Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka hakaudutte vain ja ainoastaan raskassuhteisiin: miksi?

Vierailija
11.10.2017 |

Kiinnostaisi tietää, mitä saatte irti raskassuhteista verrattuna kevytsuhteisiin.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kevytsuhteen vastakohta ole mikään raskassuhde (eikä raskaussuhde niinkuin ensin luin otsikosta)

On kevyt ja normaali, kuten limsat ym. ei ole mitään raskaspepsiä tai raskasmakkaraa, on vain normaalit ja kevytversiot.

Eli sun pitäis ap kysyä että miksi jotkut on normaaleissa parisuhteissa, eli rakastaa toisiaan "kuolemaan saakka".

Kevyt parisuhde ei ole oikea parisuhde, koska kevyt suhde ei ole sitoutunutta, siinä ei tulla perheeksi, vaan seukataan mitä seukataan ja tapaillaan kevyesti ilman mitään oikeita tunteita.

Normaalissa parisuhteessa rakastutaan kunnolla toisiinsa ja halutaan tulla perheeksi, ja perheen tarkoitus on kestää koko elämä, koska se vanhempien parisuhde on lasten koti. Joskus se koti särkyy, mutta sellaista elämä on, mutta siinä vaiheessa kun koti särkyy, sen pitääkin ottaa kipeää henkisesti, rakkauden päättyminen on iso juttu. Se on kuin kuolema.

Kuulostaa aika konservatiiviselta ja yksipuoliselta. Ei kaikki ihmiset nykyään halua mitään perhettä, ei lapsia. Itsekään en ole koskaan halunnut. 

Ja nykyaikana onneksi ihmiset saavat ihan itse määritellä millaisia suhteita haluavat, ilman sosiaalista painostusta muualta. Ei ole pakko ryhtyä sosiaalisen paineen takia avioliittoon jos ei halua, mutta ei toisaalta pakko ole harrastaa niitä kevytsuhteitakaan. Itse olen ennen ollut seksi/kevytsuhteilija mutta viimeiset 12 vuotta (ja oletettavasti loppuikäni) ilman mitään miessuhteita. Olen vaan liian erakko kaivatakseni sellaista. Ja onneksi nykyaikana minunkinlaiseni saavat rauhassa elää kuten haluavat.

Koska rakkaudesta on tullut yksipuolista ja konservatiivista? Tähänkö nyt mennään ettei saa enää rakastakaan toista kunnolla? Pitää olla muodikkaasti vaan vähän yhdessä ja niin ettei yhtään kirpaise kun "erotaan"? Ja mitä se muka on että sosiaalinen paine pakottaa avioliittoon? Kyllä se on rakkaus ja juridinen etu miksi mennään naimisiin kun perustetaan perhe. Sosiaalisesti ei nykypäivänä ole mitään väliä onko naimisissa vai ei.

Vierailija
62/148 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskassuhteessa saan lapsia turvallisen ihmisen kanssa, jokapäiväistä läheisyyttä, turvallista seksiä jossa raskaus ei haittaa, turvallisemman tulevaisuuden kun taloudessa on kaksi palkansaajaa, sekä voi uskoa siihen että puoliso pysyy vierellä vaikeinakin aikoina. Avioliiton pituutta ei voi kukaan ennustaa, mutta puheet yhdessä vietetystä eläkeiästä tekevät onnelliseksi. Puolisoni on perheeni, vaikka meillä ei ole lapsia vielä.

Jos olisin kevytsuhteessa, en voisi kasvattaa lapsia puolison kanssa yhteistyössä ja seksiä haittaisi ei-toivotun raskauden mahdollisuus. Lisäksi pitäisi pystyä näyttämään itsestään jatkuvasti vain ne viehättävämmät puolet niin kuin deittaillessa on tapana. Sairauden kohdatessa kukaan ei tule sängyn vierelle juttelemaan, koska sehän ei ole "laatuaikaa". Vanhana on jäljellä vain yksinäisyys.

Tämän takia hakeudun raskassuhteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on raskassuhde? Kuulostaa sellaiselta jossa koko ajan on vaikeuksia, tyyliin pettämistä, hyväksikäyttöä, hampaat irvessä yhdessä olemista tms.

Sellaiselta se minusta tuntuukin, vaikka raskassuhteissa olevat eivät välttämättä sitä itse niin koekaan.

t. kevytsuhteiden kannattaja

Onko kevytsuhde siis helppo suhde (riippumatta sitoutumisesta tai suhteen pituudesta) vai sellainen ettei olla niin hirveän kiintyneitä toisiinsa niin ettei mahdollinen ero kirpaise niin kovasti?

Itse olen ollut vain vakiintuneiss suhteissa joissa syvä kiintymus, mutta kaikki ovat olleet helppoja ilman mitään draamaa tms. Ei niitä suhteita kyllä hirveän montaa ole ollut, ja viimeisin kestänyt kohta 20 v joten ei ihme etten ole ihan kartalla uudemmista parisuhdetermeistä :)

Ei ole kyse kiintymisen keveydestä, vaan siitä, että niihin arkisiin asioihin ei tarvitse niin vahvasti sitoutua eikä niistä näin ollen tule niin helposti ongelmiakaan. Mieti nyt vaikka tämän palstankin parisuhdeongelmia, rahankäyttö, ajankäyttö, lastenhoito, kotityöt, lomasuunnitelmat, joulun vietto jne. 

Ok, kiitos vastauksista kaikille jotka näitä termejä avasivat. Itse olen vissiin sitten ollut raskassuhteissa, tosin kevyiltä ne minusta ovat tuntuneet kun on ollut niin tasaista ja helppoa :) Tiedän kyllä että olen ollut (poikkeuksellisen?) onnekas kun kaikki kumppanit ovat olleet fiksuja ja vastuullisia tyyppejä joiden kanssa ei ole tarvinnut riidellä jostain lomanvietosta tai roskien viemisestä.

Niinpä tietysti. Jännä juttu, että näihin ketjuihin tulevat aina ne, joiden arki on yhtä juhlaa ja kotityötkään eivät koskaan rasita. Kaikesta ollaan aina niin herttaisen yksimielisiä. Itse en ole koskaan ollut suhteessa, jossa ei olisi mistään ikinä riidelty. Mutta kai joidenkin parisuhteet sitten ovat tällaisia. 

Kyllä kotityöt voivat olla raskaita ilman että nistä riidellään. Mutta se on kyllä totta että kaikki eivät riitele yhtä usein, itse en jaksaisi olla suhteessa jossa koko ajan kinataan jostain. Ehkä siksi olen päätynyt suhteisiin joissa riitoja on ehkä kerran vuodessa.

Ikään kuin sen voisi etukäteen valita, miten paljon suhteissa riidellään. :D Eiköhän kaikki valitsisi täysin riidattoman suhteen, jos sen noin vain voisi itse säätää.

Minäymmärsin tuon niin, että jos tuntuu kovin riitaisalta niin juttu ei etene edes seurusteluun vaan katuu jo alkumetreille. Itsellä ainakin on käynyt niin että jos tuntuu että olen kevyesti tapailemani tyypin kanssa jatkuvasti eri mieltä, niin kiinnostus lopahtaa ennen kuin päästään niin pitkälle että voisi miksikään parisuhteeksi kutsua.

Vierailija
64/148 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevytsuhteissa ottaa suuremman riskin näppiensä polttamisesta. Luopuminen on läsnä kaiken aikaa. Ei niissä muuta vikaa ole.

öh? Miten niin? Ihan yhtä samalla tavalla voi avioliitosta sulla ero tai löytyä toinen nainen/mies. Se on vain paperi eikä todellakaan tarkoita  siinä tilanteessa yhtään mitään. 

Vierailija
65/148 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helve..iä sinä ap oikein kysyt?

Hakautua ei ole suomen kielen verbi. Joutua hakauksiin =riitautua.

Ja mikä tosiaan on raskassuhde? Entä kevytsuhde?

Oletko ap älyltäsi normaali? Et vaikuta siltä.

Vierailija
66/148 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on raskassuhde? Kuulostaa sellaiselta jossa koko ajan on vaikeuksia, tyyliin pettämistä, hyväksikäyttöä, hampaat irvessä yhdessä olemista tms.

Sellaiselta se minusta tuntuukin, vaikka raskassuhteissa olevat eivät välttämättä sitä itse niin koekaan.

t. kevytsuhteiden kannattaja

Onko kevytsuhde siis helppo suhde (riippumatta sitoutumisesta tai suhteen pituudesta) vai sellainen ettei olla niin hirveän kiintyneitä toisiinsa niin ettei mahdollinen ero kirpaise niin kovasti?

Itse olen ollut vain vakiintuneiss suhteissa joissa syvä kiintymus, mutta kaikki ovat olleet helppoja ilman mitään draamaa tms. Ei niitä suhteita kyllä hirveän montaa ole ollut, ja viimeisin kestänyt kohta 20 v joten ei ihme etten ole ihan kartalla uudemmista parisuhdetermeistä :)

Ei ole kyse kiintymisen keveydestä, vaan siitä, että niihin arkisiin asioihin ei tarvitse niin vahvasti sitoutua eikä niistä näin ollen tule niin helposti ongelmiakaan. Mieti nyt vaikka tämän palstankin parisuhdeongelmia, rahankäyttö, ajankäyttö, lastenhoito, kotityöt, lomasuunnitelmat, joulun vietto jne. 

Ok, kiitos vastauksista kaikille jotka näitä termejä avasivat. Itse olen vissiin sitten ollut raskassuhteissa, tosin kevyiltä ne minusta ovat tuntuneet kun on ollut niin tasaista ja helppoa :) Tiedän kyllä että olen ollut (poikkeuksellisen?) onnekas kun kaikki kumppanit ovat olleet fiksuja ja vastuullisia tyyppejä joiden kanssa ei ole tarvinnut riidellä jostain lomanvietosta tai roskien viemisestä.

Niinpä tietysti. Jännä juttu, että näihin ketjuihin tulevat aina ne, joiden arki on yhtä juhlaa ja kotityötkään eivät koskaan rasita. Kaikesta ollaan aina niin herttaisen yksimielisiä. Itse en ole koskaan ollut suhteessa, jossa ei olisi mistään ikinä riidelty. Mutta kai joidenkin parisuhteet sitten ovat tällaisia. 

Kyllä kotityöt voivat olla raskaita ilman että nistä riidellään. Mutta se on kyllä totta että kaikki eivät riitele yhtä usein, itse en jaksaisi olla suhteessa jossa koko ajan kinataan jostain. Ehkä siksi olen päätynyt suhteisiin joissa riitoja on ehkä kerran vuodessa.

Ikään kuin sen voisi etukäteen valita, miten paljon suhteissa riidellään. :D Eiköhän kaikki valitsisi täysin riidattoman suhteen, jos sen noin vain voisi itse säätää.

Minäymmärsin tuon niin, että jos tuntuu kovin riitaisalta niin juttu ei etene edes seurusteluun vaan katuu jo alkumetreille. Itsellä ainakin on käynyt niin että jos tuntuu että olen kevyesti tapailemani tyypin kanssa jatkuvasti eri mieltä, niin kiinnostus lopahtaa ennen kuin päästään niin pitkälle että voisi miksikään parisuhteeksi kutsua.

Niin ja täällä on jälleen kaikilla tietysti ne kristallipallotkin, joista nähdään jo etukäteen miten paljon esim lapsen syntymä tuo parisuhteeseen riitoja. Kyllä sitä joskus niin huonoksi ihmiseksi täällä itsensä tuntee, kun ei ole tuollaisia kykyjä. 

Vierailija
67/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja täällä on jälleen kaikilla tietysti ne kristallipallotkin, joista nähdään jo etukäteen miten paljon esim lapsen syntymä tuo parisuhteeseen riitoja. Kyllä sitä joskus niin huonoksi ihmiseksi täällä itsensä tuntee, kun ei ole tuollaisia kykyjä. 

Eittämättä toiset ovat tarkempia huomaamaan pieniä merkkejä ja toiset painavat ne villaisella. Ainoa riitaisa parisuhde, minkä olen kokenut, on vanhempieni.

Vierailija
68/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskassuhde oli kai ennenvanhaan seurustelu, avo- tai avioliitto ja kevytsuhde oli deittailu/tapailu. 

Mäkin haluan alkaa näitä uusia tarpeettomia termejä keksimään. Olisko kauha raskaslusikka ja paku kevytrekka. Linna voisi olla raskastalo. 

Vierailija
69/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostun heti harkitsemaan raskassuhdetta, kun joku kertoo, miten sellaisessa voi estää suhdetta tylsistymästä ja rakastamaansa ihmistä muuttumasta itsestäänselvyydeksi. Sitä en nimittäin halua kokea enää koskaan.

Vääntäisikö joku vielä rautalangasta sen kevyt- ja raskassuhteen eron? Olennainen ero ei ilmeisesti ole kiintymyksen tai rakkauden aste. Onko se sitten

-sitoutumisen aste?

-yhdessä vietetyn ajan määrä?

-yhdessä vietetyn ajan "laatu" (esim. kevytsuhteessa ei käydä toisen sukulaisilla, ellei erityisesti haluta)?

-se, että tehdään toisen puolesta asioita, jotka eivät ole itsestä niin hauskoja?

Mä nimittäin elän varmaan tuollaisessa raskassuhteessa (asutaan yhdessä, on lapsia, ja ollaan hyvin sitoutuneita, kannetaan huolta toistemme hyvinvoinnista), mutta olen aina kokenut, että ollaan itsenäisiä ja meillä on myös aika selkeät omat elämät. En myöskään ole tylsistynyt ja rakastan miestäni kovasti, samoin hän käsittääkseni minua. Eli en ole varma mikä mun suhteesta tekee raskassuhteen.

Kaikki yllä mainitut. Tosin tuosta ensimmäisestä kohdasta on kyllä pakko sanoa, että kevytsuhteessa ei olla ei-sitoutuneita, ei etsitä parempaa. Kevytsuhteessa ei vain anneta epärealistisia lupauksia tulevaisuudesta. Kummallekin sopii, että ollaan yhdessä niin pitkään kuin tuntuu hyvältä, rakastetaan ja tuetaan toista, mutta jos toisen luonne, prioriteetit tai toiveet elämältä muuttuvat niin, ettei suhteella ole enää edellytyksiä, silloin on ihan oikein erota. Ei luvata olla kuolemaan asti yhdessä, kävi miten kävi.

Ok, eli onko niin, että kevytsuhteessa vietetään vähemmän aikaa yhdessä ja tehdään lähinnä molempien mielestä hauskoja asioita yhdessä, ja ei tehdä toisen puolesta mitään vaivalloista?

Miksi kumppanin puolesta täytyisikään tehdä kevytsuhteessa niitä vaivalloisia asioita, kun kevytsuhteessa molemmat kykenevät ihan itse hoitamaan omat raskaat ja vaivalloiset juttunsa, koska molemmat ovat itsenäisiä aikuisia.

Raskassuhteissa näin ei usein ole vaan vaivalloiset asiat voi vierittää "rakastamansa" kumppanin hoidettavaksi.

En mä tarkoittanut, että täytyisi, yritin vaan ymmärtää mikä on täsmälleen kevyt- ja raskassuhteen ero, enkä taida sitä vieläkään ihan käsittää. Olen varmaan vähän hidas :)

Vierailija
70/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deitti-ilmoitukseen: Etsin miestä raskassuhteeseen :D Voi suorastaan kuulla kuinka puhelimet ja tietokoneet lentää pitkin huusholleja kun miehet paniikissa yrittää hakata virtanappuloista laitteita kiinni. 

Vierailija
71/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deitti-ilmoitukseen: Etsin miestä raskassuhteeseen :D Voi suorastaan kuulla kuinka puhelimet ja tietokoneet lentää pitkin huusholleja kun miehet paniikissa yrittää hakata virtanappuloista laitteita kiinni. 

Niin käy joskus, kun asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.

Luuletko, että suurin osa miehistä haluaisi raskassuhteen, jos nuorten naisten kanssa olisi muita vaihtoehtoja?

Vierailija
72/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskassuhteessa saan lapsia turvallisen ihmisen kanssa, jokapäiväistä läheisyyttä, turvallista seksiä jossa raskaus ei haittaa, turvallisemman tulevaisuuden kun taloudessa on kaksi palkansaajaa, sekä voi uskoa siihen että puoliso pysyy vierellä vaikeinakin aikoina. Avioliiton pituutta ei voi kukaan ennustaa, mutta puheet yhdessä vietetystä eläkeiästä tekevät onnelliseksi. Puolisoni on perheeni, vaikka meillä ei ole lapsia vielä.

Jos olisin kevytsuhteessa, en voisi kasvattaa lapsia puolison kanssa yhteistyössä ja seksiä haittaisi ei-toivotun raskauden mahdollisuus. Lisäksi pitäisi pystyä näyttämään itsestään jatkuvasti vain ne viehättävämmät puolet niin kuin deittaillessa on tapana. Sairauden kohdatessa kukaan ei tule sängyn vierelle juttelemaan, koska sehän ei ole "laatuaikaa". Vanhana on jäljellä vain yksinäisyys.

Tämän takia hakeudun raskassuhteisiin.

Toisin sanoen raskassuhde sopii ihmisille, jotka haluavat hankkia ja kasvattaa lapsia yhdessä.

Vierailija
73/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin raskassuhde? Kuka tommosen termin on nyt keksinyt? Joku palstamammako? :DDD

Suhde on raskas, jos siinä on paha olla. Ei muuten. Täysin väärä sana! Naurettavaa!

Vierailija
74/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että suurin osa miehistä haluaisi raskassuhteen, jos nuorten naisten kanssa olisi muita vaihtoehtoja?

Tuskinpa, mutta se kertookin karua kieltä miehistä.

Vierailija
75/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tällä "oikealla" nimellä vaikea saada suhteeseen edes baarin peräpöydän Pirreä. Sekään tuskin kaipaa enää yhtään raskasta suhdetta.

Vierailija
76/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa, mutta se kertookin karua kieltä miehistä.

Se, että mies haluaa välttää 90 % niistä riidanaiheista, joista tällä palstalla jatkuvasti valitetaan, ja keskittyä yhteiseen laatuaikaan, seksiin ja romantiikkaan, kertoo sinusta "karua kieltä" miehistä?

Vierailija
77/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin mies ehdotteli ensimmäisenä mm. yhteenmuuttamista. En pitäisi niin erikoisena että mies haluaa tällaista. Jos se nyt edes liittyy tähän, en ole varma mikä tämä "raskassuhde" on. Onko meillä raskassuhde vaikka emme ole naimisissa, mutta asumme yhdessä? Vai onko se puoliraskassuhde? :D

Joku kysyi tuolla, miten pystyy olemaan kyllästymättä kumppaniin. En tiedä, en ole vielä kahdeksassa vuodessa kyllästynyt. Ehkä koska tykkään tutuista ja turvallisista asioista, ja siitä että saa herätä rakkaan vierestä joka aamu, niin kuin joku tuolla jo sanoikin.

Miehestä en tiedä mutta eipä se ole mihinkään vielä lähtenyt.

Vierailija
78/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, edelleen ei ole oikea sana se raskassuhde, koska raskas viittaisi siihen että suhteessa on raskas olla, mutta sitähän se ei ole, normaalissa suhteessa on hyvinkin kevyt olla vaikka se suhde ei ole vain kevyt tunteeton deittailu-seksisuhde.

