Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullujen päivien hinnat edelleen kusetusta

Shöpper
11.10.2017 |

Voi, miksi Stockmann ei ole vieläkään oppinut hinnoittelemaan Haamuhintojaan edes samalle tasolle kuin kilpailijat myyvät ihan normitarjouksissa? Se keltaisten kassien huuma oli ja meni jo 80-90-luvulla, nykyään KAIKKI tarkistetaan netistä ennen ostopäätöstä.

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tuen mielelläni Stockaa ja löysinkin ihan hyviä tarjouksia. Keltasesta muovikassista joutuu muuten nyt pulittamaan 10 senttiä.

joudut maksamaan kassista jonka avulla mainostat kyseistä tavarataloa?

sama taitaa olla sokoksella nykyään.

Vierailija
62/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa mennä paikan päälle koska vihaan ruuhkia, jos ostan sieltä jotain niin tilaan heidän nettikaupasta viimeistään huomeniltana ja haen sen paketin sitten marketin pakettiautomaatista.

Ostan mieluiten kaiken nettikaupoista yleensäkin, mutta kertokaa miksi Stockan nettikauppa on myynyt "ei oo":ta koko sen olemassaolon ajan? Joka vaatteesta löytyy aina vain koot XXS ja XXL nettikaupasta mutta muita kokoja löytyy myymälöistä pilvin pimein. Tai jos löydät kosmetiikkatuotteen ja laitat ruksin että saatavuus nettikaupasta niin silti tuote nousee hakulistalle vaikka nettikauppa on ainoa paikka jossa sitä ei ole saatavilla?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun on pakko tulla ihmettelemään noita powerin "tarjouksia". Mitä helkkaria? Ne on kaikki normaalihintasia???? En ymmärrä, meneekö multa jotain ohi vai mitä hittoa? Esim ne jbl:n bluetooth kuulokkeet on aina 59 euroa joka paikassa, ja nyt ne on tuolla muka tajouksessa 59 euroa? EN TAJUA. Ja kaikki muutkin on normaalihintasia mut silti niissä lukee että hullujen päivien tarjous.

Voiko joku selventää mulle että missä ne oikeat tarjoukset on?

Vierailija
64/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö aloittaja tajua, että Hullujen Päivien tarkoitus on myydä roinaa rahvaalle? Se on markkinointia, ei hyväntekeväisyyttä.

Onko aloittaja väittänyt, että ei tajuaisi? Stockmann itse väittää, että myyvät kaiken niin halvalla, että tappiolla menee liki kaikki. Se on kusetusta.

Älä SINÄ kuseta, ei Stocka tuollaisia väitä.

Vierailija
65/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Stocka siirtynee kannattavammalle liiketoimintasektorille tai se ostetaan kokonaan. On tekopyhää hurskastelua kertoa odottavansa luksusmerkkejä Stockalle. Suurella osalla ei ole rahaa ja ne joilla on ostavatkin sitten nettikaupoista.

Onko todella näin? Suomalaisten merkkitietoisuus on kasvanut takavuosista matkustelun ja somen myötä. Nuoretkin ovat useamman vuoden ajan olleet kiinnostuneita luksuslaukuista ym. jotka ovat taviksen ulottuvilla jos malttaa säästää. On vanhanaikaista ajatella että vain rikkaat voisivat ostaa luksustuotteita ja olla niistä kiinnostuneita. Haute couture on oma juttunsa, mutta suurin osa luksustavarastakin on massatuotettua ja kiinnostaa paljon laajempaa asiakaspohjaa. Haute couturen ja superkalliiden pikkumerkkien saatavuus onkin edelleen rajallista. Sen sijaan Hermès, Cartier, Rolex, Prada jne. tekevät suurimman osan tilistään massatuotteilla jotka ovat yhä kalliita mutta silti kysyttyjä. Yllättäen, näiden tuotteiden saatavuus maailman pääkaupungeissa on hyvä -Suomea lukuunottamatta.

Myös yleisempi kulutuskriittinen trendi tukee tätä: nyt ei enää haluta paljon krääsää vaan vähän mutta hienoa. Laadukkaan ostamista ei enää pidetä pelkkänä brassailuna vaan se nähdään itseensä panostamisena. Asenteet ovat tässäkin kohdassa muuttuneet paljon. Alkaa olla vanhanaikaista korostaa myyntikärkenä pelkkää halpuutta ja sitä että kerrankin on varaa ostaa määrällisesti paljon. 

Suomi on myös aiempaa kiinnostava turistimaa, ja esim. Venäjältä ja Aasiasta tänne tulevat ovat maksukykyisiä ja vaativia. 

