Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
11.10.2017 |

Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.

Kommentit (2374)

Vierailija
981/2374 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ne työttömät taas selittelee päänsä puhki miksi töitä ei saa! 

Voi kun joskus laittaisivat saman energian työnhakuun.

Zinkkiz

Miten sinä olet saanut työpaikan kun lukemisen ymmärtäminen on nollatasolla? Äitikö palkkasi?

Räyf räyf! Kyllä sitä ostaan räksyttää ja mulla on työpaikka, mutta teillä ei.

Kummallistako?

Zinkkiz

Haha, minulla kyllä on työpaikka. Kukahan sen räksyttämisen aloitti?  Niin se metsä vastaa....

Vierailija
982/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki halukkaat saa. Sitten on tämä "töitä ei ole"-ryhmä 😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa töitä koska en hae töitä. Miksi ihmeessä hakisin?

Vierailija
984/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistyin synneistä raskaimpaan: tein töitä vain korkeakouluissa. Olen siis teoreettinen haihattelija ja muutenkin mussa on pakko olla jotain vikaa.

Ei sillä väliä että olin käytännössä ison firman palkkalistoilla ja kehitin tehdaskäyttöön toimivan uuden valmistusmenetelmän. Teoreetikko mikä teoreetikko. Ai niin olen myös jo kohta 40 vuotta. Kelvoton siis.

Olen hakenut ihan kaikenlaisia duuneja, poislukien ehkä jotkut vetopasuunansoittajan, kirurgin ja kaupunginjohtajan paikat. Työhaastatteluja on kertynyt kolmessa vuodessa kaksi, ja nekin pian työttömäksijäännin jälkeen.

No, eihän tässä hätää. Menen julkisillä metsään ja kerään sieniä. Niillä pärjäänkin kivasti koko talven. Prkl...

Sienestys on mukavaa puuhaa, voi lähteä esim. töiden jälkeen sinne. 

Suosittelen kaikille.

Zinkkiz

Vierailija
985/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa töitä koska en hae töitä. Miksi ihmeessä hakisin?

Miksi ihmeessä niin. 

Me molemmat tiedämme todellisuuden. Ei sinua kukaan huoli töihin. Voit tietenkin netissä räksyttää miten työnantajat jäävät ilman panostasi, mutta hei.. kyllä me ollaan pärjätty ihan ilmankin.

Zinkkiz

Vierailija
986/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ne työttömät taas selittelee päänsä puhki miksi töitä ei saa! 

Voi kun joskus laittaisivat saman energian työnhakuun.

Zinkkiz

Miten sinä olet saanut työpaikan kun lukemisen ymmärtäminen on nollatasolla? Äitikö palkkasi?

Räyf räyf! Kyllä sitä ostaan räksyttää ja mulla on työpaikka, mutta teillä ei.

Kummallistako?

Zinkkiz

Haha, minulla kyllä on työpaikka. Kukahan sen räksyttämisen aloitti?  Niin se metsä vastaa....

Vastasit minulle hyvin epäasiallisesti, sekä hyökkäsit henkilöön. 

Voisit vaikka opetella käytöstapoja ja pyytää anteeksi.

Zinkkiz

Vierailija
987/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään rekrytoimme me noin neli-viisikymppiset jotka olemme itse tottuneet siihen, että opiskeluaikoina tehtiin vähintään kesäisin kesätöitä, monet myös osa-aikatöitä opiskelujen ohella. Tuosta saa nuorikin CV:hen täytettä, vaikka työ ei liittyisikään omaan alaan.

Nuoremmissa hakijoissa (sanoisin alle 35 v) on valitettavan paljon tätä, että töitä ei ole tehty opiskeluaikana eikä oikein sen jälkeenkään. Opiskeltu on montaa alaa, on jätetty kesken opintoja ja vaihdettu opiskelupaikkaa jne.

Sitten rekrytoijan edessä on sen 35 vuotiaan CV, josta löytyy tosiaan muutama lyhyt määräaikainen työ eikä juuri muuta. Ihan ymmärrettävää on, että herää kysymys, mikä isin lellikki on kyseessä, jota on elätetty muiden toimesta vuosikaudet. Oikeasti se siivoushommakin tai Mäkkärin kassa kertoo siitä, että A) osaat tehdä töitä B.) Tunnet kellon ja pääset sinne töihin. Kumpikaan ei ole nykyisin aina oikein päivänselvää....

Voi rakas, kun ei niitä kesätöitä ja osa-aikaisuuksia ole enää tarjolla opiskelijoille, niin yritäpäs tyhjästä nyhjäistä.

Pikaruokaravintoloita on koko ajan enemmän ja enemmän ja kaikki työntekijät näyttävät alle 25-vuotiailta

Minäkin olen huolissani mammojen kokkaustaidoista. Sellaisia ohjeita tälläkin palstalla, että huhhuhh .. 

Joskus mietin, että syökö jotkut oikeasti noin huonosti ja vegaanit. Surkeita tekeleitä mitä ruoka-ohjeita vegaaneilla näkee täällä.

Ruokin koiranikin paremmin.

Zinkkiz

Vierailija
988/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään rekrytoimme me noin neli-viisikymppiset jotka olemme itse tottuneet siihen, että opiskeluaikoina tehtiin vähintään kesäisin kesätöitä, monet myös osa-aikatöitä opiskelujen ohella. Tuosta saa nuorikin CV:hen täytettä, vaikka työ ei liittyisikään omaan alaan.

Nuoremmissa hakijoissa (sanoisin alle 35 v) on valitettavan paljon tätä, että töitä ei ole tehty opiskeluaikana eikä oikein sen jälkeenkään. Opiskeltu on montaa alaa, on jätetty kesken opintoja ja vaihdettu opiskelupaikkaa jne.

Sitten rekrytoijan edessä on sen 35 vuotiaan CV, josta löytyy tosiaan muutama lyhyt määräaikainen työ eikä juuri muuta. Ihan ymmärrettävää on, että herää kysymys, mikä isin lellikki on kyseessä, jota on elätetty muiden toimesta vuosikaudet. Oikeasti se siivoushommakin tai Mäkkärin kassa kertoo siitä, että A) osaat tehdä töitä B.) Tunnet kellon ja pääset sinne töihin. Kumpikaan ei ole nykyisin aina oikein päivänselvää....

Voi rakas, kun ei niitä kesätöitä ja osa-aikaisuuksia ole enää tarjolla opiskelijoille, niin yritäpäs tyhjästä nyhjäistä.

Paskapuhetta. Jokaisessa yrityksessä on kesälomat ja aniharva selviää ilman kesätuuraajia.

On tietenkin älyllisesti kiva tuudittautua laiskuuteensa ja makoilla toistaen mantroja, että töitä ei ole.

Zinkkiz

Vierailija
989/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosrekisteri :( Ei mitään supervakavaa mutta nuorempana tein tyhmiä juttuja jotka hiillostaa mua nyt jälkikäteen.

Vierailija
990/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajaksi kirjoitti:

Rekrytoijan näkökulmasta.

Työhakemuksia asentajan työhön:

1. hakija. Ikä 35, työtön. Ammattikoulututkinto työhön ok. Työhakemus laadittu hutiloiden.

Työhistoria: muutama TE-toimiston järjestämä harjoittelu ja 6kk määräaikainen varastotyö.

2. hakija. Ikä 23, työtön. Ammattikoulututkinto työhön vähän sivuosuma. Työhakemus laadittu huolella ja asiallisesti.

Työhistoria: kesätöissä jo ammattikoulun aikana lastenhoitajasta oman alan asentajatöihin. Valmistumisen jälkeen työharjoittelupaikan työnantaja pyytänyt töihin 1v määräaikaiseksi. Tehnyt tämän jälkeen sitä-sun-tätä määräaikaisia töitä, mitä on saanut.

Hakija 1.

Jo hakemuksen perusteella mietin, että mitä hel***tiä tää kaveri on tehny 15 vuotta... Miks hän hakee tätä paikkaa? Haluaako hän oikeesti tätä duunia, vai onko joku TE-kikka taas. En oikeasti voi ottaa tällaista riskiä, vaikka kuinka haluaisin kaverin työllistää.

En tuhlaa molempien aikaa kutsumalla häntä haastatteluun.

Hakija 2.

Hakemuksesta näkee heti, että kaverin motivaatio työtä kohtaan on positiivinen, koska on tehnyt paljon oman ala ulkopuoleltakin töitä. Hän on selvästi halunnut pärjätä omillaan. Ammattitutkinto ei ihan täysin vastaa paikkaa, mutta ei se ole este jos on motivaatiota ja halua oppia uutta työn ohessa. Kutsun haastatteluun. Haastattelussa käyttäytyy asiallisesti, katsoo silmiin puhuessa ja on pukeutun siististi. Hänestä jää luotettava ja vastuunkantokykyinen vaikutelma.

Palkkaan hänet todella mielelläni. En ole katunut hetkeäkään ja aion pitää hänestä kiinni. Toivon, että olisipa osalla tekijöistäni edes murto-osa hänen asennettaan.

Heh, ykkönen on kuin miltei omasta elämästäni. Tosin työkokemusta mulla taitaa olla muutama vuosi enemmän.  Ja en aio selitellä työhaastattelussa (jos edes siihen pääsen) mitä olen ns. työttöminä vuosina tehnyt. Jonkinlaisen hakemuksen osaa kirjoittaa mutta juuri työkokemuksen puutteen vuoksi siitä ei kovin kummoista saa enkä osaa/halua edes kehua itseäni maasta taivaisiin. Huvittavaa ettet edes kutsunut haastatteluun ja silti vertaat toiseen hakijaan joka haastattelussa "käyttäytyy asiallisesti, katsoo silmiin puhuessa ja on pukeutunut siististi". Ihan kuin toinen hakija ei sitä olisi vaikket ole edes häntä nähnyt.

Ja itse osaan kellon ja omaan motivaatiota mutta kiva kuulla että pelkän hakemuksen perusteella saa jo tuollaisen tuomion. Odotan "innolla" aktiivimalli kakkosta jolloin on haettava vähintään neljää paikkaa kuukaudessa ja työnantajien asenne on kuin sinulla. Vähintään vuodessa olen käynyt kaikki tämän alueen firmat läpi ja joudun aloittamaan hakemisen samoista firmoista uudelleen. Tulos "ei tuhlata kummankaan aikaa kutsumalla edes haastatteluun".

Mielenkiinnoista olisi myös kuulla työnantajan näkökulmasta mitä henkilölle yksi pitäisi tedä? Voisiko hänet päästää työttömyyseläkkeelle tai jollekin perustulon kaltaiselle ratkaisulle jos työnsaanti (tai edes haastatteluun pääsy) mahdollisuudet ovat täysi nolla? Vai roikottaa työkkärin listoilla sinne 60+ ikään saakka?

Vierailija
991/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä! Löytyy amk-koulutus enkä silti ole tähän mennessä edes kaupan kassalle päässyt. Sinnekin otetaan mieluummin kouluttamattomia sosiaalisesti rajoittuneita teinejä. Haen työtä koko ajan, oman koulutuspohjan alaa lähinnä (kaupan ala), mutta myös muita hommia. Tähän mennessä on tullut yhteyenottoja vain puhelinmyynti- ja siivousfirmoilta ja pari kertaa tarjottu lastenhoitajan hommia.

Vierailija
992/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

You Bum!

Vierailija
993/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajaksi kirjoitti:

1. hakija. Ikä 35, työtön. Ammattikoulututkinto työhön ok. Työhakemus laadittu hutiloiden.

Työhistoria: muutama TE-toimiston järjestämä harjoittelu ja 6kk määräaikainen varastotyö.

2. hakija. Ikä 23, työtön. Ammattikoulututkinto työhön vähän sivuosuma. Työhakemus laadittu huolella ja asiallisesti.

Työhistoria: kesätöissä jo ammattikoulun aikana lastenhoitajasta oman alan asentajatöihin. Valmistumisen jälkeen työharjoittelupaikan työnantaja pyytänyt töihin 1v määräaikaiseksi. Tehnyt tämän jälkeen sitä-sun-tätä määräaikaisia töitä, mitä on saanut.

Hakija 1.

Jo hakemuksen perusteella mietin, että mitä hel***tiä tää kaveri on tehny 15 vuotta... Miks hän hakee tätä paikkaa? Haluaako hän oikeesti tätä duunia, vai onko joku TE-kikka taas. En oikeasti voi ottaa tällaista riskiä, vaikka kuinka haluaisin kaverin työllistää.

