Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloa käytöstä kuntosalilla. Esimerkkejä?

Vierailija
10.10.2017 |

Mikä saa näkemään punaista?

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se vitun TUIJOTTAMINEN.

Laita housut jalkaan, eivät voi tuijottaa!

Vierailija
82/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed salilla oli tuijottaja. Ku tein jossain laitteessa niin se tuli siihen suoraan laitteen eteen tuijottamaan, eikä sanonut mitään. Sen verran massaa kyseisellä tyypillä etten ollut ainut, joka teki nopeesti loppuun ja anto tyypille laitteen. Tekniikka siis toimi, mutta itellä ei ois pokkaa tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alastomat naiset ja kaljua pimppiä esittelevät pukkarissa. Vie römpsäsi pois edestäni.

Nyt kuulostaa hyvältä :P~

Vierailija
84/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntosalille tilaa ihan jokaiselle kirjoitti:

Se, että yleensä kommentoidaan muiden ulkonäköä ääneen. Erityisesti näiden, joilla on ylipainoa. Missä muualla hänen olisi parastakin olla kuin juuri kuntosalilla ja  mieluummin kuulla ohimennen jonkun kannustusta, eikä moittimista?

Itse yritän tsempata, kun näen, että toinen on vaikka muutenkin aloitteleva, eikä osaa ehkä käyttää kaikkia vimpaimia oikein. Reiluutta kehiin. Se olisi kiva juttu kuulla ja nähdä. Kaikki sinne saavat tulla, ja mieluusti ne, joilla kunto on aika huono.

Tällaiset ongelmat eivät aina automaattisesti johdu mistään persoonallisuushäiriöstä, yleisimmin se taustalla on vakava trauma tai ruumiinkuvan vääristymä/häiriintymä. Dysmorfinen ruumiinkuvanhäiriö ei ole mikään pikkujuttu, vaan potilaan elämää merkittävästi häiritsevä asia. On myös ihmisiä, jotka kokevat olevansa rumia ilman että heillä on ruumiinkuvan vääristymää. Dysmorfinen häiriö voidaan diagnosoida ammattilaisen taholta silloin, kun henkilö kokee olevansa vaikeasti epämuodostunut ja potilaan käsitys omasta ulkoisesta olemuksestaan on hyvin vääristynyt ja äärimmäinen.

Vierailija
85/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa salietiketti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, meinasin saada vuoden raivarin Helsingin Käpylän Fitness24:llä muutama kuukausi sitte (miksi vuoden raivarin - koska harvoin suutun mistään ja olen tosi kärsivällinen ja ymmärtäväinen.)

Nyt näin punaista.

Reippailin pukuhuoneesta portaita pitkin avoimeen tilaan, jossa on 2 porraskonetta. Tärkee laite mun ohjelmassa.

Toisessa treenasi joku. Toisen koneen ulottuvilla haahuili joku nuorehko nainen tosi epämääräisesti, joten en suoraa vain hypännyt laitteeseen vaan kysyin hänet huomioiden, "ooks sä menos tähän laitteeseen", johon tyyppi mumisi jotain, et "joo". Sanoin vaan, "aa okei", ja jouduin tyytyy viereiseen cross trainereihin. Vilkasin puolen minuutin päästä, niin edelleen vain haahuili laitteen lähellä ja näpräsi jotain puhelinta... Alkoi hieman ärsyttää, ja vilkuilin häntä ihan näkyvästi ihmettelevällä katseella, et miksei sitten mee, kun yleensä laitteisiin sit kans mennään, jos sanotaan ja kun on jonoakin. Sanoin miehelleni, joka lämppäsi viereises crosstrainerissa, et "aika outoa, ettei sit mee, vaan haahuilee tossa". Tyyppi ei moksiskaan vaan varaa siinä laitetta, kunnes kaiken kukkuraksi asetteli vielä vesipullonsa porraskoneen telineeseen ja lähti lyllertämään vessaa kohti. V*ttu mikä scumbag oikeesti! Siinä vaihees alkoi ärsyttää, että olin hänet edes huomioinut kysymällä, onko laite varattu. Kävellessään kohdaltani ohi, sanoin kovaan ääneen puoliks miehelleni, puoliks sille muijalle, et "ei kuulu kyl salietikettiin varata tolleen laitteita, aivan uskomattoman röyhkeää ja typerää, siis ihme muija!" Oli kuin ei oisi kuullutkaan ja tepasteli vessaan lyllertäen tosi hitaasti. Palasi sieltä ja jäi edelleen laitteen luo räpläämään puhelintaan omahyväinen "turvahymy" yllään jossain ihme omassa kuplassaan. Viesteili siinä varmaan paniikissa jollekin etätukikaverilleen naamallaan tyhmä hymy ja ego ei vaan antanut periksi toimii oikein. Sekin vielä sellanen laiskan pulskee, hiusten juurikasvu puoles välis päätä, mut silti vaan "minä minä, kun minulle vaan sopii". Häpeäisi, et edes astuu salille tollasella ylimielisellä egolla, kun muuten näkee päällekinpäin, et ei vissiin kaikki ihan kotona. Ilmeisest ensimmäistä kertaa salilla ja ylimielinen kuin mikä. Tuijotettiin molemmat suut auki, ja miehenikin tokaisi, et "törkee muija". Ei mitään reaktiota vaan siinä vaan läskiperseensä kanssa varasi laitetta. Itse olisin tuossa ajassa jo tehnyt lämmittelyni. Sehän eniten v*tutti. Nyt tyydyin toiseen laitteesenen ja ennen kuin muija edes aloitti "treeninsä" mun oli pakko lähtee toiseen tilaan, koska sen olemassa olo alko kiehuttaa niin prkleesti, et olin vähällä käydä läksyttää sitä pskasäkkii ihan kunnol.

Tollaset tyypit, joilla ei salietiketistä tuon taivaallista tietoo eikä aikomustakaan treenata vaan tekevät vaan kiusaa, vaikka toinen huomioi (valikoiduinko itseään fitimmän ulkomuodon vuoksi hänen katkeroituneen ylimielisyytensä kohteeks vai miks?) Joka tapaukses pysyköön tollaset poissa meidän muiden tieltä. Seuraavalla kerralla videoin ja lähtee jakeluun.

Miten te olisitte toimineet? Kertokaa?

No en ainakaan niin että olisin heti käynyt ystävällisesti sitten kysymässä että hei sori, et vielä ilmeisesti tarvitse laitetta että voisinko ensin tehdä oman lämmittelyn kun se on ohjelmassa?

Olisin mennyt jonnekkin kauppaan kiireellä ostamaan megafonin ja kovaan ääneen siihen ihmetellyt tämän törkeän ämmän käytöstä niin että kuuluu muillekkin saleille asti. Oppisihan.

No niinpä! Kunpa oisin itsekin jättänyt hänet huomioimatta enkä olisi kysynyt heti alussa, onko menossa laitteeseen. Sitähän tuossa just manasin, että ärsyttää, et menin varmistamaan kysymällä, onko hän menossa, etten vahingossakaan etuilisi ketään enkä hätäilisi. Mitä teki hän? Oikeen mässäili tilanteella, kun kohteliaasti olin varmistanut, etten vaan etuilisi. En todellakaan mennyt siihen enää anelemaan, josko saisin tehdä treenini. Sen verran täytyy olla älliä päässä havahtua, että muutkin haluaa laitteeseen eikä siihen jäädä nojailemaan silloin. Siinä vaiheessa se megafoni todella olisi ollut tarpeen. Kuulossakin kun tällä tuntui olevan jotain vikaa.

Sinusta olisi oikeesti pitänyt mennä anelemaan siihen jo kerran kysyttyyn tilanteeseen, vaikka on itsestään selvyts, että laitteita pitäisi ollenkaan varata????Mieti nyt toisen kerran.

Otat asian nyt vähän liian vakavasti. Kohteliaisuudella pääsee aina pitkälle, sillä ei ole mitään tekemistä anelun kanssa, paitsi jos henkilölle perus käytöstavat ovat jo suuri uhraus (vink vink). Teit pikemminkin itsestäsi naurettavan kun passiivis-aggressiivisesti kommentoit, että hän varmasti kuulee, ettet ollut tyytyväinen hänen käytökseensä. Kyllä kypsä aikuinen osaa fiksusti kysyä ja sanoa.

Onko sinun luetun ymmärtämisessäsi puutteita? Kerroin heti alussa häneltä kysyneeni, onko hän laitteeseen menossa. Ihan aktiivisesti ja ystävällisesti siis toimin, mutta hän käyttäytyi itse täysin passiivisesti ja päinvastaisesti, mitä sanoi. Eli ystävällinen kommunikointi ja kommunikointi ylipäänsä ei toiminut, joten jotenkin yritin häntä herättää. Kyllä se menee aneluksi, jos toinen jo kerran sanoo, että reenaa, että mun pitäisi taas mennä siihen kyselemään. Kyllä sinuakin olisi ottanut päähän, mutta oletkohan itse nyt näitä tyyppejä, kun ei tunnu välähtävän??

No sinähän se oikein päivänsäde olet ;). Hyvä, kun kerroit heti ensimmäisen viestisi alussa, kuinka kärsivällinen ja ymmärtäväinen ja harvoin mistään suuttuva olet, se kun ei oikein meinaa näistä hyökkäysviesteistäsi välittyä.

Olet ilmeisesti aina saanut tahtosi läpi ja kun joku toimii toisin niin sinä alat vittuilemaan kuin keskenkasvuinen kakara. Olitko yllättynyt kun joku ei tanssinutkaan pillisi mukaan nöyristellen?

Vierailija
86/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä tämä belöörf, joka otti jossain pukuhuoneessa kuvan ilkkuakseen jotain hieman tukevampaa naista. Öö miksi vitussa pitää ottaa kuvia toisista, laittaa nettiin ja nauraa päälle. Nämä ilkeät toisille naurajat ja muiden kuvaajat ottaa päähän. Ja se on todellakin noloa

Belörffi kyllä kuvasi jotain miestä shortseissa. Ihan yhtä typerää toimintaa tietysti, mutta tarkkana niiden faktojen kanssa

jep, ja se mies sattui olemaan semisti ahdistelevan oloinen tyyppi saleilla siihen aikaan. Seurasi hyvännäköisiä muijia laitteelta laitteelle ja tuijotti. Mut eipähän mammoja tämmöiset faktat ole kiinnostaneet. #metoo

Vierailija
87/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en voi yleistää kaikkiin mutta samalla salilla kävi ennen yksi vanha tuttu lukiosta ja tuli yleensä juttelemaan kun näki että olen treenaamassa samaan aikaan. Juteltiin aina niitä näitä ja kertoi kerran että tekee 2-3 tunnin treenejä. Itsellä menee 45-60min riippuen joutuuko miten jonottelemaan mutta mahdollisimman kovaa ja tehokkaasti treenaan. Tämä lukiotuttu treenasi tosiaan jopa 2 tuntia ja siihen päälle vielä tunnin nyrkkeilysetti päälle. Ei voi yhtään tehottomampaa treeniä tehdä.

Vierailija
88/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs mies jätti juoksumatoille sellaisen hikilammikon, että ei pahemmasta väliä. Hän oli tehnyt ilmeisesti jonkun kunnon tehotreenin, sillä sitä hikeä oli ympäriinsä ihan kakkialla, jopa viereisten mattojen ohjauspaneeleiden päällä. Ei tehnyt paljoa mieli mennä hänen jälkeensä niille märille matoille juoksemaan. Hikoilu on niin kauan ihan ok, kunhan ymmärtää käyttää sitä pyyhettä tai tarjolla olevaa käsipaperia omien sotkujensa pyyhkimiseen. En ymmärrä miksi tämä asia ei mene kaikille jakeluun, vaikka saleilla siitä aina muistutetaan useamman lapun voimin.

Vierailija
89/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä mittaisella tauolla on vielä ok pitää laite itsellä? Minä pidän alle minsan tauot, ja mielestäni on ok pitää vaikka jalkaprässissä painot koko ajan samoina eikä vekslata jonkun kanssa edestakas. Teen treenini, taukoineen, otan painoni (ellei seuraava tarvitse) ja häivyn.

Vierailija
90/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä tämä belöörf, joka otti jossain pukuhuoneessa kuvan ilkkuakseen jotain hieman tukevampaa naista. Öö miksi vitussa pitää ottaa kuvia toisista, laittaa nettiin ja nauraa päälle. Nämä ilkeät toisille naurajat ja muiden kuvaajat ottaa päähän. Ja se on todellakin noloa

Juurikin piti sanoa samasta.

Otetaan pilkkamielessä valokuvia.

Berlöff on idiootti.

Onneks sai kenkää ko.salilta.

Vierailija
91/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

painojen ja laitteiden varaajat/ omijat. ARGH, näille pitäis antaa porttikielto! 

Vierailija
92/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran salilla soutulaitteessa souti oikea bimboblondi aurikolasit silmillä, isot kultaiset korvarenkaat korvissa ja kunnon sotamaalaus naamassa!

Ja miten ihmeessä tää häiritsee esim. sun omaa treeniä? :D Vastaavanlaisia muitaki kommentteja täältä löytyy, mut en ymmärrä, että miten pukeutuminen tai pelkän perseen treenaus häiritsee ketään?

