Oletko käynyt elokuvien ja tv-sarjojen kuvauspaikoilla?
Mitkä paikat?
Kävin syksyllä Pukkilassa pitkän ajan jälkeen. Viimeksi käynyt 90-luvulla, kun siellä kuvattiin Kovaa maata tv-sarjana ja nyt jo edesmenneet sukulaiset näytti kuvauspaikkoja.
Nyt ajelin sielläpäin, mm Pukkilan kirkolla ja sitten kävin sen huoltoaseman pihalla, Juornaankylän tien risteyksessä.
Siellä ei enää ollut huoltoasemaa. Tankit poissa, eikä Saaran baarissa ketään, saati Kaikkosen autokorjaamolla.
Kommentit (43)
Bagdad Cafe-elokuvan kuvauspaikalla USA:ssa olen käynyt ja Tähtien sota-elokuvan kuvauspaikalla Tunisiassa. Samoin muutamassa paikassa, missä on kuvattu Jane Austen-elokuvia.
Lähden etsimään Metsoloiden kuvauspaikkaa Leppävaaraa Espoosta
Olen käynyt Kontioniemen elokuvakylässä Kontiolahdella, jossa kuvattiin Karjalan Kunnailla-sarjaa. Olin asunut aiemmin alueella, ennen elokuvakylän rakentamista. Itse elokuvakylää en nähnyt sen loiston päivinä, koska se oli suljettu yleisöltä ja siellä oli ilmeisesti vain opastettuja kierroksia silloin. Viimeksi kävin siellä syksyllä 2016, jolloin se oli aika räjähtäneessä kunnossa.
Pienellä kotipaikkakunnalla joskus kuvattiin jotain saksalaista draamaa yksi jakso. Monia kavereita ja tuttuja oli tuotannossa avustajina, taustahenkilöinä ym ja muutama pääsi ihan näyttelemäänkin. Oli huvittavaa katsoa kyseinen jakso kun tunnisti kaikki paikat ja esim. autokoulusta oli tehty poliisiasema.
Ei liity elokuvaan, mutta kuvasin Beatlesien kuuluisaksi tekemän Abbey Roadin. Tämä on kiinnostavin eikä ainakaan Mitkään Metsolat 😆
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/42/Beatles_-_Abbey_Road.jpg
Villi Pohjolan Cicelyssä ja Twin Peaksin alkuteksteissä näkyvällä putouksella, Seattlen läheltä löytyvät molemmat.
Uusi päivä todella usein kauppakeskuksessa. Näkeekö jostain milloin he siellä hääräävät, että osaisin pysyä pois.
Kotipaikkakunnan Rosita-baarin. En muista enää, mikä elokuva oli.
Turun linnassa kuvattiin Mika Kaurismäen elokuva Tyttökuningas. Pääsin aika läheltä näkemään ison elokuvan kuvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Joku Kaurismäki ehkä?
Meijän luokka osallistui Hetkinen-ohjelmaan/sarjaan vuonna 2004 eli Tohlopin studioilla oon käynyt.:-) Tosin olin katsomossa enkä kisailemassa.
Niin ap, tarkoitatko, että on ollut katsomassa kuvauksia, vai ylipäätään paikoilla, joissa on kuvattu joskus jotain itselle merkityksellistä tai kiinnostavaa elokuvaa tai sarjaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku Kaurismäki ehkä?
Taisi tosiaan olla Kaurismäki-elokuva.
Olen käynyt Nykissä Carrien portailla.
Olen käynyt Englannissa useissa kylissä ja kaupungeissa, joissa on kuvattu englantilaisoa tv- sarjoja. Midsomerin murhia, Poiroteja, Marpleja yms. Esim eilen tulleen Midsomerin murhien jakson kyläkohtaukaet ja majatao oli kuvattu Torville nimisesä paikassa. Mun työpaikalla on kuvattu tv-sarjaa :-)
Rauni Mollbergin Tuntemattoman sotilaan kuvauspaikalla
Universal Studios Hollywoodissa on tullut kierrettyä.
Haluaisin lähteä (en ole käynyt) matkalle Emmerdalen kautta Midsommeriin, jossa järjestettäisi murhaleikki, jota matkailijat eivät tietäisi leikiksi:
Kuka lähtisi mukaan????
Tampereella uuden päivän kuvauspaikoilla vähän väliä ja mitä muuta täällä nyt kuvataan tai on kuvattu. Oon mä käynyt Tohlopissakin pikku kakkosen studiossa joskus.
Ylen studiolla Helsingissä Kotikadun lavasteissa tuli joskus käytyä.