Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
"Olisiko teillä pari minuuttia aikaa" jossain asemalla tai kävelykadulla, missä kaikilla on kiire. Linnaan joutaisivat.
"Onko sinut korona-rokotettu?" Öh, se on henkilökohtaista. Kyllä, olen saanut korona-rokotteita, mutta eiköhän se yhtä luottamuksellinen asia kuin viimeisin HIV-testitulokseni.
Istun pyörätuolissa minulle teini-ikäisenä tapahtuneen onnettomuuden johdosta koska olen alaraajahalvaantunut. Hämmästyttävän monet ihmiset luulevat yhä, että jos ihminen istuu pyörätuolissa niin hän on automaattisesti kehitysvammainen. Minulta on kysytty ties kuinka monta kertaa, että olenko kehitysvammainen, osaanko esimerkiksi lukea tai kirjoittaa, minkälaisessa kehitysvammaisten asuntolassa asun ja jos olen jonkun toisen ihmisen kanssa liikkeellä, niin häneltä kysytään usein, että onko hän minun avustajani tai minulle tarkoitetut kysymykset osoitetaan sille mukanani olleelle ihmiselle. Monesti on käynyt sellaisessa tilanteessa, että kun seurassani ollut ihminen on käskenyt kysyä asiaa minulta itseltäni, niin kysyjä on hämmästyneenä kysynyt, että ymmärränkö minä todella puhetta ja osaan vastata kysymyksiin vaikka itstun pyörätuolissa.
vihreä finni naama tyrkytti vihreisiin liittymistä. minulta jolta maat on suojeltu (rantojen suojelu) 7 rakennus paikkaa. 25v maksu aikaa ja metsämaan hinnalla sitten tuli harjujen suojelu 5ha ei korvausta ei soran ottoa. sitten lehtojen suojelu 15 ha talokin ja pellot ovat tällä alueella. n,2000e ha korvaus. teki mieli puristella vähä älyiseltä viher punikilta finninen pää irti.
Kun kerroin olevani raskaana niin ensimmäinen kommentti äidiltäni oli että kai teet abortin? Olin vakituisessa parisuhteessa ja lapsi todella toivottu mutta kumppani ei miellyttänyt äitiäni eikä lapsen saanti sitäkään vähää eikä edes peitellyt asiaa. Yli kymmenen vuotta myöhemmin olemme edelleen yhdessä ja toinenkin lapsi mutta äitini kanssa hyvin vähän tekemissä.
Työtoveri kysyi vakinaistettiinko minut. Sanoin etten kerro ja heppu alkoi kiusaamaan. Siirrettiin sitten ensin toiseen tiimiin ja sitten kokonaan toiseen taloon kun jatkoi sielläkin.
kaavoitin hinta nyt 3miljoonaa kirjoitti:
vihreä finni naama tyrkytti vihreisiin liittymistä. minulta jolta maat on suojeltu (rantojen suojelu) 7 rakennus paikkaa. 25v maksu aikaa ja metsämaan hinnalla sitten tuli harjujen suojelu 5ha ei korvausta ei soran ottoa. sitten lehtojen suojelu 15 ha talokin ja pellot ovat tällä alueella. n,2000e ha korvaus. teki mieli puristella vähä älyiseltä viher punikilta finninen pää irti.
Eikai sitä kukaan olisi kaivannut. Mut jos yksi kommunisti katoaa tulee 10 tilalle.
Lapsisuunnitelmista kysely on aina törkeää.
Lisäksi iän tai palkan kysely on asiatonta.
Työkuvioista kyseleminen ja kun siihen vastaa, niin tulee ”ai, eiks sulla oo mitään koulutusta?”. Jotkut eivät tajua, että elämäntilanteita on erilaisia.
Mä sain avomieheni kuoleman jälkeen vakuutuksesta Parituvan mukaisen korvauksen. Summa oli merkittävä.
Kaksikin ihmistä kateuksissaan ilmeisesti kysyi summaa. Toinen näistä oli avomiehen äiti.
Kyllähän se auttoi, kun itse olin työttömänä tuolloin ja yhteisiä lapsia oli kaksi kpl alle 4-vuotiaita.
Tuntui brutaalilta. Ei meillä ruusuista ollut, mutta aivan kuin olisin saanut päänahkakorvauksen tms. Kenellekään en ole summaa vieläkään kertonut.
Sitä rahaa oli jopa vaikea käyttää, koska ei raha korvaa lasten isää.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs röyhkeetä tossa on?
Ihan rehellisesti voi vastata, että ei ole aika, tai ei halua. Mutta tollanen viisastelu tekee ap.tä tyhmän muiden silmissä.
Taifat ap olla näitä kaikesta mielensäpahoittajia
Sulla ei taida olla yhtään huumorintajua? Tsk, tsk, vakava puute!
Viimeksi poikaystäväni luona käydessäni mulla oli uudet kengät jalassa. Ne osoittautui tosi epämukaviksi. Kävelimme aika pitkän matkan yhteen paikkaan ja sanoin monta kertaa, että kylläpä jalat tulee näissä kengissä kipeäksi ja korko on huonossa kohtaa. Illalla poikaystäväni kehtasi kysyä: "Onko sulla todettu jotain neurologista ongekmaa, kun sun kävely näytti välillä vähän oudolta?" Sähähdin aika vihaisesti, että minähän sanoin kenkien olevan tosi huonot. Eipä ollut ennen mun kävelyä arvostellut, niin luulisi että olisi tajunnut ongelman olevan kengissä.
Kysytty olenko ottanu koronarokotetta.
Kenenkään henkilökohtaiset asiat ei kuulu muille.
"Miksi olet noin lyhyt/pieni?"
Ennen en osannut vastata. Nykyään sanon:
'Olen vain kompakti."
Viimeksi joku häiriintynyt vanhus tuli kyselemään, onko vanhin poikani pikkuveljiensä isä kenties. Kun hänellä on tällainen käsitys ihan. Kyllä on ihmeellinen herra, huutelee vaimonsa kanssa aivan kakoja minulle julkisestikin. Sairaita ihmisiä.
Isäni hautajaisissa isän sisko inttää miksi en ole kumppanini kanssa naimisissa? Koska tulee lapsia? Miksi ei tule? Sama kumppani yli 20v minulla ja eipä ole vuosiin tullut tällaisia kysymyksiä, saati noin väärässä paikassa.
"Meidän [naapurin lapsen nimi] haluais oman koiran ja se tykkää ihan hirveästi sun koirasta. Paljollako myisit sen?"