Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kuorsaaminen ajanut itseni masennukseen, jatkuvaan univelkaan. Mietin avioeroa

Vierailija
11.10.2017 |

Kaupunkiolosuhteissa asumme, eikä todellakaan ole varaa hommata isompaa, kaksikerroksista asuntoa. Mies ei ymmärrä asian vakavuutta, vaan pitää asiaa vain osittain jopa hauskana. Välillä suostuu nukkumaan sohvalla. Mies on hoikka ja liikunnallinen, ei mitään uniapneaa tms. Kuorsaus vain on niin järkyttävää, että en jaksa enää. Työmatkalla ollessasi olin haltioitunut kun sain nukkua hotellissa heräämättä 20 kertaa helvetinmoiseen pihinään ja jyrinään.

Kommentit (193)

Vierailija
61/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluudenpartaalla kirjoitti:

Minulla sama ongelma kuin aloittajalla. Meilläkin pieni kaksio, ei edes varapatjaa ja sohvallakaan ei voi nukkua kun kahden istuttava. Teen joskus itselleni petin päiväpeitolla olkkarin lattialle jossa kovalla yritän nukkua. Ollaan oltu 13 vuotta yhdessä ja minä aina herkkäuninen enkä saa helposti unta ja herään pienimpäänkin. Joskus koitin korvatulppia mutta ne ei ole korville hyväksi pidemmän päälle kun korvissa ei kierrä ilma jne enkä kuulisi jos esim.palohälytin soisi jne. Joskus tuntuu että pää räjähtää ja en jaksa enää. Mies ei ota asiaa vakavasti vaikka hänellä joskus hengityskatkoksiakin yöllä. Jatkuvaa toisen tönimistä yöt että kumppani vaihtaisi asentoa ja ei se ole kumppanillekaan mukavaa. Nyt oli vielä hänellä flunssa pari viikkoa niin se kuorsaus oli infernaalista!! Erota en sen vuoksi tahdo mutta välillä tuntuu että yöllä enää jaksa ja kestä, tulen hulluksi! Voimia aloittajalle!

Ihan mielenkiinnosta kysyn: miksi et ole hankkinut varapatjaa tai vuodesohvaa. Saattaisi elämä hiukan helpottua.

Vierailija
62/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluudenpartaalla kirjoitti:

Kerroin kokemukseni tähän ketjuun myötätuntona aloittajalle ja että tilanne voi olla hyvin raskas ja ajaa 'hulluuden partaalle' mutta itse kerroin etten eroa kuitenkaan. Ja valitan ja kirjoitan just niinkuin haluan. En eroa ekasta vastoinkäymisestä enkä tokasta ja maailmassa on muitakin kuin 'minä itse' jollaisia omaan napaan tuijottajia tuntuu tämä palsta olevan pullollaan.

Minusta taas tuntuu, että sinun miehesi on se ketjun pahin omaan napaan tuijottaja. Mitä terveyteensä ja hyvinvointiinsa merkittävästi vaikuttavia ongelmia hän joutuu sietämään suhteessanne päivittäisellä tasolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän apua miehen pitäisi hankkia? Leikkauksista todella harvoin on mitään hyötyä, naamari päässä ei voi nukkua ja se vasta meteliä pitääkin. Se myös maksaa erittäin paljon.

Miksi ei voi nukkua naamari päässä? Uniapneasta kärsivien unenlaatu ja sen myötä elämänlaatu paranee sen avulla, ja he eivät tahdo nukkua enää ilman sitä. Julkiselta se oli ainakin isälläni lainassa.

Vierailija
64/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä korvatulppaneuvoja! Peittääkö joillakin muka korvatulpat kuorsauksen äänen?!? Eihän se kuorsauksen äänenvoimakkuus silloin mikään kovin luja olla, jos korvatulpat sen peittää.

Meillä ei korvatulpat todellakaan auttanu. Joo, ehkä vaimensi hieman kuorsauksen ääntä, mutta desibelit on jotain järkyttävää silti ja korvatulpat oli yhtä tyhjän kanssa, jatkuvasti heräsin kuorsauksen ääneen korvatulppien läpi. 4 vuotta sinnittelin samassa huoneessa, niin että uni katkesi oikeasti 30 kertaa yön aikana. Kuorsaus kesti läpi yön siis. Olin ihan valmis tuon jälkeen lataamoon. Aivan järkyttävissä univeloissa. En koskaan saanu nukkua edes yhtä tuntia putkeen.

Vierailija
65/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin vastenmielinen ketju, ettei tätä voi lukea pitemmälle. Vai että kuorsaus on jollekulle noin iso ongelma.

Jos nyt kumminkin satut vielä lukemaan, minkä todennäköisesti teet, niin on olemassa kuorsausta ja sitten on olemassa KUORSAUSTA. Tässä puhutaan jälkimmäisestä eli saatananmoisesta mekkalasta, joka kuuluu valehtelematta asunnon ulkopuolelle, ei mistään perus puhaltelusta. Ja se on ISO terveydellinen ongelma itse kuorsaajalle että huomattava haitta vieressä nukkuvalle.

Vierailija
66/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänieristysovi makkariin, lisäksi oleellisille seinille ääniä vaimentavia levyjä tms. Sen jälkeen olohuoneeseen joko järkevä vuodesohva tai ihan sänky. Sellaisia päiväksi piiloon pedattavia ratkaisuja löytyy.

Jos mies on sitä mieltä, että asialle ei tarvitse tai saa tehdä mitään, ongelma ei ole kuorsaus vaan miehen yleinen asenne ja suhtautuminen puolisoon.

Vierailija
67/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50088

Lukekaa tämä. Hoidetaan kunnallisella puolella. CPAP tai uniapneakiskohoito. Vaikeissa tapauksissa CPAP ensisijainen, keskivaikeissa ja lievissä kisko. Kiskoja on erilaisia ja sitä voidaan kokeilla jos ei pysty maskin kanssa nukkumaan myös vaikeissa tapauksissa.718

Vierailija
68/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan hyvä neuvo herättää mies aina kun itse herää, jos hän ei muuten tajua, että se on oikeasti ongelma. On myös outoa kuvitella, että parisuhteessa pitäisi alunperinkään nukkua samassa sängyssä. Ei tarvitse. Kokeile nyt ensin sitä, että hankitte molemmille oman sängyn ja nukutte eri huoneissa. Jos ukko ei tajua, että asia on ongelma eikä huonejärjestely toimi niin sitten ei voi muuta kuin erota. Sekin on hyvä ratkaisu.

En suosittele tuota herättämisratkaisua. Tuolla saat mustan silmän ja suhde päättyy joka tapauksessa. On vähän eri asia herätä johonkin ääneen tai olla nukahtamatta kuorsauksen takia kuin jos väkivalloin tökitään kesken unien hereille.

Ex-vaimo harrasti tuota ja siksi onkin ex-vaimo. Koska olen luonteeltani lempeä niin ex-vaimo ei saanut mustaa silmää, mutta kunnon huudot kuitenkin.

Vierailija
69/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nukkuivat väsyneenä sodan keskellä tykistötulen alla tai kuorma-auton lavalla kuljetuksen aikana. Niin tein itsekin armeijassa. Ja sitten naiset kitisee jostain kuorsaamisesta.

Vierailija
70/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet nukkuivat väsyneenä sodan keskellä tykistötulen alla tai kuorma-auton lavalla kuljetuksen aikana. Niin tein itsekin armeijassa. Ja sitten naiset kitisee jostain kuorsaamisesta.

Minun varuspalvelusaikanani ei kyllä nukuttu tykistötulessa. Kuorma-auton lavallahan nukahtaa mukavasti liikkeeseen, niin kuin matkustusvälineissä aina. Siihen ei tarvita kiveksiä. ;)

Vierailija
71/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun varuspalvelusaikanani ei kyllä nukuttu tykistötulessa. Kuorma-auton lavallahan nukahtaa mukavasti liikkeeseen, niin kuin matkustusvälineissä aina. Siihen ei tarvita kiveksiä. ;)

Kirjoituksestasi päätellen sinä et ole inttiä nähnytkään saati siirtynyt kuorma-auton lavalla joukkojenkuljetuksessa mihinkään. Tai sitten olet käynyt tyypillisen silotellun naisten varusmiespalveluksen. Siitä on mukavuus kaukana kun auton tai traktorin lava tungetaan täyteen miehiä ja ajetaan metsätietä pitkin. Tai kun ammutaan tykistöllä putket kuumana ja yrität levätä teltassa siinä lähistöllä.

Vierailija
72/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän apua miehen pitäisi hankkia? Leikkauksista todella harvoin on mitään hyötyä, naamari päässä ei voi nukkua ja se vasta meteliä pitääkin. Se myös maksaa erittäin paljon.

Miksi ei voi nukkua naamari päässä? Uniapneasta kärsivien unenlaatu ja sen myötä elämänlaatu paranee sen avulla, ja he eivät tahdo nukkua enää ilman sitä. Julkiselta se oli ainakin isälläni lainassa.

Yritä nukkua kaasunaamari päässä. Sen kanssa on vielä vaikeampi saada henkeä kuin ilman sitä.

Sitä paitsi se pitää kovaa ääntä.

Sitä ei saa julkiselta lainaksi kuin erityistapauksissa.

Vierailija
73/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50088

Lukekaa tämä. Hoidetaan kunnallisella puolella. CPAP tai uniapneakiskohoito. Vaikeissa tapauksissa CPAP ensisijainen, keskivaikeissa ja lievissä kisko. Kiskoja on erilaisia ja sitä voidaan kokeilla jos ei pysty maskin kanssa nukkumaan myös vaikeissa tapauksissa.718

Et taida olla koskaan käynyt julkisella hoidossa?

Ainoastaan erittäin pahat uniapneat hoidetaan julkisella. Minä tunnen montaki jotka eivät ole saaneet mitään hoitoa julkisella puolella koska ongelma ei ole tarpeeksi suuri.

Siihen pätee ihan sama sääntö kuin aikuisten hampaiden oikomiseen. Ainoastaan jos siitä on terveydellistä vaaraa niin hampaat oiotaan julkisella. Muuten joudut yksityiselle.

Miksi puhut asioista mistä sinulla ei ole mitään omaa kokemusta? Aika hemmetin huonolla kantimilla on keskustelu kanssasi jos haet jostain käypä hoitosuosituksista perusteluita selityksillesi.

Vierailija
74/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa oma kämppä, jos ei muuten tokene. Ei silti erota tarvitse.

Vierailija
75/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse joutuisin taas tuohon tilanteeseen niin roudaisin oman patjani suosiolla toiseen huoneeseen ja sanoisin miehelle että vierekkäin ei nukuta ennenkun on hoitanut ongelmansa. Korvatulpat päässä on ikävä nukkua, tuntuvat kipeältä ja herkkäuniselle se oman sydämen sykkeen kuulostelu on kauheaa. Ja vaikka kuorsauksen saisi vaimenemaan niin sitten sänky tärisee sen takia.

Käyttöön apteekista tämmöiseen tarkoitutetut korvatulpat ja miehelle nenälaastarit, suihkeet, purentakiskot ja kaikki mahdollinen.

Eräs ex oli kans tuommonen, että lähinnä häntä huvitti se että en saanut kuorsauksen takia oikeasti nukuttua ja olin jatkuvasti väsynyt, silti kehtas oikeasti vetää herneet nenään jos en joka yö viereen halunnut. Onneksi nykyinen sanoi heti alussa että hälle on ok nukkua eri huoneissa, jos se meinaa sitä että olen pirteä ja iloinen.

Varmaan tuommosille pitäisi oikeasti viikon verran jyrätä katuporaa joka yö muutaman tunnin verran korvan juuressa ennenkun tajuaa. Tai potkia sänkyä koko yö ja välillä tuutata laivan sumutorvea.

Itsekäs mies sulla, otan osaa.

Suosittelen sinulle eroa.

Jos eläminen on noin hememtin vaikeata niin kannattaa elää ihan yksin.

Vierailija
76/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Vuokraa oma kämppä, jos ei muuten tokene. Ei silti erota tarvitse.

No sehän on ero jo tuolloin

Vierailija
77/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin kuorsaavasta miehestä, koska hänen asenteensa oli niin ylimielinen. Ei ymmärtänyt tilanteen vakavuutta. Nykyinen mieheni teetti itselleen kuorsauskiskon, ja se toimii. Kannattaa satsata kunnolliseen, itselle teetettyyn kuorsauskiskoon.

Vierailija
78/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex mies kuorsas niin kovaa että korvatulpat oli lähinnä vitsi. Itse olohuoneen sohvalla korvatulppien kans nukuin joten kuten. Mies piti asiaa ihan vitsinä. Erottiin muista syistä, mutta kyllä on muistissa se kamala meteli ja ihana nykyään nukkua hiljaisuudessa yksin.

Vierailija
79/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis ihan tutkittu ettei ole uniapneaa? Se joku paineistuslaite, tai mikä onkaan, auttaa kyllä siihen.

Se paineistuslaite se vasta meteliä pitääkin.

Mitä ihmeen meteliä se pitää? Itselläni on uniapnea ja cpap käytössä eikä se laite todellakaan pidä minkäänlaista ääntä. Ainoa ääni, mikä siitä tulee, on se ilman suhina eikä sekään ole mitenkään voimakas. Kuulostaa lähinnä siltä, kuin joku nukkuisi syvää unta. Itse laite on täysin äänetön. 

Vierailija
80/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis korvatulpat oikein laitettuna estää kaikenlaisen metelin. Kun litistät ne ja ohuina puikkoina laitat korviin missä ne laajenee. Ei sieltä kuorsaus kuulu läpi. Lukekaa ne käyttöohjeet..