Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kuorsaaminen ajanut itseni masennukseen, jatkuvaan univelkaan. Mietin avioeroa

Vierailija
11.10.2017 |

Kaupunkiolosuhteissa asumme, eikä todellakaan ole varaa hommata isompaa, kaksikerroksista asuntoa. Mies ei ymmärrä asian vakavuutta, vaan pitää asiaa vain osittain jopa hauskana. Välillä suostuu nukkumaan sohvalla. Mies on hoikka ja liikunnallinen, ei mitään uniapneaa tms. Kuorsaus vain on niin järkyttävää, että en jaksa enää. Työmatkalla ollessasi olin haltioitunut kun sain nukkua hotellissa heräämättä 20 kertaa helvetinmoiseen pihinään ja jyrinään.

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni kuorsasi järkyttävästi. Laitan makuuhuoneen oven kiinni, menen alakertaan sohvalle ja laitan hyvät korvatulpat, ja kuorsaus kuuluu yhä läpi. Jotkut kuorsaa ihan järkyttävän kovaa, varmaan 100 db ylittyy. Ei siinä voi nukkua. Mies laihtui vähän ja se auttoi hieman, mutta hankalaa on yhä. Ja lääkäriin sitä ei saa. Joskus olen raivoissani hakannut sitä yöllä tyynyllä niin että herää. Ymmärrän oikein hyvin ap:tä.

Vierailija
182/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, niin tuttua! Se alkoi siten, etten pystynyt nukahtamaan kun toinen kuorsasi -> menin siis aikaisemmin nukkumaan jotta ehdin nukahtamaan ennen kuorsauksen alkua. Sitten aloin heräämään siihen kuorsaamiseen ja kun ihmisellä on riittävästi univelkaa alkaa pää hajota.

Yhtenä päivänä mies kertoi huvittuneena nähneensä sellaista unta, että olin uhannut kuristaa hänet. No ei se ollut unta vaan yöllä tuupin hänet hereille ja sanoin hampaidenkiristelyn ohessa, että "jos se kuorsaaminen ei lopu niin kuristan sut!".

Lopulta annoin hänelle kaksi vuotta (2 v!!) aikaa tehdä kuorsaamiselleen jotain - ihan sama mitä - tai muuten muuttaisin talomme alakertaan nukkumaan. Kahden vuoden määräajan tultua loppusuoralle kysyin, että mitä hän on ajatellut tehdä asialle. "hmm en mitään" oli vastaus. Selvä, ostin hyvän sängyn (miksi minun pitäisi nukkua jossain patjalla tai vuodesohvassa kun en ole syypää tähän?) ja muutin alakertaan. Ja siitä mies murjottamaan, että "kun aina teet niin hätiköityjä päätöksiä".

Jumat, annoin kaksi vuotta aikaa!

Jos jotakuta lopputulema kiinnostaa, niin 7 vuoden eri huoneissa ja kerroksissa nukkumisen jälkeen mies päätyi vaihtamaan nuorempaan ja parempaan ja kaiketi myös kuurompaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että noita miehiä ei saa lääkäriin ja hoitamaan obgelmiaan. Naiset joutuu joka mutkslke vääntymään. Argh!

Vierailija
184/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökillä pakotin mieheni pihalle telttaan, jossa hän sai sitten korista mielin määrin. Olisin tullut hulluksi pienessä kesämökissä. Yöllä terassilla käydessäni kuulin, miten se kauhea kuorsaaminen raikui suviyössä kuin moottorisaha. Säälin metsäneläimiä, mutta itse laskeuduin onnenkyyneleet silmissäni omalle sängylleni ja kiitin Herraa.

Vierailija
185/193 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain eroa kuorsauksen takia. Mies piti kärsimystäni toisarvoisena. Jopa hauskana.

Kunnes hän oli työmatkalla ja oli majoittunut jossain työkaverinsa viereiseen huoneeseen. Aamulla työkaveri oli tullut kertomaan, ettei ollut pystynyt nukkumaan, kun koko talo tärisi, seinä jyrisi jne. Ja oli ihmetellyt, miten mieheni puoliso jaksaa.

No, en jaksanut. Sain lääkäriltä vahvoja unilääkkeitä, ne tekivät minusta zombin.

Hankin lopulta oman asunnon ja sain vihdoin nukkua.

Mies meni uniklinikalle ja hänellä todettiin uniapnea. Hän sai kotiin uniseurantalaitteen. Hän on hoikka ja urheilullinen. Hän nukkui jokin muovihäkkyrä suussaan ja pihisevä naamari naamallaan kuin darth vader.

Lopulta hän oli itsekin aina niin väsynyt, että meni johonkin kitalakileikkaukseen.

Mutta minä en enää muuttanut hänen kanssaan yhteen.

Vierailija
186/193 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön ritari kalsareissaan. kirjoitti:

Vaimoni on huomattavan ylipainoinen ja kuorsaa tosi voimakkaasti. Lisäksi hänellä on unessa tapana huitoa käsillään ja jaloillaan. Ainakin kerran viikossa hän kierähtää unessa päälleni tai työntää minut lattialle. En saa nukkua tarpeeksi ja töissä olen kovin väsynyt. Olen perheeni ainoa elättäjä ja pelkään etten suoriudu enää tästä tehtävästä. Huomaan että lapsetkin tästä jo kärsivät. Mitä voisin tehdä, kun hän ei ota ongelmaa kuuleviin korviinsa? Ero ei ole ratkaisu, koska rakastan ja kunnioitan häntä suuresti!

Meilläkin on tuo huitomis- ja potkimisongelma kuorsauksen lisäksi, joskaan mieheni ei ole ylipainoinen, joten en ole vaarassa tukehtua hänen alleen yöllä. En kuitenkaan voi kääntää yön aikana kylkeä, koska olen aivan tarpeeksi monta kertaa saanut huitaisun kaulaani tai vatsaani, ja se tulee todella voimalla. Jotta en jonakin yönä heräisi nenäni murskaantumiseen, nukun aina kasvot miehestä pois päin. Niska tuntuisi kyllä kaipaavan vaihtelua öiseen asentoon, mutta sitä saankin siirtyessäni kuorsauksen vuoksi sohvalle, missä asento on sitten muuten todella kehno.

Aiemmat kumppanit ovat olleet rauhallisia ja hiljaisia nukkujia, joten en ole osannut kuvitellakaan, miten levotonta joidenkin vieressä nukkuminen voi olla.

Vierailija
187/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monet antavat pahoinpitelyyn verrattavia ohjeita kuorsaajan tönimisestä. Se ei helpota kummankaan unia jos kuorsaajaa herättelee pitkin yötä. Kuorsaaja ei tiedä kuorsaavansa ja ainut oikea ohje on kertoa asiasta ja viedä kuorsaaja lääkäriin. 

Kuorsaajille antaisin neuvon että jos puoliso pahoinpitelee kesken unien, niin kannattaa vaihtaa puolisoa ja tehdä vanhasta rikosilmoitus.

Vierailija
188/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei suostu lääkäriin, niin se ei arvosta sua ja siten joudut jättään sen. Mun miehelle tehtiin korvapolilla sellainen nenätoimenpide, jossa jäykistettiin nenän sisärakenteita. Pari tuntia oli siellä eikä ollut kauhea toimenpide. Kuorsaus väheni huomattavasti.

Ärsyttävän itsekäs mies sulla. Harmi.

Nainen ei olekkaan itsekäs, erota kuorsauksen takia kun voi laittaa kuulosuojaimet. Hohhoi...

Miten kuulosuojaimet päässä nukutaan? Koko yö visusti samassa asennossa selällään? Joo, luksusta.

Etkö sinä ole nukkunut korvatulpat päässä? Tietäisit miksi ei halua, jos olisit.

Et ole kuullut korvatulpista?

Vierailija
189/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei suostu lääkäriin, niin se ei arvosta sua ja siten joudut jättään sen. Mun miehelle tehtiin korvapolilla sellainen nenätoimenpide, jossa jäykistettiin nenän sisärakenteita. Pari tuntia oli siellä eikä ollut kauhea toimenpide. Kuorsaus väheni huomattavasti.

Ärsyttävän itsekäs mies sulla. Harmi.

Nainen ei olekkaan itsekäs, erota kuorsauksen takia kun voi laittaa kuulosuojaimet. Hohhoi...

Miten kuulosuojaimet päässä nukutaan? Koko yö visusti samassa asennossa selällään? Joo, luksusta.

Tulppakuulonsuojain tarkoittaa korvatulppaa.

Vierailija
190/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt nukkua korvatulppien ja kuulosuojaimien kanssa kuorsaajan vieressä, ei auttanut edes tuo tuplasuojaus. Kun olisi kuuroksi tekeviä tulppia! Ostaisin kyllä heti, koska tykkäisin nukkua miehen vieressä.

Taidat vähän liioitella. Armeijassa tuplakuulonsuojausta käyttäessä ei meinannut kuulla edes luutnantin karjuntaa.

Vierailija
191/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaus on kyllä kidutusta. Exä kuorsasi ja röhki kaiket yöt. 😖🔫🗡️💉

Ei siinä voi nukkua, ja itsekkäät miehet syyttävät vaimoja kylmiksi, kun haluavat nukkua eri huoneissa. 😂

Paremmissa piireissä ihmisillä on useimmiten omat makuuhuoneet (kuninkaalliset jne.) Suomalaisen juntin mielestä eri huoneet on täysin poissuljettu vaihtoehto.

En kestä minkäänlaista pihinää, puhinaa tai korinaa korvani juuressa, joten miestä ei ole eikä tule.

Vierailija
192/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin lapsuuteni isäni kuorsauksesta. Seinä lastenhuoneen ja aikuisten makkarin välissä suorastaan jyrisi vaikka vanhempien parisänky oli huoneen toisella laidalla. Edes korvatulpat eivät välillä auttaneet. Olin lapsena koko ajan väsynyt jatkuvan unenpuutteen takia eikä koulu sujunut koska en jaksanut keskittyä.

Vierailija
193/193 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis ihan tutkittu ettei ole uniapneaa? Se joku paineistuslaite, tai mikä onkaan, auttaa kyllä siihen.

Se paineistuslaite se vasta meteliä pitääkin.

Eivät nämä nykyiset enää. Vähän puhisevat.