Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
11.10.2017 |

Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.

Kommentit (2374)

Vierailija
1061/2374 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus kirjoitti:

Sosiaalituet pois, niin ensin vähenee laiskuus ja sitten tyhmyys.

Sitten lisääntyy rikokset. 

Juuri näin. Sosiaalituet pois -> Rikollisuus ja turvattomuus lisääntyy, vankien määrä moninkertaistuu. Työttömyys vähenee murto-osaan, kun 100.000 ihmistä on vankiloissa, poliisien ja turvallisuuspalveluiden määrä on moninkertainen, asuntoja ja kokonaisia asuinalueita pitää aidata (varakkaat asuu aitojen takana "turvassa), väkivallan uhriksi joutuvien määrä moninkertaistuu. Onnela. Minimi sosiaaliturva on kaikkein halvin ratkaisu turvallisen yhteiskunnan ylläpitämiseksi ja sellaisessa eläminen on ihmisille paljon vapaampaa. 

Ha! Nämäkö laiskaperseet saisivat itsensä sohvalta tositoimiin!? Johan siinä selkä alkaa oireilla,ja polvet Ja ahdistus lisääntyy ynnä masennus. Saattaa myös olla,että ryöstettävällä onkin parfyymia tai asuu hometalossa jolloin on välitön astmakohtauksen uhka.Eikä makseta kumminkaan iltalisiä eikä yölisää.

Tällä syönnillä en usko,että näistä olisi minkäänlaista uhkaa olemassa!

Anna esimerkki yhdestäkin valtiosta missä rikollisuus ei olisi suurempaa kuin täällä ja  samalla sosiaalituet huonommat. Tottakai suomalaisetkin pystyvät siinä missä muutkin. Jos nyt harmaa talous rehottaa.

Vierailija
1062/2374 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa työnhakeminen on tosi kamalaa. Lääkärit päättää mitä työtä saa tehdä ja mikä on sovelias ammatti. Tämä on käynnyt jo ihan rasistiseksi ja rasittavaksi koko työnhakeminen. Tarvitsen vain työpaikan, työt tulee itsestään sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/2374 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että olen nainen, päälle nelikymppinen. Minulla on koulutus ja vuosien työkokemus ns.perinteisellä miesvaltaisella alalla. Työpaikkoihin joihin haen, otetaan parikymppisiä, sällejä joilla ei ole alan koulutusta tai työkokemusta.

Vierailija
1064/2374 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ilman työkokemusta osaa työn jota olet parikymmentä vuotta jo tehnyt paremmin kuin sinä, taitaa olla peiliin katsomisen paikka. Miesvaltainen ala jolle palkataan ilman työkokemusta (olettaen että osaamista on) kuulostaa kovasti siltä että it ala kyseessä? Siinä tapauksessa ei ihan hirveästi auta jos tekninen osaaminen  on vanhentunutta tai työpaikkaan nähden väärästä teknologiasta. Päivitä osaamistasi niin varmasti töitäkin alkaa löytyä. En ole kuullutkaan taitavasta javascript koodaajaasta jolle ei olisi töitä.

Vierailija
1065/2374 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ilman työkokemusta osaa työn jota olet parikymmentä vuotta jo tehnyt paremmin kuin sinä, taitaa olla peiliin katsomisen paikka. Miesvaltainen ala jolle palkataan ilman työkokemusta (olettaen että osaamista on) kuulostaa kovasti siltä että it ala kyseessä? Siinä tapauksessa ei ihan hirveästi auta jos tekninen osaaminen  on vanhentunutta tai työpaikkaan nähden väärästä teknologiasta. Päivitä osaamistasi niin varmasti töitäkin alkaa löytyä. En ole kuullutkaan taitavasta javascript koodaajaasta jolle ei olisi töitä.

En ole tuo alkuperäinen mutta olen myös it-alalta joitakin vuosia sitten työttömäksi jäänyt, joka en ole saanut töitä. Kun minulla oli vielä töitä, minua pidettiin ihan huippuna full stack devaajana. Tein tosiaan ihan kaikkia osa-alueita tietokanta-hommista ja asennusautomaatiosta koodaukseen sekä serveri- että käyttöliittymäpuolella. Javascript, typescript ja näitä käyttävät erilaiset frameworkit oli peruskauraa: Angular, ReactJS, Node.js jne. Mulla on myös esim. paikkatieto-osaamista eli siis osaan tehdä myös siihen liittyvää laskentaa enkä pelkkiä karttakäyttöliittymiä. Saanko työtä - en, koska olen nainen ja 45 v.

Vierailija
1066/2374 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alan työpaikkoja kotikaupungissa. Pitäisi muuttaa toiselle puolelle Suomea töihin tai opiskella uusi ammatti.

Vierailija
1067/2374 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enää töitä

Vierailija
1068/2374 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole pystynyt lupaamaan, kuinka paljon rahallista hyötyä tuon vuodessa yritykselle. Edellisessä haastattelussa sanoin, että lupaan omalta osaltani kasvattaa liikevaihtoa 400t vuodessa, mutta ei auttanut. Olisi pitänyt luvata ainakin 900t. Jäi siis paikka saamatta.

Seuraava haastattelu on ensi viikolla, ja kahden viikon kuluttua menen työhaastatteluun Sveitsiin. Jospa jompi kumpi nyt tärppäisi.

Vierailija
1069/2374 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme pitkin talvea saaneet lukea monista ketjuista, että 45-vuotias nainen ei voi saada työtä, eikä miestäkään, jos sellaista ei vielä ole.  Ja yliopistossa opiskelukin on ihan turhaa eli kaikki seinät ovat nousseett pystyyn. EIkö tässä muuta voi enää tehdä kuin t a p p a a   i t s e n s ä.?

Onneksi katson maailmaa hieman eri vinkkelistä, kiitollisenakin siitä että en näe maailmaa noin mustavalkoisena. Maailma on ihan kiehtova paikka ja varmasti minulle löytyy jokin paikka. Ja onneksi paikkani ei ole sellaisten ihmisten kanssa, jotka uskovat, että elämä on ohitse 45-vuotiaana. <3

Vierailija
1070/2374 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa nyt yli 25 000, työtön, kelan tuella, alle 30v, ei voisi vähempää kiinnostaa mennä töihin, suoraan sanotusti :)

Vierailija
1071/2374 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos rouva ja herra "korkeakoulutettu" hyväksyisivät esim. Tarjoilijan tai siivoojan työn niin eipä Suomessa olisi paljoa työttömiä...

Vierailija
1072/2374 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vam*anen p*ska joka ei osaa mitään.

Vierailija
1073/2374 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu tekemään p*askaduuneja nälkäpalkalla.

Vierailija
1074/2374 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo alkuperäinen mutta olen myös it-alalta joitakin vuosia sitten työttömäksi jäänyt, joka en ole saanut töitä. Kun minulla oli vielä töitä, minua pidettiin ihan huippuna full stack devaajana. Tein tosiaan ihan kaikkia osa-alueita tietokanta-hommista ja asennusautomaatiosta koodaukseen sekä serveri- että käyttöliittymäpuolella. Javascript, typescript ja näitä käyttävät erilaiset frameworkit oli peruskauraa: Angular, ReactJS, Node.js jne. Mulla on myös esim. paikkatieto-osaamista eli siis osaan tehdä myös siihen liittyvää laskentaa enkä pelkkiä karttakäyttöliittymiä. Saanko työtä - en, koska olen nainen ja 45 v.

Tuolla osaamisella haetaan väkeä jatkuvasti. Kyllä jotain mätää on jossakin kohdassa jos ei töitä saa. Oletko jossain perähikiällä? Oletko nyt oikeasti hakenut töitä? Onko ulkoinen habitus normaali?

Vierailija
1075/2374 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin uuden ammatin työssäoppien mutta eipä saa töitä kun ei oo aiempaa työkokemusta alalta, että miten saa jos ei töihin sitte pääse.

Vierailija
1076/2374 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa nyt yli 25 000, työtön, kelan tuella, alle 30v, ei voisi vähempää kiinnostaa mennä töihin, suoraan sanotusti :)

Tuo on loppujen lopuksi pieni summa maksettavaksi. Töihin vain ja maksamaan velkaa pois, niin ei tarvitse loppuelämää elää köyhänä. On sitä selvitty isommistakin veloista.

Vierailija
1077/2374 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole kyse siitä että täytyisi hehkuttaa kyseistä työnantajaa, vaan ilmaista miksi kyseinen yritys kiinnostaa työnantajana. Itse olen it alalla, ja osa yrityksistä on esim suuntautunut julkishallinnon projekteihin, toiset pienempien yritysten konsultointiin, toiset ovat tuotetaloja, pelifirmoja, startuppeja tms. Jos hakijalle on ihan sama työskenteleekö hän esim konsultointifirmassa vai tuotetalossa, startupissa vai korporaatiossa jne niin hän ei luultavasti ole kovinkaan kiinnostunut työstään. 

En itse ole töissä rekrytoijana, vaan *osana* työtäni käyn läpi hakemuksia ja haastattelen, sillä meillä tiimi valitsee itse ketä rekrytään, eikä se ole minkään HR osaston päätettävissä.

T. Se kenen viestiin olit vastannut

Jos hakija on työtön/työttömyysuhassa, hän todennäköisesti hakee kaikkia mainitsemiasi erikoisaloja ja on ihan yhtä kiinnostunut kaikista osaamisensa puitteissa olevista paikoista. Jos kyse olisi "vaihdan alaa ja nostan samalla palkkaani" -hakijasta, hän varmaan hakisikin vain sitä tiettyä tehtävänkuvaa sisältäviin firmoihin noudattaakseen urasuunnitelmaansa. Mutta ei työtön tai työttömyysuhassa oleva voi vain valikoida rusinoita pullasta, ja on typerää siitä syyllistää. Jos kuitenkin tuollaista laajempaa osiota, jossa motivaatiota juuri kyseisessä yrityksessä työskentelyyn haluatte selvittää, hakemuksiin kovasti toivotte ja tuntuu, että se auttaa valintaprosessissanne ratkaisevasti, ohjatkaa sitten työpaikkailmoituksessanne sen kirjoittamiseen!

Vierailija
1078/2374 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lamaantunut. Post-traumaattinen stressioireyhtymä vaivannut minuun kohdistuneen väkivallan jälkeen yli 2 vuotta. Olen laittanut hakemuksen kuukaudessa. Vissiinkin haen liian vaatimattomia tehtäviä koulutukseeni nähden. Haen niitä joissa olisin hyvä.

Nyt stressaa lisäksi pitkittynyt työttömyys, jonka perusteella olen joistakin huono hakija. En ikinä saikuta työpaikoilla. Teen ahkerasti työni. Autan muita ja parhaani mukaan myös työyhteisöä. Pelottaa, että kukaan ei ymmärrä tätä ettei työttömänä ollut ole mikään luuseri.

Voi olla työpaikan listoilla ja olla saikulla vuosia ja cv näyttää heti joidenkin mielestä paremmalta.  Hakemuksissa tulisi keskittyä olennaisuuksiin.

Antakaa kaikille mahdollisuus. Ahkeruus näkyy kyllä tavalla tai toisella, vaikka olisi ollut työtön.

Vierailija
1079/2374 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin se tuolileikki missä musiikki soi ja ihmiset kiertää tuolia, ja kun musiikki loppuu onnekkain joka on kohdalla pääsee istumaan. Hyvin harva työtön pääsee edes siihen rinkiin pyörimään, luulee vaan.

Tämä!

Vierailija
1080/2374 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko pk-seudulla? Täällä ainakin on osaavista tekijöistä huutava pula, ja node & react osaajilla palkattais mekin enemmän jos vaan löytäisi. Jos olet pk-seudulta ja etsit töitä, niin jos haluat jakaa linkedinissi tai githubisi niin voitais jutella? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan