Äiti näki nämä tapahtumat mutta ei puuttunut asiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvaltaisella alalla työskentelen, olen työskennellyt aina. Yleisintä on takapuolelle läpsäisy, pikkutuhmien puhuminen ja ulkonäön kommentointi. Aika rivoa tekstiä saa päivittäin kuunnella, mutta siihen on tottunut eikä noista jutuista tule vedettyä hernettä nenään :D. Kommentteihin "Voiko sulle maksaa luonnossa", "Tuutko vähän aikaisemmin töihin, että ehitään tekemään jotain kivaa" jne en todellakaan suhtaudu vakavasti. Pikkujouluissa en mielellään käy, kun niissä lähentely tuppaa menemään yli. Nuorempana olin yllättynyt kuinka moni naimisissa oleva mies teki iskuyrityksiä ja avautui tunteistaan. Ei noilla mitään sen vakavampia aikeita ollut kuin pukille pääsy ;). Samaiset miehet olivat työristeilyillä vikittelemässä heti vieraita naisia ja aika usein näyttivät siinä onnistuvan. Kerran työkaveri on lukinnut minut autoon kanssaan ja kohteli minua omaisuutenaan vastusteluistani huolimatta. Vaihdoin tapauksen jälkeen työpaikkaa. Valitettavasti samainen mies vainosi minua vielä kymmenisen vuotta. Minulla on työtovereina myös monia kunnollisia miehiä. Sen olen kuitenkin oppinut, että kenenkään miehen kanssa en enää liiaksi ystävysty. En ole vielä kohdannut miestä, joka pystyisi olemaan vain ystävä. Oman mieheni luotan olevan kunnollinen enkä itsekään hänen luottamustaan koskaan pettäisi. Mielestäni on aika häilyvä raja siinä mikä on seksuaalista häirintää ja mikä taas ei. Ei kaikki naisetkaan mitään puhtaita pulmusia ole. Tuntuu, että naisilta sallitaan paljon ronskimpaa käytöstä kuin miehiltä.
Sinuahan kohdellaan kuin jotain halpaa horoa ja vielä ylpeilet asialla. Kiva, että viihdyt työssäsi, mutta se, että ei pidä jatkuvaa pepulle läpsimistä ja rivojen ehdotusten kuuntelua minään, ei kyllä kuulosta ihan täysipäiseltä.
Kerrot kuitenkin, ettet käy mielelläsi pikkujouluissa ja että olet kerran vaihtanut työpaikkaa ahdistelun vuoksi. Sinullakin on siis rajasi asian suhteen. Se, että jonkun toisen raja menee toisessa kohtaa, on mielestäsi "herneen nenään vetämistä".
Pahoittelut, että pahoitin mielesi. Toki minullakin rajat on enkä väittänyt esim läpsimisestä pitäväni ja sen tuon myös ilmi. Mutta kysymys oli millaista häirintää työssä kokee ja minäpä kerroin.. Rivo kielenkäyttö on tosi tavallista miesvaltaisissa työpaikoissa. Tai ainakin alalla, jossa itse töitä teen. En halua miehiä puolustaa, mutta ei niitä juttuja kannata liian vakavasti ottaa. Isommassa porukassa huutelijoita riittää, mutta kaksin jutellessa ollaan usein hyvinkin asiallisia. En muuten huomannutkaan kirjoittaneeni, että viihdyn työssäni. Ja ei ole tarkoitus ylpeillä, en pidä itseäni muita parempana. Sinulla on tietysti oikeus suuttua mistä haluat. Rauhaa siskoseni <3
Joo, kyllä duunissa saa kaikenlaista kuulla. Pahimmiksi on osoittautuneet herrasmiesmäisesti käyttäytyvät ukkomiehet. Puhuvat asiallisesti, mutta pikkujouluissa ovat sitten kinkuissa kiinni. Mieluummin kuitenkin äijien juttuja kuuntelen ku akkavaltaisella alalla sitä ainaista selän takana jupisemista ja juoruilua 😜.
Entinen miespuolinen työkaverini toi minulle työpaikalle syntymäpäivälahjaksi hieromasauvan. Ja korostan, että meillä ei koskaan ollut ollut mitään flirttiä tms, eikä todellakaan ollut sen jälkeenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut, että pahoitin mielesi. Toki minullakin rajat on enkä väittänyt esim läpsimisestä pitäväni ja sen tuon myös ilmi. Mutta kysymys oli millaista häirintää työssä kokee ja minäpä kerroin.. Rivo kielenkäyttö on tosi tavallista miesvaltaisissa työpaikoissa. Tai ainakin alalla, jossa itse töitä teen. En halua miehiä puolustaa, mutta ei niitä juttuja kannata liian vakavasti ottaa. Isommassa porukassa huutelijoita riittää, mutta kaksin jutellessa ollaan usein hyvinkin asiallisia. En muuten huomannutkaan kirjoittaneeni, että viihdyn työssäni. Ja ei ole tarkoitus ylpeillä, en pidä itseäni muita parempana. Sinulla on tietysti oikeus suuttua mistä haluat. Rauhaa siskoseni <3
Joo, kyllä duunissa saa kaikenlaista kuulla. Pahimmiksi on osoittautuneet herrasmiesmäisesti käyttäytyvät ukkomiehet. Puhuvat asiallisesti, mutta pikkujouluissa ovat sitten kinkuissa kiinni. Mieluummin kuitenkin äijien juttuja kuuntelen ku akkavaltaisella alalla sitä ainaista selän takana jupisemista ja juoruilua 😜.