Yleensäkään minkään tuotteen josta tehdään kevytversio toinen vaihtoehto ei ole raskasversio, vaan normaali, alkuperäinen. Kun tuotteessa lukee "30% vähemmän rasvaa/sokeria" ei ole toista pakettia jossa lukee "30% enemmän rasvaa/sokeria kuin ennen".

Minä ja aviomieheni oltiin ensimmäiset 3 vuotta kaukosuhteessa, ja se se vasta oli helvetin raskasta, sen jälkeen kun muutettiin yhteen on ollut kevyttä, siitäkin on jo 14 vuotta. Kun asuttiin eri paikkakunnilla se oli jatkuvaa lähtemistä ja järkyttävää ikävää joka päivä, sen jälkeen kun oltiin rakastuttu toisiimme. Jos rakastaa toista, ihan oikeasti, niin haluaa asua yhdessä ja elää arkea yhdessä, siinä toisen oppii vasta tuntemaan kun on elänyt arkea yhdessä vuodesta toiseen, ylä- ja alamäet. 

Vierailija
79/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, varsinkin kun ikää tulee enemmän kuin tuo teidän 25, tulee elämässä rankkoja jaksoja. Silloin on tosi kätevää, kun on kevytsuhteita siellä täällä, ja jokaisen niistä menettää kun ei vain pysty enää olemaan ja menemään vailla huolta huomisesta. Tulee sairautta, oma lapsi kuolee, vanhemmat menevät huonoon kuntoon, ystäväpiiri hajoaa, omaisuus menetetään, tai mielenterveydestä palanen. 

Puolisoa ja hänen tukeaan korvaa kyllä suku, jos se on läheistä, omat aikuiset lapset, jos heitä on tai heihin on lämpimät välit, tai läheiset ystävät, jotka eivät ole kadonneet muuttuvien elämäntilanteiden myötä. Parisuhde on monelle elämänpiiri, perhe. Hyvällä säkällä saa lisää turvaverkkoa miehen suvusta ja ystävistä. Parisuhteen ympärillä toimii yhteisö, ihminen on sosiaalinen elukka eikä pärjää ilman jonkinlaista laumaa. Sen aikaa pärjää kun on terve, nuori ja itseriittoinen. Parisuhde on siis perhe, ja elämänympäristö, se mihin sinä kuulut. Ns kevytsuhteista ei voi puhua samassa lauseessa, ne eivät vertaudu keskenään. Kevytsuhde on pieni pilkahdus harmaassa arjessa, jotain tekemistä, pientä kutkutusta vatsanpohjassa, ja vaihtuvia rakkaudentunteiden kohteita. Vakava suhde taas on elämän peruspilareita, turva, lämpö, läheinen, omainen. Vakava suhde on osa minuutta, ja mahdollistaa elämää siinä yhteisössä mihin se linkittyy. 

Kevytsuhteita harrastetaan nuorena, kun opiskellaan, ja vielä pidetään  vain hauskaa toisilla ihmisillä. Pelaillaan pelejä olenko haluttu? kenelle kelpaan ja mihin. Toisaalta taas vanhempana moni harrastaa niitä, kun halutaan seuraa, mutta oma elämä täyttyy omista lapsista, harrasteista, lapsenlapsista, ja omasta siipasta on erottu aikaa sitten, tai hän on kuollut.

Kummissakaan suhteissa ei ole mitään vikaa. Niitä ei  vain voi verrata keskenään. Toinen on hetken huvitusta, toinen iso osa koko elämää, oman, ja läheisten.

Vierailija
80/148 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummissakaan suhteissa ei ole mitään vikaa. Niitä ei  vain voi verrata keskenään. Toinen on hetken huvitusta, toinen iso osa koko elämää, oman, ja läheisten.

Mahtavasti onnistuit vääristelemään totuutta ja esittämään muut kuin raskassuhteet kevytmielisinä ja vähäarvoisempina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän