Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
Miksi sulla ei oo lapsia?No mitä sä sit oikeen teet elämässäs/vapaa ajalla?On kysytty pahempaakin,mut tämä sama kysymys lähes kaikilta ja se tulee vielä useimmiten tosi inhottavalla sävyllä,niin se tuntuu todella ärsyttävältä!Painosanalla TODELLA.On tullut yllätyksenä kuinka vihaisesti ikäiseni suhtautuvat lapsettomuuteen.Olen 35v.No käyn salilla,uimassa ja teen töitä jonkin verran kotona.Monen asian yhteydessä tulee"no sullahan sitä aikaa on kun ei perhettä"opiskelu,työt,treeni...jep jep
Minulta kysyttiin kelloa. En todellakaan anna sitä kenellekään ja oman kellon näyttämä aikakin on kyllä ihan jokaisen yksityisasia. Että hypätkää vaan p**kalampeen k**iämpäri päässä joka sorkka.
Minulta kysyi eräs setämies työpaikan palaveriin mennessä: "onko sinulla suolaiset nännit?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röyhkeäksi mieltäisin ennemmin kysymyksen "ootko raskaana vai lihonnut kun sulla tuota vatsaa on?" esim. Kun sitten taas aapeen tädin "röyhkeä" kysymys oli pelkkää normijuttelua. Hän ei ehkä tiennyt mitä muuta kysyä arvon yrmyltä. Mitäs olet tuollainen sitruuna.
Lasten mahdollisesta tulosta kyseleminen on erittäin tökeröä ja epähienotunteista, koska lapsettomuus voi olla tahatonta ja suuri suru. Samoin tyttö- ja poikaystävistä kyseleminen. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sen verran ymmärtää. Olisko kiva kuulla rehellinen vastaus: "Me ollaan yritetty jo monta vuotta, mutta Pekalla vaan ei ole tarpeeksi liikkuvia siittiöitä" tai "Mulla on ollut jo viisi keskenmenoa"? Ja "Ei mulla oo koskaan ollu poikaystävää, kun mä oon niin lihava ja ruma". Ja sitten itkuunpurskahdus.
Eikä ole. Se on tavallinen puheenaihe. Ei kukaan voi tietää toisten salatuista murheista normaalin elämänmenon suhteen.
No juuri sen takia lasten mahdollisesta tulosta/haluamisesta ei ole sopivaa kysyä nimenomaan siksi ettei voi tietää toisten syitä tai murheita siihen liittyen. Ei enää tänä päivänä ole "tavallinen" puheenaihe tungetella näin henkilökohtaisilla kysymyksillä oli kysyjänä kuka vaan , tuttu tai ei.
Tungetella? No voi....
Vierailija kirjoitti:
Tapailin pari kesää sitten muutaman viikon ajan erästä miestä, joka kunnostautui erilaisilla moukkamaisuuksilla (isommilla ja pienemmillä). Räikein tilanne tuli eräänä aamuna, kun makoilimme hänen sängyllään alasti ja juttelimme niitä näitä. "Oletko koskaan harkinnut silikonirintoja?"
Kysymys ei romuttanut itsetuntoani, kun olen todella tyytyväinen rintojeni kokoon ja muihinkin niiden ominaisuuksiin, mutta kyllä tuon luokan junttimaisuus muutti käsitystäni tästä kaverista. Oli muuten DI :D
Olisit vastannut "En, oletko sinä?"
Vierailija kirjoitti:
Että tiedänkö kuka on lapseni isä, kun olin parisuhteessa ja raskaana.
Olisit vastannut että kyllä minä tiedän tiedätkös sinä? Jos kysyjällä siis oli lapsia itselläänkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista lapsiuteluista.