Mä en tuu naisten kans toimeen yhtään! Mä oon niinku yks jätkistä!
Nuorena, ehkä 14 -v, nukahdin bussiin takapenkille matkustaessani Kotkasta Helsinkiin. Heräsin siihen, kun kolmen hengen poikaporukasta yksi kopeloi rintojani ja kaksi muuta nauroivat. Ja itseäni hävetti niin, etten kehdannut edes kertoa kellekään. Niinkuin tapahtunut olisi ollut minun vikani.
Seksuaalinen hyväksikäyttö 5-12-vuotiaana.
Ollessani 13, humalainen mies liittäytyi seuraani bussissa. Jutteli ensin ihan tavallisia, mutta yhtäkkiä rupesi kyselemään karvoituksesta ja siitä, tiedänkö miltä alaston mies näyttää jne. En muista, miten pääsin hänestä eroon.
Parikymppisenä lähdin baarista jatkoille mukavan nuoren miehen kanssa. Suostuin seksiin hänen kanssaan, mutta sitten kämppikset tulivat kotiin ja halusivat osansa. Siihen en suostunut, mutta olin liian humalassa pystyäkseni estämään tapahtunutta.
Väkijoukossa vasten painautumista, hävyttömiä ehdotuksia, kourimista, huutelua... Joo, onhan tuota tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huomannut kyllä mitään tunnereaktiota tuon kommentoimasi kirjoittajan tekstissä. Hän totesi että sinua kohdellaan työpaikallasi kuin saastaa etkä tee sille mitään. Ja olen yhtä mieltä hänen kanssaan siitä, että on kummallista ylpeillä sillä miten paljon törkeää käytöstä sietää muilta. Häpeä se on, ei mikään ylpeilyn aihe.
Anteeksi offtopic mutta jos miehenä kävelen vaikka kadulla ja näen jonkun naisen joka on minusta tosi nätti tai sillä on vaikka joku vaate mikä sopii sille hienosti niin:
Voiko sitä kehua? Olin aina ajatellut että jos hymyillen ohi mennessä vaikka sanoo että: "nuo sopii sinulle tosi hyvin" mutta ei jää siitä sen enempää jutustelemaan vaan jatkaa matkaansa niin onko se ahdistavaa?
Kun olen joskus näin tehnyt ja ajatellut että siitä tulisi toiselle hyvä mieli mutta nyt en enää tiedä...
Olenko minäkin ollut ahdistelija :(
Yöjunassa itse ja kaveri juteltiin kahden tytön kanssa niitä näitä ihan tuttavallisesti, yhtäkkiä itseäni vastapäätä istunut mimmi käy kiinni konehuoneeseen; siirrän kädet (kyllä, molemmat) pois ja kysyn että mites se poikaystävä "joo mut se on kauuuuukana". En syttynyt.
Tanssilattialla on puristettu perseestä sekä miehen että naisen toimesta. Naisilla myös tuntuu olevan tapana peruuttaa perse syliin, mutta se nyt varmaan menee vielä lähestymisyrityksestä - toisin päin selän taakse hinkkaamaan ilmestyvä mies lienee toki melko lailla ahdistavampi.
Toimistoduunissa about 15v vanhempi naishenkilö tullut sivelemään hartioista samalla kun pyytänyt auttamaan jossain jutussa.
Itse en kyllä muistaakseni sen kummemmin ole sikaillut; toki niitä naisia tulee chekkailtua, mutta senkin voi hoitaa suht sivistyneesti ilman sen kummempaa toljottamista tms idiotismia.
Ai topicissa luki naiset.. no, meni jo.
Lisään tarinaani ehkä absurdeimman - tästä en osannut edes häiriintyä, ehkä syynä juuri tilanteen absurdius.
Olin 23-vuotias ja raskaana, raskaus vasta alussa. Parkkeerasin autoni, avasin oven ja työnsin vasemman jalkani ulos. Kuulin karmean räsähdyksen. Pian luokseni tuli keski-ikäinen ukko, joka haukkui minut, kun olin jalallani (!!!!!) häirinnyt hänen parkkeeraustaan ja aiheuttanut kolarin (!!!!!!!!!!!!!!!). Mies kun oli törmännyt toiseen, parkkeerattuun autoon.
Pukeutumiseni: olin menossa kurssijuhliin, ja ylläni oli kyllä melko lyhyt mekko ja mustat sukkahousut. Kaiken päällä oli pitkä gabardiinitakki, jossa leveä helma & halkio. Joten tietysti sitä jalkaa näkyi pitkä matka, kun sen autosta ulos työnsin. Silti ei mielestäni kolarin aihe voi olla yksi naisen jalka. Tai jos on, pitäisi kuskilta ottaa kortti pois.