Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?

Vierailija
08.10.2017 |

Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?

Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!

Itselläni tuli mieleen tällainen:

Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.

Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?

Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.

Kommentit (1173)

Vierailija
1001/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entinen kioskitäti kirjoitti:

Kioskillä yksi tummahipiäinen englantia puhuva mies tuli ostamaan kondomeja. Kysyi minulta mitä hänelle suosittelisin. En osannut suositella mitään. Sitten kysyi enkö käytä kondomeja. No hitsi, en oikein osannut sanoa mitään kun punastelin vaan. Aikuinen nainen. Mutta muut siinä jonossa odottivat kieli pitkällä miten osaan vastata. En osannut. 

No siis täähän on ollu seksuaalista ahdistelua, tarkoituksena saada kohde hämmentymään tai jotain. Törkeää joka tapauksessa.

Noihin pitäisi aina vastata, ettei käytä koska olen nunna, eikä minulla ole edes vehjettä mihin sitä asentaa tms..

Jos taas oli myyjänä niin vetoaa hinta/ laatusuhteeseen.

Törkeä kysymys joka tapauksessa.

Vierailija
1002/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röyhkeäksi mieltäisin ennemmin kysymyksen "ootko raskaana vai lihonnut kun sulla tuota vatsaa on?" esim. Kun sitten taas aapeen tädin "röyhkeä" kysymys oli pelkkää normijuttelua. Hän ei ehkä tiennyt mitä muuta kysyä arvon yrmyltä. Mitäs olet tuollainen sitruuna.

Lasten mahdollisesta tulosta kyseleminen on erittäin tökeröä ja epähienotunteista, koska lapsettomuus voi olla tahatonta ja suuri suru. Samoin tyttö- ja poikaystävistä kyseleminen. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sen verran ymmärtää. Olisko kiva kuulla rehellinen vastaus: "Me ollaan yritetty jo monta vuotta, mutta Pekalla vaan ei ole tarpeeksi liikkuvia siittiöitä" tai "Mulla on ollut jo viisi keskenmenoa"? Ja "Ei mulla oo koskaan ollu poikaystävää, kun mä oon niin lihava ja ruma". Ja sitten itkuunpurskahdus.

Eikä ole. Se on tavallinen puheenaihe. Ei kukaan voi tietää toisten salatuista murheista normaalin elämänmenon suhteen.

Kyllä jokainen täysijärkinen aikuinen ymmärtää että tahaton lapsettomuus on yleistä ja silloin ihmisille suuri suru. Ei lapsista utelu ole nykyään mitenkään ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkahaastattelussa haastattelija mittaili katseellaan kehoani ja kysyi: "Oletko raskaana?"

Tätä hänellä ei ollut edes 1983 oikeutta kysyä ja minulla ei ollut velvollisuutta vastata. Muistutin häntä asiasta ja myönsi tietävänsä, että kysymys oli asiaton.

Vierailija
1004/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röyhkeäksi mieltäisin ennemmin kysymyksen "ootko raskaana vai lihonnut kun sulla tuota vatsaa on?" esim. Kun sitten taas aapeen tädin "röyhkeä" kysymys oli pelkkää normijuttelua. Hän ei ehkä tiennyt mitä muuta kysyä arvon yrmyltä. Mitäs olet tuollainen sitruuna.

Lasten mahdollisesta tulosta kyseleminen on erittäin tökeröä ja epähienotunteista, koska lapsettomuus voi olla tahatonta ja suuri suru. Samoin tyttö- ja poikaystävistä kyseleminen. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sen verran ymmärtää. Olisko kiva kuulla rehellinen vastaus: "Me ollaan yritetty jo monta vuotta, mutta Pekalla vaan ei ole tarpeeksi liikkuvia siittiöitä" tai "Mulla on ollut jo viisi keskenmenoa"? Ja "Ei mulla oo koskaan ollu poikaystävää, kun mä oon niin lihava ja ruma". Ja sitten itkuunpurskahdus.

Eikä ole. Se on tavallinen puheenaihe. Ei kukaan voi tietää toisten salatuista murheista normaalin elämänmenon suhteen.

Kyllä jokainen täysijärkinen aikuinen ymmärtää että tahaton lapsettomuus on yleistä ja silloin ihmisille suuri suru. Ei lapsista utelu ole nykyään mitenkään ok.

Kun ei ole *utelua* vaan keskustelun aihe ja avaus...

Missä vaihessa ihmisten kommunikointi meni näin suppeaksi? Täytyykö kaikesta vetää herneet nenään?

Vierailija
1005/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaihessa ihmisten kommunikointi meni näin suppeaksi? Täytyykö kaikesta vetää herneet nenään?

Koska eihän se kysyjä aina tiedä, onko lapsettomuus tahatonta vai ei.

Vierailija
1006/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entinen kioskitäti kirjoitti:

Kioskillä yksi tummahipiäinen englantia puhuva mies tuli ostamaan kondomeja. Kysyi minulta mitä hänelle suosittelisin. En osannut suositella mitään. Sitten kysyi enkö käytä kondomeja. No hitsi, en oikein osannut sanoa mitään kun punastelin vaan. Aikuinen nainen. Mutta muut siinä jonossa odottivat kieli pitkällä miten osaan vastata. En osannut. 

No siis täähän on ollu seksuaalista ahdistelua, tarkoituksena saada kohde hämmentymään tai jotain. Törkeää joka tapauksessa.

Noihin pitäisi aina vastata, ettei käytä koska olen nunna, eikä minulla ole edes vehjettä mihin sitä asentaa tms..

Jos taas oli myyjänä niin vetoaa hinta/ laatusuhteeseen.

Törkeä kysymys joka tapauksessa.

Onko tuo huonoa huumoria??

Vierailija
1007/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo varannut ajan koronarokotteeseen? Etkö ole? Mikset ole? Etkö aio ottaa sitä? Mikä siinä pelottaa? Mikset nyt ottaisi kun minäkin otin jo toisenkin piikin?

Eräs sukulainen kyselee tätä joka hiton viikko....mikseivät ihmiset ymmärrä, että kyseessä on terveysasia, joka ei heille kuulu millään tavalla?

Kunnes tartutat jonkun.

Vierailija
1008/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen äänestää RKP:tä?

Vierailija
1009/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan ne kaikkein uteliaimmat eivät kerro itse mitään henkilökohtaisista asioistaan. Tunnen paljon vanhempia henkilöitä, jotka ovat erittäin hienotunteisia. Ja vastaavasti nuorempia, jotka kysyvät hyvinkin tahdittomia kysymyksiä. Uskoisin, että se, miten kotona puhutaan tai puidaan muiden asioita, voi vaikuttaa myös siihen, miten aikuisena kommunikoidaan ja käyttäydytään.

Vierailija
1010/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo varannut ajan koronarokotteeseen? Etkö ole? Mikset ole? Etkö aio ottaa sitä? Mikä siinä pelottaa? Mikset nyt ottaisi kun minäkin otin jo toisenkin piikin?

Eräs sukulainen kyselee tätä joka hiton viikko....mikseivät ihmiset ymmärrä, että kyseessä on terveysasia, joka ei heille kuulu millään tavalla?

Kunnes tartutat jonkun.

Se oireeton/lieväoireinen piikitettyhän sitä koronaa levittää tietämättään.

Vierailija
1011/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen punatukkainen ja minulta on usein kysytty, minkä värinen alapääkarvoitukseni on.

Minkä väriset kulmakarvat sinulla on?

Vaaleat hieman kullan hohtoiset, jos valo osuu sopivassa kulmassa.

Vierailija
1012/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko ikinä lyönyt miestä?" :o??? kysyi joku mies minulta bileissä. En kai minä nyt niin pelottavan näköinen ole. 

Vierailija
1013/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään voi sanoa yhtään mitään, kun aina joku pahoittaa mielensä. Kysymyksiin ei ole pakko vastata, ne voi hienotunteisesti kiertää, mielestäni on inhottavaa että nykyään kritisoidaan ihan kaikesta aiheesta puhumista.

Kohta täälläkin puhutaan vain jenkkityylistä small talkia, jolla ei ole mitään merkitystä ja joka on valovuoden päässä rehellisyydestä. Kehutaan joka välissä vastapuolta ja selän takana jauhetaan päinvastaista.

Vierailija
1014/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt voisi jo lopettaa jankkaamisen. Jos suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei asiasta ole sopivaa udella, eikä puolituttujen kanssa "avata keskustelua", niin mikä pakkomielle sulla on aiheesta jankata. Kaikesta ei vedettä hernettä nenään, tästä_yhdestä_aiheesta vedetään. Kyllä normaali ihminen löytää tuhat muuta puheenaihetta. Ja ei, sun ei nyt tarvitse ehdottaa perään kyselyä painosta, palkasta tai sairaushistoriasta.

Vierailija
1015/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuuttisairaanhoitaja: 'Eikö se olisi parempi, että eroatte, kun sinun kanssasi on niin mahdoton tulla toimeen?' Olimme kyllä eroamassa, mutta syy ei minusta ainakaan ollut minun hankaluudessani. Ja olin vastaanotolla flunssan vuoksi. Soitin heti miehelleni ja kysyin, mitä hän on minusta puhunut, mutta ei kyllä  tunnustanut mitään. Ex kertoi myöhemmin, että oli pari kertaa joutunut iskukohteeksi kyseise hoitajan taholta. 

Vierailija
1016/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään voi sanoa yhtään mitään, kun aina joku pahoittaa mielensä. Kysymyksiin ei ole pakko vastata, ne voi hienotunteisesti kiertää, mielestäni on inhottavaa että nykyään kritisoidaan ihan kaikesta aiheesta puhumista.

Kohta täälläkin puhutaan vain jenkkityylistä small talkia, jolla ei ole mitään merkitystä ja joka on valovuoden päässä rehellisyydestä. Kehutaan joka välissä vastapuolta ja selän takana jauhetaan päinvastaista.

Miksi keskustelukumppanin pitäisi "hienotunteisesti" kiertää sinun epähienotunteisia kyselypommejasi? Ja lopeta nyt tuo marttyrointi "ihan kaikesta aiheesta puhumista kritisoidaan". Kokeileppa joskus puhua vaikkapa säästä, kulttuurista, kirjallisuudesta, ajankohtaisaiheista, urheilusta, paikallisista nähtävyyksistä, puutarhanhoidosta, kierrätyksen onnistumisesta kotikaupungissasi, elokuvista, siitä rakennuksesta jossa juuri olette, sen sisustuksesta tai ulkona ulkotilan toimivuudesta, julkisivuarkkitehtuurista, pysäköinnin toimivuudesta, paikallisista liikkeistä ja niiden palveluista. Eikä tarvitse provosoida näiltäkään tiimoilta tyyliin "luetko homokirjallisuutta, mitä?" Aivoja voi käyttää. 

Vierailija
1017/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut ihanan miehen kanssa yli kaksi vuotta. Asumme omissa asunnoissamme ja suhteemme toimii loistavasti näin. Molemmilla on paikka missä olla rauhassa jos mieli tekee, mutta välimatka on niin lyhyt että olemme silti usein yhdessä jomman kumman luona. Ihmiset kyselee jatkuvasti, miksi emme asu saman katon alla ja että liittyykö suhteeseemme jotain ongelmia tämän osalta. :D

Myös naimisiin menosta ja lasten hankkimisesta kysellään jatkuvasti, vaikka kumpaakaan emme halua. Se ei tarkoita, ettemme sitoutuisi toisiimme vaikka moni niin tuntuu kuvittelevan. Kun kaikilla pitäisi olla se yhteinen koti, avioliitto ja lapsia.

Vierailija
1018/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnes tartutat jonkun.

Tuskinpa kun en liiku juuri missään ja teen etätöitä. Rokotetut tässä vaarallisia ovat, he kun luulevat olevansa turvassa jo yhden annoksen otettuaan ja liehuvat sitten pitkin kyliä ja baareja. Heillä korona on sitten usein oireeton eli eivät edes tiedä sairastavansa ja tartuttavat samalla muita.

Vierailija
1019/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurustellut ihanan miehen kanssa yli kaksi vuotta. Asumme omissa asunnoissamme ja suhteemme toimii loistavasti näin. Molemmilla on paikka missä olla rauhassa jos mieli tekee, mutta välimatka on niin lyhyt että olemme silti usein yhdessä jomman kumman luona. Ihmiset kyselee jatkuvasti, miksi emme asu saman katon alla ja että liittyykö suhteeseemme jotain ongelmia tämän osalta. :D

Myös naimisiin menosta ja lasten hankkimisesta kysellään jatkuvasti, vaikka kumpaakaan emme halua. Se ei tarkoita, ettemme sitoutuisi toisiimme vaikka moni niin tuntuu kuvittelevan. Kun kaikilla pitäisi olla se yhteinen koti, avioliitto ja lapsia.

Tää on niin totta. Tunnen kaksi paria jotka asuvat erillään ja hyvin toimii, toiseen ei kyllästykään niin helposti ja saa omaa aikaa kun haluaa, ei riitelyä kotitöistä jne.

Vierailija
1020/1173 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen vanhempi sukulainen on ikääntyessään vähän vinksahtanut ja hänen suustaan tulee vähän mitä sattuu. Hän mm soitti minulle viime viikolla, ja kiljui ja kiroili puhelimeen, että me olemme varastaneet hänen tililtään kaikki rahat. Toisella kertaa tuli meille, marssi ympäri taloa ja ilmoitti mitkä tavarat on häneltä varastettuja. Olemme myös mm varastaneet hänen mökiltään kaikki polttopuut. Ja aina uhkailee, että nyt kyllä menee poliisille tekemään meistä rikosilmoituksia.

Emme ole tietenkään häneltä mitään koskaan vieneet, mökillään emme ole edes käyneet. Ihan kaiken olemme omalla työllämme hankkineet. On vaan todella ahdistavaa olla jatkuvasti kiroilun ja syyttelyn kohteena, kun mitään syytä ei ole. Eikä tuota varmaan loppumaankaan saa. Puhelimet on pidettävä äänettömällä yöt ja viikonloput, lapsia on kielletty avaamasta hänelle ovea.

Lähestymiskielto? Meette poliisille ja kerrotte mitä hän tekee