Työtön! Miksi et saa töitä?
Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.
Kommentit (2383)
Vierailija kirjoitti:
Miksi yli 50v. työnhakijat eivät kelpaa työnantajille? Kokemusta ja työmoraalia löytyy. Pelkäävätkö kokeneita työläisiä, jotka osaavat ja uskaltavat pitää puoliansa?
Tätä minäkin ihmettelen. Lapsetkin usein jo isoja tai aikuisia tuon ikäisellä. Pineten lasten vanhemmat on usein väsyneitä, stressaantuneita ja kipeitä. Viisikymppiset voi hyvin, kun heillä on paljon aikaa itselleen ja ovat valmiita uhraamaan työlle. Myös persoonallisuus useimmiten kehittyy suotuisaan suuntaan iän myötä.
Ensiksikin hakijoita yhteen paikkaan on liikaa. Toiseksi olen yli 50 vuotias. Muinoin töitä sai kyllä ihan helposti. Nyt ei pääse edes niihin paskahommiin. Ja tosiaan luulen että ajatellaan etten jaksa tai ole tarpeeksi houkutteleva vaikka ihan ok ulkonäkö. Mut tosiaan eri ku alle 40v.
Ei vanha paska enää kelpaa.