Me olemme mieheni kanssa nelikymppisiä (vapaaehtoislapsettomia), oltu yhdessä kohta 10 vuotta, ja meiltä kysyttiin sukujuhlissa että koska hankimme lapsia. Sanoin hymyissä suin että voi kuule kun me ollaan vielä niin nuoria että meillä on vaikka kuinka paljon aikaa vielä miettiä asiaa :D
Kukaan täyspäinen henkilö ei kehtaa sanoa tuohon mitään, koska tajuavat viimeistään siinä vaiheessa että on loukkaavaa kommentoida toisen ihmisen ja etenkin naisen hedelmällistä tai hedelmätöntä ikää ;D
Minä ja ex-avokki oltiin myös vapaaehtoisesti lapsettomia. Työpaikalla eräs ruotsinkielinen täti kuitenkin oli aina utelemassa: miks ei ole laps, onko joku vika?
Kerran sitten vastasin: jos rouvaa kiinnostaa minun lapsentekemiseni, niin mennään tekemään rouvalle lapsi. Haluaako rouva edestäpäin vai takaapäin?
Siihen loppui.
Tuliko tyttö vai poika?
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo varannut ajan koronarokotteeseen? Etkö ole? Mikset ole? Etkö aio ottaa sitä? Mikä siinä pelottaa? Mikset nyt ottaisi kun minäkin otin jo toisenkin piikin?
Eräs sukulainen kyselee tätä joka hiton viikko....mikseivät ihmiset ymmärrä, että kyseessä on terveysasia, joka ei heille kuulu millään tavalla?
Rokotus on meidän kaikkien yhteinen asia.
TeukkaSalami kirjoitti:
Ei ehkä mikään maailman kauhein loukkaus, mutta "käytätkö sä jotain hormooneja?" kysyi muuan vanhempi täti entisellä työpaikalla kun olin käynyt punttisalilla useita vuosia ja sinä aikana saanut muutaman hassun kilon lihasta hankittua. Mielestäni oli aika syyttävään sävyyn esitetty kysymys ja otti päähän tällainen epäilyn esittäminen kun ihan kaurapuuron ja maitorahkan voimin treenailin enkä ollut mitenkään puolessa vuodessa paisunut valtavia määriä.
Niin olitko sä treenannut vuosia vai vasta puoli vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo varannut ajan koronarokotteeseen? Etkö ole? Mikset ole? Etkö aio ottaa sitä? Mikä siinä pelottaa? Mikset nyt ottaisi kun minäkin otin jo toisenkin piikin?
Eräs sukulainen kyselee tätä joka hiton viikko....mikseivät ihmiset ymmärrä, että kyseessä on terveysasia, joka ei heille kuulu millään tavalla?
Minuakin stressaa ja ärsyttää tämä asia. Tutuissa on sekä näitä fanaattisia rokotteen puolesta, että vastaan olevia. Jollekin joudut sitten joko valehtelemaan tai saada haukut päälle. Olen jo miettinyt mitä vastaan, kun oikein tiukka paikka tulee. Sanon kaikille, että olen sairastanut ja minulla on vasta-aineita, enkä tarvitse siksi rokotetta.
Ne vasta-aineethan eivät estä sairastumasta uudestaan toiseen varianttiin, joten selitys ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään voi sanoa yhtään mitään, kun aina joku pahoittaa mielensä. Kysymyksiin ei ole pakko vastata, ne voi hienotunteisesti kiertää, mielestäni on inhottavaa että nykyään kritisoidaan ihan kaikesta aiheesta puhumista.
Kohta täälläkin puhutaan vain jenkkityylistä small talkia, jolla ei ole mitään merkitystä ja joka on valovuoden päässä rehellisyydestä. Kehutaan joka välissä vastapuolta ja selän takana jauhetaan päinvastaista.
Miksi keskustelukumppanin pitäisi "hienotunteisesti" kiertää sinun epähienotunteisia kyselypommejasi? Ja lopeta nyt tuo marttyrointi "ihan kaikesta aiheesta puhumista kritisoidaan". Kokeileppa joskus puhua vaikkapa säästä, kulttuurista, kirjallisuudesta, ajankohtaisaiheista, urheilusta, paikallisista nähtävyyksistä, puutarhanhoidosta, kierrätyksen onnistumisesta kotikaupungissasi, elokuvista, siitä rakennuksesta jossa juuri olette, sen sisustuksesta tai ulkona ulkotilan toimivuudesta, julkisivuarkkitehtuurista, pysäköinnin toimivuudesta, paikallisista liikkeistä ja niiden palveluista. Eikä tarvitse provosoida näiltäkään tiimoilta tyyliin "luetko homokirjallisuutta, mitä?" Aivoja voi käyttää.
Provosoijathan niitä aivoja just käyttääkin, kun miettivät kuumeisesti, että mikä juttu ja millä tavalla esitettynä sohaisisi muurahaispesää mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes tartutat jonkun.
Tuskinpa kun en liiku juuri missään ja teen etätöitä. Rokotetut tässä vaarallisia ovat, he kun luulevat olevansa turvassa jo yhden annoksen otettuaan ja liehuvat sitten pitkin kyliä ja baareja. Heillä korona on sitten usein oireeton eli eivät edes tiedä sairastavansa ja tartuttavat samalla muita.
Koska käytit itseäsi esimerkkinä rokottamattomista ihmisistä, sopinee, että minä käytän itseäni esimerkkinä rokotetusta?
Minut on rokotettu kertaalleen. Olen tehnyt kohta 15 kuukautta etätöitä. Tilaan tavarat kotiin. Tämän vuoden puolella olen tavannut kodin ulkopuolisia ihmisiä vain auton huoltoon ja katsastukseen liittyvissä asioissa.
Ulkona liikun aina maskin kanssa.
Baarissa en ole käynyt liki kahteenkymmeneen vuoteen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes tartutat jonkun.
Tuskinpa kun en liiku juuri missään ja teen etätöitä. Rokotetut tässä vaarallisia ovat, he kun luulevat olevansa turvassa jo yhden annoksen otettuaan ja liehuvat sitten pitkin kyliä ja baareja. Heillä korona on sitten usein oireeton eli eivät edes tiedä sairastavansa ja tartuttavat samalla muita.
En tunne yhtään rokotettua,joka liehuisi ympäriinsä valtoimenaan,vaan he noudattavat edelleen ohjeita järkevästi.
Miten noin hyvännäklinen mies on vielä vapaana? Mikä sussa on vikana?
Nauroin kirjoitti:
Miten noin hyvännäklinen mies on vielä vapaana? Mikä sussa on vikana?
Lukihäiriö
Pakkasessa kirjoitti:
Tyttäreni kertoi ilouutisen olevansa raskaana. Minä kysyin "vahingossa" kukas on isä vaikka hän oli ollut vakituisessa suhteessa vuosia. Onneksi tytäe otti tän vitsinä!
”Vahingossa” eli siis tahallaan.
joskus nuorena kun olin vuokraamassa ensimmäistä asuntoa, vuokraisäntä otti puheeksi että vuokranmaksuja voidaan neuvotella osittain maksettavaksi muutenkin kuin rahalla. Siinä hetkessä se tuntui todella tökeröltä.
Tarina tosin päätyi siihen, että vuokrasin ko asunnon - vuokraajan soitettua minulle anteeksi pyydellen.
Uskon, että moni hoikka ihminen tietää tämän homman, kun kysytään "onko sulla joku syömishäiriö kun oot noin laiha?" Tätä kysyttiin itseltäni kun olin teini ja todella hoikka vaikka söin hyvin, monesti enemmänkin kuin muut ikäiseni.
Vtuttaa, että anoreksiaa joka on vakava sairaus, käytetään terminä kuvailemaan jonkun ulkoista olemusta. Surullisinta tässä omalla kohdallani on se, että vaikka olin teininä ihan terve enkä kärsinyt syömisongelmista, myöhemmin oikeasti sairastuin anoreksiaan.
Te joilta udellaan vauvojen hankkimisesta. Vastatkaa että me ei tiedetä kuinka niitä saadaan, voitko kertoa. Veikkaan että menee jauhot kurkkuun.