Useimmille luksuksen ostajille tuotteet ovat kalliita ostoksia joiden hankkiminen pitää miettiä tarkkaan. Siksi tavaratalo jossa tuotteet voi nähdä livenä ja sovittaakin sopisi niiden myyntiympäristöksi nettiä paremmin. Kyllä itse uskon, että se "vanhanajan Stockmann" pärjäisi tänä päivänä. Kaksi Sokosta joiden tuotevalikoima on hyvin päällekkäinen, on sen sijaan pienellä alueella ihan liikaa.

Vierailija
66/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mun on pakko tulla ihmettelemään noita powerin "tarjouksia". Mitä helkkaria? Ne on kaikki normaalihintasia???? En ymmärrä, meneekö multa jotain ohi vai mitä hittoa? Esim ne jbl:n bluetooth kuulokkeet on aina 59 euroa joka paikassa, ja nyt ne on tuolla muka tajouksessa 59 euroa? EN TAJUA. Ja kaikki muutkin on normaalihintasia mut silti niissä lukee että hullujen päivien tarjous.

Jatkanpa vielä nyt kun luin koko ketjun läpi. Mä en oo koskaan aiemmin edes kattonu hulluihin päiviin päin, mä oon siis aina ajatellut et se on joku sellanen et tavaraa myydään kirjaimellisesti hullun halvalla ja siellä on hirveeeesti tarjouksia ja sen takia kaikki jonottaa siellä aamuyöstä asti. Mut ilmeisesti ei asia ookkaan niin? Eikö se ookkaan mikään alennusmyynti? Siis meinaako hullut päivät nyt vaan sitä et ne laittaa tavaroita normaalihinnalla esille ja on silleen "kattokaa nyt miten hieno tää kannattaa ostaa" ja jostain syystä ihmiset nyt sitten normaalihinnalla ostaa näitä kamoja?

Vierailija
67/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme rutkutusta.

Ei missään alekampanjassa kaikki tuotteet voi olla halvempia kuin missään muualla. Aina jostain voi samaa löytää huokeammalla.

Stockan hullareilla on satoja tuotteita myynnissä, on ihan selvää, että osaa niistä saa muualta halvemmalla.

Ja hei: vaikka joitain vaatteita tilataankin erityinen hullarierä, osa on ihan vakiomallistoa. Niitä vaan on ostettu suurempi satsi, joten saadaan paljousalennusta ja voidaan myydä halvemmalla. Normaalia kaupan logiikkaa!

Eikä kaikkia noista myydä myymälässä muualla, joten jos haluaa vaikka nyt tuon Versacen toppatakin, joka tänään näkyy olevan myynnissä Stockalla 349 eurolla, voi sen tuolta hakea tai maksaa yli kaksinkertaisen hinnan Zalandolla. Your choice.

Mutta ai juu, onhan se törkiää, että joku av-mamma ostaa kalliin takin. Ihan unohdin. 

Vierailija
68/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkanpa vielä nyt kun luin koko ketjun läpi. Mä en oo koskaan aiemmin edes kattonu hulluihin päiviin päin, mä oon siis aina ajatellut et se on joku sellanen et tavaraa myydään kirjaimellisesti hullun halvalla ja siellä on hirveeeesti tarjouksia ja sen takia kaikki jonottaa siellä aamuyöstä asti. Mut ilmeisesti ei asia ookkaan niin? Eikö se ookkaan mikään alennusmyynti? Siis meinaako hullut päivät nyt vaan sitä et ne laittaa tavaroita normaalihinnalla esille ja on silleen "kattokaa nyt miten hieno tää kannattaa ostaa" ja jostain syystä ihmiset nyt sitten normaalihinnalla ostaa näitä kamoja?

Ei se alennusmyynti sitä tarkoita, että siellä on halvempaa kuin missään muualla. Se on Stockmannin ale. Ja osa noista tuotteista on sellaisia, että niitä ei muuten siellä myydä, joten vaikea sanoa mikä se "alennus" sitten on. Mutta kyllä tuolta voi oikeasti tehdä hyviä löytöjä (en tarkoita siis Poweria, kun en siihen ole perehtynyt). Joka tapauksessa kannattaa olla fiksu kuluttaja ja vertailla hintoja, kuten oletkin tehnyt.

Vierailija
69/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tyhmää 2 keraa vuodessä märistä samasta asiasta.

Oikeat Design tuotteet on oikeasti halvempia.

Silitysrauta tais olla 20€ normaalia edullisempi, eli säästöä tulee.

Se on taitolaji osata katsoa kannattavat jutut sieltä.

Ihan ääliömäistä päristä asiasta.

Ole menemättä jos ei kiinnosta.

