Miehen kuorsaaminen ajanut itseni masennukseen, jatkuvaan univelkaan. Mietin avioeroa
Kaupunkiolosuhteissa asumme, eikä todellakaan ole varaa hommata isompaa, kaksikerroksista asuntoa. Mies ei ymmärrä asian vakavuutta, vaan pitää asiaa vain osittain jopa hauskana. Välillä suostuu nukkumaan sohvalla. Mies on hoikka ja liikunnallinen, ei mitään uniapneaa tms. Kuorsaus vain on niin järkyttävää, että en jaksa enää. Työmatkalla ollessasi olin haltioitunut kun sain nukkua hotellissa heräämättä 20 kertaa helvetinmoiseen pihinään ja jyrinään.
Kommentit (193)
Onko varma, että ei ole uniapnea? Niin katala harhaluulo tuo, etteikö se tulis laihoille tai urheileville.
Voimakas kuorsaus kannattaa aina tarkastuttaa.
No tässähän sinulle on hyvä tekosyy erota miehestä, kun joku uusi on jo kiikarissa.
Ei todellakaan mikään kuorsaus pitäisi olla ongelmana nykypäivänä kun on kaikenmaailman kuulosuojaimet ja hengitysteiden avaajat keksitty...
Keskustele asiasta siltä kannalta, että onko miehellä ehdotuksia, miten eron voisi välttää. Jos ei ole, joutunet tekemään johtopäätökset.
Jos se ei suostu lääkäriin, niin se ei arvosta sua ja siten joudut jättään sen. Mun miehelle tehtiin korvapolilla sellainen nenätoimenpide, jossa jäykistettiin nenän sisärakenteita. Pari tuntia oli siellä eikä ollut kauhea toimenpide. Kuorsaus väheni huomattavasti.
Ärsyttävän itsekäs mies sulla. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Jos se ei suostu lääkäriin, niin se ei arvosta sua ja siten joudut jättään sen. Mun miehelle tehtiin korvapolilla sellainen nenätoimenpide, jossa jäykistettiin nenän sisärakenteita. Pari tuntia oli siellä eikä ollut kauhea toimenpide. Kuorsaus väheni huomattavasti.
Ärsyttävän itsekäs mies sulla. Harmi.
Nainen ei olekkaan itsekäs, erota kuorsauksen takia kun voi laittaa kuulosuojaimet. Hohhoi...
Miehen kannattaa käydä lääkärissä, jotta voidaan tutkia mistä kuorsaus johtuu. Onko hänellä hengityskatkoksia, oletko huomannut? Jos on niin on selvä merkki uniapneasta. Jatkuva kuorsaus tarkoittaa sitä, että miehesi ei nuku hyvin ja se puolestaan saattaa altistaa erilaisille terveysongelmille. Lisäksi voin aivan täysin ymmärtää sen, että sinulle jatkuva huonosti nukkuminen aiheuttaa sekä univelkaa että henkistä kuormitusta. Kannattaa alkaa selvittää asiaa, ei ole mikään hauska juttu, vaikka usein vitsaillaankin siitä, että puoliso kuorsaa, hehhehhee.
Minä aloin käyttämään korvatulppia. Ei häiritse kuorsaus enää.
Onko siis ihan tutkittu ettei ole uniapneaa? Se joku paineistuslaite, tai mikä onkaan, auttaa kyllä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävän itsekäs mies sulla. Harmi.Nainen ei olekkaan itsekäs, erota kuorsauksen takia kun voi laittaa kuulosuojaimet. Hohhoi...
Miten kuulosuojaimet päässä nukutaan? Koko yö visusti samassa asennossa selällään? Joo, luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävän itsekäs mies sulla. Harmi.Nainen ei olekkaan itsekäs, erota kuorsauksen takia kun voi laittaa kuulosuojaimet. Hohhoi...
Miten kuulosuojaimet päässä nukutaan? Koko yö visusti samassa asennossa selällään? Joo, luksusta.
Et ole kuullut korvatulpista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitlähän kuulosuojaimet päässä pystyy nukkumaan ja mitkä eristää kovan kuorsauksen? Eipä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo peltorit päähän vaan tai vaihtoehtoisesti kipeät korvakäytävät korvatulppien takia. Ei kuulu enää kuorsaus, mutta unenlaatu ei silti parane.
Vierailija kirjoitti:
No sun mies kuorsaa sitten tosi hiljaa, jos korvatulpat torppaa sen äänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuullut korvatulpista?
Et ole tainnut ikinä nukkua kovaa kuorsaavan ihmisen vieressä? Siinä on korvatulpat ihan yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa jos pystyt nukkumaan tulppienkin kanssa. Eikö erityisesti kyljellään makaaminen tunnu sietämättömältä kun tulppa painaa korvassa? Itse en tuohon ole pystynyt. On helpompi vaikka kuunnella kuorsausta kuin kestää sitä korvasärkyä.
ei ap
Juu olen kokeillut korvatulppia, ei eristä kovaa kuorsausta. Tulpilla kuuluu kuorsauksen lisäksi myös omat sydämenlyönnit korvissa. T. Ei ap
Joku nukkuessaan katujyrältä kuulostava, jonka vaimo sai tarpeekseen ja jätti, veti herneet nenään aloituksesta.
Eikö hän suostu menemään lääkäriin ,vika voi olla kurkussa /kitalaessa.
Osta sinä sänky olohuoneeseen.