Hakija 2.

Hakemuksesta näkee heti, että kaverin motivaatio työtä kohtaan on positiivinen, koska on tehnyt paljon oman ala ulkopuoleltakin töitä. Hän on selvästi halunnut pärjätä omillaan. Ammattitutkinto ei ihan täysin vastaa paikkaa, mutta ei se ole este jos on motivaatiota ja halua oppia uutta työn ohessa. Kutsun haastatteluun. Haastattelussa käyttäytyy asiallisesti, katsoo silmiin puhuessa ja on pukeutun siististi. Hänestä jää luotettava ja vastuunkantokykyinen vaikutelma.

Palkkaan hänet todella mielelläni. En ole katunut hetkeäkään ja aion pitää hänestä kiinni. Toivon, että olisipa osalla tekijöistäni edes murto-osa hänen asennettaan.

Heh, ykkönen on kuin miltei omasta elämästäni. Tosin työkokemusta mulla taitaa olla muutama vuosi enemmän.  Ja en aio selitellä työhaastattelussa (jos edes siihen pääsen) mitä olen ns. työttöminä vuosina tehnyt. Jonkinlaisen hakemuksen osaa kirjoittaa mutta juuri työkokemuksen puutteen vuoksi siitä ei kovin kummoista saa enkä osaa/halua edes kehua itseäni maasta taivaisiin. Huvittavaa ettet edes kutsunut haastatteluun ja silti vertaat toiseen hakijaan joka haastattelussa "käyttäytyy asiallisesti, katsoo silmiin puhuessa ja on pukeutunut siististi". Ihan kuin toinen hakija ei sitä olisi vaikket ole edes häntä nähnyt.

Ja itse osaan kellon ja omaan motivaatiota mutta kiva kuulla että pelkän hakemuksen perusteella saa jo tuollaisen tuomion. Odotan "innolla" aktiivimalli kakkosta jolloin on haettava vähintään neljää paikkaa kuukaudessa ja työnantajien asenne on kuin sinulla. Vähintään vuodessa olen käynyt kaikki tämän alueen firmat läpi ja joudun aloittamaan hakemisen samoista firmoista uudelleen. Tulos "ei tuhlata kummankaan aikaa kutsumalla edes haastatteluun".

Mielenkiinnoista olisi myös kuulla työnantajan näkökulmasta mitä henkilölle yksi pitäisi tedä? Voisiko hänet päästää työttömyyseläkkeelle tai jollekin perustulon kaltaiselle ratkaisulle jos työnsaanti (tai edes haastatteluun pääsy) mahdollisuudet ovat täysi nolla? Vai roikottaa työkkärin listoilla sinne 60+ ikään saakka?

Hyvä työhakemus ei ole itsentä kehumista maasta taivaisiin, mitä höpäät?

Ainakin selvää, miksi et töitä saa. Et edes tiedä, millainen on hyvä hakemus.

Vierailija
994/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä on. Valmistuin tosin jo pari vuotta sitten, mutta taloustilannehan on nyt parempi.

Kauppallista alaa opiskelin AMK:ssa, noin 80-90 pros koulun opiskelijoista osa-aikatöissä (osa kokoaika) koulun ohella.

Hirmu määrä on auki nytkin jotain 10 h assaripaikkoja.

Vierailija
995/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2011

"Vakava ilmiö Suomessa: 60 000 nuorta ”ulkona”

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110547-vakava-ilmio-suomessa-60-000-nu…

2018

"Koskee jopa 100 000 nuorta – ”Suomen suurin ongelma"

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/261584-koskee-jopa-100-000-nuorta-suom…

Hallitus haluaa ajaa nuoret täysin tulottomiksi.

Vierailija
996/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että nuo TE toimiston palkattomat harjoittelut on monesti äärimmäisen alistavia ja nöyryyttäviä. Siellä saattaa monen nuoren mielenterveys ottaa semmosta osumaa että lopputulos voi näkyä ulospäinkin. Elkää tuomitko !

Vierailija
997/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajaksi kirjoitti:

Hakija 1.

Hakija 2.

Mikä on syy siihen, ettet halua kertoa mitä olet vuosikymmenen ajan tehnyt? Ja mikä on syy siihen, ettet halua antaa positiivista kuvaa osaamisestasi tai työhaluistasi?

Onhan työnantajan kannalta aivan selvä, että valituksi tulee tietysti henkilö, josta saa luotettavan, osaavan ja työhaluisen ja -kykyisen, kuin salailevan ja itsekin omiin kykyihinsä epäilevästi suhtautuvan henkilön

Mitä näille jälkimmäisille työnantajan näkökulmasta pitäisi tehdä? Työnantajan näkökulmasta ei kai mitään erityistä, sillä eihän työnantajilla ole mitään erityistä intressiä asian suhteen, kunhan vaan päteviä työntekijöitäkin löytyy. Työttömyyseläkkeitä tai perustulojahan eivät työnantajat kustanna, joten siinä mielessä työnantajilla tuskin on mitään yleistä näkemystä. Asia koskettaakin enemmän veronmaksajia, kuntien ja valtion hallintoa ja poliitikkoja.

Kysymyksesi heijastaa omituista asennetta. Ikään kuin olisi työnantajien taholta väärin toimittu, että he palkkaavat mielestään parhaan työnhakijan. Tai että ikään kuin työnantajat olisivat jokin valtionhallinnon tai sosiaalitoimen osa, joilla olisi velvollisuus olisi työllistää sosiaalisin perustein. Tai että työnantajat jotenkin olisivat vaikuttamassa työttömyyskorvaus- tai toimeentulotukipäätöksiin tai muihin sosiaalipoliittisiin päätöksiin.

Vierailija
998/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratty kirjoitti:

Rikosrekisteri :( Ei mitään supervakavaa mutta nuorempana tein tyhmiä juttuja jotka hiillostaa mua nyt jälkikäteen.

Eräällä hyvällä ystävällä sama tilanne.

Hyvin kouluttautunut, hyvä työhistoria, todella mukava ja sosiaalinen tyyppi, mutta koska 18 -vuotiaana saatu ehdollinen tuomio paistaa yhä tiedoissa, ei työnsaantiin ole mitään mahdollisuuksia.

Hänen rikoksensa oli vielä työpaikkaan liittyvä (vei työpaikallaan kassasta rahaa), joten työnantajat eivät häneen luota.

Harmi sinänsä, tyypistä ei ikinä arvaisi että on tälläinen taustalla, mutta kyllä sen ymmärtää työnantajien kannaltakin.

Vierailija
999/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ennen vaaleja kuuluu asiaan valitella, että töitä ei ole missään tai korkeintaan jotain huijauspaikkoja.

Oikeasti vapaita paikkoja on enemmän. Esim. 3 vuotta sitten 1 v määräaikaisuuteen (vanhempainvapaasijaisuus) oli lähes 100 hakijaa. Nyt on vapaana käytännössä vastaava paikka, samalla koulutuspohjalla ja vähälläkin kokemuksella voi hyvin hakea. Hakemuksia on tullut alle 10. Eli kertoo siitä, että tällä hetkellä ei ole läheskään niin paljon hakijoita jotka kelpuuttavat määräaikaisen työn.

Vierailija
1000/2374 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 20 vuotta työtä tehneenä olen huomannut sen että aikuinen ihminen ei edes kerran vuodessa saa ostettua tonnin arvoista asiaa tai edes 500e arvoista juttua.

Miks helvetissä kävisin töissä. Ai sen takia että voisin ostaa jatkuvasti kallista alkoholia ja tuhota maksani?

Tai ostella karkkeja. Olen kyllästynyt viikkorahaan.

Miks työnteko ei kannata? Miksi siitä saa suunnilleen saman verran rahaa kuin tuista?

Hölmö työtä tekee. Olen aikuinen ihminen ja haluaisin kerrankin ostaa itselle edes uudet huonekalut ja työtä tekemällä se ei onnistu. Joten miksi kävisin missään milloinkaan?

Olen elämässäni kerran ostanut telkkarin ja pesukoneen. Ne kaikki osamaksulla ja työtä tehnyt.

Hä? Luulisi että työtätekevänä voisi ostaa vähän enemmän ja mittarissa on nelkyt.v. Jumalauta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän