Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?

Vierailija
08.10.2017 |

Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?

Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!

Itselläni tuli mieleen tällainen:

Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.

Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?

Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.

Kommentit (1173)

Vierailija
1021/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille kerroin kauan sitten lapsihaaveista. Ikääkin jo oli noin 35-40. Siihen hän totesi, että hyi sinustahan tulee vanha äiti. No, lapsia ei yrittämisestä huolimatta tullut. Sisko tosin sai vanhempana vielä iltatähdet. Silloin äidin ikää ei kyseenalaistettu.

Vierailija
1022/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röyhkeäksi mieltäisin ennemmin kysymyksen "ootko raskaana vai lihonnut kun sulla tuota vatsaa on?" esim. Kun sitten taas aapeen tädin "röyhkeä" kysymys oli pelkkää normijuttelua. Hän ei ehkä tiennyt mitä muuta kysyä arvon yrmyltä. Mitäs olet tuollainen sitruuna.

Lasten mahdollisesta tulosta kyseleminen on erittäin tökeröä ja epähienotunteista, koska lapsettomuus voi olla tahatonta ja suuri suru. Samoin tyttö- ja poikaystävistä kyseleminen. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sen verran ymmärtää. Olisko kiva kuulla rehellinen vastaus: "Me ollaan yritetty jo monta vuotta, mutta Pekalla vaan ei ole tarpeeksi liikkuvia siittiöitä" tai "Mulla on ollut jo viisi keskenmenoa"? Ja "Ei mulla oo koskaan ollu poikaystävää, kun mä oon niin lihava ja ruma". Ja sitten itkuunpurskahdus.

Eikä ole. Se on tavallinen puheenaihe. Ei kukaan voi tietää toisten salatuista murheista normaalin elämänmenon suhteen.

No juuri sen takia lasten mahdollisesta tulosta/haluamisesta ei ole sopivaa kysyä nimenomaan siksi ettei voi tietää toisten syitä tai murheita siihen liittyen. Ei enää tänä päivänä ole "tavallinen" puheenaihe tungetella näin henkilökohtaisilla kysymyksillä oli kysyjänä kuka vaan , tuttu tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen vanhempi sukulainen on ikääntyessään vähän vinksahtanut ja hänen suustaan tulee vähän mitä sattuu. Hän mm soitti minulle viime viikolla, ja kiljui ja kiroili puhelimeen, että me olemme varastaneet hänen tililtään kaikki rahat. Toisella kertaa tuli meille, marssi ympäri taloa ja ilmoitti mitkä tavarat on häneltä varastettuja. Olemme myös mm varastaneet hänen mökiltään kaikki polttopuut. Ja aina uhkailee, että nyt kyllä menee poliisille tekemään meistä rikosilmoituksia.

Emme ole tietenkään häneltä mitään koskaan vieneet, mökillään emme ole edes käyneet. Ihan kaiken olemme omalla työllämme hankkineet. On vaan todella ahdistavaa olla jatkuvasti kiroilun ja syyttelyn kohteena, kun mitään syytä ei ole. Eikä tuota varmaan loppumaankaan saa. Puhelimet on pidettävä äänettömällä yöt ja viikonloput, lapsia on kielletty avaamasta hänelle ovea.

Lähestymiskielto? Meette poliisille ja kerrotte mitä hän tekee

Tuo rahojen ja tavaroiden hukkaaminen / unohtelu (että esim. on jo käyttänyt polttopuut) sekä myös lisääntynyt aggressivisuus ovat ihan selviä alkavan muistisairauden oireita. Lähestymiskieltokin voi olla paikallaan tuohon touhuun, mutta tuo vanha kiukkupussi pitäisi nyt saada asianmukaiseen hoitoon, jotta

1. ymmärtää tilanteensa itse

2. saa hoitoa ja tilanne helpottuu, ja

3. ei toivottavasti vaaranna ketään muuta vaikkapa unohtamalla mitä puolta autotiellä ajetaan.

Vierailija
1024/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo varannut ajan koronarokotteeseen? Etkö ole? Mikset ole? Etkö aio ottaa sitä? Mikä siinä pelottaa? Mikset nyt ottaisi kun minäkin otin jo toisenkin piikin?

Eräs sukulainen kyselee tätä joka hiton viikko....mikseivät ihmiset ymmärrä, että kyseessä on terveysasia, joka ei heille kuulu millään tavalla?

Kunnes tartutat jonkun.

Se oireeton/lieväoireinen piikitettyhän sitä koronaa levittää tietämättään.

Rokottamatonhan ei levitä lainkaan ollessaan oireeton/lieväoireinen vai? Miksi minun rokotetun pitäisi miettiä rokotteesta kieltäytyneen mahdollista sairastumista? Jos ei ole rokote kelvannut niin ei kannattaisi sitten sairastuttuaan kitistä vaan kärsiä kiltisti kotona eikä hakeutua sitten terveydenhuoltoa rasittamaan. Rokote suojaa vain niitä jotka sen ottavat. Virus muuntuu jatkuvasti eikä tule poistumaan kokonaan pitkiin aikoihin. Rokottamattomilla on oikein hyvä mahdollisuus saada tauti ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
1025/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen vanhempi sukulainen on ikääntyessään vähän vinksahtanut ja hänen suustaan tulee vähän mitä sattuu. Hän mm soitti minulle viime viikolla, ja kiljui ja kiroili puhelimeen, että me olemme varastaneet hänen tililtään kaikki rahat. Toisella kertaa tuli meille, marssi ympäri taloa ja ilmoitti mitkä tavarat on häneltä varastettuja. Olemme myös mm varastaneet hänen mökiltään kaikki polttopuut. Ja aina uhkailee, että nyt kyllä menee poliisille tekemään meistä rikosilmoituksia.

Emme ole tietenkään häneltä mitään koskaan vieneet, mökillään emme ole edes käyneet. Ihan kaiken olemme omalla työllämme hankkineet. On vaan todella ahdistavaa olla jatkuvasti kiroilun ja syyttelyn kohteena, kun mitään syytä ei ole. Eikä tuota varmaan loppumaankaan saa. Puhelimet on pidettävä äänettömällä yöt ja viikonloput, lapsia on kielletty avaamasta hänelle ovea.

Lähestymiskielto? Meette poliisille ja kerrotte mitä hän tekee

Hän on ilmeiseseti jo ikääntynyt? Kuulostaa jonkinlaiselta muistisairaudelta. Onko hänellä läheisiä ihmisiä? Ottakaa puheeksi tai tehkää huoli-ilmoitus.

Vierailija
1026/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hieronnassa, makasin mahallani hierontapöydällä kun hieroja siveli reisiäni. Yhtäkkiä hieroja käänsi minua ja tunki kätensä etumukseeni, kumartuen niskan seudulleni. Kuuma hengitys tuntui niskassani kun hieroja kysyi ''Hierotaanko vähän täältäkin?"

Ollaan oltu nyt 12 vuotta yhdessä ja meillä on 3 lasta.

Joo tuttu kaveri, tekee samaa edelleen

Vierailija
1027/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koin erikoisena ja vähän loukkaavana, kun työkaveri kyseli, milloin aion hankkia lapsia, kun ikää jo 30. Olin tuolloin aika epämääräisessä parisuhteessa, joten oli kiusallista alkaa selittää tätä kaveria puolituntemattomalle työkaverille. Olisi vaan pitänyt vain sanoa, että olipa asiaton kysymys.

Ehkä nuo lapsiutelut juuri kiusallisimpia. Etenkin silloin, kun oli sinkku tai suhde ei niin vakava. Älkää pliis kysykö te tuollaista keltään.

Minultakin on kysytty tuota työpaikalla. Kollega töksäytti kysymyksen, kun näimme kesäloman jälkeen ja kerroin, että olin juhlistanut 29-vuotissynttäreitäni. Totesi, että pian alkaa tulla jo kiire. Hänpä ei tiennyt, että lapsi oli kyllä toiveena, mutta olin saanut keskenmenon paria kuukautta aiemmin, ja asian käsittely oli minulla edelleen kesken.

Älkää ihmiset pliis udelko muiden lapsiasioita. Ette voi tietää, mitä toisilla on meneillään. 

Vierailija
1028/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kertoi ilouutisen olevansa raskaana. Minä kysyin "vahingossa" kukas on isä vaikka hän oli ollut vakituisessa suhteessa vuosia. Onneksi tytäe otti tän vitsinä!

Vierailija
1029/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä täällä teet?

Kysyttiin multa, kun osallistuin työpaikan koulutustilaisuuteen (kutsun saaneena). Kysyjäö oli kollega.

Vierailija
1030/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kansainvälisesti adoptoidut kuulee "muistatko mitään lastenkodista?"- tyylisiä kysymyksiä.

Tavallaan harmitonta, mutta harva ylipäätään muistaa tarkkaan omista ensimmäisistä vuosistaan, joten miksi adoptiolapset poikkeaisi tästä ja vaikka muistaisivat, niin onko ne muistot sellaisia, joita haluaa kahvipöydässä etenkään puolitutuille kerrata?🤔

Vierailija
1031/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ja kulttuuri on vain muovautunut siihen, että vielä 2020-luvulla joutuu kuuntelemaan sukulaisten utelua perheenlisäyksestä. Miten ei voi ihmiset oppia, että nuo on yksilön/pariskunnan henkilökohtaisia asioita ja esim. Lapsettomille pariskunnille moinen utelu voi olla kivuliasta ja vapaaehtoisesti lapsettomille ärsyttävää ja lapsia suunnitteleville painostavaa...

Vierailija
1032/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä täällä teet?

Kysyttiin multa, kun osallistuin työpaikan koulutustilaisuuteen (kutsun saaneena). Kysyjäö oli kollega.

Mulle kävi myös näin oli ATK-kurssi ja minut oli ilmoitettu sinne3 ihan normaalisti. Kun menin sitten paikaölöe,k niin mulle ei ollutkaan paikkaa ja kurssin ohjaaja, oman talon joku ATK kouluttaja kysyi ihan samalla laillaq, miksi olen siellä.

Vierailija
1033/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin pari kesää sitten muutaman viikon ajan erästä miestä, joka kunnostautui erilaisilla moukkamaisuuksilla (isommilla ja pienemmillä). Räikein tilanne tuli eräänä aamuna, kun makoilimme hänen sängyllään alasti ja juttelimme niitä näitä. "Oletko koskaan harkinnut silikonirintoja?"

Kysymys ei romuttanut itsetuntoani, kun olen todella tyytyväinen rintojeni kokoon ja muihinkin niiden ominaisuuksiin, mutta kyllä tuon luokan junttimaisuus muutti käsitystäni tästä kaverista. Oli muuten DI :D

Vierailija
1034/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kaveri kysyi hullunkiilto silmissään, kiihotunko gynekologilla.

Vierailija
1035/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kysyi, miksi nukumme mieheni kanssa eri huoneissa. Naapuri ei ole käynyt meillä kylässä, joten paljasti tuolla kysymyksellä uskomattoman stalkkeritouhunsa. Rivarissa on muutenkin aivan kamalaa, etsimme jo uutta kotia.

Vierailija
1036/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanhemmat tulivat katsomaan juuri syntynyttä esikoistamme ja appiukko päätti kysyä, jäikö toinen vauva vielä vatsaan.. Vatsani ei toki ollut vielä ihan pyykkilauta heti synnytyksen jälkeen. Jäin aika sanattomaksi.

Vierailija
1037/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin pari kesää sitten muutaman viikon ajan erästä miestä, joka kunnostautui erilaisilla moukkamaisuuksilla (isommilla ja pienemmillä). Räikein tilanne tuli eräänä aamuna, kun makoilimme hänen sängyllään alasti ja juttelimme niitä näitä. "Oletko koskaan harkinnut silikonirintoja?"

Kysymys ei romuttanut itsetuntoani, kun olen todella tyytyväinen rintojeni kokoon ja muihinkin niiden ominaisuuksiin, mutta kyllä tuon luokan junttimaisuus muutti käsitystäni tästä kaverista. Oli muuten DI :D

Olisit heittänyt kysymyksen takaisin.

Vierailija
1038/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä mutta epätäydellinen äiti. Kun kerroin hänelle suurella luottamuksella menettäneeni neitsyyteni, äitini töksäytti "käytittekö te edes ehkäisyä". Olisi tuon edes-sanan vaikka jättänyt pois. :) Mutta aina ei mene putkeen. Olen aina ollut superneuroottinen ehkäisyn suhteen.

Vierailija
1039/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit heittänyt kysymyksen takaisin.

Ikävä kyllä tyrmistyin kysymyksestä niin, että jotenkin hymähtelin koko aiheen vaan pois. Keskusteltiin/annoin palautetta myöhemmin, että olipa erikoisesti kysytty, ja mies itse totesi, että asiahan on vähän sama kuin jos häneltä olisi kysynyt peniksensuurennuksesta tms.

Vierailija
1040/1173 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron vanhan, sukulaiselle 70-luvulla sattuneen jutun: työhaastattelija oli pyytänyt naista lupaamaan että jos hän saa hakemansa työn, hän ei hankkiudu heti raskaaksi. Nainen diplomaattisena vastasi, että voi luvata ettei kovin aktiivisesti yritä. Hän sai työn ja tuli sitten jossain vaiheessa raskaaksi. Työnantaja totesi tämän kuullessaan että no, kai se sitten täytyy pitää. Niin täytyy, sanoi nainen! Työelämä on muuttunut, mutta on myös tärkeä muistutus, että hyvällä asenteella ja omista rajoista tolkullisesti kiinni pitämällä sitä kyllä pärjää törppöjenkin keskellä. :)