Työtön! Miksi et saa töitä?
Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.
Kommentit (2374)
Vierailija kirjoitti:
Ei ikä ole mikään lopullinen tuomio. Juuri vaihdoin työpaikkaa parempaan51-vuotiaana.
Työpaikan vaihtaminen on aivan eri asia kuin työttömänä työllistyminen.
Mutta eniten käy sääliksi näitä yli 40 tai yli 55 ketkä ei saa töitä koska ovat liian vanhoja.
Jos yli 40-vuotiaat liian vanhoja työelämään, niin miksi eläkeikä ei ole 40 vuotta?
Miksi työtön ei kaupassa käydessään istahda tyhjälle kassalle ja ala tekemään TÖITÄ?
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtön ei kaupassa käydessään istahda tyhjälle kassalle ja ala tekemään TÖITÄ?
Viimeksi kun tein noin niin minulle soitettiin ambulanssi
En kykene tuottamaan yritykselle niin suirta lisäarvoa, että sillä olisi varaa maksaa minulle työehtosopimuksen mukainen(yli korkea) palkka sekä hoitaa työnantajamaksut.
Sananlaskut 24
Edellinen jae
21 Sillä juomari ja syömäri köyhtyy, ja unteluus puettaa ryysyihin.
21 For the drunkard and the glutton shall come to poverty: and drowsiness shall clothe a man with rags.
21 sillä juomari ja syömäri köyhtyy, nuokkuu lopulta ryysyissä.
Seuraava jae
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ei edes hae töitä.
Tekosyynä mm. Se, ettei 12 vuotiasta voi jättää yksin.
Siis siksiaikaa kun pääsee koulusta ja tää tulis töistä.
Eli 4 tunniksi.
On mielummin yhteiskunnan elättinä valittamassa, kun kerran on vielä vassukin.
Ei kelpaa mikään apu.
Kun ei viitsi, niin ei viitsi...rahaa saa tyhjästä. Ja asunnon. Ja euron kaljat Lidlistä. Tupakasta puhumattakaan.....
Miten noi elätit sais pois sinne venäjälle? Kun kerran se yhteiskunta on niin ihana, niin voisivat muuttaa sinne sit suoraan.Kyllä sä olet hyvä kaveri. Hyi helvetti
Alkuperäiseen keskustelun aiheeseen olisi todella mukavaa saada perusteltu vastaus, varsinkin kun niitä töitä on tullut haettua monesti ja turhaan.
Laskin tuossa, että olen lähettänyt kuukauden sisään seitsemän hakemusta ja kaikista irtosi tyhjä arpa. Syynäsin lähettämäni hakemukset uudestaan läpi kirjoitusvirheiden sun muiden varalta, jotka olisivat voineet selittää asiaa edes hieman. Ei, kaikki oli ok.
Olin lähettänyt hakemukset hyvissä ajoin, laatinut ne huolella ja ollut yhteyksissä yrityksiin. En enää tiedä mitä tässä pitäisi tehdä ja mikä minussa työnhakijana on vikana kun mihinkään ei vastata millään tavoin. Laitoin jopa pariin paikkaan viestiä perään, jossa tiedustelin asiallisesti kuinka olisin voinut toimia toisin ja parantaa työnhakuani tulevaisuudessa, mutta eipä näihinkään vastattu.
Vierailija kirjoitti:
-Suostukaa mihin vaan paskaduuniin, vaikka ilmaiseen. Älkää jättäkö cv:seen reikiä. Liiotelkaa paskaduunienkin työnkuvia.
Ilmaiseen duuniin suostujia tai pakotettujia piisaa mun alalla. Mä itse en liiku palkattomilla nollasopimuksilla minnekkään kotoani peppuja lipomaan tulevan paremman toivolla. Siksi olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Suostukaa mihin vaan paskaduuniin, vaikka ilmaiseen. Älkää jättäkö cv:seen reikiä. Liiotelkaa paskaduunienkin työnkuvia.
Ilmaiseen duuniin suostujia tai pakotettujia piisaa mun alalla. Mä itse en liiku palkattomilla nollasopimuksilla minnekkään kotoani peppuja lipomaan tulevan paremman toivolla. Siksi olen työtön.
Mikä "palkaton nollasopimus"???
Jos ei tällä lyhyellä nousukaudella ole saanut töitä, ei saa jo alkaneessa laskusuhdanteessakaan. Tervemenoa ikuistyöttömyyteen!
Mulla ei kuulemma ole tarpeeksi työkokemusta. Tekisi mieli kysyä rekrytoijalta, milläs se kuvittelee mun saavan työkokemusta, kun ei kerran oteta töihin!
Miksi kaikkien pitäisi olla aivopestyjä työn orjia? On muitakin tapoja elättää itsensä.
En hae niitä aktiivisesti.
Hyppäsin oravanpyörästä pois ja nyt elelen hissukseen hetken verran.
N46
Minulla ei ole mitään muuta koulutusta kuin peruskoulu. Kärsin paniikkikohtauksista ja olen muutamaan otteeseen saanut työhaastattelussa kohtauksen. On myös tiettyjä tilanteita joissa saatan vain ns "mennä lukkoon" esimerkiksi pelkään vastata kysymykseen joten olen vain hiljaa tai jos joku korottaa ääntänsä. Omaa autoa ei ole ja julkisilla meno saa myös aikaan paniikkikohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
En hae niitä aktiivisesti.
Hyppäsin oravanpyörästä pois ja nyt elelen hissukseen hetken verran.
N46
Eli lomailet ja odottelet kun ansiosidonnainen loppuu ja sit "meet" töihin?
Kai sulla on jo paikka tiedossa?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eniten käy sääliksi näitä yli 40 tai yli 55 ketkä ei saa töitä koska ovat liian vanhoja.
Jos yli 40-vuotiaat liian vanhoja työelämään, niin miksi eläkeikä ei ole 40 vuotta?
Työelämässä olevat 40v ei ole vielä liian vanhoja, mutta työtön 40v on jo ikäloppu.
En saa työtä koska en sitä tarvitse. Elän toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Koska toimitusjohtajat ei yleensä palkkaa miehiä omiksi assistenteikseen. Olen siis johdon assistentti ja mies. Kokemusta löytyy viiden vuoden verran ja koulutuskin on. Mutta kuinka monta toimarin assaria tiedät joka on mies? Aivan! Sen takia tässä ollaan jo toista vuotta työttömänä, kun yksikään toimari ei assistentikseen palkkaa miestä.
Ei pelkästään miehet oo johtajia, päälliköitä, toimareita ja tarvii assaria.
Jos kokeilet hakea assariksi naiselle. Palkkaisko nainen helpommin miehen?
Miksi muuten et ole jo aiemmin hakenut?
Ei ikä ole mikään lopullinen tuomio. Juuri vaihdoin työpaikkaa parempaan51-vuotiaana.