Oletko joskus katkaissut välit ystävään ja miksi? Onko teihin joku ystävä joskus katkaissut välit?
Myös miten olette sen tehneet, ilmoititteko että "nyt ei enää nähdä" vai hävisittekö vain elämästä?
Kommentit (1851)
Selän takana naukuvat pskafeikkifrendit saavat kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Kännissä ystävä tuli aggressiiviseksi ja alkoi heitellä ikäviä kommentteja. Muutenkim hän aina dominoi aggressiivisella tyylillä keskustelua. Hänellä oli hyvin voimakkaat mielipiteet ja tietty hän oli aina oikeassa. Naamasta alkoi aina näkyä milloin tämä vaihe alkoi. Kyllästyin tähän ja itse hän loukkaantui ihan naurettavasta vastakommentista ja poukkasi ylös ja häipyi kesken vierailun. Tervemenoa pois elämästäni 😄.
Joo vastakommentilla kinäkin sain tällaisen omahyväisen itseihailijan poistumaan. Heh. Kuinka julkeat olla eri mieltä lol aaaah vapaus lapsellisesta nillittäjästä.
Ystäviä oltu vuodesta -91 ja surukseni sain vuosi sitten kuulla kuinka ystäväni haukkuu minua selän takana. Lisäksi erottuani en saanut mitään tukea ja talvella ystävä hyökkäsi silmille, kun en kuulemma tapaa häntä tarpeeksi usein. Tekee tätä samaa kaikille ystävilleen nykyään vuorotellen. Olen ottanut reilusti etäisyyttä
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sai jostakin foliohatun ja alkoi saarnaamaan rokotteiden vaaroista. Puoli vuotta jaksoin kuunnella ja sitten lopetin yhteydenpidon. Käsittämätöntä miten normaaleista ihmisistä voi kuoriutua suu vaahdossa vouhkaavia monstereita. Trump sitä ja Amerikka tätä..
Ja sä taas uskot kaiken, mitä Yle ja Pravda Hs sulle suoltaa eikö niin. Podtaatkohan faceenkin että otit jo rokotuksen hah.mja Who kuuluu suosikkilinkkeihisi. Good luck mate.
Ja parempi seniili Joe kuin orange Trump? Voi sua.
Miten meni omasta mielestäsi. Afganistan. Teleprompterit sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sai jostakin foliohatun ja alkoi saarnaamaan rokotteiden vaaroista. Puoli vuotta jaksoin kuunnella ja sitten lopetin yhteydenpidon. Käsittämätöntä miten normaaleista ihmisistä voi kuoriutua suu vaahdossa vouhkaavia monstereita. Trump sitä ja Amerikka tätä..
Ja sä taas uskot kaiken, mitä Yle ja Pravda Hs sulle suoltaa eikö niin. Podtaatkohan faceenkin että otit jo rokotuksen hah.mja Who kuuluu suosikkilinkkeihisi. Good luck mate.
Miten meni omasta mielestäsi. Afganistan. Teleprompterit sentään.
Ihan kuin olisi jäänyt aamulääkkeet ottamatta, sen verran sekavaa jorinaa ulostui ruudulle.
Jos pelkäät, että rokote muokkaa DNA:si, niin kaikella ystävyydellä: saattaisi tehdä sinulle vain hyvää.
On nää hassuja nää median pyörityksessä olevat, jotka nielee kaiken valmiina. Odotellaan. Mut on foliohattuja tottahan toki. Hitler ja Stalin nousivat valtaan samalla taktiikalla. Massojen liikekannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meni omasta mielestäsi. Afganistan. Teleprompterit sentään.Ihan kuin olisi jäänyt aamulääkkeet ottamatta, sen verran sekavaa jorinaa ulostui ruudulle.
Jos pelkäät, että rokote muokkaa DNA:si, niin kaikella ystävyydellä: saattaisi tehdä sinulle vain hyvää.