(ja ainiin, ei mennyt tunteisiin, en edes käy salilla)

Vierailija
93/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noloa on yleensä kiinnittää huomiota siihen millä painoilla ja millä tekniikalla kukakin tekee. Todella ahdistavaa, jos jonkun pitää todella toljottaa millä painoilla kukakin tekee. Tai sitä minkä kokoinen ihminen on tullut treenin tekemään. Viimeksi salilla oli selkeästi ylipainoinen teini ja ainut ajatus mikä itselleni tuli mieleen oli se, kuinka hienoa, että on lähtenyt salille, vaikka se ei välttämättä helppoa ole ollut. Muistan kyllä missä kunnossa itse olin vuosia sitten saliharrastusta aloittaessani ja jos olisin törmännyt arvosteleviin ja tuijottaviin ihmisiin niin olisin varmasti unohtanut koko urheilun ja samassa kunnossa vieläkin. Tsempataan ihmisiä salilla sen jatkuvan arvostelun sijaan.

Vierailija
94/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran salilla soutulaitteessa souti oikea bimboblondi aurikolasit silmillä, isot kultaiset korvarenkaat korvissa ja kunnon sotamaalaus naamassa!

Ja miten ihmeessä tää häiritsee esim. sun omaa treeniä? :D Vastaavanlaisia muitaki kommentteja täältä löytyy, mut en ymmärrä, että miten pukeutuminen tai pelkän perseen treenaus häiritsee ketään?

(ja ainiin, ei mennyt tunteisiin, en edes käy salilla)

Samaa ihmetellyt, ensinnäkin mulla on 3 jakoinen ohjelma, jossa jalat treenataan omana päivänään, toki jos satut aina jalkapäivä olemaan samaa aikaan salilla voi vaikuttaa siltä että treenaan pelkkää persettä. Toinen, mulla on lähes aina meikit salilla ja syy tähän on se, että käyn illasta salilla, päivällä olen töissä ja en ala vartavasten meikkejä pois pesemään kun salin jälkeen kuitenkin menen suihkuun. 

Vierailija
95/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän noloa oli, kun mulle tultiin kertomaan, että käytän laitetta väärin. No laitteen ohjeiden vastaisesti, mutta aktiiviurheilija Personal Trainerin ohjeiden mukaan. Ei sen kummempaa, kuin ylätalja myötäotteella. Kyllä sitä voi käyttää monenlaisella otteella, kunhan tekee vedot oikeassa asennossa. 

Vierailija
96/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä mittaisella tauolla on vielä ok pitää laite itsellä? Minä pidän alle minsan tauot, ja mielestäni on ok pitää vaikka jalkaprässissä painot koko ajan samoina eikä vekslata jonkun kanssa edestakas. Teen treenini, taukoineen, otan painoni (ellei seuraava tarvitse) ja häivyn.

No minuutin tauko sarjojen välissä on suositeltava. Kokemattomat kävijät eivät ymmärrä näitä taukoja. Eli kyllä se on ihan ok tehdä sarja, pitää laitteessa minuutin tauko ja sitten tehdä uusi sarja. Ei kukaan ehdi tehdä omaansa minuutin aikana ja minulla kolme sarjaa vie yhteensä viisi minuuttia taukoineen, sitten laite on vapaa. Eli kyllä lyhyellä lepotauolla laitteen voi pitää itsellään, jos jatkaa samalla laitteella vielä, vaikka treeneistä mitään ymmärtämättömät ovat sitä mieltä, että pitää treenata tauotta ja sitten vapauttaa. Ei pidä. Kuntopyörä ja muut lämmittelylaitteet ovat poikkeuksia, niissä ei tarvitse lepotaukoja. Mutta niissäkin tarttee, jos tekee pitempää intervallitreeniä. 

Vierailija
97/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nostaa painoa maaten käsillään ja ähkii punaisena. Ei kaikki miehet niin tee että pitävät ääntä mutta yhden oon nähnyt. Teki ihan pahaa. 

Vierailija
98/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta noloa on yleensä kiinnittää huomiota siihen millä painoilla ja millä tekniikalla kukakin tekee.

Totta. Sekä en ymmärrä, miksi joidenkin mielestä salilla saa käydä vain laihduttajat ja lihasten kasvattajat. En ymmärrä niitä, jotka eivät ymmärrä meitä peruskunnon ylläpitäjiä. Itse teen kohtalaisen kevyillä painoilla kaikki olkapäitä rasittavat treenit ja mulla on niihin ihan fysioterapeutin ohjeet. Lisäksi minulla on liikkuvuusharjoituksia, joissa myös käytetään kilon tai parin painoja, nämä on tehty yhdessä Personal Trainerin kanssa. 

Vierailija
99/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsiistit jotka sotkevat laitteita virtsalla ja ulosteella. Ihan totta, meidän salilla yksikin bodari nostelee penkistä niin rajuja painoja että ruskea läntti on sen jäljiltä kernillä. Yhdellä pankinjohtajanaisella kusilaikut tihkuvat välineisiin. Hävetkää.

Vierailija
100/168 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt että miten joku kehtaa levitellä ripulikakkoja salin penkeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi