Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkään leipoa ja se ei ole minulle mikään iso projekti tai vaiva - ja tuon niitä mielelläni töihin, mutta...

Vierailija
13.10.2017 |

Tuon noin kerran viikossa (usein meidän aamupalaveriin) mukanani jotain leipomaani hyvää. Tykkään leipoa ja se sujuu minulla helposti, ja sotkematta koko köökiä.
Teen suolaisia piirakoita, tai jonkun kääretortun, mantelikeksejä, täytekeksejä, muffinseja - mitä nyt sattuu kiinnostamaan.
Kotona niitä ei voi aina syödä, ja sitäpaitsi minusta kiva tuoda niitä, kun ihmiset (varsinkin meidän miehet9 ilahtuu niitä ja tykkäävät maistaa!

Niin miten se voikin sitten joidenkin toisten napaa hiertää?? Huomioikaa, että minä itse en pidä meteliä tuomisistani, enkä vaadi mitään kehukuoroja tai pävittelyä asiasta. Laitan esille ja jos joku erikseen kysyy niin sanon vaan että kaikille käyttöön.
Toiset aloittaa suureen ääneen päivittelemään, että "kylläpä sinä se jaksat" ja "voivoi miten sulla riittää tämmöisiin aikaa", "voi olisinpa minäkin yhtä energinen iltaisin" ja niin edelleen.
Vihjaillaan selvästi, että minä olen jotekin ylisuorittava kun leipaisen illan päätteeksi uutisia katsoessani jonkun muffinssipellillisen.
Sitten pällistellään kaloreita ja voivoi kun lihottaa ja eieieiei voi syödä kun niin paljon on lihottavaa.

Mikä siinä voi niin paljon olla puheenaihetta? Minähä ne teen, omalla ajallani, enkä vaadi siitä mitään spektaakelia.
Mutta voi- voi kun toiset ne vaan jaksaa ja toisilla on sitä aikaa (??) ja muuta piilovittuilua. Älkää sitten syökö jos niin häiritsee.

Kommentit (671)

Vierailija
201/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leivon aika usein ja vien maistiaisia tutuille. Olen työssäkäyvä ja 3 lapsen yh-äiti. Lasten mentyä nukkumaan tykkään hääräillä keittiössä. Samalla vahvistan ammattitaitoani kokeilemalla uusia reseptejä vaikka otankin vapaa-ajalla leipomisen lähinnä mukavana harrastuksena. Saan kuulla kommentteja miten helppoa elämäni mahtaa olla ja omaa aikaa on niin paljon jne. Jees...En lasten mentyä nukkumaan voi lenkkeillä/käydä ulkona jne. ja tämä tuo iloa minulle, mutta en koe aikaa olevan nyt niin runsaasti...

Vierailija
202/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee niin voi olla kiitollinen ettei omalla työpaikalla ole mokomaa leipomiskulttuuria. Jessus sentään, kun osataan tehdä asioista vaikeita! Meillä keskitytään töissä töihin ja sillä siisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos jokainen vaan hankkis omat pullansa tai mitä nyt ikinä sattuu mieli tekemään? On se nyt prkle ku joistain vtun viinereistäkin saadaan kiistankappaleita aikaan.

Vierailija
204/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus vienyt leipomuksia työpaikan kahvipöydälle, jos on sattunut esim. yli jäämään juhlista. Jätän lapun, että olkaa hyvä vaan, mutta en mainosta keneltä leipomukset ovat peräisin. Jos joku kysyy, kerron.

Vierailija
205/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on työpaikoilla varsinaisia pissapäitä. Haloo nousee, teit jotain extraa omaksi huviksesi, tai et tehnyt ... Koskaan ei kelpaa sellaisenaan mikään, vaan aina pitää päivitellä ja jankata kaikkea paskaa.

Vierailija
206/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja NAISET !!!!

Vain ja ainoastaan NAISET.... saa näin ison ONGELMAN ja RIIDAN ja valtavan VALLANKÄYTTÖ ongelman pullan tuomisesta palaveriin...

Ei ole ihme että naisvaltaisissa työyhteisöissä on aina isoja ongelmia.....

Vierailija
207/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä omituista, jos joku alkaisi kantamaan kahvihuoneeseen jatkuvasti leipomiaan pullia. En ole koskaan tällaista omissa työpaikoissani nähnyt.

Toivottavasti ap hävittää sitten perjantaina kuivuneet pullat pois, ettei tilojen siivoojan tarvitse nähdä ylimääräistä työtä, kun joutuu niitä hävittämään biojätteisiin.

Vierailija
208/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, katsoin just joku päivä kammottavan elokuvan Mr. Frost (sarjamurhaaja, ilmeisesti oikeasti sa*tana). Hänellä oli tapana leipoa ja ikuistaa aikaansaannoksensa valokuvaamalla ne. Sitten hän heitti ne pois, koskei itse välittänyt herkuista.

Ehkä tässä olisi ap:lle hyvä idea, jos leipomishalu hallitsee elämää noin rankasti.

Vierailija
209/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähes joka päivä kahvihuoneessa jotain herkkuja tarjolla ja minusta se on huono tapa. Itselläni on syömishäiriötausta ja noiden herkkujen vuoksi en käy kahvihuoneessa enää lainkaan. Aika monella suomalaisella on tilastojen valossa ongelmia painonhallinnassa, joten tuskin olen yksin. Alkoholistillekaan ei tulla heiluttamaan työpäivän aikana viinapulloa nenän eteen, mutta meille saa kyllä tyrkyttää pullaa ja viineriä.

Vierailija
210/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön ketju mutta kuvaa naisten luonnetta. Jos poikkeaa muusta ”laumasta” edukseen, ne vähemmän edustavat haluavat kaikin tavoin mustamaalata yritteliäämmän/muuten vain ansioituneemman.

Älä ole kaunis, älä ole hoikka ja urheilullinen, älä puhku intoa/energiaa. Juoruille ja voivottele iän tuomia kiloja sekä kremppoja. Ja kas, olet korkeintaan ammattikorkeakoulutason koulutustasoa vaatiman työpaikan täysivaltainen jäsen.

Poikkea jostakin edellisestä ja huomaa olevasi silmätikku, jota ei hyväksytä joukkoon.

Vierailija
211/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä leivon aika usein ja vien maistiaisia tutuille. Olen työssäkäyvä ja 3 lapsen yh-äiti. Lasten mentyä nukkumaan tykkään hääräillä keittiössä. Samalla vahvistan ammattitaitoani kokeilemalla uusia reseptejä vaikka otankin vapaa-ajalla leipomisen lähinnä mukavana harrastuksena. Saan kuulla kommentteja miten helppoa elämäni mahtaa olla ja omaa aikaa on niin paljon jne. Jees...En lasten mentyä nukkumaan voi lenkkeillä/käydä ulkona jne. ja tämä tuo iloa minulle, mutta en koe aikaa olevan nyt niin runsaasti...

Olipas ihana kommentti! Ihan alkoi kiinnostamaan kuinka saat leivottua ilman että herää? :) itsellä 4 lasta ja leipominen illalla on ihan mahdoton tehtävä, kun sähkövatkainta ei voi käyttää.

Vierailija
212/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hel***ti, vain suomalainen keksii v****uuntua siitä, että työkaveri tuo hyvät viinerit työpaikalle. Itselle ei tulis ees mieleen vetää hernettä nekkuun. Päinvastoin, kehuisin tietenkin tyytyväisenä tarjoiluista :)). Ja olen ihan nainen :)

Vierailija
213/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön ketju mutta kuvaa naisten luonnetta. Jos poikkeaa muusta ”laumasta” edukseen, ne vähemmän edustavat haluavat kaikin tavoin mustamaalata yritteliäämmän/muuten vain ansioituneemman.

Älä ole kaunis, älä ole hoikka ja urheilullinen, älä puhku intoa/energiaa. Juoruille ja voivottele iän tuomia kiloja sekä kremppoja. Ja kas, olet korkeintaan ammattikorkeakoulutason koulutustasoa vaatiman työpaikan täysivaltainen jäsen.

Poikkea jostakin edellisestä ja huomaa olevasi silmätikku, jota ei hyväksytä joukkoon.

Kateuskortti kaivetaan taas esiin, kun asiallinen sanottava loppuu kesken. Ei yllätä.

Vierailija
214/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateuskortti kaivetaan taas esiin, kun asiallinen sanottava loppuu kesken. Ei yllätä.

Sepä se, kun kateutta ei haluta myöntää edes itselle...

Vierailija
215/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta olisi mahtavaa, kun joku toisi meillekin leivonnaisia. Tosin yhdellä on keliakia, onnistuisiko?

Vierailija
216/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyyh, en arvosta tällaisia ihmisiä, jotka tuovat töihin leipomuksiaan sillä ajatuksella, ettei haluta kotiväen lihovan. Sitten niitä kovaan ääneen tuputetaan toisille todeten, että kyllähän sitä nyt vähän voi syödä... Hei, ostan itse syömiseni! Sokeriset hötöt ällöttävät.

Vierailija
217/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina työpaikalla sitten joku alkaa kantaa huolta tämän leipojan puolesta ja mölistä, että kaikkien pitää nyt kyllä ainakin vähän maistaa, kun X on tehnyt niin kauniin kakun... Mitähän tuputtaja sanoisi jos toteaisin, että jätän väliin, kun en tahdo bulimian enää uusiutuvan?

Vierailija
218/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nämä työpaikalle leipovat aiheuttavat kiusallisia tilanteita. Periaatteessa siinä ei ole mitään pahaa, jos leipomuksia vapaaehtoisesti tuo, ilman taka-ajatuksia ja odotuksia. Mutta valitettavasti usein loukkaannutaan, jos joku ei halua maistaa. Ja se tuputus! Se ei välttämättä edes tapahdu sen leipojan toimesta, vaan tuputtajana on se työpaikan "toisten asioihin puuttuja -pirkko", joka huolehtii siitä että leipoja ei vaan loukkaannu. "Kyllä sitä aina vähän voi maistaa, kun maija on kerta nähnyt sen vaivan että on leiponu!" Argh.

Vierailija
219/671 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla voi olla useita tällaisia innokkaita leipojia, joten kyse ei välttämättä tosiaan ole vain jostain yhdestä "eihän se nyt lihota, ota toki!" -pullasta viikossa.

Vierailija
220/671 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas ihana kommentti! Ihan alkoi kiinnostamaan kuinka saat leivottua ilman että herää? :) itsellä 4 lasta ja leipominen illalla on ihan mahdoton tehtävä, kun sähkövatkainta ei voi käyttää.

En ole tuo jolta kysyit, mutta harrastan leivontaa minäkin ja ihan vinkkinä voin sanoa, ettei sähkövatkain ole ehdottoman tarpeellinen kuin murto-osaan resepteistä. Minäkin olen yöeläin ja esim. suolaiset ja makeat piirakat, pullat, sämpylät, patongit, useat kakut (vaikka porkkanakakku tai mutakakku) valmistuvat ihan ilman meteliä.