Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kuorsaaminen ajanut itseni masennukseen, jatkuvaan univelkaan. Mietin avioeroa

Vierailija
11.10.2017 |

Kaupunkiolosuhteissa asumme, eikä todellakaan ole varaa hommata isompaa, kaksikerroksista asuntoa. Mies ei ymmärrä asian vakavuutta, vaan pitää asiaa vain osittain jopa hauskana. Välillä suostuu nukkumaan sohvalla. Mies on hoikka ja liikunnallinen, ei mitään uniapneaa tms. Kuorsaus vain on niin järkyttävää, että en jaksa enää. Työmatkalla ollessasi olin haltioitunut kun sain nukkua hotellissa heräämättä 20 kertaa helvetinmoiseen pihinään ja jyrinään.

Kommentit (193)

Vierailija
81/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin käyttämään korvatulppia. Ei häiritse kuorsaus enää.

Hienoa jos pystyt nukkumaan tulppienkin kanssa. Eikö erityisesti kyljellään makaaminen tunnu sietämättömältä kun tulppa painaa korvassa? Itse en tuohon ole pystynyt. On helpompi vaikka kuunnella kuorsausta kuin kestää sitä korvasärkyä.

ei ap

Ei tunnu kun lyhennät niitä valmiita korvatulppia niin että ne jäävät korvan suojiin eikä törrötä ulos. Saksilla vaan niks naks. Kyllä ne helposti ulos saa pienemmälläkin varrella.

Terkuin pienikorvainen nukkuja

Vierailija
82/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis korvatulpat oikein laitettuna estää kaikenlaisen metelin. Kun litistät ne ja ohuina puikkoina laitat korviin missä ne laajenee. Ei sieltä kuorsaus kuulu läpi. Lukekaa ne käyttöohjeet..

Ei ne kyllä estä. Itselläni on muutamaa kalliimpaa mallia korvatulppia. Vaimentaa mutta ei estä. Eikä pidäkkään estää, koska silloin saattaisi jäädä kuulematta palohälytin tai lapsen itku toisesta päästä taloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hulluudenpartaalla kirjoitti:

Kerroin kokemukseni tähän ketjuun myötätuntona aloittajalle ja että tilanne voi olla hyvin raskas ja ajaa 'hulluuden partaalle' mutta itse kerroin etten eroa kuitenkaan. Ja valitan ja kirjoitan just niinkuin haluan. En eroa ekasta vastoinkäymisestä enkä tokasta ja maailmassa on muitakin kuin 'minä itse' jollaisia omaan napaan tuijottajia tuntuu tämä palsta olevan pullollaan.

Minusta taas tuntuu, että sinun miehesi on se ketjun pahin omaan napaan tuijottaja. Mitä terveyteensä ja hyvinvointiinsa merkittävästi vaikuttavia ongelmia hän joutuu sietämään suhteessanne päivittäisellä tasolla?

Tämä ja tätä ihmistyyppiä näyttää olevan tässä ketjussakin. Arvoisat kitisemisestä ja nillittämisestä valittavat kuorsaajat, miksi haluatte aiheuttaa rakastamallenne ihmiselle tällaista? Vähättelette ongelmaa, joka aiheuttaa toiselle jatkuvaa unettomuutta? Miksi olette yhdessä jonkun kanssa jonka hyvinvoinnista ette edes välitä?

Vierailija
84/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö hän suostu menemään lääkäriin ,vika voi olla kurkussa /kitalaessa.

Jouduin jo 90-luvun alussa heittämään miehen ulos makuuhuoneesta olohuoneen lattialle. Mies oli tuolloin nuori, alle 40-vuotias, ja naureskeli, ettei hän mitään kuorsaa. Ei uskonut. Epäilin jo silloin, että kyse on jostakin rakenteellisesta vaivasta (ehdotin löysää kitapurjetta, koska kuorsatessa kuului sellainen lepattava ääni). Anoppi nimittäin kuorsasi aivan hirveästi, ja tämän mieskin myönsi. Vasta liki kuusikymppisenä miehellä havaittiin lievä uniapnea ja tässä yhteydessä lääkäri oli myös todennut, että hänellä on - ta-daa - löysä kitapurje! No, nyt me ollaan jo niin totuttu omiin huoneisiimme, että enää ei tunnu yhtään kurjalta. Tosirakkautta eivät edes löysät kitapurjeet nujerra! :) 

Vierailija
85/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kuorsaajia on valtavat määrät ja jos kaikki eroaisivat sen tähden niin johan olisi hullua! Moni mies ja nainenkin kuorsaa eikä hae siihen apua koska moni ei pidä sitä todellisena ongelmana. Täällä oli hyviä kommentteja ja pointteja ja kyllähän se herkkäuniselle voi painajainen olla varsinkin jos on kausia ettei uni tule helposti ja toinen sitten kuorsaa.  Kuorsausta on myös pienissä tiloissa vaikea päästä karkuun. On myös ihmisiä joille on tehty useita korjausleikkauksia eikä se kuorsaaminen ole kokonaan poistunut siltikään koska syy on suun- ja nielun rakenteissa ja myös esim. ylipainossa. Eihän ketään voi hoitoon pakottaa eli turha täällä syyllistää kanssaeläjiä. Tsempit heille!

