Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullujen päivien hinnat edelleen kusetusta

Shöpper
11.10.2017 |

Voi, miksi Stockmann ei ole vieläkään oppinut hinnoittelemaan Haamuhintojaan edes samalle tasolle kuin kilpailijat myyvät ihan normitarjouksissa? Se keltaisten kassien huuma oli ja meni jo 80-90-luvulla, nykyään KAIKKI tarkistetaan netistä ennen ostopäätöstä.

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin haluan tukea Stockmannia enkä mitään epämääräisiä verkkokauppoja. En halua, että yksikään suomalainen kauppa enää lopettaa.

Tukea? Oletko joku miljardööri? Kyllä minä ainakin ostan sieltä, missä on halvinta. Jos joku on itseäni köyhempi, sitten voin jopa tukea (esimerkiksi tarjoamalla lounaan köyhemmälle ystävälle tms.).

Osta sinä rauhassa ja anna muiden toimia toisin. Henkilökohtaisesti minua ärsyttävät tämä halpojen ja laaduttomien tavaroiden perässä juoksijat, jotka eivät yhtään tue kotimaisia yrityksiä. t. ohis

Vierailija
102/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Leffaliput ovat mun mielestä edullisemmat kuin muualla mutta muuten tuntuu noi hullareiden tarjoukset olevan pitkälti vain "tarjouksia". Tulee näistä tarjoushinnoista mieleen Roope Ankan Tukkimies-tavaratalon pöhköjen päivien ota 2, maksa 3 -tarjoukset.

Mä haluun nyt lukea akkaareita tms. Mistä löydän ton sarjiksen? Siinä on suomentaja tehnyt taas oikeadti hyvää työtä! Tukkimies - pöhköt päivät. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarkistan aina etukäteen saako kyseisen tuotteen jostain muualta halvemmalla. Jos ei, niin sitten tilaan Hulluilta päiviltä. Sille en voi mitään jos joku sieltä ostelee hintoja vertailematta, mutta itse en niin tee. 

Vierailija
104/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Leffaliput ovat mun mielestä edullisemmat kuin muualla mutta muuten tuntuu noi hullareiden tarjoukset olevan pitkälti vain "tarjouksia". Tulee näistä tarjoushinnoista mieleen Roope Ankan Tukkimies-tavaratalon pöhköjen päivien ota 2, maksa 3 -tarjoukset.

Mä haluun nyt lukea akkaareita tms. Mistä löydän ton sarjiksen? Siinä on suomentaja tehnyt taas oikeadti hyvää työtä! Tukkimies - pöhköt päivät. :-)

Tukkimies-pöhköt päivät: Ota 2, maksa 3 😂😂😂😂

En tiedä mistä tän löytää, mutta repesin nauruun.

Vierailija
105/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvastoa selaamalla saa ainakin sen kuvan että vaatteiden sisäänostajat haluaa immeisten pukeutuvan tänä syksynä ja talvena yllättäen mustaan ja harmaaseen, ah kuinka chic!

Värikkäät ja kuviolliset vaatteet ovat rumia. Mistä Italiassa erottaa paikallisen ja turistin? Turistit kulkevat rumissa, kirjavissa hellevaatteissa ja paikalliset tyylikkäästi mustassa ja harmaassa. Esim. helteelläkään ei tarvi näyttää pelleltä.

Vierailija
106/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin puoli kahdeksalta tilata netistä niitä Ted Bakerin lakanoita tyttärelle lahjaksi. Ja tietty ne oli loppuun myyty jo.

Aina yhtä ärsyttävää, isolla hypetyksellä mainostetaan monen päivän hulluja päiviä ja sitten vartissa myydään eioota.

Äh, antaa olla, mä en ala tappelemaan sekunttikellon kanssa mistään lakanoista, hankin tavarani muualta. Tulee ihan sellainen pula-ajan karjaolo, herrat hihittelee kopeissaan kun lauma säntäilee päättömästi parin tavaran edessä.

miksi olit myöhässä, miksi et myymälässä. laiska. nyt tytär jäi ilman lahjaa

Vierailija
107/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin haluan tukea Stockmannia enkä mitään epämääräisiä verkkokauppoja. En halua, että yksikään suomalainen kauppa enää lopettaa.

Tukea? Oletko joku miljardööri? Kyllä minä ainakin ostan sieltä, missä on halvinta. Jos joku on itseäni köyhempi, sitten voin jopa tukea (esimerkiksi tarjoamalla lounaan köyhemmälle ystävälle tms.).

Osta sinä rauhassa ja anna muiden toimia toisin. Henkilökohtaisesti minua ärsyttävät tämä halpojen ja laaduttomien tavaroiden perässä juoksijat, jotka eivät yhtään tue kotimaisia yrityksiä. t. ohis

Lähes kaikkea mitä Stocka myy, saa muualtakin. Tekeekö muu myyntipaikka tavarasta laaduttomampaa? Eikö esim. Tokmanni tai Keskinen ole suomalainen yritys?

Vierailija
108/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä sinulle on? Osta haluamasi tuotteet jostain muualta.

Vierailija
109/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkussa on ihan hyviä ruokatarjouksia hullareilla. Suluissa muun kaupan hinta.

-Mozzarella 60snt (prisma 0,85)

-Ristorante pizzat 2,25€ (prisma 2,8€ , k joskus plussa tarjouksella 2,5€)

-kevyt maito 50snt (prisma 75snt)

-ben&jerrys jäätelö 3,33€ ( muissa kaupoissa alkaen 6€)

-creme bonjour 400g voi 1,25€ ( väh. 2€)

-kasvispyörykät eines 200g 1€ ( varmasti yli euron)

-Arla ihana jogu 60snt (75snt prisma)

-santa maria maustepurkki 1€ (1,35€ prisma)

-fazer puikulat 1€ (~1,5€)

-fazer suklaapatukat 50snt (70snt)

-limutölkki 330ml 70snt( 1€)

-fazer omarmunkki 1€ (1,40€ prisma)

-yrttiruukut 1€ (1,6->)

-gouda viipaleina 500g 2,9€ (varmasti yli 3€)

Tuossa nyt osa tän vuoden hullareiden hinnoista, joista olen varma, kun siellä just kävin. Tuon halvemmalla en juurikaan ole nähnyt kyllä missään noita tuotteita, saati tällä hetkellä, jos nyt tarvitsee jotakin noista.

Vierailija
110/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on kyllä ihan saman hintaisia, mutta kalliissa vaatteissa oli oikeasti alennusta. Ostin tänään villakangastakin joka oli oikeasti yli 300e mutta Hulluilla 199e.

Onko sitä oikeasti myyty joskus 300 eurolla?

On, tarkistin asian netistä. Näyttääpi olevan muissa verkkokaupoissa sen yli 300e.

Vierailija
111/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on kyllä ihan saman hintaisia, mutta kalliissa vaatteissa oli oikeasti alennusta. Ostin tänään villakangastakin joka oli oikeasti yli 300e mutta Hulluilla 199e.

On, tarkistin asian netistä. Näyttääpi olevan muissa verkkokaupoissa sen yli 300e.

Kiva :)

Vierailija
112/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla laitoin netissä Adidaksen takin toivelistalle ja aamulla klo 7 kun tuote tuli myyntiin niin tarkoitus oli siirtää se kassalle niin ei ollutkaan enää koko 40 saatavilla..miten helkkarissa se niin meni?? Oliko kyseistä kokoa edes myynnissä..

Vierailija
113/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-yrttiruukut 1€ (1,6->)

Tuossa nyt osa tän vuoden hullareiden hinnoista, joista olen varma, kun siellä just kävin. Tuon halvemmalla en juurikaan ole nähnyt kyllä missään noita tuotteita, saati tällä hetkellä, jos nyt tarvitsee jotakin noista.

Tuosta voi sitten laskea, kannattaako lähteä muutaman euron säästön vuoksi Stockalle ostamaan esim. leipää ja munkkeja. Luulen, että säästän enemmän, kun käyn tänäänkin Lidlissä ja teen viikonlopun ostokseni siellä. Herkkuhan on sitä paitsi jo myyty, joten sitäkään en voi pennosillani pelastaa. Seuraavaksi menee loputkin Stockasta.

Vierailija
114/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tökkii lähes 7 euron maksu siitä, jos noutaa tuotteet. Vaikka se ei kaataisi budjettiani, niin en maksa tuota summaa, koska sillä saan tilattua ulkomailta asti tavarat halvemmalla.

Jotain vikaa on kyllä Stockmannin johdossa... Pahoittelen, että joku ruotsinkielisen suurpääoman ystävä tästä palstalla loukkaantuukin.

Vierailija
115/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva :)

Vielä kun nuo kamppanjaerät olisivat samanlaatuisia kuin normaalituotteet, niin voisi puhua hyvistä kaupoista...

Vierailija
116/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herkun tarjouksista niille, joiden mielestä muualta saa kaiken halvemmalla. Esim kampasimpukat stockalla 31,90 kg ja samaan aikaan Lidlin kuvastotuotteena 59,80 kg! Samoin jättiravun pyrstöt lähes samaan hintaan kuin katkaravut Lidlissä (ja kyse on siis huomattavasti kalliimmasta tuotteesta). Nämä nyt vain esimerkkeinä siitä, että pitää tietää mikä on hyvä tarjous.

Sisäänheittohintoja toki on ja niillä saadaan porukka ostamaan paljon muutakin. Harva kuluttaja laskee, säästikö lopulta mitään vai kuluttiko päinvastoin normaalia enemmän, kun tavoistaan poiketen osti jotain erikoisempaa tai hankki jotain, mitä ei olisi muuten hankkinut.

Itse asiassa minusta tuntuu siltä, että nykyään moni tekee hullareilta vain täsmäostoksia kun aiemmin saatettiinkin ostaa vähän kaikkea mitä käteen tarttui. Netti muutti hintatietoisuutta aika ratkaisevasti.

Vierailija
117/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-yrttiruukut 1€ (1,6->)

Tuosta voi sitten laskea, kannattaako lähteä muutaman euron säästön vuoksi Stockalle ostamaan esim. leipää ja munkkeja. Luulen, että säästän enemmän, kun käyn tänäänkin Lidlissä ja teen viikonlopun ostokseni siellä. Herkkuhan on sitä paitsi jo myyty, joten sitäkään en voi pennosillani pelastaa. Seuraavaksi menee loputkin Stockasta.

No mutta tuollaisilla pienillä hintaeroilla perustellaan aina vaikka Lidlin halpuutta. Kai se toisin päinkin toimii? Jos haen viikonlopun ruoaksi kampasimpukoita ja jättirapuja Stockalta säästänkin jo törkeän paljon kuin että ostaisin ensinmainitut vaikka Lidlistä. Kaikissa kaupoissa asioidessa pitää olla hintatietoinen. Toki itsekään en jonkin euron alennuksen takia viitsi kauppaa vaihtaa kun omalla ajallakin on arvonsa.

Vierailija
118/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-yrttiruukut 1€ (1,6->)

No mutta tuollaisilla pienillä hintaeroilla perustellaan aina vaikka Lidlin halpuutta. Kai se toisin päinkin toimii? Jos haen viikonlopun ruoaksi kampasimpukoita ja jättirapuja Stockalta säästänkin jo törkeän paljon kuin että ostaisin ensinmainitut vaikka Lidlistä. Kaikissa kaupoissa asioidessa pitää olla hintatietoinen. Toki itsekään en jonkin euron alennuksen takia viitsi kauppaa vaihtaa kun omalla ajallakin on arvonsa.

Pienet hintaerot merkitsevät pidemmän päälle eli kun puhutaan kuukausien ja vuosien ostoksista. Tietysti voi hakea sen yhden kampasimpukkaerän Stockalta, jos nyt juuri sattuu tarvitsemaan kampasimpukoita, ja tehdä loput ostokset toisessa kaupassa. Silti jos laskee vaikka viikon ruokamenot yhteen, se säästö kampasimpukoissa tai vaikka munkeissa ei ole kummoinen verrattuna muihin viikkoihin.

Ne jotka haluavat tukea Stockmannin osakkeenomistajia, eivät kuitenkaan mene muualle, vaan kasaavat kärryn täyteen Herkussa ja kokevat tekevänsä hyvät kaupat.

Vierailija
119/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herkun tarjouksista niille, joiden mielestä muualta saa kaiken halvemmalla. Esim kampasimpukat stockalla 31,90 kg ja samaan aikaan Lidlin kuvastotuotteena 59,80 kg! Samoin jättiravun pyrstöt lähes samaan hintaan kuin katkaravut Lidlissä (ja kyse on siis huomattavasti kalliimmasta tuotteesta). Nämä nyt vain esimerkkeinä siitä, että pitää tietää mikä on hyvä tarjous.

Sisäänheittohintoja toki on ja niillä saadaan porukka ostamaan paljon muutakin. Harva kuluttaja laskee, säästikö lopulta mitään vai kuluttiko päinvastoin normaalia enemmän, kun tavoistaan poiketen osti jotain erikoisempaa tai hankki jotain, mitä ei olisi muuten hankkinut.

Itse asiassa minusta tuntuu siltä, että nykyään moni tekee hullareilta vain täsmäostoksia kun aiemmin saatettiinkin ostaa vähän kaikkea mitä käteen tarttui. Netti muutti hintatietoisuutta aika ratkaisevasti.

Oikeasti säästäväiset ihmiset ostavat esimerkiksi talvitakkinsa lopputalvesta tai keväällä. Myös käytettynä löytää ihan kelvollisia takkeja.

Vierailija
120/170 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Stocka siirtynee kannattavammalle liiketoimintasektorille tai se ostetaan kokonaan. On tekopyhää hurskastelua kertoa odottavansa luksusmerkkejä Stockalle. Suurella osalla ei ole rahaa ja ne joilla on ostavatkin sitten nettikaupoista.

Onko todella näin? Suomalaisten merkkitietoisuus on kasvanut takavuosista matkustelun ja somen myötä. Nuoretkin ovat useamman vuoden ajan olleet kiinnostuneita luksuslaukuista ym. jotka ovat taviksen ulottuvilla jos malttaa säästää. On vanhanaikaista ajatella että vain rikkaat voisivat ostaa luksustuotteita ja olla niistä kiinnostuneita. Haute couture on oma juttunsa, mutta suurin osa luksustavarastakin on massatuotettua ja kiinnostaa paljon laajempaa asiakaspohjaa. Haute couturen ja superkalliiden pikkumerkkien saatavuus onkin edelleen rajallista. Sen sijaan Hermès, Cartier, Rolex, Prada jne. tekevät suurimman osan tilistään massatuotteilla jotka ovat yhä kalliita mutta silti kysyttyjä. Yllättäen, näiden tuotteiden saatavuus maailman pääkaupungeissa on hyvä -Suomea lukuunottamatta.

Myös yleisempi kulutuskriittinen trendi tukee tätä: nyt ei enää haluta paljon krääsää vaan vähän mutta hienoa. Laadukkaan ostamista ei enää pidetä pelkkänä brassailuna vaan se nähdään itseensä panostamisena. Asenteet ovat tässäkin kohdassa muuttuneet paljon. Alkaa olla vanhanaikaista korostaa myyntikärkenä pelkkää halpuutta ja sitä että kerrankin on varaa ostaa määrällisesti paljon. 

Suomi on myös aiempaa kiinnostava turistimaa, ja esim. Venäjältä ja Aasiasta tänne tulevat ovat maksukykyisiä ja vaativia. 

Useimmille luksuksen ostajille tuotteet ovat kalliita ostoksia joiden hankkiminen pitää miettiä tarkkaan. Siksi tavaratalo jossa tuotteet voi nähdä livenä ja sovittaakin sopisi niiden myyntiympäristöksi nettiä paremmin. Kyllä itse uskon, että se "vanhanajan Stockmann" pärjäisi tänä päivänä. Kaksi Sokosta joiden tuotevalikoima on hyvin päällekkäinen, on sen sijaan pienellä alueella ihan liikaa.

Kyllä se vähän näin on. Suomalaiset tuppaavat kovaan ääneen vaatimaan laadukkaita tuotteita ja sanovat haluavansa maksaa niistä, mutta sitten kun hypistellään niitä satasen farkkuja, niin mennäänkin tokmannille hakemaan ne puoli vuotta kestävät tuotteet. Se mitä asiakas sanoo ja mitä se tekee, on eri asia.

Kalliimmat tuotteet menee järjestään turisteille, joko Aasiaan tai Venäjälle. Jopa kanadalaiset hakevat skandinaavisen designin valaisimia yms.

Kun japanilaiset tai kiinalaiset tulevat, he eivät osta vain yhtä kahdensadan euron huivia tai tonnin untuvatakkia, vaan melkein kaikki kyseiset tuotteet.

Eräs turisti osti yli 6000 eurolla tavaraa. Ja pelkkää kosmetiikkaa, 20 pulloa hiuskiinnettä yms. Ei taida suomalaiset oikein vastaavaa tehdä.