Sun kusipäisyyttäsi myös with no pun intended taas ei voi edes dna muokkaus enää korjata. Toivotaan, että rokote toimii... muutoin. ;3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri katkaisi välit täysin yllättäen tässä joku aika sitten. Hävisi vaan ja lakkasi vastaamasta yhteydenottoihin. Mitään riitaa ei ollut eikä mitään. Hajosin henkisesti täysin koska luotin häneen ja hän pisti haavoittuvaisimpaan kohtaani. Olisin toivonut suoraa puhetta.
Kyllä mä olen aina syyn kertonut tai jonkun lopetusviestin laittanut jos olen hylännyt ystäviä. Vihamieskin ansaitsee tietää miksi ihmissuhde päättyy. Tiedän että häviäminen ja on julmaa henkistä väkivaltaa, ja saa sen hylätyn putoamaan syvään kuiluun ja estää pääsemästä koskaan elämässä eteenpäin kun jää vaan miettimään syitä. Aina sanonut ihmiselle josta haluan eroon että nyt tämä on loppu. Reilu peli erotessakin.
Kaikkia asioita ei voi ilmoittaa tekstiviestillä. Esimerkiksi kateus tai ilkeys. Kyllä jokainen ihminen osaa jossain määrin katsoa peiliin, jos ystävyys on loppunut. Ei aikuisten ihmisten tarvitse selitellä, jos on esimerkiksi itse tullut kohdelluksi huonosti. Ei vihamiehelle olla mitään velkaa, jos syy on täysin hänessä.
Mistä se vihamies tietää että syy on hänessä jos et sano sitä? Kysehän voi olla sun yksipuolisesta väärintulkinnasta tai ihan jostain mitä se toinen ei tiedosta itse ollenkaan. Vai onko kyse siitä että pääset kostamaan kunnolla kun hylkäät ilman selitystä ja saat siitä jotain tyydytystä? Se on kuule aika passiivis-aggressiivista eikä yhtään terve tapa toimia. Kasvata selkäranka.
Se on selkärankaa, että kävelee tilanteesta pois. Ei koulukiusaajallekaan mennä selittämään, että kuule sä olet koulukiusaaja, vaan heidän luota kävellään kylmästi pois.
Aijaa. Meidän kouluaikana niitä kiusattiin jatkuvasti jotka vaan hiljaa kävelivät pois. Ne jotka uskalsivat käydä poikkiteloin kiusaajaa vastaan ja puolustaa itseään niitä ei toiste kiusattu. Mutta ehkä ajat ovat muuttuneet....
Näin. Kyllä ne olivat meilläkin vuodesta toiseen kiusaajien hampaissa jotka eivät saaneet sanaa suustaan. Me rohkeammat niitä sitten puolustettiin mutta eipä se paljon auttanut pitemmän päälle. Kyllä ihmisen pitää osata puolustaa itseään sanallisesti eikä vetäytyä mököttämään ja antaa muiden arvuutella että mikähän sillä nyt tällä kertaa on.
Ihana narskuvastaus 😌 "Siis kyllähän ME niitä autettiin mutta olivat ressukat sellaisia MÖKÖTTÄJIÄ että oli lopulta oma syynsä kun tulivat kiusatuiksi"
Lapset joutuvat olemaan kiusaajiensa kanssa tekemisissä esimerkiksi koulussa. Aikuiset voivat katkaista välit kokonaan, ellei kiusaajat jostain syystä jää kiusatun oven taakse vaatimaan yhteydenpitoa, mikä tosiaan olisi jo narsistinen addiktio.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran on erehtynyt pitämään narsistia ystävänä, takaan ettei samaa virhettä toista. On se niin karmeeta! Narsisti siis on aivan sairas eikä ymmärrä sitä.
Sanos muuta. Matkien lopulta hiusmallin ja värinkin kohdilleen saman kuin allakirjoittanut.
Oli just näitä se on jokamuotahaukkuu tyyppejä täysin sokea omalle käytökselleen.
Vierailija kirjoitti:
Koko elämän mittaisen auttaja-kuuntelijaroolin suorittaneena aloin laskea miinuksia ja plussia yhteen ja niin jäi suurin osa tutuista, kavereista yms.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri katkaisi välit täysin yllättäen tässä joku aika sitten. Hävisi vaan ja lakkasi vastaamasta yhteydenottoihin. Mitään riitaa ei ollut eikä mitään. Hajosin henkisesti täysin koska luotin häneen ja hän pisti haavoittuvaisimpaan kohtaani. Olisin toivonut suoraa puhetta.
