Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kuorsaaminen ajanut itseni masennukseen, jatkuvaan univelkaan. Mietin avioeroa

Vierailija
11.10.2017 |

Kaupunkiolosuhteissa asumme, eikä todellakaan ole varaa hommata isompaa, kaksikerroksista asuntoa. Mies ei ymmärrä asian vakavuutta, vaan pitää asiaa vain osittain jopa hauskana. Välillä suostuu nukkumaan sohvalla. Mies on hoikka ja liikunnallinen, ei mitään uniapneaa tms. Kuorsaus vain on niin järkyttävää, että en jaksa enää. Työmatkalla ollessasi olin haltioitunut kun sain nukkua hotellissa heräämättä 20 kertaa helvetinmoiseen pihinään ja jyrinään.

Kommentit (193)

Vierailija
41/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan hyvä neuvo herättää mies aina kun itse herää, jos hän ei muuten tajua, että se on oikeasti ongelma. On myös outoa kuvitella, että parisuhteessa pitäisi alunperinkään nukkua samassa sängyssä. Ei tarvitse. Kokeile nyt ensin sitä, että hankitte molemmille oman sängyn ja nukutte eri huoneissa. Jos ukko ei tajua, että asia on ongelma eikä huonejärjestely toimi niin sitten ei voi muuta kuin erota. Sekin on hyvä ratkaisu.

Et todellakaan tiedä mitä rakkaus tarkoittaa etkä mitä parisuhde tarkoittaa.

Erota kuorsauksen takia? Mitä jos mies olisi oikeasti sairas? Eroatko sittenkin?

Vierailija
42/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluudenpartaalla kirjoitti:

No kyllähän se niin on että mies on raskaassa fyysisessä työssä että se uni on elinehto hänelle. Toki minullekin, mutta voin siitä enemmän tinkiä. Se että mies kuorsaa eikä pidä sitä ongelmana ei tarkoita että meidän parisuhde on huono jne. Eli niitä ei voi vetää yksi yhteen.

No älä sitten ihmeessä valita jos voit kerran tinkiä. Meidänkö täältä pitäisi tulla mies kitarisaleikkaukseen pakottamaan?

Jos miehen kannalta ei näy ongelmaa ja sinun kannaltasi on, laita mies ymmärtämään ongelma tai eroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä miehesi lääkäriin. Itselläni vika oli poskionteloissa, jotka leikattiin. Happi kulkee taas hyvin, enkä kuorsaa öisin. 

Vierailija
44/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama ongelma kuin aloittajalla. Meilläkin pieni kaksio, ei edes varapatjaa ja sohvallakaan ei voi nukkua kun kahden istuttava. Teen joskus itselleni petin päiväpeitolla olkkarin lattialle jossa kovalla yritän nukkua. Ollaan oltu 13 vuotta yhdessä ja minä aina herkkäuninen enkä saa helposti unta ja herään pienimpäänkin. Joskus koitin korvatulppia mutta ne ei ole korville hyväksi pidemmän päälle kun korvissa ei kierrä ilma jne enkä kuulisi jos esim.palohälytin soisi jne. Joskus tuntuu että pää räjähtää ja en jaksa enää. Mies ei ota asiaa vakavasti vaikka hänellä joskus hengityskatkoksiakin yöllä. Jatkuvaa toisen tönimistä yöt että kumppani vaihtaisi asentoa ja ei se ole kumppanillekaan mukavaa. Nyt oli vielä hänellä flunssa pari viikkoa niin se kuorsaus oli infernaalista!! Erota en sen vuoksi tahdo mutta välillä tuntuu että yöllä enää jaksa ja kestä, tulen hulluksi! Voimia aloittajalle!

Nyt kyllä hämmästyttää. Jos on ollut tuollainen ongelma jo 13 vuotta, niin MIKSI et ole ratkaissut sitä? Miehelle pitää tehdä selväksi, että se ON ongelma. Sen jälkeen se ratkaistaan yhdessä. Esimerkiksi ei muuteta minikokoiseen kaksioon. Ja miksi helkkarissa se kuorsaamisen takia valvova vain joutuisi siirtymään omasta sängystään? Hankkikaa kunnollinen sohva jossa voi nukkua, tai pysyvästi toinen vuode toiseen huoneeseen. Kyllä tällaiset asiat on ratkaistavissa. Se on vain halusta kiinni.

AP:lla ei ole varaa maksaa omaa osaansa siitä uudestan talosta joten taloa ei voi hankkia.

Tajuatko miten kalliita asunnot on suurissa kaupungeissa? Kukaan ei rupea ostamaan kymmeniä tuhansia euroja enemmän maksavaa asuntoa sen takia että joku kuorsaa.

Erittäin moni ihminen kuorsaa. Sille ei vaan mitään voi. 

Jos ei pysty puolison kanssa nukkumaan samassa sängyssä niin ero on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
45/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuorsaus voi kuulua myös viereiseen huoneeseen ja vähän kauemmaskin, vaikka on silikonikorvatulpat! Kaikki eivät totu cpap-laitteeseen kuukausienkaan aikana eikä leikkauskaan välttämättä auta. Kuvittele nukkuvasi kaasunaamari päässä. Ei ole helppoa. Suosittelen erillisiä asuntoja.

Vierailija
46/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä miehesi lääkäriin. Itselläni vika oli poskionteloissa, jotka leikattiin. Happi kulkee taas hyvin, enkä kuorsaa öisin. 

Julkisella puolella tuollaisia ei hoideta. Se että joku kuorsaa ei oikeuta ketään hoitoon. Siitä pitää olla merkittäviä terveydellisiä haittoja.

Vierailija
47/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hoidettu julkisella puolella!

Vierailija
48/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän apua miehen pitäisi hankkia? Leikkauksista todella harvoin on mitään hyötyä, naamari päässä ei voi nukkua ja se vasta meteliä pitääkin. Se myös maksaa erittäin paljon.

Vierailija
49/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hoidettu julkisella puolella!

Ainoastaan jos siitä on merkittävää terveydellistä haittaa. Kuorsaus itse ei ole mikään syy tutkimuksiin.

Merkittävä osa suomalaisista kuorsaa. Millään yhteiskunnalla ei olisi varaa heitä hoitaa.

Vierailija
50/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se niin on että mies on raskaassa fyysisessä työssä että se uni on elinehto hänelle. Toki minullekin, mutta voin siitä enemmän tinkiä. Se että mies kuorsaa eikä pidä sitä ongelmana ei tarkoita että meidän parisuhde on huono jne. Eli niitä ei voi vetää yksi yhteen.

Jokainen tarvii unta!!

Vierailija
51/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkiolosuhteissa asumme, eikä todellakaan ole varaa hommata isompaa, kaksikerroksista asuntoa. Mies ei ymmärrä asian vakavuutta, vaan pitää asiaa vain osittain jopa hauskana. Välillä suostuu nukkumaan sohvalla. Mies on hoikka ja liikunnallinen, ei mitään uniapneaa tms. Kuorsaus vain on niin järkyttävää, että en jaksa enää. Työmatkalla ollessasi olin haltioitunut kun sain nukkua hotellissa heräämättä 20 kertaa helvetinmoiseen pihinään ja jyrinään.

No nuku sinä sohvalla! Miksi asunnon pitäisi olla kaksikerroksinen? Alat nukkumaan toisessa huoneessa, tai sohvan paikalle hommaatte sängyn, jos toista huonetta ei ole. Sitten vielä tuikkaat korvatulpat korviin.

Vierailija
52/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kokemukseni tähän ketjuun myötätuntona aloittajalle ja että tilanne voi olla hyvin raskas ja ajaa 'hulluuden partaalle' mutta itse kerroin etten eroa kuitenkaan. Ja valitan ja kirjoitan just niinkuin haluan. En eroa ekasta vastoinkäymisestä enkä tokasta ja maailmassa on muitakin kuin 'minä itse' jollaisia omaan napaan tuijottajia tuntuu tämä palsta olevan pullollaan.

Vierailija
53/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin vastenmielinen ketju, ettei tätä voi lukea pitemmälle. Vai että kuorsaus on jollekulle noin iso ongelma.

Vierailija
54/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilliset asunnot, onhan sinunkin saatava nukuttua.

Vierailija
55/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin vastenmielinen ketju, ettei tätä voi lukea pitemmälle. Vai että kuorsaus on jollekulle noin iso ongelma.

Et ole ilmeisesti kärsinyt unettomuudesta tai olet itse se kuorsaaja? Vieressänukkuja todella kärsii

tilanteesta. Ap, rahtaa patjasi olkkarin lattialle niin ei tarvi kovalla nukkua.

Vierailija
56/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuorsaa vaimo. Meteli luokkaa kun tiekarhulla pusketaan asfalttia irti ja loppuvaiheessa helvetinmoisella rusahduksella vaihdetaan vielä pykälää pienemmälle. Kyllä se ajaa totaaliseen uupumukseen toisen. Itse olen jo eläkkeellä ja voin nukkua päivisin, mutta yöt valvoen ja päivät uupuneena oli yhtä helvettiä silloin kun vielä olin töissä. Turha on kenenkään antaa neuvoja korvatulpista tai kuulosuojaimista.

Vierailija
57/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on. Mieheni nukahtaa kun päättää mennä nukkumaan, siis oikeasti silmät kiinni, öitä ja alta minuutin on täydessä unessa. Ja kuorsaa. Kuorsaa j*malauta niin kovaa, että jopa lemmikkimme poistuvat huoneesta kun se korina alkaa.

Itse olen hidas nukahtaja, joten hyyyyyvin harvoin nukahdan ennen miestäni. Ja jos herään yöllä (olen herkkäuninen), tai vaikka joudun käymään pissalla, uudestaan nukahtaminen on mahdotonta, koska se v*tun kuorsaus. Puhumattakaan siitä, että mies menee nukkumaan ja itse haluaisin vielä esim. katsoa telkkaria. Hiukka hankalaa, kun et kuule sitä tv:n ääntä. Ainoa mikä jyskyttää takaraivossasi, on se kuorsauksen ääni. Hauskaa elokuvailtaa vaan.

Anteeksi kiroiluni, mutta jos ei ole joutunut elämään tässä tilanteessa, on täysin mahdotonta tajuta, kuinka kovaa ja häiritsevää se korina on.

Minä muutin yläkertaan(asumme ok-talossa), jotain volyymistä ehkä kertoo se, että välissämme on käytävä, ovi, kierreportaat, toinen ovi, toinen käytävä ja vielä ovi ja SILTI se ääni kuului niin, että nukun pää kahden tyynyn välissä.

Joten korvatulpat on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Mies on kokeilemassa kuorsauskiskoa? En ole varma onko oikea termi. Sitten lääkäriin, jos ei auta. Kyllä se ainakin yrittää ❤

Vierailija
58/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on. Mieheni nukahtaa kun päättää mennä nukkumaan, siis oikeasti silmät kiinni, öitä ja alta minuutin on täydessä unessa. Ja kuorsaa. Kuorsaa j*malauta niin kovaa, että jopa lemmikkimme poistuvat huoneesta kun se korina alkaa.

Itse olen hidas nukahtaja, joten hyyyyyvin harvoin nukahdan ennen miestäni. Ja jos herään yöllä (olen herkkäuninen), tai vaikka joudun käymään pissalla, uudestaan nukahtaminen on mahdotonta, koska se v*tun kuorsaus. Puhumattakaan siitä, että mies menee nukkumaan ja itse haluaisin vielä esim. katsoa telkkaria. Hiukka hankalaa, kun et kuule sitä tv:n ääntä. Ainoa mikä jyskyttää takaraivossasi, on se kuorsauksen ääni. Hauskaa elokuvailtaa vaan.

Anteeksi kiroiluni, mutta jos ei ole joutunut elämään tässä tilanteessa, on täysin mahdotonta tajuta, kuinka kovaa ja häiritsevää se korina on.

Minä muutin yläkertaan(asumme ok-talossa), jotain volyymistä ehkä kertoo se, että välissämme on käytävä, ovi, kierreportaat, toinen ovi, toinen käytävä ja vielä ovi ja SILTI se ääni kuului niin, että nukun pää kahden tyynyn välissä.

Joten korvatulpat on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Mies on kokeilemassa kuorsauskiskoa? En ole varma onko oikea termi. Sitten lääkäriin, jos ei auta. Kyllä se ainakin yrittää ❤

Hanki vastamelukuulokkeet telkkarin katsomiseen. Nykyään niitä löytyy langattominakin.

Vierailija
59/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku toisessa huoneessa. Problem solved.

Vierailija
60/193 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse joutuisin taas tuohon tilanteeseen niin roudaisin oman patjani suosiolla toiseen huoneeseen ja sanoisin miehelle että vierekkäin ei nukuta ennenkun on hoitanut ongelmansa. Korvatulpat päässä on ikävä nukkua, tuntuvat kipeältä ja herkkäuniselle se oman sydämen sykkeen kuulostelu on kauheaa. Ja vaikka kuorsauksen saisi vaimenemaan niin sitten sänky tärisee sen takia.

Käyttöön apteekista tämmöiseen tarkoitutetut korvatulpat ja miehelle nenälaastarit, suihkeet, purentakiskot ja kaikki mahdollinen.

Eräs ex oli kans tuommonen, että lähinnä häntä huvitti se että en saanut kuorsauksen takia oikeasti nukuttua ja olin jatkuvasti väsynyt, silti kehtas oikeasti vetää herneet nenään jos en joka yö viereen halunnut. Onneksi nykyinen sanoi heti alussa että hälle on ok nukkua eri huoneissa, jos se meinaa sitä että olen pirteä ja iloinen.

Varmaan tuommosille pitäisi oikeasti viikon verran jyrätä katuporaa joka yö muutaman tunnin verran korvan juuressa ennenkun tajuaa. Tai potkia sänkyä koko yö ja välillä tuutata laivan sumutorvea.

Itsekäs mies sulla, otan osaa.