Itse löysin ja löydän aina sieltä halvemmalla tavaraa kuin esim 3+1 sokoksen päiviltä....tyhmät ne menee sinne shoppaamaan kalliimmalla :)

Samat tuotteet, jotka löytyvät molemmilta ovat Stoccalla AINA olleet halvempia hullareilla.

Vierailija
70/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tefalin silitysrauta on parikymppiä halvempi kuin normaalisti. Muita en katsonut.

Että, ei tuo sinun väittämäsi paikkaansa ainakaan pidä.

Vierailija
71/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on hyvä närkästyä säännöllisesti. Liittyy aikaisempaan lukutaitokeskusteluun. Kun ihminen näkee Hullujen päivien mainoksen, niin oletus on, että kyseessä on alennusmyynti. Sitten kun tajutaan, ettei ole, vaan se on ihan mainos, niin järkytytään. Ja pahastutaan toisten vuoksi.

Konsepti toimii edelleen, voit käydä tarkastamassa sen Stokkan ovelta. Toiset hakevat ilmaisia ämpäreitä, toiset keltaisia kasseja.

Millähän mittarilla sun mielestä konsepti toimii edelleen, kun viime vuosian on jatkuvasti saanut lukea tulosjulkistuksia, joiden mukaan Hullujen päivien myynti ei ole päässyt tavoitteeseensa.

Samaa mietin. Tilinpäätöksistä voisi päätellä ettei konsepti ole toiminut enää aikoihin.

Ja venäjän sijoitukset ei ole vaikuttaneet yhtään tai muu rättikauppa, akateeminen joka myytiin???

Koskiko se tilinpäätös todellakin vain hullareita?

Uusi tieto minulle.....

Vierailija
72/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minä ainakin ostin tuotteita mitkä oli reilussa alessa, esim 60€ puukko 30€..

Vierailija
73/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se alennusmyynti sitä tarkoita, että siellä on halvempaa kuin missään muualla. Se on Stockmannin ale. Ja osa noista tuotteista on sellaisia, että niitä ei muuten siellä myydä, joten vaikea sanoa mikä se "alennus" sitten on. Mutta kyllä tuolta voi oikeasti tehdä hyviä löytöjä (en tarkoita siis Poweria, kun en siihen ole perehtynyt). Joka tapauksessa kannattaa olla fiksu kuluttaja ja vertailla hintoja, kuten oletkin tehnyt.

Joo en mä sitä sanonutkaan että siellä pitäis olla halvempaa kuin muualla. Ihmettelin vaan suuresti kun nää hullut päivät on ilmeisesti hirveen iso juttu niin mä en vaan tajua et miksi kun ainakin ne powerin hinnat oli ihan normaalihintoja mitä powerissa siis on muullonkin ilman hulluja päiviä :D muuhun en oo ees perehtyny, katoin vaan tota poweria.

Vierailija
74/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on kyllä ihan saman hintaisia, mutta kalliissa vaatteissa oli oikeasti alennusta. Ostin tänään villakangastakin joka oli oikeasti yli 300e mutta Hulluilla 199e.

Vierailija
75/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkun tarjouksista niille, joiden mielestä muualta saa kaiken halvemmalla. Esim kampasimpukat stockalla 31,90 kg ja samaan aikaan Lidlin kuvastotuotteena 59,80 kg! Samoin jättiravun pyrstöt lähes samaan hintaan kuin katkaravut Lidlissä (ja kyse on siis huomattavasti kalliimmasta tuotteesta). Nämä nyt vain esimerkkeinä siitä, että pitää tietää mikä on hyvä tarjous.

Vierailija
76/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kaupan alan toimija haluaa pitää työpaikkansa jatkossakin ilman että Stocka vedetään aina esille negatiivisesti.Kannatan ,että on 100 v kuluttua Stocka pystyssä.

Vierailija
77/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluilta päiviltä parhaat hinnat löytyvät yleensä vähän kalliimmista tuotteista, sisustukseen liittyvistä designtuotteista ja sitä rataa. Isolla ketjulla on monesti vähän enempi neuvotteluvaraa kuin pienemmällä erikoisliikkeellä. Niitä ei kovin usein näe alennettuna. Halvinta makaronipussia kannattaa varmaan etsiäkin jostain muualta.

Vierailija
78/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi olla hintalapussa normi hinta ja hullujen päivien hinta ripirinnan.  Tietenkin hullujen päivien kataloogissa ja netissä. 

Vierailija
79/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

bossin villatakki tuntui edulliselta. Virallisessa verkkokaupassa 745$/630e, stokkalla 329e. Ehkä taas mua kusetettiin.

Vierailija
80/170 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköhammasharjan vaihtoharjat huomattavan halpoja!

mikä hinta????