Kyllä mä olen aina syyn kertonut tai jonkun lopetusviestin laittanut jos olen hylännyt ystäviä. Vihamieskin ansaitsee tietää miksi ihmissuhde päättyy. Tiedän että häviäminen ja on julmaa henkistä väkivaltaa, ja saa sen hylätyn putoamaan syvään kuiluun ja estää pääsemästä koskaan elämässä eteenpäin kun jää vaan miettimään syitä. Aina sanonut ihmiselle josta haluan eroon että nyt tämä on loppu. Reilu peli erotessakin.
Kaikkia asioita ei voi ilmoittaa tekstiviestillä. Esimerkiksi kateus tai ilkeys. Kyllä jokainen ihminen osaa jossain määrin katsoa peiliin, jos ystävyys on loppunut. Ei aikuisten ihmisten tarvitse selitellä, jos on esimerkiksi itse tullut kohdelluksi huonosti. Ei vihamiehelle olla mitään velkaa, jos syy on täysin hänessä.
Mistä se vihamies tietää että syy on hänessä jos et sano sitä? Kysehän voi olla sun yksipuolisesta väärintulkinnasta tai ihan jostain mitä se toinen ei tiedosta itse ollenkaan. Vai onko kyse siitä että pääset kostamaan kunnolla kun hylkäät ilman selitystä ja saat siitä jotain tyydytystä? Se on kuule aika passiivis-aggressiivista eikä yhtään terve tapa toimia. Kasvata selkäranka.
Se on selkärankaa, että kävelee tilanteesta pois. Ei koulukiusaajallekaan mennä selittämään, että kuule sä olet koulukiusaaja, vaan heidän luota kävellään kylmästi pois.
Aijaa. Meidän kouluaikana niitä kiusattiin jatkuvasti jotka vaan hiljaa kävelivät pois. Ne jotka uskalsivat käydä poikkiteloin kiusaajaa vastaan ja puolustaa itseään niitä ei toiste kiusattu. Mutta ehkä ajat ovat muuttuneet....
Näin. Kyllä ne olivat meilläkin vuodesta toiseen kiusaajien hampaissa jotka eivät saaneet sanaa suustaan. Me rohkeammat niitä sitten puolustettiin mutta eipä se paljon auttanut pitemmän päälle. Kyllä ihmisen pitää osata puolustaa itseään sanallisesti eikä vetäytyä mököttämään ja antaa muiden arvuutella että mikähän sillä nyt tällä kertaa on.
Niin, tai sitten se on niin että kiusaajien kanssa ei vaan kannata olla tekemisissä... Vai miten se nyt olikaan? Että kiusatun pitäisi selittää kiusaajilleen, kuinka ikäviä he ovat olleet? Tuskinpa. Ainakaan aikuisten maailmassa.
Päinvastoin. Juuri aikuisten maailmassa. Koska olemme AIKUISIA emmekä enää LAPSIA. Aikuinen uskaltaa sanoa mitä ajattelee, osaa tehdä sen toista kunnioittaen ja ennen kaikkea on reilu. Ellei ole tunnevammainen tai narsisti itse.
Miksi aikuinen haluaisi olla tekemisissä kiusaajansa kanssa? Oletko ihan täysi idiootti, että väität että aikuinen olisi jotenkin velvollinen selittelemään kiusaajilleen jotain? Niin, kiusaamista tapahtuu myös aikuisten kesken. Ja jokaisella on oikeus lähteä pois sellaisista tilanteista. Sinä olet jollain tavalla hyvin sokea.
Eihän kyse ole siitä että pitäisi olla tekemisissä. Älä nyt viitsi tahallasi vääntää asiaa väärin. Kyse on siitä että kerrot kiusaajallesi ettet ansaitse sellaista käytöstä ja hän toimi väärin. Vain pois kävelemällä alistut kiusaajalle ja hän jää voitolle. Siitä on kyse.
"Pois kävelemällä alistut kiusaajalle ja hän jää voitolle." Miten niin? Olen eri mieltä tästä. Eihän kiusaajien kanssa neuvotella, vaan heidät jätetään pois omasta ystäväpiiristä. Outo ajatus, että kiusaajalle pitäisi ilmoittaa, että hän on kiusannut. Kummallista keskustelua tässä ketjussa.
Eihän se jestas sentään ole mitään neuvottelua vaan sitä että osoitat kiusaajalle oman arvosi ja paikkasi. Pois kävelemällä alistut kiusaajallesi ja hän jää tyytyväisenä myhäilemään koska hänen tavoitteensa on saavutettu. Eli sinun loukkaaminen, järkyttäminen ja pois ajaminen.
Tässä tilanteessa on vain yksi voittaja; se joka on päässyt eroon kiusaajaporukasta. Miksi kuvittelet että se, joka pääsee eroon ilkeistä ihmisistä jäisi jotenkin häviölle? Sehän on hänelle helpotus. Ihan sama mitä kiusaaja myhäilee takanapäin. Ei varmaan enää siinä vaiheessa kiinnosta sitä kiusattua, mitä takanapäin myhäillään tai puhutaan. Kiusaaja, joka jaksaa vielä jälkeenpäin mustamaalata tätä porukasta irrottautunutta, on kyllä ihan tasavarma narsisti.
Juuri näin.
Olen katkaissut. Joskus tulee raja vastaan, ja ei enään jaksa olla se kakkos,kolmos tai viimeinen vaihtoehto kun toisella on yksinäistä. Kovasti tuntuu ex-ystävälläni olevan parempia, hienompia ja merkityksellisiä ihmisiä elämässään ja jos ne tuottavat pettymyksiä niin niistä kyllä itketään minulle. Tämä olisi toki ok, jos kyseinen ihminen ei olisi tehnyt toistuvasti samoja juttuja minulle vahvuuden ja itsenäisyyden puuskissaan. En vain jaksa välittää enää koko ihmisestä, ei ole minun tehtäväni olla joku pelastusvene aina kun menee huonosti ja selviääkin että toiset ihmiset eivät todella välittäneetkään.
Vierailija kirjoitti:
On nää hassuja nää median pyörityksessä olevat, jotka nielee kaiken valmiina. Odotellaan. Mut on foliohattuja tottahan toki. Hitler ja Stalin nousivat valtaan samalla taktiikalla. Massojen liikekannalla.
Entäs Putin? Pistää miljoonia palamaan, että länsimaiden pösilöt lukisivat tarkoitukseen teetettyjä verkkosivuja alkaisivat epäillä viranomaistensa päätöksiä. Hän hykertelee palatsissaan, kun länkkäreiden talous sakkaa koronan myötä. Näin Putin pyrkii murtamaan (kehittyneitä) yhteiskuntia sisältä päin.
Vierailija kirjoitti:
Katkaisin useampaan lähesiseen ystävättäreeni välit jo vuosia sitten. Syynä se, että he kaikki tiesivät että mieheni petti minua ainakin kahden eri naisen kanssa. Toisen näistä naisista tunsin entuudestaan, toista en.
Millainen ystävä antaa minun luulla, että mieheni on minuun sitoutunut ja uskollinen ja elää kanssani rakkaudesta tietäen miehen pettävän minua? Itse kuitenkin olin 100% uskollinen ja miehen toiveesta suunnittelimme samaan aikaan häitämme.
Erosimme, kun sain tietää miehen uskottomuudesta. Lopetin kaiken yhteydenpidon "ystäviini", jotka tiesivät miehen uskottomuudesta. En vain enää ollut itse heihin enää missään yhteydessä enkä vastannut heidän yhteydenottoihinsa.
Toi nyt on aika monipiippuinen juttu: On tapauksia, joissa ystävä on varoittanut pettävästä miehestä ja lopputulos on ollut, että ystävä vain suuttuu varoittajalle! Laittanut välit poikki. Ei ole uskonut miehensä pettävän ja uskonut miestä, kun tämä on valehdellut varoittajan muka yrittäneen iskeä itseään siinä onnistumatta.
Tällaista kokenut sanoi, ettei enää vastaavissa tilanteissa aio sekaantua asiaan, vaikka haluaisikin ja neuvoi muita toimimaan samoin. Että ehkä tässä syy, mikseivät ystäväsi varoittaneet, eikä se syy ollut se, etteivät olisi välittäneet, vaan että ystävyytesi oli heille liian tärkeä menetettäväksi. Tai mistäs minä tiedän.
yksi rokottamatonkin ynki meille kylään kyllä lähti . meillä on rokotus passi näytettävä MUUTEN ETTE OLE "YSTÄVIÄ" PYSYKÄÄ POIS SAMA LAPSILLA RUTTOISTEN KANSSA EI OLLA TEKEMISISSÄ. olen hoitaja ammatiltani ja mies lääkäri.
Muutin opiskeluiden ja työn vuoksi noin tunnin matkan päähän. Oli liikaa "kaverille". Taisi vaivata sekin, että opiskelupaikkani oli korkeampaa astetta kuin hänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meni omasta mielestäsi. Afganistan. Teleprompterit sentään.Ihan kuin olisi jäänyt aamulääkkeet ottamatta, sen verran sekavaa jorinaa ulostui ruudulle.
:D
Ystävät katosivat mieheni kuoltua, ennen sitä vietimme yhdessä aikaa, juttu lensi ja naurettiin, kunnes mieheni sairastui ja kuoli. Nyt on täysin hiljaista, mitään yhteydenottoa ei ole ollut kolmeen vuoteen, ei kysellä mitä kuuluu, miten nyt voit, kun olet yksin. Kyse ei ole vain yhdestä ihmisestä, vaan useammasta, mutta toimivat samalla tavalla. Itsekkäästi ajattelen, että tällaisessa tapauksessa ystävän kuuluisi selvittää, miten kuolleen puoliso voi, mutta taidanpa olla väärässä. Itse toimisin toisin vastaavassa tilanteessa, siitä olen entistä varmempi, en jättäisi ystävää yksin suruunsa. Se ystävyyden laatu on nyt tietysti selvinnyt, mikä vetää mielen matalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen katkaissut. Joskus tulee raja vastaan, ja ei enään jaksa olla se kakkos,kolmos tai viimeinen vaihtoehto kun toisella on yksinäistä. Kovasti tuntuu ex-ystävälläni olevan parempia, hienompia ja merkityksellisiä ihmisiä elämässään ja jos ne tuottavat pettymyksiä niin niistä kyllä itketään minulle. Tämä olisi toki ok, jos kyseinen ihminen ei olisi tehnyt toistuvasti samoja juttuja minulle vahvuuden ja itsenäisyyden puuskissaan. En vain jaksa välittää enää koko ihmisestä, ei ole minun tehtäväni olla joku pelastusvene aina kun menee huonosti ja selviääkin että toiset ihmiset eivät todella välittäneetkään.
Aika kamalaa tuo, että ihmisellä ei voi olla kuin yksi ystävä, koska muuten joku väkisin joutuu kakkos- tai kolmosvaihtoehdoksi. Mikä siinä on niin kamalaa, että ystäväsi viihtyy jonkun muunkin seurassa kuin sinun? Kasvattaisit itsetunnon.
Tulee mieleen yksi jonka heivasin, sille oli ongelma se että mun puoliso oli minulle ystävää/häntä tärkeämpi. No haloo, totta kai on, miten muutenkaan.
Tämmöinen sairas omistushalu johtaa yksinäisyyteen aika vääjäämättä.
Olen. Se pilkallisuus, mikä ilmeni aina jos seurueessa oli muitakin ja omahyväisyys sai lopettamaan suhteen - jossa kyseinen hlö haki yksityidesti itselleen lähinnä terapiaa ja loputonta höpöttämistä 8masta ihanuudestaan ja draaman käänteistä. Toxic narsisti ei kiitos enää pääsee rinkiin. Joskus muodollisesti tapaaminen ja kyllähån se kateuden ja kitkeryyden määrä on melkoista kun sen tietoksesti havaitsee.