Vierailija
86/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hoidettu julkisella puolella!

Ainoastaan jos siitä on merkittävää terveydellistä haittaa. Kuorsaus itse ei ole mikään syy tutkimuksiin.

Merkittävä osa suomalaisista kuorsaa. Millään yhteiskunnalla ei olisi varaa heitä hoitaa.

Ei pidä paikkaansa. Jos ihminen hakeutuu julkiselle uniongelmaepäilyn takia, hänet kyllä tutkitaan. Minullekin tarjottiin sitä, mutta päätin mennä yksityiselle unipolygrafiaan ja maksaa sen itse sillä heillä yhden yön aikaan tutkitaan 28 mahdollista unisairautta. Julkisella puolella vaiva kerrallaan. Itselläni löytyi kolme unihäiriötä joista yksi harvinainen ja vakava. Voi olla, että kun julkisella puolisella tutkitaan toi uniapnea ensin, olis saattanut muut loput jäädä tutkimatta kun oltais luotettu vain uniapneaan.

Ps: julkinen jakaa myös noita cpap koneita ilmaiseksi kaikille sairastaville.

Vierailija
87/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että täällä ihmiset, jotka autuaasti uinuen jyrisevät koko yön kuin maailmanlopun edellä  nimittelevät itsekkäiksi niitä, joiden ainoa toive on kunnon yöunet. Tehkää sille kuorsaukselle jotain älkääkä ulisko!

Vierailija
88/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis ihan tutkittu ettei ole uniapneaa? Se joku paineistuslaite, tai mikä onkaan, auttaa kyllä siihen.

Se paineistuslaite se vasta meteliä pitääkin.

Mitä ihmeen meteliä se pitää? Itselläni on uniapnea ja cpap käytössä eikä se laite todellakaan pidä minkäänlaista ääntä. Ainoa ääni, mikä siitä tulee, on se ilman suhina eikä sekään ole mitenkään voimakas. Kuulostaa lähinnä siltä, kuin joku nukkuisi syvää unta. Itse laite on täysin äänetön. 

Se suhina on todella kova. Olin sairaalahoidossa, missä oli samaan aikaan tuota laitetta käyttänyt nainen, ja hänet laitettiin yksityishuoneeseen, koska se laite häiritsi muiden unta. Kun kävelin yöllä hänen huoneensa ohi, se suhina kuului suljetun oven läpikin käytävään. Ei todellakaan olisi voinut nukkua samassa huoneessa.

Vierailija
89/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kuorsaavan ihmisen pitää mennä lääkäriin. Sitä suuremmalla syyllä, jos hänellä on päiväväsymystä tai jos kuorsaaminen pitää puolison hereillä.

Mies sanoi minun kuorsaavan ja olin myös väsynyt, illalla nukahdin heti sohvalle. Työterveystarkastuksessa tuo tuli puheeksi, joten sain lähetteen keskussairaalaan uniapneatutkimukseen. Sain yöksi kotiini rekisteröintilaitteen ja myöhemmin toisen, jota piti käyttää kolmena yönä. Minulla todettiin vaikea uniapnea ja olen käyttänyt alusta asti cpap-laitetta. Totuin naamariin parissa yössä ja olo oli heti ensimmäisen yön jälkeen kuin olisin herännyt koomasta. Laitteen sain ilmaiseksi sairaalasta ja ne on nykyään hyvin hiljaisia.

Vierailija
90/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat. Oikeesti. Kokeile edes. Itse nukun välillä tulpat korvissa, koska olen herkkäuninen.

Vierailija
91/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis ihan tutkittu ettei ole uniapneaa? Se joku paineistuslaite, tai mikä onkaan, auttaa kyllä siihen.

Mitä ihmeen meteliä se pitää? Itselläni on uniapnea ja cpap käytössä eikä se laite todellakaan pidä minkäänlaista ääntä. Ainoa ääni, mikä siitä tulee, on se ilman suhina eikä sekään ole mitenkään voimakas. Kuulostaa lähinnä siltä, kuin joku nukkuisi syvää unta. Itse laite on täysin äänetön. 

Se suhina on todella kova. Olin sairaalahoidossa, missä oli samaan aikaan tuota laitetta käyttänyt nainen, ja hänet laitettiin yksityishuoneeseen, koska se laite häiritsi muiden unta. Kun kävelin yöllä hänen huoneensa ohi, se suhina kuului suljetun oven läpikin käytävään. Ei todellakaan olisi voinut nukkua samassa huoneessa.

En usko. Kyseessä on täytynyt olla joku muu laite, cpap on hiljainen.

Vierailija
92/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuulosuojaimet päässä nukutaan? Koko yö visusti samassa asennossa selällään? Joo, luksusta.[/quote]

En lukenut koko ketjua, mutta kommentoin tähän, että minä kyllä nukun yövuorojen jälkeen ja muutenkin tarvittaessa kuulosuojaimet päässä. Ja nukun mahallani. Onnistuu kyllä ainakin paremmin kuin ilman.

Vierailija
93/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Kyseessä on täytynyt olla joku muu laite, cpap on hiljainen.

Oli juuri tuo cpap, niin monta kertaa siitä puhuttiin. Tosin tästä on jotain 7 vuotta aikaa, ehkä ne on kehitetty sitten sen jälkeen hiljaisemmiksi?

Vierailija
94/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuulosuojaimet päässä nukutaan? Koko yö visusti samassa asennossa selällään? Joo, luksusta.

En lukenut koko ketjua, mutta kommentoin tähän, että minä kyllä nukun yövuorojen jälkeen ja muutenkin tarvittaessa kuulosuojaimet päässä. Ja nukun mahallani. Onnistuu kyllä ainakin paremmin kuin ilman.

Mahallasi, miten?? Naama vasten tyynyä?

Vierailija
95/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuulosuojaimet päässä nukutaan? Koko yö visusti samassa asennossa selällään? Joo, luksusta.

No kuvitteleppa että nukut joka yö ne päässä. Kuvitteleppa lisäksi että lastenhuone syttyy yöllä palamaan. Palohälytin huutaa ja lapsesi huutaa sinua. Mies kuorsaa niin ettei kuule mitään.

Vierailija
96/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko joku miten saada vaikka 50 vuotiaan lääkäriin jollei se sinne itse halua mennä. Konkreettisia neuvoja! Poliisienko pitäisi hakea vai? 

Eiköhän kuorsaajien kumppanit ole kertoneet siitä kuorsauksesta ja yrittäneet jo kaikki keinot, mutta kyllähän se halu lähtee ihmisestä itsestään että hakeutuu hoitoon. Ei sinne ketään voi pakottaa.

Vierailija
97/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis korvatulpat oikein laitettuna estää kaikenlaisen metelin. Kun litistät ne ja ohuina puikkoina laitat korviin missä ne laajenee. Ei sieltä kuorsaus kuulu läpi. Lukekaa ne käyttöohjeet..

No kuule ei estä kuorsauksen ääntä :D.

Lytistän korvatulpat niin littanaksi kuin voi ja tungen ne todella syvälle korviin, jossa ne laajenee. Ei todellakaan poista kuorsauksen ääntä. Koska se on niin luja se ääni.

Vierailija
98/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuvitteleppa että nukut joka yö ne päässä. Kuvitteleppa lisäksi että lastenhuone syttyy yöllä palamaan. Palohälytin huutaa ja lapsesi huutaa sinua. Mies kuorsaa niin ettei kuule mitään.

Meillä on verisuren hälytysjärjestelmä, se kyllä reagoi, vaikka ihmiset jostain syystä eivät reagoisi. Suosittelen varsinkin kaikille sellaisille lämpimästi, jotka eivät herää/reagoi palovaroittimen ääneen.

Mutta oikeasti eivät kuulosuojaimetkaan kyllä poista vieressä nukkuvan voimakasta kuorsausta. Vaimentavat vaan huoneen ulkopuolelta tulevat normaalit puheäänet ym niin, että pystyy nukkumaan päivällä. Joten aivan varmasti kuulosuojaimet päässä nukkuva herää aivan normaalisti palovaroittimen ääneen (normaaleilla unenlahjoilla varustettu ihminen).

Vierailija
99/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tekaistu hysteerisen ongelma.

1)Palovaroittimia myydään myös kuuroille.

2)Miehesi kuulossa ei ole mitään vikaa, vaikka hän kuorsaakin. Testaa vaikka joku yö palovaroittimella!

Vierailija
100/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eioletodellista kirjoitti:

Kertooko joku miten saada vaikka 50 vuotiaan lääkäriin jollei se sinne itse halua mennä. Konkreettisia neuvoja! Poliisienko pitäisi hakea vai? 

Eiköhän kuorsaajien kumppanit ole kertoneet siitä kuorsauksesta ja yrittäneet jo kaikki keinot, mutta kyllähän se halu lähtee ihmisestä itsestään että hakeutuu hoitoon. Ei sinne ketään voi pakottaa.

Kutsu lääkäri kotiin.