Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiminko väärin miehen kanssa?

Vierailija
11.10.2017 |

Mieheni osaa olla joskus aivan uskomattoman jääräpäinen ja lapsellinen. Hän on ollut todella kovassa flunssassa 2,5 viikkoa, kuumetta oli pahimmillaan lähes 40 astetta, ja yskä oli sellainen että hän yökkäili aina yskiessään keuhkoja pihalle. Olen pyytänyt ja anellut että hän menisi lääkäriin kun varsinkin yskä tuntuu jatkuvan todella rajuna (hänellä on astma). Mies ei suostu. Lähinnä ivaa minua nähdessään hätäni ja huoleni, ja sanoo menevänsä urheilemaan rajusti (koska tietää minun pelkäävän hänen sairastuvan vielä pahemmin). Olen myös valvonut viimeiset 2 viikkoa miehen yskiessä kaiket yöt. Hän kyllä nukahtaa jokaisen yskänpuuskan jälkeen mutta minä saatan valvoa aamu 3 eteenpäin kun herään siihen kun hän yskii korvanjuuressa.
Eilen pyysin miestä nukkumaan olohuoneessa. Tai sanoin että jompikumpi nukkuu, sillä minä en valvo enää eikä mies ole aikeissa hakea apua yskäänsä -ties kauan tätä kestää.
Mies suuttui verisesti ja paiskoi kiukkuisena tavaroita kaappiinsa ja kostoksi tuli levittämään makuuhuoneeseen oksettava hajuista tiikeribalsamia rintaansa vielä ennen nukkumaanmenoa, tietäen että Inhoan sydämestäni sitä hajua (mies on haissut sille nyt kaksi viikkoa, samoin kaikki petivaatteet, sohva, koko asunto).
Aamulla mies oli täysi marttyyri ja kitisi ettei ole nukkunut silmäystäkään, koska olohuoneessa on ollut niin kylmä nukkua. Jännä ettei se ole häirinnyt ennen, kun mies on nukahtanut sohvalle ILMAN PEITTOA ja nukkunut siinä koko yön. Epäilen että mies on ollut kuumeessa taas yöllä.
Mitä tehdä? On järkyttävää katsoa vierestä kun toinen on sairas eikä suostu hakemaan apua. Enkä jaksa valvoa enää yhtään yötä kuunnellen sitä yskäoksentelua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa tyypilliseltä suomalaiselta. Lääkäriin mennään toinen jalka haudassa. Lisäksi hän käyttäytyy tosi lapsellisesti. Miten sairaudesta saa aikaan tuollaisen riidan? Ehkä teidän suhde ei ole oikein hyvällä mallilla. Itse en tuollaista katselisi. Ovatko muut riitanne samanlaisia? Ihmeellistä vallankäyttöä

Neuvoisin kuitenkin, että mene sinä sinne olohuoneeseen suosiolla nukkumaan. Ota tyynyä ja paksua peittoa mukaan.

Vierailija
2/8 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kuulostaa tyypilliseltä suomalaiselta. Lääkäriin mennään toinen jalka haudassa. Lisäksi hän käyttäytyy tosi lapsellisesti. Miten sairaudesta saa aikaan tuollaisen riidan? Ehkä teidän suhde ei ole oikein hyvällä mallilla. Itse en tuollaista katselisi. Ovatko muut riitanne samanlaisia? Ihmeellistä vallankäyttöä

Neuvoisin kuitenkin, että mene sinä sinne olohuoneeseen suosiolla nukkumaan. Ota tyynyä ja paksua peittoa mukaan.

Joo ensi yönä menenkin.

Suhteemme on todella hyvä, lukuunottamatta tätä sairausriitelyä. Olen kauhukseni huomannut että mies nauttii siitä että näkee minun olevan huolissaan ja hädässä ja oikein boostaa sitä. Tuo piirre on täysin uusi miehessä, olemme olleet yhdessä melkein 5 vuotta :(

Lisäksi mies uhosi eilen että aikoo perjantaina ilmoittaa itsensä irti työstään koska ei vaan jaksa enää, kysyin että mitä hän meinaa sitten tehdä, niin kuulemma lähtee toiselle puolelle Suomea töihin. En reagoinut asiaan, sanoin vaan että okei jos hän niin tahtoo (tiesin että mies haluaa koetella hermojani ja kärsivällisyyttäni tuollaisella uhoamisella). Hänen lapsellisuutensa alkaa toden teolla käydä hermoilleni!!

/ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa pöljä mies. Eipä muuta voi sanoa. Ja mene olkkariin. Ja anna ukon sairastaa kerran tykkää. Uhoamistilanteissa käänny ja kävele pois sanomatta mitään.

Vierailija
4/8 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä ole vastuussa viemään lääkäriin miestä niinkuin lasta. Anna olla sen vaan. Kun et reagoi se ei hupiaan saa.

Vierailija
5/8 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidät yllä tuota kuviota. Jätä mies kotiin sairastamaan ja lähde itse majailemaan muualle, kunnes terve. En katsoisi yhtään tuollaista.

Vierailija
6/8 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun on mahdollista lähteä viikonlopuksi jonnekin (sukulaisille, kavereille, risteilylle, hotellilomalle tms) niin tee se. Ilmoita, että tarvitset pari päivää lepoa. Arkena nuku sohvalla ja ole välittämättä miehen yskimisestä tai uhittelusta.

Vierailija
7/8 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin voi tilata kotiinkin. Mies tarvitsee tutkimuksen ja hoitoa. Eri huoneessa nukkuminen nyt on täysin ymmärrettävää.

Vierailija
8/8 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen pyysin miestä nukkumaan olohuoneessa. Tai sanoin että jompikumpi nukkuu, sillä minä en valvo enää

No miks hitossa miehen pitäisi nukkua olohuoneessa, jos sinä et pysty nukkumaan? Hän on käsittääkseni kuitenkin se sairas, jolle lepo on erityisen tärkeää, sinä terveenä pystyt varmaan saamaan unesi siellä sohvalla? "Nuku olohuoneessa tai sanoin että jompi kumpi nukkuu", sit kuitenkin mies sinne joutui. Just.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän