Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka hakaudutte vain ja ainoastaan raskassuhteisiin: miksi?

Vierailija
11.10.2017 |

Kiinnostaisi tietää, mitä saatte irti raskassuhteista verrattuna kevytsuhteisiin.

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä höpö, höpö Nassu, siis vähän parempi ihminen.

Vierailija
142/148 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on raskassuhde? Kuulostaa sellaiselta jossa koko ajan on vaikeuksia, tyyliin pettämistä, hyväksikäyttöä, hampaat irvessä yhdessä olemista tms.

Kuvailit kevytsuhteen ihan täydellisesti ja just tuon takia ne ei kiinnosta minua pätkääkään.

N40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on raskassuhde? Kuulostaa sellaiselta jossa koko ajan on vaikeuksia, tyyliin pettämistä, hyväksikäyttöä, hampaat irvessä yhdessä olemista tms.

Kuvailit kevytsuhteen ihan täydellisesti ja just tuon takia ne ei kiinnosta minua pätkääkään.

N40

En ymmärrä mitenkään miksi tuollaista kutsuttaisiin kevytsuhteeksi? Toihan on kaikkea muuta kun kevyttä. Tollanenhan on todella raskasta..

Vierailija
144/148 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonia asioita. En tiedä mistä aloittaisin. Ehkä tärkeimpänä se että haluan jakaa arkeni ja elämäni toisen kanssa ja kokea yhdessä asioita. Läheisyys ja rakkaus päivittäin. Seksi päivittäin.

Vierailija
145/148 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdit siis ihmisiä jotka kykenevät kestäviin ihmissuhteisiin?

Vierailija
146/148 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, kuinka moni ihminen pystyy ihan järkevästi vastaamaan näin älyttömään aiheeseen!

Vierailija
147/148 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olen suhteessa, olen suhteessa vain sen toisen ihmisen takia. Kaikki tavoitteeni elämässä ovat sellaisia, ettei niihen tarvita toista ihmistä. Toisella ei ole minulle välinearvoa samalla lailla kuin vaikkapa silloin, kun tarvitaan tulevalle lapselle äitiä.

Jos kevytsuhteen idea on se, että toisen kanssa on vain kivaa ja seksiä ja romantiikkaa, yhdessäolo päättyy, kun jotain näistä ei jostain syystä ole, ja suhteeseen ei kuulu se, että toinen olisi toisen tukena ikävissä/vaikeissa/raskaissa tilanteissa (kuten aiemmin todettiin), niin silloin toisella ihmisellä on siinä suhteessa kyllä nimenomaan välinearvo. Toinen ihminen on väline, jolla omaan elämään saadaan kivoja juttuja, seksiä ja romantiikkaa. Jos toisella olisi suhteessa itseisarvo, hän olisi arvokas silloinkin, kun ei kykene tarjoamaan kivaa, seksiä ja romantiikkaa. Ja näinhän ei kevytsuhteessa ole, koska suhde päättyy, jos toinen ei pysty em. asioita tarjoamaan.

Tämä ei tietenkään tarkoita, että kevytsuhde olisi jotenkin huono. Jos se on se, mitä suhteen osapuolet haluavat, niin mikäs siinä. Jokainen eläköön tyylillään.

Parisuhteessa sitoutumisen ajatuksena on (mahdollisten lasten ja muiden isojen projektien lisäksi), että vaikka kumppanin elämään sattuisi esim. onnettomuus, vakava sairaus, työkriisi tai kuolemantapaus, joka saattaa johtaa hänestä saatavan hyödyn (laatuajan, seksin, romantiikan) väliaikaiseen vähenemiseen, hän ei lakkaa olemasta tärkeä. Koska kumppani on tärkeä, häntä haluaa tukea vaikean vaiheen yli, vaikka se ei aina ole kivaa, kepeää ja seksikästä.

Itselleni tällainen sopii, koska minusta tämä kuuluu rakkauteen, kuten toki myös kaikki kivat jutut, laatuaika, seksi ja romantiikka. Luonnollisesti sekä tukeminen että kivat asiat toteutetaan vastavuoroisina. Esim. musta olisi tosi kummallista ajatella, että kun olemme vaikka romanttisella illallisella, kumppanini olisi siellä "vain minua varten", kuten joku kevytsuhteilija tuolla aiemmin hehkutti. Kai hän nyt on siellä myös itseään varten? Ja ihan samoin itse olen siellä sekä häntä että itseäni varten, ketä muuta varten edes voisin olla? 

Olen ollut 10 v. tällaisessa parisuhteessa, ja ennen 30 ikävuotta vastaan tuli 3/4 mainitsemistani vastoinkäymisistä, mukaanlukien lähiomaisen kuolema seurannaisvaikutuksineen. Toistaiseksi ollaan oltu onnellisia yhdessä näistä huolimatta. Luonnollisesti jos jostain syystä joskus ei enää olla onnellisia, niin sitten erotaan ja tämä mahdollisuus otetaan huomioon esim. omaisuutta koskevissa käytännön järjestelyissä jo nyt. Mutta muuten emme lähde siitä oletuksesta, että näin käy, koska on suuri riski, että siitä tulisi itsensä toteuttava ennuste. Lapsia ei ole suunnitelmissa.

Joku muu ei tällaista sitoutumista kaipaa, ja se on täysin ok. Mutta en kyllä ymmärrä, miksi täällä joidenkin elämäänsä tyytyväisten kevytsuhteilijoiden täytyy jankuttaa, että sitoutuneet ihmiset eivät ole aikuisia, itsenäisiä tai elämäänsä tyytyväisiä.

Vierailija
148/148 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin ensin raskaussuhde …HÄH :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme