Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka hakaudutte vain ja ainoastaan raskassuhteisiin: miksi?

Vierailija

Kiinnostaisi tietää, mitä saatte irti raskassuhteista verrattuna kevytsuhteisiin.

Sivut

Kommentit (142)

Vierailija

Herranen aika. Luin vähän väärin ja ajattelin jo että mitähän nyt helvettiä taas. Mutta sitten luin uudestaan ja tajusin että joo, olen ihan yhtä vanhanaikainen ja pihalla silti.

Vierailija

En ole ikinä kuullutkaan mistään raskassuhteista. Kuulostaa siltä kuin suhde olisi aloitettu siksi, että nainen on tullut yhdenyönjutusta raskaaksi.

Vierailija

Haluan lapsen (ainakin yhden) ja se vaatii mielestäni vakaan ja turvallisen ympäristön ja kodin, jossa asuu kaksi toisiinsa tottunutta aikuista. Jos en haluaisi lapsia, en varmaan olisi raskassuhteista yhtä kiinnostunut.

Vierailija

Kevytsuhteissa ottaa suuremman riskin näppiensä polttamisesta. Luopuminen on läsnä kaiken aikaa. Ei niissä muuta vikaa ole.

Vierailija

Mikä on raskassuhde? Kuulostaa sellaiselta jossa koko ajan on vaikeuksia, tyyliin pettämistä, hyväksikäyttöä, hampaat irvessä yhdessä olemista tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä on raskassuhde? Kuulostaa sellaiselta jossa koko ajan on vaikeuksia, tyyliin pettämistä, hyväksikäyttöä, hampaat irvessä yhdessä olemista tms.
Sellaiselta se minusta tuntuukin, vaikka raskassuhteissa olevat eivät välttämättä sitä itse niin koekaan.

t. kevytsuhteiden kannattaja

Vierailija

Minulla syy oli ainakin turvallisuushakuisuus. Halusin elämän jakamiselta suojaa pahaa maailmaa vastaan, ja miesvalintani myös heijasteli tätä. Yhdessä eläminen sujui ihan hyvin, mutta mitä enemmän turvallisuudentunteeni vahvistui, sitä enemmän toisen jatkuva läsnäolo, ajoittainen mustasukkaisuus ja valta omaan elämääni alkoi ahdistaa. Kaipasin enemmän vapautta ja itsenäisyyttä, ja siksi erosin.

Nyt olen kahden aikuisen nautiskelusuhteessa, jossa asutaan ainakin toistaiseksi erillään ja kummankin fokus on yhteisessä hauskanpidossa. Anoppilassa ei tarvitse käydä eikä verhoja valita. Toimii aivan loistavasti, kun kummallakin on samat prioriteetit, eikä ole kiirettä muuttaa hyvää juttua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kevytsuhteissa ottaa suuremman riskin näppiensä polttamisesta. Luopuminen on läsnä kaiken aikaa. Ei niissä muuta vikaa ole.
Minusta taas nimenomaan raskassuhteissa on paljon suuremmat riskit ja enemmän hävittävää. Vastaavasti potentiaalinen palkinto ei ole yhtään sen suurempi.  Päin vastoin oikeastaan, kun ei halua perhettä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullutkaan mistään raskassuhteista. Kuulostaa siltä kuin suhde olisi aloitettu siksi, että nainen on tullut yhdenyönjutusta raskaaksi.
Mikä on äidinkielesi? Tuohan olisi tietenkin raskaussuhde.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas nimenomaan raskassuhteissa on paljon suuremmat riskit ja enemmän hävittävää. Vastaavasti potentiaalinen palkinto ei ole yhtään sen suurempi.  Päin vastoin oikeastaan, kun ei halua perhettä.
Miksi ajattelet, ettei palkinto olisi suurempi raskassuhteessa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiselta se minusta tuntuukin, vaikka raskassuhteissa olevat eivät välttämättä sitä itse niin koekaan.

Onko kevytsuhde siis helppo suhde (riippumatta sitoutumisesta tai suhteen pituudesta) vai sellainen ettei olla niin hirveän kiintyneitä toisiinsa niin ettei mahdollinen ero kirpaise niin kovasti?

Itse olen ollut vain vakiintuneiss suhteissa joissa syvä kiintymus, mutta kaikki ovat olleet helppoja ilman mitään draamaa tms. Ei niitä suhteita kyllä hirveän montaa ole ollut, ja viimeisin kestänyt kohta 20 v joten ei ihme etten ole ihan kartalla uudemmista parisuhdetermeistä :)

Vierailija

Ei se suhde"tyyppi" ole mulle valinnan peruste. Me vaan aikanaan rakastuttiin niin voimakkaasti että ei tullut muu kuuloonkaan kuin sitoutuminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko kevytsuhde siis helppo suhde (riippumatta sitoutumisesta tai suhteen pituudesta) vai sellainen ettei olla niin hirveän kiintyneitä toisiinsa niin ettei mahdollinen ero kirpaise niin kovasti?

Itse olen ollut vain vakiintuneiss suhteissa joissa syvä kiintymus, mutta kaikki ovat olleet helppoja ilman mitään draamaa tms. Ei niitä suhteita kyllä hirveän montaa ole ollut, ja viimeisin kestänyt kohta 20 v joten ei ihme etten ole ihan kartalla uudemmista parisuhdetermeistä :)

Ollaan kiintyneitä mutta kummallakin on oma elämänsä, yhdessä ei vietetä joka hetkeä, ja yhdessäoloaika on mahdollisimman pitkälle mukavaa laatuaikaa, ei anoppilassa käyntiä tai Ikeassa hikoilua. Näin suhteessa säilyy paljon helpommin tuoreus, kiinnostus, eroottisuus ja tietty mysteeri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, ettei palkinto olisi suurempi raskassuhteessa?
Mikä siinä palkinnossa siis olisi suurempaa? Mitä sellaista siinä voi parisuhteen osalta saavuttaa, mitä ei voi saavuttaa kevytsuhteessa? 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat